Keresés

Részletes keresés

crossroad Creative Commons License 2019.06.14 0 0 39368

Esztétikailag milyen lett? Fotó van esetleg?

Előzmény: HUN-12214 (39367)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39367

Hat persze! Teljesen meg voltam kavarodva, valamiért az volt a fejemben, hogy a 8.8 a mezei rozsdamentes jelölése. Talán a 18/8 miatt... Es mindenáron ezeket a számokat akartam viszontlátni. Persze, az a szénacél, az A4-80 lenne csak ilyen erős. Köszi, hogy rávezettel, nem értettem mitől van ekkora eltérés. Ja, hogy rossz sort néztem :)

 

Igen, egy nagyon kemeny kiegyenlítő masszába vannak a sínek fektetve. A padló lemezek alatt is valami hasonló van, de nem pont ez az anyag.

 

Osszegyogyitottam a spiboomot, végül dupla belső sleeve-et ragasztottam es szegecseltem bele, aztán a belső és a külső csövet is korbelaminaltam üveggel. Jó erős lett.

Előzmény: construct (39366)
construct Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39366

A http://www.nmma.org/assets/cabinets/Cabinet55/WD_12215-9__E_-2004-03-02.pdf

9. táblázata 5.6, 8.8, 10.9, 12.9 szilárdsági osztályú csavarokra vonatkozó nyomatékokat ad meg. Ezeknél az első digitet 100-al szorozva kapjuk a határfeszültséget, aminek általában a fele lehet a tervezési feszültség. Ezek itt nyilván horganyzott szénacél csavarok.

 

Az 5. ás a 6. táblázat összehasonlításából láthatod, hogy a szokásos AISI 304/316 rozsdamentes anyagok tervezési feszültsége 176N/mm2, miközben egy egyszerű 5.6 osztályú szénacél 250N/mm2. Ezért teljesen rendben van, hogy miközben az 5.6-os szénacél csavarra a 9. táblázat 295Nm nyomatékod ír, a rozsdamentes csavarra a

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://j109.org/docs/keel-bolt-torque-table.pdf&ved=2ahUKEwjop-u-3OXiAhUts4sKHYqcCfIQFjAEegQIARAB&usg=AOvVaw0_EnkWnyM2u-9T4a3RiYlf

táblázat csak 224Nm-et ad.

A 304/316-es rozsdamentes anyagok szilárdsága még a 4.8 osztályú szénacélnál gyengébb. Ennél többet csak akkor bír, ha hidegen húzott formában gyártják, mint például a sodronyokat. Léteznek persze 2-3-szor nagyobb szilárdságú Cr,Ni ötvözetek, a 6. táblázat is mutat ilyeneket. Sőt hallottam egy Cr,Ni,Ta,Nb ötvőzetről, ami 5-szörös.

 

Az a szürke - fehér massza az U sínek alatt valami kemény teherelosztó ágyazás? A keel-fészek szélénél is csak ez tölti ki a hajófenék belső felületének szintkülönbségeit?

 

A kettévágott spiboomot sikerült összetoldani?

 

Előzmény: HUN-12214 (39364)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39365

Előzmény: HUN-12214 (39364)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39364

Koszi. Eddig en is csak izombol raprobaltam a kontraanyakra, hogy nem lotyognek-e, de a multkori keel boltos, korrozios beszelgetes kapcsan kedvet kaptam levenni 2-t, hogy milyen allapotban is vannak.

Itt talaltam meg adatokat, surlidasi koeficienst is megad, nem nagyon tudom elhelyezni. Ez 18/8ra 3x akkora ertek.

http://www.nmma.org/assets/cabinets/Cabinet55/WD_12215-9__E_-2004-03-02.pdf

200Nm rel huztam meg, erzesre nem volt elotte ennyi. Beroppanni nem fog a test, az tuti, bar rendesen lihegtem a vegen  .

 

 

Előzmény: construct (39363)
construct Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39363

Ha legalább 18/8-as Cr/Ni az a csavar, akkor ez a táblázat jónak tűnik.

Nem tudom mi lehet az általad említett másik táblázat, de száraz menetekre szerintem illúzió lenne bármit is megadni, mert akkor akár 1000% is lehet a bizonytalanság. Még kenve is igen pontatlan, mert még a sűrű kenőanyagokat is kiszorítja maga alól, egyedül az lenne pontos, ha egy hidraulikával előfeszítenénk a csavart, aztán egyszerűen csak koppig tekernénk az anyát, ahogy ezt a gépészetben rendesen csinálják is. De ki tud ilyet produkálni az adott körülmények között? Én például soha nem használtam még nyomatékkulcsot se, egyszerűen addig húztam a 30-as csavarokat, amíg bírtam (80 cm karral). Persze még a parton, hogy legalább ne rajtuk lógjon a keel.

 

Előzmény: HUN-12214 (39359)
Szanya Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39362

Ez nagyon jó. Pont a napokban voltam hasonló távon, de én lepődtem meg legjobban, hogy milyen türelmes a csinibaba és a többiek is. Tavaly ugyanez az út visszafelé viharban zajlott, most mindkét irányba szélcsend volt. Igaz a szúnyogok az én mércémmel mérve nem is voltak. (Nálam az alap mértékegység a tucat, ami nem érte el a percenkénti 1- 0,1 értéket sem.)😊

Előzmény: vakrepulo2 (39357)
Szanya Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39361

Máris a téridő relativitásánál tartunk. ;-)

Előzmény: construct (39356)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39360
Előzmény: HUN-12214 (39359)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39359

Jo hogy itt vagy:)  kerdezek is: milyen nyomatekkal huznal meg egy M24 es keelcsavart? Sajnos az anyagat sem tudom, nincs rajta jel, de nagy valoszinuseggel valami jobb rozsdamentes acel. 1xd a magassaga. Nincs gyartoi specifikacio, az ISO tablazat valami extrem erot ir elo, de az szvsz szaraz menetre van . Talaltam egy tablazatot jol beolajozott menetre, abbol ildultam ki (teflonos cuccal kentem be)

 

Előzmény: construct (39356)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.13 0 0 39358

Ilyen evezős sztorim szerencsere meg nem,  de spinakkeres volt mar hasonlo :)

A hirtelen feltamado, alig erezheto szellocske engem a vizben lepett meg, ugy elfujta a hajot, hogy nem ertem utol uszva. A kis csaladom ebbol mit sem vett eszre, punnyadtak a kanikulaban. Aztan szerencsere feltunt newkik a hianyom :) 

 

 

Előzmény: construct (39356)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.06.12 0 0 39357

1szer a velenceitavon összesodort az élet egy idősebb vitorlázóval egy kalózban

ő mesélte, hogy 1szer 1 nyáron elvitt egy csinibabát a hajóján udvarolni a szemben lévő szunyogszigetre

albambult és a napvégén elérte a nyárinapvégi almulás

evező nincs

nem volt mit tenni elkezdett visszaúszni, fogában a hajóvontató kötéllel, a csinibaba a hajón várta, hogy áthúzzák

de a szúnyogszigetnek nem véletlen az a neve, egy időután a hölgy is vele úszott

azt hiszem később nem lett a felesége.....

 

Előzmény: construct (39356)
construct Creative Commons License 2019.06.12 0 2 39356

Mi pedig Kefalóniánál hajtottuk egyszer a spoileren térdelve két evezővel a 10m-es 5300kg-os hajónkat, mert a motor vízszivattyújában tönkrement az impeller. Azt nem mondom, hogy haladtunk is, de legalább csináltunk valamit, a sebességmérő pedig mutatott néha 0,1-0,2 csomót. Evezni én is szeretek, régebben sokat kenuztam a Tiszán. És valahogy oda kellett érnünk  Samiba, ahova már előző délután megérkezett a feleségem és a kislányom, de mi hiába nyomtuk két nap óta a Pirgoszi-öböltől, nagyon kevés volt a szelünk. Aztán amikor az Ithaki-csatornából befordultunk a Sami-öbölbe, már hátulról kaptuk, és végleg elfogyott.

 

Talán egy-két órát lapátoltunk, s egymás után húztak el mellettünk a kis átkelő kompok, az utasok szánakozó pillantásai közepette. De még mindig hátra volt kb. két mérföld, amikor a csüngő spinnaker kezdett valami életjelet mutatni. Erre lementem palacsintát sütni, hogy ha majd megérkezünk, a várakozó lányok megbocsájtsák az éjszakát, amit a kikötő egyik padján töltöttek. Tán a fele el is készült, amikor valami a hajós megérzés hatására felmentem körülnézni. Épp az utolsó pillanatban, mert már szaladni kellett levenni a vitorlát, talán ha kétszáz méter maradt a partig. A lendület végén aztán egy strand előtt épp le is dobhattuk a macskát. Két átvirrasztott éjszaka után majdnem nekimentünk. Annyira elbambulva, én a tűzhely mellett, a fiam a kormánynál, hogy az észrevétlenül erősödő szél ripsz-ropsz idehozta, noha hosszú órákon keresztül elérhetetlen távolságban lebegett.

Előzmény: crossroad (39353)
Szanya Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39355

Bár szerintem a vitorlázás nem az áru és személy fuvarozásról szól már jó ideje. Vannak gyorsabb, pontosabb, megbízhatóbb, kényelmesebb, praktikusabb, olcsóbb stb járművek is. Az eszköz működtetése miatt érdekes ez a jármű. Direkt jó, ha sokáig tart az út. 

Előzmény: Törölt nick (39354)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39354

Érzékletesek a hasonlatok, de nem szerencsés az autózásommal alátámasztani a hajómotor korszerűségét.

A kibocsátás volumene nyilván helyes. Ettől még a hajómotorok nem lesznek korszerűek, ez ferdítés.

Egyébként igen, hacsak tehetem vonattal járok, mióta vannak a flirt motorvonatok. És BKV-zom, mióta van a futár rendszer. Oké, ennek elsősorban kényelmi okai vannak, pont fele annyi idő bejutni a fővárosba, mint kocsival. Valamint a vonaton dolgozom, az autóvezetés viszont kidobott idő - nekem.

És van olyan is, hogy bringával megyek el a hajóig, főleg tavasszal, ősszel.

 

Előzmény: DECKARD (39348)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39353

Sudarat eveztem már én is, jó sport... 1 óra alatt másfél kilométer :) igaz régen elég sokat kenuztam a Dunán, ez meg majdnem ugyanaz volt... :D

Előzmény: vakrepulo2 (39349)
Szanya Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39352
Szanya Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39351

Így- így. 😊

Előzmény: vakrepulo2 (39349)
Szanya Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39350

Igazad lehet. Ez pünkösdis menet simán ronthatta az átlagot. Ráadásul tök érthető. 

Az eredményetekhez pedig gratulálok. 

Mi is jártunk arra, de én autóval és vonattal, többiek biciklivel. 

Előzmény: HUN-12214 (39338)
vakrepulo2 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39349

:-)

vasárnap estefelére rámrohadt  a szélcsend, mivel nekem motorom sincs így eveztem egy falunyit, mintha SUP-om lenne,

tök jól eset

persze ez itt irreleváns, mert nekem pici hajom van, az megevezhető, csak ha már ez a téma.....

 

az érdekesebb volt aki kenesén kiállt a marinaportból 100  méterre majd nyomta az rcmotorcsónakocskát, annak idegesítőbb a hangja mint a vitorlás motoroknak

 

különben meg sok olyan sportot műveltem ami időjárásfüggő, azaz teljesen más jött ki a nap végére mint a reggeli terv és bár kihasználni a természet erőit jó élmény, keszthelyről hazafelé vasárnap lehet én is bekapcsoltam volna a motorom, mert annyit SUP-ozni unalmas

:-)

 

 

DECKARD Creative Commons License 2019.06.11 0 1 39348

Értem. Akkor te ezek szerint nem autózol ugye? szigorúan bicikli/gyalog ill. tömegközlekedés, feltételezem... csak helyi termékeket vásárolsz/fogyasztasz... a kommenteket is egy minden elemében itt gyártott számítógépen/telefonon írod... jó ha tudod, a Balatonon üzemelő hajómotorok környezetterhelése finoman szólva elhanyagolható a tó körüli közúti közlekedéshez képest és az egyik legnagyobb szennyező a tengeri áruszállítás... igen a ruhák meg a kütyük.

Előzmény: Törölt nick (39346)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39347

Ok értem, valószínűleg igazad van. Én speciel nem szeretem az olyan szitukat, amikor valamit tilos, de végülis mégis szabad csak nem úgy... de ez nyilván egyéni probléma. Itt és most elsősorban csupán az itt fellelhető sporttársak álláspontja érdekelt a témában, nem egy petíció megfogalmazása volt a végcél, szóval ha a szabályozás megváltozik, akkor az nem az én kérdésem által fog megtörténni :)

 

Az alap problémámra kaptam választ, verseny volt, mindenki húzott haza... mint ahogy említettem ez eszembe sem jutott. (Egy-egy hajó motorral nyilván senkit sem zavar, de képzeld magad a tudatlan egyszeri ember helyébe, aki kimegy a csendes suhanást élvezni és jobbról balról motorzúgást hall egy délutánon keresztül...)

Előzmény: DECKARD (39345)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.11 -1 1 39346

Pont ugyanezt gondolom. A vitorlázás alázatot követelne: van amire nem tudsz hatni, elfogadod (fúj-nem fúj). Ezzel elelntétes a fogyasztói társadalom, mentalitás. Megvette, "jár neki".

 

Egy ötet: versenyről motorozhat hazafele, ha legalább két másik hajót vontára vesz. Száguldani nem fog, 3 helyett csak egy moci pöfög.

 

Korszerű, környezetbarát motorok: Hááát, nem láttam még tömegével katalizátoros, kisturbós, DPF-es, stb. hajómotorokat, ezernyi paramétert figyelő EURO6 kompatibilis vezérléssel, hibatárolóval, automatikus vészüzemmel, 4-2 évente környezetvédelmi vizsgával - mint egy autóban.

 

 

Előzmény: crossroad (39344)
DECKARD Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39345

Alapvetően a merülő üzemmódban közlekedő erősen alulmotorozott vitorlás (pláne ha viszonylag korszerű a motorja), szerintem se nem káros környzeti szempontból, se nem zavaró. Bár soha motorral ellátott vitorlásom nem volt (pedig pár évtizede hajótulajdonos vagyok), házmester sem volt a felmenőim közt, hogy az amúgy nem túl életszerű szabályozás be nem tartását számon kérjem a sporttársakon. Engem még az a néhány "vízitaxi"-ként bejegyzett kedvtelési célú motoryacht sem igen zavar, mert kell a biztonsági szelep, ha valaki igazán akarja, lehet motorcsónakja a Balatonon. Ha nagyon keménykednek a szabályozással, akkor előbb-utóbb megjelenik egy erős lobbiérdek a teljes liberalizációra (ennek így is megvan a veszélye!), aztán kapkodhatjuk a fejünket, mert minden fukszos felnitolvaj meg autónepper itt fog száguldozni a szakadt motorosával meg jetski-jével...

Előzmény: crossroad (39344)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39344

Hát 80-90 km-es szélben az én kis 3 lóerős külmotorommal sem sokat érnék :) nagyobb hullámokban többet van kint a vízből mint bent...

 

Valahogy azt látom, hogy az eredeti koncepció az lehetett, hogy aki vitorlázni megy, az számoljon azzal, hogy vissza is kell érnie. Nyilván a totál szélcsend nem megoldható máshogy, max evezve :) tehát ilyen esetben kell valamiféle felmentés, bár azért az elvárható talán, hogy az ember előre nézze mi várható és ne 10km-ről kelljen visszamotorozni. Verseny esetén talán az lehetne megoldás, hogy a szervezők adhassanak igazolást, amivel tényleg szélcsend idején a résztvevők akár motorozhatnak is.

 

Mondjuk lehet, hogy tapasztalatlanságomnál fogva túlzóan leegyszerűsítem a dolgot, de én eddig úgy gondolkodtam a vitorlázásról ami egy ilyen hobbi, benne van a pakliban, hogy nem menetrendszerűen ér haza az ember. Sajnos ha állandóan felmentést adunk magunknak, akkor egyrészt rossz példát mutatunk, másrészt egyre gyakrabban fogjuk áthágni a szabályokat. Mennyivel egyszerűbb lenne a napi túrát megtervezni, ha nem kéne a széllel számolni... ha nincs, vagy nem elég a tempó, majd rásegítünk motorral...

 

A szabályozás előbb-utóbb változni fog az elektromos hajók/jetski-k miatt. Ahogy látom egyre többen fektetnek ebbe pénzt és nyilván nehezen mondanak majd le róla. Szóval inkább előbb mint utóbb kell belenyúlni, különben túl erős lobbierő lesz mögöttük.

Előzmény: HUN-12214 (39343)
HUN-12214 Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39343

Én azt mindenképpen belevenném, hogy sikló üzemű motoros meghajtású hajó (vagy bármi) nem használható, akkor sem, ha elektromos vagy bármilyen.

A vitorlás hajókra bele lehetne tenni valami életszerű könnyítést, ennek a szabályozásnak a szó szerinti betartása ugyanis  lehetetlenné tenne kb minden versenyzést, túrázást és még a fürdőkiruccanásokat is, mert szélcsendben nem tudsz visszamenni a vonat indulásáig :-). Lehetne benne teljesítménykorlát vagy ilyesni. Az elektromos vitorlás sem rossz, de csak ha van olyan megfizethető árú és tömegű megoldás, hogy egy Aliga-Keszthelyet le tud nyomni és ki tud menni egy É-i kikötőbe 80-100km szélben. 

 

Viszont: ez a szabályozás így ahogy van, beleértve hogy a rendőrség nem szokott azért basztatni indokolatlanul, az nem olyan rossz. Mindig sokkal jobb, mintha elővennék újraszabályozni és megjelenne  pár erős lobbiérdek, aki szeret motorcsónakkkal beállni a frissen vett kikötőjébe és elég közel ül a tűzhöz. Vagy pár eszetlen természetvédő. Mert akkor máris lenne olyan szabályozás, hogy csak kapkodnánk a fejünket. Szóval szerintem nem kell ugrálni, nem olyan rossza a jelenlegi gyakorlat.

Előzmény: crossroad (39341)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39342

Ráadásul a mellettem kb 1 km/órával gyorsabban haladó motorozó sporthajó nem hiszem hogy sokat nyert a bolton.

Előzmény: crossroad (39340)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39341

A szabályozáson szerintem akkor lehetne lazítani, ha cserébe szigorúbban ellenőriznék. Most a totális tilalom sokakat visszatart, de így sem mindenkit. Szerinted mi lenne a jó/jobb megoldás lényege?

Előzmény: HUN-12214 (39338)
crossroad Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39340

Ok, a verseny nem jutott eszembe, de azt azért hozzá tenném, hogy a délután háromkor Alsóörs magasságában motorozó tömegek már nem a másnapi szabadságolást kockáztatták...

Előzmény: DECKARD (39339)
DECKARD Creative Commons License 2019.06.11 0 0 39339

Akkor vázolom neked a szituációt. Reggel 9-kor rajt Keszthelyen, szél az nincs sok meleg és nap viszont igen. Befutsz valamikor dél körül mondjuk Fonyód/Ábrahámhegy magasságában. A honi kikötő Alsóörs/Kenese mondjuk. A szél keleties 1-2-es. Te mit tennél? kivennél másnapra szabadságot?

Előzmény: crossroad (39337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!