Tipp nincs. Ne is legyen! Ugyanis még nem biztos, bárhonnan is hallottad....ha azt akartad mondani, hogy a 1116-Taurus, akkor csak részben lett volna igazad. Majd akkor lesz biztos, ha már itt lesz.
Üssön Téged az ipari áram...
Szóval én drukkolok a Bz-nek. Ha jól sül el a dolog, akkor lehet folytatni akármivel is, lépésről - lépésre. Szépen sorban, mint az aknamezőn... Az M32-vel én is utaztam anno, személyvonatokat vitt elég gyakran Mátészalka környékén. Lehetne ez a gép a forum modell No. 2.?
Bocsi, igazad van! nem piros csíkos, volt, hanem szürke. Mostmár tisztán eméxem. De akkor nekem tényleg szerencsém lehetett, mert a kettő épp váltotta egymást. Az egyik jött, a másik ment.
Tipp nincs az új mozdonyra?? (Biztos forrásból tudom, úgyanis ma a MÁVnál dolgoztam, és holnap is megyek.)
Üdv: BoGár
Mindkét szerelvény vezérlője ex-hatvani kocsi, egyik a Bdt 400, másik a 404. Minkdettő Szürke kék-sárga csíkkal, piros-kék vezérlő nincs (tegnap még nem volt :-) ). Természetesen mindkét szerelvény Papagájjal megy.
Jelzőből sokféle van! Nem csak a 3-fényű, ez inkább a ritkább, nyílt vonali jelző, nem? A Gigant Clubon talán van róla leírás, de ha ott nincs, a vasútmániás topicban biztosan tud valaki linket adni a sebességfüggő jelzésrendszerhez. (Mert a neten tutira fent vannak a magyar jelzések leírásai, láttam, de nincs kéznél a link...bocsánat.) Ha tudom, megkeresem
Más: érdemes ránézni erre az oldalra, egy HATALMAS készülő terepasztal...jó lenne, ha valaki lefordítaná, mi célból épül/t/ ez a nagy dolog ide...és hogy látogatható-e.
Ha csak két szerelvény van a postavonatból, akkor szerencsém volt mindkettőt látni Kőbánya-Felsőn. Az egyik a ferde vezérlővel, a másik piros csíkos vezérlővel.
Van egy rossz hírem: sajnos a hétvégén készült képek nem lettek jók, és hát a hűvosvölgyi képek sem igazán jók. A 36 kockából 8 lett jó, de lehet, hogy sikerül még képeket nagyíttatni! d:-((
Van egy 4-es lámpám. felülről lefelé: zöld, sárga, piros, sárga. Mit jelentenek a sárga fények?? Én eddig csak az egy sárgás lámpát ismertem, ott ha jól tudom, lassítást jelent. Van nem jól tudom??
Ja és ha volt rossz hír, akkor íme egy jó: A MÁV döntött mozdony ügyben. Érdekel valakit, melyik mozdony mellett döntöttek?? Lehet tippelni!!
Sokfajta mozdony irant lenne kereslet, de mindet egyszerre nem lehet gyartani a hazai piac relativ merete miatt.
Egy kis szemi-OFF:
Az is jo es mas kerdes, hogy amirol nem lehet konyvet talalni a mezei konyvesboltban, attol elfordulnak az emberek. Most kell a szellemi hatteret is megteremteni a vasutbaratsagnak es a vasutmodellezesnek is. Sajnalatos, hogy a Nosztalgia kft. nem igazan partner ebben a temaban es ezert a szakmai mercevel ertektelen szines konyvek (utazas a vilag vasutjain, meg a tavalyi, szakmai tevedesekben hemzsego szines konyv) feltunegetnek a piacon es el is fogynak.
En meglepodtem ausztriai turaim soran, hogy a magyar hatar melletti kicsi varoskak konyvuzleteben milyen vasuti temaju konyveket lehet beszerezni!!!
A mozdonygyartashoz visszaterve:
Ha van felesleges penze valakinek, akkor szerintem olyan projectbe kell(ene) invesztalni, amely mar most is gyart jarmuveket.
Ebbol a szempontbol a Fuggerth egy jo alanynak tunik. A Fuggertnak mar van kialakult ertekesitesi csatornaja, itthon is es kulfoldon is, ami nem szamit hatranynak.
Sot, a leggyakoribb magyar mozdony, a Szili gyartasat is tervezte/tervezi.
A Szili volt/van/ es lesz is (a MAV vezig meg 15 evig kivanja hasznalni), festesi variacioja minimum egy tucat, GySEV-nel is fut, es raadasul univerzalis mozdony, es van egypar legyartott vontatott jarmu, ami elott kifejezetten elethu.
A kerdes az, hogy miert kesik a Fuggerth Szili, illetve aki betarsulna mennyire tud egy jo kompromisszumot kotni a gyartoval?
20-30 K HUF kozotti arban legyen, jobb legyen, mint a csorgo(hajtasban az uj Mehano szintjet erje el), es legalabb annyit eladni, mint a csorgobol:-(((((
A muveszet ezeknek a kovetelmenyeknek megfelelni es a kitoresi pontokat megtalalni!
Majd miutan ez sikeres szeria lesz, akkor lehet gondolkodni egy tolato mozdonyban, es meg kesobb barmilyen motorvonatban.
Addigra talan csak tobb lesz a le a modellezok zsebeben es az EU-bol hozott cuccokra se kell vamot fizetni. De ez talan 5-6 ev mulva lesz.
Én is azt mondtam lejjebb, hogy légvár, csak éppen megvalósíthatósági, gazdaságossági és eladhatósági szempontból.
Az igényeket illetően teljesen igazad van, de ennyinek úgysem lehet eleget tenni.
Ezért aztán H0 Bz 2xx by forum modell, és kész.
Üssetek!
(Egyszer még megérjük, hogy lesz 1000-es széria egy modellből? Nincs is annyi mozdony az országban... BOCS)
Én nem vagyok benne biztos, hogy 1000 modellt el lehet adni. Csak ha olcsón lenne. Olcsón soha sem fogunk tudni modellt készíteni. Ördögi kör, de ez van.
A szili, gigant, bobo már kilőve, mert már gyártják, elérhető. Aki akarja (és akinek kell, ki fogja köhögni az 50 ezret a Deák féle "kicsit bumszli, de jó2 sziliért).
Mozdonygyartasnal mar megint legvarakat kezdunk epiteni!
Milyen VONTATOTT jarmuveket lehet beszerezni?
1,PIKO 1/100-as 20-41-szeru kocsicsalad. Huzza a PIKO gyartotta a csikos Nohabot.
2,PIKO/SM 1/100-as, vastag csikos 20-41 szeru kocsicsalad. Ehhez gyarilag nagy csalassal a Gutuzold GySEV szergeje rakhato, de nem az igazi.
3, SM 1/87-es gorlitzi kocsikra ganyolt 20-41-esszeru kocsicsalad+a DWA etkezokocsi
Ehhez sincs mozdony
4, ROCO Z1-es GOSA kocsik. Ehhez sincs mozdony.
5, PIKO altal krealt kettengelyes MAV szemelykocsik. Ehhez sincs mozdony.
+ GySEV kettengelyes kocsik
6, Teherkocsik:
A regi PIKO talan EP3/4-be gyartotta a MAV teherkocsikat. Ehhez se lehet mozdonyt venni.
Az ujabb teherkocsik (eltolhato oldalfalu, MOL tartaly)nincs normalis mozdony.
A Csorgos teher meg gyorsvonatok nem altalanosithatoak, foldrajzilag es vonalkategoriakent is kotottek.
Tehat a fent emlitett szerelvenyek tovabbitasahoz mi lenne a javaslat:
1,csikos Nohab, Roco, digitalis, 38K HUF-tol felfele... A tobbseg szamara meg mindig olcsobb a PIKO Nohab:-(((
2,M62-es, tobbfajta festesben, Szili tobbfajta festesben, esetleg Gigant
3,Szili, Szergej, Gigant
4,Szili, Gigant
5,regi festesu Bobo, de inkabb egy 375-os (Jelenleg irrealis)
6,Csikos Szergej, csikos Nohab, csikos Szili de Truman es a 424-est se szabad elfelejteni...(Bili) az Ep3/4-hez.
Az ujabb teherkocsikhoz meg Szergej,Szili, Gigant...
Nem tudom, hogy a Mav szinekbem pompazo Gutzold Szergejt 40 K koruli aron hanyan vennek meg?
Lassan felno a lanyom, mire lesz sorzatban gyartott Szili (milyen minosegben?), a Gigantrol meg almodni se merek...
Tehat csak olyan mozdonyt celszeru valasztani, amelybol:
- 1000 db-nal tobb a hazai piacon is eladhato!!!
- Univerzalis mozdony
- Tobb szinben letezik, es nem gond kulonbozo palyaszamok szerint gyartani
+ GySEV is hasznalja, mert a sogorok azt viszik. Allitolag a zold-sarga GySEV Csorgot is veszik nyugaton a gysev kocsikhoz...
Zold-sarga Gigant kicsit durva lenne:-))))
M32-t!!! Nekem ez a tolatogep all legkozelebb a szivemhez... Anno Mezohagyesen nagyszuloknek mindig lestem az M32 tolatasokat... Volt olyan, hogy a doglott BZ helyett M32+2 BZ pot ment...
Sajnos a Pupival nem értek egyet. Ez az, amit úgy mondtam, hogy "a vasútbarátok óhaja". A potenciális vásárlókör sajnos nem ismeri. Ha papa meg akarja mutatni a fiának, nem biztos, hogy talál, sőt nagy valséggel nem. Daciát biztos, hogy igen. Bz-t is, BoBo-t is, stb.
Fotok lesznek a kiallitasrol a lava honlapon, csak egy klubtars laptopjan maradtak a kepek, ha eljut hozzam, akkor sec perc alatt fenn lesz a honlapon.
Mas. Miert volt ganyolt az a Graetz hid ? A celnak tokeletesen megfelelt, mukodott, a bekerulesi koltsege _sokkal_ kisebb volt, mint a modul masik vegenel alkalmazott motoros-allitomus-reles visszafordito. Itt is-ott is kell a trafon polaritast valtani. Ar-teljesitmeny kategoriaban nalam a ganyolt Graetz hid a nyero... Mondjuk ha nem lattad volna (beraktuk volna a ROCO Line toltese ala) akkor nem zavart volna, hogy ganyolt ?
A ROCO-nak van egyebkent egy automatikus visszafordito kapcsolasa, a egyik Roco reportban es a palyatervfuzetben is benne van... Lesz valami hasonlo temeju cikk a Lava honlapon, hamarosan.
A biztositasi ugynokos dologrol nem tudtam eloszor hallok rola., nem szponzoralt bennunket egyetlen biztosito sem... majd utannakerdezek, milyen jellegu akcio lehetett....
Kivánok!
Az M32-t támogatom! Mutatós kis gépezet, és olcsó lenne megcsinálni. Ráadásul nekem meg van a leírása is, rajzokkal. Meg haza is beszélek, mert a TT-s T334-es alvázból ki lehet indulni, jó a mérete és a tengelytávok is.
csíkosháTTú
Komolyan rossz ranezni, nap mint nap megyek el mellette...a jelzooszlopok kidolve, lampak nelkul. Dacia-kerites all a muhely elott...ennek is van egy sajatsagos, megkapo hangulata, de nem van jol ez igy...
(Nemregiben dolgoztak ott a vaganyokon, felszedtek belole valamennyit???)
Szerintem ha fővonali gép, akkor a Púpos nyerő! Azt sokan ismerik, szeretik, volt négyféle festés, ilyen-olyan psz, ráadásul nagyon szép gép, jól mutatna modellben, sokakat megfogna!
Tolatómozdonyból Dacia és változatai, esetleg 1200-as Dacia, vagy Zetor (olyan van Ausztriában is), M32-es tetszene.
A Bz a legolcsobb, de valamilyen szinten zsakutca. Maximum mellekkocsik johetnek meg szoba, a dragan(?) kitalalt hajtas nem jo mashova.
Az M43-rol lehuzhato meg egy bor, atfestessel eladhato M47-nek, a hajtasa meg jol jon az M44-hez (kozepmotor, kulonbozo meretu kardanokkal). Dragabb, sokkal. Viszont csak kaszni kell+alvaz, nem muszaj belso berendezest epiteni.
Luc 72
Jo ötlet szerintem is a Bz de vasutüzemi szempontból nem tartom szerencsés választásnak.Ugyanis ha van egy kisebb pályám mivel ez személyvonatként funkcionál nem szerencsés teherkocsikat továbbitani vagy tolatgatni vele.Sokkal szerencsésebb lenne egy tolatómozdony modelljét legyártani pl M32 M43 ezekviszonylag nagyobb mozdonyok lehet belőlük teher vagy személyvonat is.Ráadásul fővonali mozdonynak ott az M41 mellé jól jönne v melyik.plusz papa is megvenné szivesen a kedvenc kisfiának.
U.I:A Discoveryröl felvettem egy oltári jó filmet:Az Érdekes gépek sorozatból A Fémszörnyetegek cimü rész csak vasutakkal foglalkozott NAGYON COOL!!!!
Nem csak a szinvilag volt mas.
Furcsa, hogy ezt pont en irom, aki mar szinte csak a narancsszinu Nohabokat latta az eszaki parton...de akkor is igy erzem. Meg nem nott a fu a vaganyok kozott, meg nem bontasra vartak a teherkocsik a rendezopalyaudvar vaganyain...
Tudod mi volt akkor? Régi festésű V43, bordó, "bajuszos" M62, csíkos-piros M61, világoszöld M40, bordó-ezüst M41, a lajosmizsei vonalaon ingavonatban(!) 424... Szóval akkor nem volt ilyen egyhangú a vasút színvilága. És szerintem a régi festés szebb volt. Meg a régi MÁV embléma is.
Luc72: nem, nem irtam el, kulonbozo szinu kocsik kellenek! (bezs-zold valamint sima zold oldaluak vegyesen!) Mikorra lesznek meg? Kuldd el a telefonszamodat (nincs meg sajna, akarhogy keresem... :-(( ) es felhivnalak holnap!
BoGar:
piros-kek kocsik, ket szerelveny van beloluk hatvani (most mar szolnoki) vezerlokocsikkal. Erdekes latvany, ahany kocsi annyifele...muszakilag kb. megegyeznek a hatvani bhv-kel. Nem lesz tobb ilyen szerelveny :-( Ez a "postavonat" egyebkent, kb fel eve jarnak a szolnoki vonalon.
Ebbe csak naivitásom miatt szólnék bele, és lőjetek le, ha túl az vagyok!
A ROCO tervezi a magyar NOHAB piacra dobását. A Gützold meg szerintem hibátlanul gyártja a "Taigatrommelt", amiből kis változtatásokkal és más festéssel gyönyörű Szergejt lehetne csinálnia, ha akarná. Én nem szívesen nyúlnék átalakításilag egy Gützold 120-ashoz, hogy M62 legyen belőle, inkább szeretném, hogy eleve így lehessen megvenni. (Ez a mondat az új Gützold-ra vonatkozik. A régi DDR az más, azt lehet faragni!)
A másik gondolatom az az, hogy én a hetvenes évek első felének vasútját próbálom az épülő asztalommal felidézni. Ekkor még én láttam MÁV gőzösöket is elég sokat: 424, 375, 324. Álmodozom...
Meg nagyon regen volt szo a lux constant-rol, igertel egy kapcs rajzot, ezzel mi a helyzet?
A kepeket varom, csak gyozzed kuldeni, tennem fel az oldalra!
A felsovezetekrol: reszemrol sajat kezu farigcsalas kizarva, Viessmann kesz-termeket fogok vasarolni...
Itt a digit fenykepezogep, a kiallitasrol sajna lekestem, viszont (bar ez nem vigasz) teszek majd fel kepet az elkeszult vezerlopultomrol.
Hopp, hopp, hopp, asszem, valamiről lemaradtam. Ha jól értem, bérmunkában le lehet gyártatni tetszőleges mozdonyt a Rocoval vagy a Gützolddal??? Ha eltekintek attól, hogy az ő szintjükön milyen tervezési fázisok és gazdasági megfontolások szoktak megelőzni egy döntést a gyártásról, és csak azt veszem, hogy egy tisztességes szerszám, illetve egy jól megtervezett hajtás mit kóstál, már akkor is erős kétségeim vannak. de ha mindezektől eltekintek; tegyük fel, hogy 1 db mozdony kijön 100 DEM áron. Mivel ez egy szigorúan teoretikus példa, ezért ne fizessünk se VÁMot,se ÁFÁt, se semmit OFF Drága APEH! tényleg csak elvi példa! ON Azt írod Mert ha kész ki kell egyben fizetnem a cekket.
A 100 DEM-es és 1000 db-os tételt figyelembe véve ez 100,000 DEM = 12,300,000 HUF (halkan jegyzem meg, hogy ennyiből már kijön egy tisztességes szerszám). Namost ha valaki hajlandó ennyit beletenni a magyar vasútmodellezésbe, ráadásul teljesen bizonytalan kereskedelmi kilátásokkal, akkor minden tiszteletem az Övé.
Senki ne értsen félre, Te sem, luc72, én lennék a legboldogabb, ha ez összejönne. Ennyit a luciferi kétkedéseimről, és őszintén: hajrá!!!
Hogy mit lenne érdemes? Tavaly karácsony előtt ezt az eszmecserét egyszer lefolytattuk. Akkor egyértelműen a Bz mellett tettük le a garast, mert az én prioritás rendszeremben kezdetben a gazdaságos előállíthatóság, és a megfelelő marketinggel megtámogatott eladhatóság megelőzi a vasútbarátok óhajainak kiszolgálását. Bocs, de ez van! Akkor is azt mondtam, most is (dolgozunk rajta), szerinem a Bz. Véleményem szerint utána jönne a Dacia, és a Pupi. A remot BoBo is szóba jön. Én, a magam részéről csak ezek után kezdenék villanymozdonyba, a Gigant és a Szöcsi jön szóba. Ne bánjunk mostohán a motorvonatokkal sem, egy szép Md, illetve egy Hernyó szerelvény nagyon jól tud mutatni.
Ha egy ilyen projektet keresztül tudsaz vinni bármelyik, minőséget produkálni képes céggel, akkor Te vagy a KIRÁLY! Komolyan! Ha igényt tartasz rá, szívesen megosztom Veled kereskedelmi és marketing elképzeléseimet. Bővebbet magánban vagy személyesen (nem mintha most rövid lettem volna)
Üdv:joem