Keresés

Részletes keresés

crossroad Creative Commons License 2019.12.12 0 0 39919

Erre olyan megoldást láttam, hogy a tappancsok egyesével elengedhetőek voltak (menetesen visszacsavarható) és így le lehetett festeni alattuk, a hajó meg addig megállt a tőkesúly és a 3 másik tappancs segítségével.

Előzmény: Flugzeug (39916)
DECKARD Creative Commons License 2019.12.12 0 0 39918

Ki kell próbálni... én azért kipróbálnám azt is, hogy száraz teflonnal (szilikonnal?) néha megfújom a csúszkákat. Élköteles jollékkal van tapasztalatom, ott csodát tud tenni... kipróbálni sem drága.

Előzmény: Flugzeug (39909)
edesviz Creative Commons License 2019.12.12 0 0 39917

A legmenőbb hajótörő mestermunkája!

Előzmény: construct (39914)
Flugzeug Creative Commons License 2019.12.11 0 0 39916

Még egyet hadd kérdezzek:

 

Ti a traileren/tárolókocsin álló hajót hogyan algagátlóznátok a tappancsoknál, daru nélkül? Én eddig mindig a darun algagátlóztam ezeket a részeket, de amúgy nem kellene a daru, sólyázni is lehetne, ha előtte le lenne kenve a tappancsok alatt.

 

A másik kérdésem az lenne, h kell-e algagátlózni a svertet. A svert elvileg a svertszekrénybe vagy a svertkielbe van visszahúzva álló helyzetben. Egy része ilyenkor is vízben van, de fény nincs ott, így kérdés h telepedhet-e oda alga. A svert algagátlózás azért is macera, mert pl. a vc 17m tudomásom szerint fémre nem vihető fel, az pedig nem túl ésszerű, ha egy vc tar2 vel kezelt műanyaghajóra kétféle algagátlót kell felvinni minden évben.

Flugzeug Creative Commons License 2019.12.11 0 0 39915

Szanya, HUN-12214 nagyon köszönöm az infókat!

 

A csatolt képen láthatók közül az 1es típusú csúszkám van. Igazából könnyen lejön a grósz, de azért mindenképp oda kell lépni húzni egy párat. A kormányom rögzíthető egyenes állásban, de szélbeállva sem szívesen hagyom ott a kormányt. Elsősorban nem is kényelmi, hanem biztonsági okokból gondolkodtam el a lehúzókötélen, azért, hogy a vitorlát lehúzó személy ne legyen vízbeesés veszélyének kitéve, ha nagyon billeg a hajó valamint azért, hogy mindig legyen egy kéz (vagy láb) a kormány közelében. De az is igaz, h minél bonyolultabb valami,annál több a hibalehetőség és egy elakadt grósz se elhanyagolható veszélyforrás. Úgyhogy vlszg nem fogom megcsinálni.

construct Creative Commons License 2019.12.11 0 0 39914
HUN-12214 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 39913
En most kotottem be egy ilyesmi kotelet a legfelso reff szembe, a reffelest megkonnyitendo. Ez a hatszeles reffelesnel sokat segitett, par tucat alkalommal teszteltuk a napokban.
Hogy onallo lehuzo rendszerkent hogy mukodik, azt nem tudom, felek tole, hogy ha egyidejuleg alulrol nincs huzogatva, akkor inkabb megszorul az egesz.
Előzmény: Flugzeug (39909)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.12.11 0 1 39912
Na, at is ertunk. Igen f@sz@ volt :)))
Előzmény: Szanya (39908)
Szanya Creative Commons License 2019.12.11 0 0 39911

Nem mindegy mi a kiindulási alap. 

Előzmény: Szanya (39910)
Szanya Creative Commons License 2019.12.11 0 1 39910

Egyik ismerősöm próbálkozott ilyesmivel. Több variáció is szóba került, végül tök máshogy oldotta meg.

A lényeg, hogy minden hajó más, minden hajós is más. Így kizárólag személyre szabott megoldásban tudsz csak gondolkodni. Ötleteket persze meríthetsz bárhonnan. 
Ha jól működik a vitorlád (felhúzása és leengedése), akkor nincs szükséged plusz hibaforrások beiktatására. Illetve az is fontos szempont, hogy tudsz- e úgy vitorlázni, hogy nem hozod magad megoldhatatlan helyzetekbe. 
Én pl varrattam egy új grószt, és elégedett voltam vele. Ahányszor kölcsönadtam a hajómat, annyiszor tört róla csúszka. Végül a maradékot leszereltem róla, és élkötelesen használom azóta Is. Feltételezem, hogy a csúszkák kezelése is szakértelmet igényel. De ha azt is külön oktatni kell, hogy a lébe beleakadt latni nehezíti a felhúzást, ahogy a letépett alba, elsőél, sott is. Valamint a dirket célszerű lelazítani felhúzás után legkésőbb, akkor a csúszka kezelői képesítés is valós igényt elégít ki. Ilyen esetre nem javasolt a további bonyolításba pénzt és szabadidőt fektetni.

Amúgy viszont nem rossz ötlet a kézreállított kezelőszervek favorizálása. A Hugo Boss és Alex is jó példa lehet számodra. 

Előzmény: Flugzeug (39909)
Flugzeug Creative Commons License 2019.12.10 -1 0 39909

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy kinek van tapasztalata grósz lehúzó kötéllel kapcsolatban. Elvileg ennek az lenne az értelme, hogy a (csúszkás) grósz lehúzásához ne kelljen előremenni az árbochoz, hanem cockpitből le lehessen húzni. Láttam már ilyet hajón és a tulaj elégedett volt vele, viszont volt olyan fórum, ahol arra panaszkodtak, hogy pont akkor fog majd elakadni, amikor a legkevésbé kellene és akkor nem fog lejönni a grósz. Nem tudom van-e esetleg vkinek ezzel kapcsolatban tuti tippje, tapasztalata, trükkös megoldása? 

 

Egy angol fórumban olvastam olyat is, hogy a felhúzókötelet vezetik vissza a deckről az árbocon a legfelső vitorlacsúszkáig és azt használják lehúzásra. Megint mások vmi Dutchman systemre esküsznek, de annak a működése nem volt teljesen világos számomra. 

Szanya Creative Commons License 2019.12.04 0 0 39908


Előzmény: Szanya (39907)
Szanya Creative Commons License 2019.12.04 0 0 39907

Vajon hogy szerepelnek honfitársaink az ARC- n?

crossroad Creative Commons License 2019.12.02 0 0 39906

Szép időzítés :) én szombat este ponyváztam le...

Előzmény: Törölt nick (39905)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.02 0 0 39905

Vasárnap szép napsütésben betoltam téli helyére a hajót. Jól tettem :)

 

Előzmény: csa1 (39904)
csa1 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 39904

Frankó!

Hajó el, surf elő !!! :)

Előzmény: Szanya (39903)
Szanya Creative Commons License 2019.11.27 0 2 39903

Ma még mentünk egy utolsót. :-)

Szanya Creative Commons License 2019.11.26 0 0 39902

Szerintem mindegy. Aki vállalja, vagy aki olcsóbb. 

Előzmény: yaouank (39901)
yaouank Creative Commons License 2019.11.23 0 0 39901

Ehhez a hajóhoz kellene teljes vitorlázatot készíteni :

https://sailboatdata.com/sailboat/oceanic-30

Van valakinek javaslata kiktől érdemes Magyarországon ajánlatot kérni ? Én nem nagyon ismerem az itteni kinálatot.

ya

Szanya Creative Commons License 2019.11.22 0 0 39900

De azért ma még kimentünk egyet edzeni Kalózzal. Múlt héten lecseréltük a kiszőrösödött drót felhúzókat Dyneemára. Leteszteltük a hosszukat. Meg egy párat halzoltunk spinyóval. :-)

Előzmény: Törölt nick (39899)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.21 0 0 39899

Jön a téli unatkozás?

Előzmény: Szanya (39898)
Szanya Creative Commons License 2019.11.21 0 0 39898

Úgy néz ki, hogy idénre vége a hivatalos vízi oktatásnak részemről. De a hajóim még egy ideig maradnak. Van rájuk kereslet. Az egyiket pedig kísérletképpen bent hagyom a vízben. 

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.17 0 0 39897

Személyes élettapasztalataim alapján sajnos nem tudok elképzelni semmilyen olyan nagyberuházást a Balaton partján, amiből a helyi lakosok, vagy a "proletár ős nyaralók" jól jönnének ki.

Földvár még nyitott kikötő, ami lassanként óriási kuriózum. Élvezem ennek előnyeit, mint (majdnem) helyi proletár ős nyaraló, szeretünk a hajók közt sétálni, csigában enni, szigeten lógni. Meg persze itt parkolt sokáig a Yacht, tehát jár nekem, amiért fizettem. Nem is keveset. Nem tudom melyik énemnek van igaza, de mindkettő panaszkodni fog, akár marad a mostani langyosvíz, akár jön valami hiperszuper fejlesztés.

A vége az lesz, ami Füreden van. Nem fogom szeretni, és pláne nem tudom majd érdemben megfizetni, szóval mindegy lesz...

Előzmény: crossroad (39867)
sanyooo1 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 39896

Én rábíznám szakemberre, aki felelősséget vállal a rakományért! Két tonnás hajó az nem gyerekjáték! 

Előzmény: The Rocketeer (39894)
DECKARD Creative Commons License 2019.11.16 0 0 39895

Biztos. Évekig húzogattunk 1400kg körüli hajó+futó kombót B jogsival. Persze a kinyomtatott jogszabály kellett, mert hozzád hasonlóan a rendőr se tudta alapból értelmezni a jogszabályt, de azért el lehetett magyarázni. Aztán a tulaj megunta a magyarázkodást és megcsinálta a B+E-t.

Előzmény: xwxw (39889)
The Rocketeer Creative Commons License 2019.11.16 0 0 39894

OK. Köszönöm!

 

Nem akartam offolni, csak gondoltam, hogy esetleg valaki már szembesült ilyesmivel. Nem én vontatnám, csak keresem az olcsóbb megoldást, egy Keszthely - Szeged távolságra, jobb esetben is elég költséges, ha a járulékos dolgokat is nézem.

sanyooo1 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 39893

Ez nem jogszabály, csak egy honlap linkje, de pont azt mondja amit alább leírtam: "B" jogsival akár 4250 kg össztömegű szerelvényt is vezethetsz bizonyos esetben! De 3500 kg össztömegűt símán!

:)

 

Bár visszatérve az alapkérdésre: 2000 kg tömegű hajó vontatása nemigen fér bele sehogysem a "B"-be! :(

Előzmény: xwxw (39892)
xwxw Creative Commons License 2019.11.15 0 0 39892
Előzmény: sanyooo1 (39890)
sanyooo1 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 39891

"

VONTATÁS "B" KATEGÓRIÁS JOGOSÍTVÁNNYAL

Nemzetközi kategória: A "B" kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kis tehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatásához két feltételnek kell teljesülnie:
A nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Tehát B kategóriás jogosítvánnyal is lehet vontatni nehéz pótkocsit a fenti szabályok betartása mellett!
Például egy 2000kg össztömegű személygépkocsival melynek a saját tömege 1520kg azzal lehet B kategóriás vezetői engedéllyel vontatni egy 1500kg össztömegű pótkocsit.
A jogszabály nem határozza meg a vontatható pótkocsi tengelyeinek számát.
Ezért akár kettő tengelyes pótkocsi is vontatható B kategóriás jogosítvánnyal a fent említett szabályok betartása mellett.

Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság"

Előzmény: xwxw (39889)
sanyooo1 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 39890

Linkeld a jogszabályt légy szíves! Köszönöm!

Előzmény: xwxw (39889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!