Keresés

Részletes keresés

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.02 -3 0 239389

15-16 fokozat? Az még mindig több, mint az 1x12, 1x13, és messze használhatóbb a fokozatok miatt. Bármilyen lánckereket meg lehet venni, csak utána kell járni. A kazettát is szét lehet szedni, és összerakni úgy, hogy normális tartományban működjön. Pl. a Miche mai napig gyárt külön lánckereket 11-32 között, régebben forgalmazták nálunk is. Én 10-es Shimano sorokat szedtem szét és állítottam össze saját igény szerint. A régi Sram kazettákat 1,5-ös vagy 2-es imbusz csavar fogta össze, a 11-es Shimano is bontható. 

Előzmény: orygabor (239387)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.02 -3 0 239388

A te - mi - szintünkön a mechanikus tárcsafék pont annyira megfelelne, mint a hidraulikus, de azt drágábban lehet eladni, szervizelni, és hát ugye a profik is azzal mennek. Amatőr szinten az adagolásnak nincs akkora jelentősége, mint egy profinál. 

 

A felnifék esetében a fékpofa anyaga a lényeg. A KoolStop fekete-piros és a 2017-es (és a későbbi Dura Ace) fékbetétek nagyjából 2-3x nagyobb fékhatással bírnak, mint egy átlagos fékpofa. Kb. 6 különféle felnin használtam őket, szóval majdnem mindegy, milyen a felni. 

 

Nincs bajom a 2x11 rendszerrel, igaz, országútin használom. A montin még mindig 3x9 van, tökéletes, olcsó, megbízható. Nincs extrém keresztbeváltás, ezáltal láncnyírás, és nem nyílik szét a sor, 4-6 fogas ugrásokkal. 

Előzmény: SzeZo (239385)
orygabor Creative Commons License 2025.02.02 0 0 239387

Egy 3x9-es rendszeren kb. 15-16 fokozatot lehet használni, a tartományról nem is beszélve. Hát ha még a kazettákat ésszel állítanák össze, vagy lehetne külön venni lánckereket!

Előzmény: SzeZo (239385)
orygabor Creative Commons License 2025.02.02 0 1 239386

A patkóék tényleg nincs versenyben, de egy jó V féket nem cerélnék le.

Előzmény: SzeZo (239385)
SzeZo Creative Commons License 2025.02.02 0 0 239385

Az 1 x 11-et nem, de a hidraulikus tárcsát megvédeném. Leraktam a montit, mert a törés óta hamar kipurcant a kezem az egyenes kormányon. Vettem egy jó állapotú, használt gravelt, mert az országúti kormánnyal hosszú órákig elvagyok.

A tárcsa azért kellett, hogy az kopjon a városi totyogásban, ne a drága felni. Ja, meg nem is volt felnifékes abban a boltban.

Ha hosszabb ideig csak azt használom, mantrázni kell, hogy a felnifékes országútin hosszabb a fékút, úgy tekerjek.

 

A 11-es sor egy trágyakupac. A 2 x 8-on sosem nyávogtam, hogy túl durva lenne a fokozat ugrás, ezen van olyan köz, ahol az egyik kemény, a másik már túl pörgős. És, hullámvasutas úton, ahol sűrűn gurulsz, majd mászol, az életed megunod, míg azzal az egy váltóval kattogsz - kilencet, tízet. Mennyivel egyszerűbb kistányérra dobni a láncot és hátul odébb rakni kettővel!

 

A Sram váltó elég agyament. Használható, nincs vele baj, de, ha a Shimano kerül sorra, azon néha eltévedek.

Előzmény: Marvel1Pinarello (239383)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -4 0 239384

1991 volt az első Rapidfire, akkor még az XT volt a versenyszett a montiknál. Az XTR 1994-ben lett elérhető a közönségnek, a váltó egy Dura Ace 7400 volt hosszabb kanállal, ez már Rapidfire Plus volt. Érdekes módon a markolat váltót a Campagnolo találta ki 1991-ben, de ott az egész markolat forgott, vagyis könnyű volt félreváltani vele. A Dual Control a súly miatt lett kitalálva, de hülyeség, pont azért mert egyszerre váltasz és fékezel vele. 

Az átlag bringavásárló a mai napig úgy vesz biccigglit, hogy "simanó váltóval, mer az jó" és ezért lehet eladni a filléres szarokat, mert van rajta egy TY váltó.

Előzmény: RadiX (239381)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239383

Igen, a kaskalák versenycucca. Sokkal könnyebb úgy eladni valamit a parasztnak, hogy "dikk, há ez is ojan, mint amivel a versenyzők csapassák" - és a paraszt egyből megveszi, mert igaz, hogy az egész szett annyiba kerül, mint egy XTR váltó, de "az enyém is olyan." A Shimano nagyjából 50 éve "lecsorgatja" a fejlesztéseket az olcsóbb szettek felé, és erre csak rátesz a marketing: neked az jár, kell, szerezd meg.

 

Millió példát lehetne hozni, nézd meg a pár éve eluralkodott MTB-ben 29-es kerék, 3 helyett 2, majd 1 lánctányér, a hidraulikus fék, a tárcsafék, elektromos váltás, 12/13 fokozat, stb. Ezek az átlagfelhasználóknak teljesen fölöslegesek, sőt, csak 1-12-25+ extra hibalehetőség, hogy a paraszt mehessen minden dologgal a szervizbe. (Azt most hagyjuk, hogy mára sikerült oda eljutni, hogy egy átlagos embert a belső cseréje megállítja.) Valamelyik nap megnéztem egy bringaépítő videót, és a szervizes 30 percig matatta a számológépet ahhoz, hogy a rugóstagot és a teleszkópot beállítsa. 

Előzmény: RadiX (239378)
RadiX Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239382

Érdemes megnézni a képeket, milyen egy Dual Control fékváltókar Deore LX szinten: https://www.ebay.co.uk/itm/202662715726, nekem félelmetes a három irányba mozgatandó kar.

 

Előzmény: RadiX (239381)
RadiX Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239381

Érdekes egyébként, hogy az indexelt váltás bevezetése óta csak az egyenes kormányoknál hányfajta váltókar-elrendezést próbált már ki a Shimano és a többi komponens gyártó:

 

Mindenesetre láthatóan a Rapidfire Plus az igazi túlélő, gyakorlatilag 30 éve dominálja a piacot apró változtatásokkal.

Előzmény: RadiX (239379)
orygabor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239380

Mutatóujjal felfelé váltani? Bizarr. Mondjuk van benne logika, mert ha rendesen markolod a kormányt, akkor nincs kéznél a váltókar. Ha meg rajt a hüvelykujj, akkor meg nem stabil a fogás.

RadiX Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239379

Igen, erről van szó.

Előzmény: orygabor (239375)
RadiX Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239378
Előzmény: Marvel1Pinarello (239377)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239377

Versenycucc, ennek megfelelően van kialakítva. Akinek a hüvelykujjas váltás áll kézre, az úgy használja, akinek a mutatóujjas, az meg úgy. 

Előzmény: orygabor (239375)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239376

Ezért jó, amikor egy szakértőtől lehet olvasni a tutit.

Előzmény: RadiX (239374)
orygabor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239375

Ha jól értem, akkor mindkét irányban tud kioldani, azaz lényegében kisebb lánckerékre váltani?

Előzmény: RadiX (239374)
RadiX Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239374

Ez szerintem az a fázis, amikor már nem tudnak új, hasznos funkciókat kitalálni, ezért kitaálálnak olyat, amit egyszerű megvalósítani, bár igazából senkinek se hiányzott.

 

Az a kar csak arra van, hogy engedjen a váltóbowdenen egy (vagy két) fokozatnak megfelelő mennyiséget, és nyilván nem nehéz megcsinálni, hogy akár húzásra akár tolásra engedje a váltó rugóját egy (két) adag bowdent visszahúzni. A másik karnak húznia kell a bowdent a rugó ellenében, úgyhogy az csak egy irányba tud dolgozni. 

Előzmény: orygabor (239373)
orygabor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239373
Előzmény: orygabor (239372)
orygabor Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239372

Sziasztok!

 

Ez mire jó?

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239371

Kaskalák:)

Előzmény: SzeZo (239370)
SzeZo Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239370

Vén vagyok már, mint az országút, de, ha lehet reggelenként letekerek 25-30 km-t télen is. Ha HO-ban dolgozom, akkor otthonról megyek HO-ba. Abban az a jó, hogy az itt hozzászóló hülyék (önmagukat nagyra tartó törmelék)  által utált országúti bringát is tudom használni (már sajnálom a felniket koptatni a belvárosban). És, munka végeztével haza is tekerek a HO-ból.

De van nagyon jó példa is, Koller Andor. Nem tudom, most merre jár, de egy időben rendszeresen járt Budapestre bringával úgy, hogy legalább két megyehatáron gurult át. Tessék ezt felülmúlni nagyszájú, xarmi és társai!

Előzmény: Marvel1Pinarello (239369)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239369

Attól, hogy mi nem ismerünk olyat, aki a Belváros-XVII. kerület viszonylatban rendszeresen tekerne, még lehetnek bőven. Pl. ismertem kerékpárboltost, aki Százhalombattáról járt fel mind nap a most Kimibike néven futó üzletbe. Én jártam rendszeresen Battyhányi térről Érd/Tárnok határához dolgozni. Barátom Esztergomból eljött kerékpárral a Bazilika mellé rokonhoz hetente. Attól, hogy egy trolisofőr mond valamit, az nem feltétlen igaz. 

 

Esetleg a régiek közül SzeZo, Friczy, pROF, luiapple, Coccotti stb. tudna mesélni.

Előzmény: altenberger (239364)
Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.02.01 0 0 239368

A kaskala szó mond valamit?

Előzmény: altenberger (239362)
xrami Creative Commons License 2025.02.01 -1 0 239367

Kreszt nem tudó szarkeverők. Ezzel csak azt érik el, hogy a bringás után amár meg se fog állni elsőbbséget adni, hanem elektrolleres módon lassítás nélkül fog átmenni akkor is, ha jönnek az úton.

Zebra melletti átvezetésnél pedig szedjék le a faszba az elsőbbségadás táblát. Semmi értelme, ráadásul az autós nem is látja, hogy ott van 4 méter magasn az a kis szar nyalókatábla (de a bringás se látja).

Előzmény: altenberger (239361)
altenberger Creative Commons License 2025.01.31 0 0 239366
Előzmény: OMGod (239365)
OMGod Creative Commons License 2025.01.31 0 0 239365

Honnan az idézet? 

Előzmény: altenberger (239364)
altenberger Creative Commons License 2025.01.31 0 0 239364

Állítólag:

 

"A XVII. kerületből pedig nem nagyon indul el senki kerékpárral a belvárosba, és ez tény."

 

Szerintetek is így van? Vagy tudtok olyanokról akik a rendszeresen a XVII. kerületből járnak a Belvárosba, vagy fordítva?

Marvel1Pinarello Creative Commons License 2025.01.30 0 0 239363

Jó, és honnan ismerem meg? Karlendítve lószol, vagy rohamsisakban lejtőzik?

Előzmény: altenberger (239360)
altenberger Creative Commons License 2025.01.30 0 1 239362

Az megvan, hogy a hollandban két külön szó van a sportbringásra és a bringával közlekedőre?

Előzmény: Fishtax (239358)
altenberger Creative Commons License 2025.01.30 -1 1 239361

"És még azt utálom nagyon, amikor nincs elsőbbségem és mégis megállnak."

 

Én is így vagyok ezzel, azt hiszi magáról, hogy jófej, közben csak zavart okoz. :-(

Előzmény: LRJudit (239353)
altenberger Creative Commons License 2025.01.30 0 0 239360

Gondolom ebből jön:

 

nyelvtannáci

 

Etimológia: nyelvtan (’grammar’) +‎ náci (’Nazi’). Az angol grammar nazi tükörfordítása.

 

(szleng) Olyan személy, aki kérés nélkül mások nyelvtanát és helyesírását javítja vagy kritizálja.

 

 

 

Tehát bringanáci:

 

Olyan személy, aki kérés nélkül mások bringázási szokását javítja vagy kritizálja.

 

 

 

 

Előzmény: Marvel1Pinarello (239359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!