Hali,
A Szív utcai boltról sokminden elhangzott már. Én most nem véleményt akarok mondani, csak az alábbiakat láttam:
PIKO BR24 jó állagú 11eHUF
PIKO BR64 brand new, gyári állapot
Rengeteg igen jó állapotú, alig vagy nem futott PIKO teherkocsi, továbbá sok TT mozdony és kocsi. Érdemes benézni...
Én nem vagyok abban biztos, hogy a dual action mindenre jo.
ne felejtsd el, hogy az ilyen pisztolyhoz igen jo festékek kellenek, mert az ujjaddal adagolod a levegöt is nemcsak afestéket, tehát a festéknek olyannak kell lenni, hogy a legkisebb légnyomás is kivigye, különben beragad a dőzni, és fujhatod.
Normélis modellfestésre én inkább a single action pisztolyt szeretem, mert ott a levegönyomás adott (beállithatoan), igy csak a festékmennyiséggel kell törödni. Persze nagyon jo, ha több düzni is van kéznél - én 2-3 fajtát használok.
Pont ez a fö elönye az AZTEK pisztolyoknak, hogy ott egy csomo düznit kapsz, nem kell a tükkel babrálni stb. Igaz az egész ABS müanyagbol van, de egy egység az egész fuvoka.
Igaz, hogy a dragabb jobb.. inkabb fizetek egy par ezerrel tobbet a pisztolyert, de legyen ketfunkcios, es amellett, hogy allithato, cakk-pakk cserelheto legyen a duznije... En most fogom venni a masodik pisztolyomat, mert az elso tonkrement....
Ja, es az aranyszabaly : festekszoro-pisztolyt ne adj kolcson senkinek sem, akarhogy is keri....
Szia rezgaras!
Én nem írtam olyat, hogy egyfunkciós és kétfunkciós szórópisztoly! Azt írtam, hogy jobb inkább egy picivel drágábbat venni, mert hosszabb távon ez az olcsóbb. (Vagy valami ilyesmit.) Szó sem volt arról, hogy egy, vagy két funkciós a kicsike. A többi stimmel.
csíkosháTTú
Attól függ, mit értesz azon, hogy "frizírozás utáni festése". Ha az oldalát, tetejét fested, akkor egy egyszerű egyszeres működtetésű is megteszi. Ha apró kosz-foltokat akarsz a forgóváz fölé, vagy a lefolyt gázolajat odafesteni a tanksapka alá, ahhoz egy nagyon drága pisztoly kell kicsi (0,2mm) fúvókával.
Lehet kevés festéket egyszerű pisztollyal is fújni, de
1./ A szórás ezeknél elég nagy szögben történik, ezért nem lehet apró mintát készíteni
2./ Ha a mennyiséget lecsökkented - amit minden valamirevaló egyszeres működtetésű pisztollyal is meg lehet tenni, ha a fúvóka-tűjét beljebb csavarod - akkor kevesebb festék jön ki, de a cseppek nem lesznek kisebbek, tehát a foltok jól látható módon apró pöttyökbôl fognak állni.
> még mit kell beszerezni (kompresszor,)
A kompresszor nagyon fontos. Hidd el, én megpróbáltam minden mást, flakonos levegôt (valójában butángáz), felfújt teherautó abroncsot, stb. Minden másnak az a baja, hogy a levegô pont akkor fogy ki, amikor a legjobban lenne rá szükséged. Réadásul a nyomása is ingadozik - pontosabban folyamatosan csökken.
Én magam készítettem kompresszort egy hűtôszekrény kompresszorból meg egy tartályból. Elvileg egy kiselejtezett 5 literes PB palack is megfelel tartály céljára. Kell hozzá még egy biztonsági szelep, egy nyomáskapcsoló és egy manométerrel egybeépített nyomáscsökkentô is. Meg négy kerék alája, mert az egész olyan nehéz, hogy nem lehet emelgetni ;-(((
Nagyon hasznos egy festôkamra is. Én elôször két összeragasztott másológép-papíros dobozból készítettem, aztán csináltam egyet farostlemezbôl. Ennek a tetejére jól jön egy ventillátor is légszűrôvel, mert a zárt dobozba a szórópisztoly benyomja a festékes levegôt, és ami nem ragad a modellre meg a falakra, az pont a képedbe fog visszajönni.
Én a festéshez mindig gumikesztyűt húzok. Ez megakadályozza, hogy összefogdossam a letisztított modellt és a kezem sem lesz (annyira) mocskos. Legyen mindig oldószer kéznél és papírszalvéta a tisztításhoz.
A festés legutálatosabb része a pisztoly kitisztítása a végén. Ha nem teszed meg, összeragad az egész. De kipucolni az összes csövet, fúvókát, tűt és tartályt sokszor tovább tart, mint a festés maga.
Nekem még abszolút nincs tapasztalatom ezen a téren, de lassan be kell szereznem egy szórópisztolyt. Nem használnám sokat, egyelőre egy Csörgő frizírozás utáni festése van tervbevéve, de bármikor jöhet más is :-) A kérdésem az, hogy ilyenkor milyen pisztolyt ajánlanátok, ill. az, hogy ehhez még mit kell beszerezni (kompresszor, ilyesmik)? Na meg hogy mindez mennyibe kerülhet :-))
Nekem is ugyanilyenek a tapasztalataim az epoxy modellekkel. Ha valaki profi szinten csinálja öket akkor nincs baj. (Vákuum kamrás öntés, forma kialakitás). Sajnos sok ilyen fajta dolog mifelénk nem éppen profi. Kb. 10 éve találkoztam egy cseh gyártmányu (2 dimenzios) mozdonykasznival, ami igen szép volt (eltekintve attol, hogy az mester modell nem volt pontos). A 3 dimenzios modellekkel az szokott lenni a baj, hogy a mestermodell egy igazi modell, nem pedig egy öntési formamodell. Az ilyen dolgokat azután nem lehet jol beformázni, igy ami kijön az sokszor sz@r....
Nekem is van 3 epoxy modellem (3D), amelyek igen szépek, és senkisem vette eddig észre, hogy nem azok.
Vannak kissorozatu modellek, amelyek majdnem hasonlo eljárással készülnek mint a fröccsöntö formák (sok részes), csak éppen nem fémböl, hanem gumibol. Minden ettöl primitivebb eljárás csak rosszab lehet. Ennek ellenére én is csináltam egy csomo gumi formát (nem mozdonykasznikrol, hanem egyébb 3 D aproságokrol), amelyekböl majdnem ugyanolyan minöséget hoztam ki mint az eredeti mestermodell volt.
Nekem van egy orosz klonom (?) is, remekül müködik, kivéve a a szabályzogombot, amelyik az elsö használatkor eltört. Csináltam egy ujat, és immár 10 éve ezzel is fujok. A drága amerikai szoropisztolyokat csak igen finom munkákra használom (dual action), (sajnos ugyanannyi a munka velük mind az orosszal, ezeket is tisztitani kell. Most készülök megvenni az AZTEK pisztolyt, amit állítolag nem kell tisztitani (az egész szerkezet egyben kicsavarhato, és egy erre szolgálo, higitoval töltött edénybe helyezendö a következö festésig). Eddig sokan dicsérték. (igaz ök rendszeresen festenek, én meg csak egyszer kétszer félévente.)
A single action eljárásnak az az elönye (szerintem ez elöny), hogy ha jol van beállitva a kompresszor, akkor egyenesen is dogozhatok (nem kell tartály). Valamikor vettem egy kicsi (zsebb) lamellás kompresszort 220-ra, amelyik igen csendes, alig nagyobb egy H0-ás mozdonydoboznál, így bárhova vihetem. Bekapcsolás után azonnal nyomja a levegöt. Csak egy tulnyomás szelep van rajta (ez utobbi csak késöbb lett beépítve, hogy a dual action fej is használhato legyen).
Viz nem csapodik ki belöle a rövid (neopren) vezeték, meg a kis méret miatt. Csak mindenkinek ajánlani tudom.
Természetesen a mühelyben nekem is tartályom van annak minden elönyével meg hátrányával.
Jo, ha lehetöseg van a pisztolyok gondos tanulmányozására, hogy mi is mehet bennük tönkre, illetve azt meg-e lehet otthon javitani (az AZTEK erre igen rossz példa), mert sajnos igen körülményes az alkatrészek esetleges beszerzése. Én elönyben részesitem a fém szerkezeteket, mert azok alkatrészeit utánna lehet csinálni (-tatni) (lásd feljebb).
Nekem úgy rémlik, hogy az ajtóba ki van rakva a fényképezéssel és videozásal kapcsolatos árak. Én is innen tudtam meg, hogy ki kell váltanom.
Fotókat én is készítetem rengeteget az épülő LGB-röl is.
Lejjebb meg írtam a véleményem az asztalokról, de senki nem reagált rá, most csikosháTTú barátunk is feldobta a kérdést.
JSB
Ki csinálta a hernyót H0-ban és lesz e belőle több, szeretnék belőle mert a ROCOtol meg vettem a hozzá hasonló vagonokat amiket átfényezek.
Heljan NOHABal kapcsban a hónap vége felé meg nézhetitek élőben nálam.
> Az olcsóbb biztosan drágább: alkatrészek, karbantartás.
Nem értek ezzel teljesen egyet. Szerintem a modellek festéséhez nem kell kettôs működtetésű (dual action) szóró ("légecset"?), csak ha szuperelni vagy öregbíteni akarsz. A kínai klónokkal persze lehet bajod, mert olyat is láttam már, amiben a csô gyárilag el volt dugulva.
> a kompresszorból kijövő levegőt szűrni kell, különben "szemetes" lesz a festék.
Ha nem használsz légtartályt - amit egyébként mindenkinek melegen ajánlok - akkor igazából nem szűrô, hanem vízleválasztó kell. Az összesűrített levegôbôl ugyanis kiválik a nedvességtartalom, és tönkreteszi a szórást. Ha van tartály, akkor a víz abban válik ki, úgyhogy a vízleválasztó nem annyira fontos. De a tartály aljára mindenképpen kell egy vízleeresztô csap, amit a munka végén, amikor még van egy kicsi nyomás a tartályban, ki kell nyitni, és a levegô kifújja a vizet a tartályból.
> DE! a technológia ennél jobb minőséget nem tesz lehetővé.
Ezzel nem értek egyet. Van egy amerikai Westerfield kitem. Öntött uretán darabok, tökéletesek, olyanok, mint egy álom. Azt hiszem, hozzáértés meg gondosság kérdése az egész.
Még valami. A Westerfield kitekben (http://users.multipro.com/westerfield/) NEM egy egész 3-dimenziós doboz van kiöntve, hanem a falak síkban - sokszor, mint pl. nyitott kocsiknál mind a két oldalukon. Ezeket össze kell ragasztani, ami az uretánnál nem megy mással, mint pillanatragasztóval, esetleg epoxival.
De lehet 3 dimenziós öntvényeket is tökéletesre készíteni. Egyik barátom elküldte a Pioneer Zephyr N-es kaszni modelljét, az is tökéletes.
En bevallom oszinten, egyszer jartam a Kozlekedesi muzeumban, kb masfel-ket eve. Akkor sok modellt lattam, de terepasztalt csak egy nagyon vanyadtat. Hol vannak ezek elrejtve??
Szeva!
Örülök, hogy Neked sikerült fotózni! Engem nem az zavar, hogy engedéjhez kötik, hanem az, hogy nem láttam a követekző szövegű táblát, vagy valami hasonlót: "Tisztelt Látogatónk! Fénykép vagy videó felvétel készítéséhez hozzájárulásunkat kell kérnie! A belépőjegy ára ez esetben ....Ft/fő. Kérjük forduljon az Informácóhoz! Köszönjük!"
Ha már fotóztál, nézelődtél is! Mi a véleményed a H0 asztalokról? (Ez a kérdés mindenkinek szól, aki járt ott!)
csíkosháTTú
Sziasztok!
Jó hogy nem csináltál fényképeket, mivel én már készítettem. (A belépésért diáknak nem kellett fizetni, gondoltam, akkor csinálok a pénzből képeket.) Előhívás és Scannelés után megy fel a netre a Webzine-re.
Matiz!
Kösz a tippet a NOHAB modellekről! Nekem úgy tűnik autentikus darab. Nekem tetszenek!!!
djt-122!
Ma voltam a Közlekedési Múzeumban, a bejáratnál lévő "trafikban" van egy szemre nagyon jó állaptban lévő PIKO BR24. Igaz az ára borsos: 16 ezer pénz.
csíkosháTTú
P.S.: nem hagytak fotózni a Múzeumban, igaz nem is erőltettem a dolgot. Rám szóltak, hogy van-e engedélyem? Nem volt...
Sziasztok!Pécsről hazafelé beugrottam Mikihez és mivel javasoltátok,elrakattam magamnak a POLA fűtőházat.(JSB,üdvözöl a Miki)N. Gyurinak:a Bhv belső 1490 Ft.Kaptam egy jó ötletet ezenkívül,milyen módon vegyük le az áramot a fuggerth kocsiról,hogy ne legyen nagy a menetellenállás.Matiznak:(kicsit OFF)Van itt egy mercedes 1:18 280 SE cabrio,fehér (de azt hiszem,ilyen van talán neked?) fehér 4590ftON Az öntvényekről:SzVSz ez nagyon sok dolog függvénye.Most láttam jól sikerültet és kevésbé jól sikerültet és rosszat is.Nagyon sok függ a munkakörölményektől,precizségtől,mennyi készül belőle...stb.Tanuló koromban emléxem a forgácsoló műhelyben,mikor beállították a gépeket a sorozatgyártásra,az elsők,beállításkor természetesen selejtek voltak.Nagy szériánál az utolsó munkadarabok álltalában nagyon jók voltak.