Keresés

Részletes keresés

pacsepa Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1088

Az "egysoros nem ad elég meleget" nagyon érdekes laikus megközelítés. Akkor a padlófűtés, meg a falfűtés hogyan működne?

A hőleadó felület nagysága, annak hőmérséklete, valamint a környezet hőmérséklete határozza meg a leadott hőmennyiséget. Ha két rétegben teszed és ezzel növeled a hőleadó felületet, akkor ugyanott vagy. A dupla konvektoros radiátoron belül a hőleadó felületet extra módon növelő lamellák vannak. Ezek az ugyn. konvektorok.

De nagyon egyszerű, ha szerinted egy 600x1400-as egysoros elég, akkor ugyanabban a táblázatban hasonlítsd össze, mekkora kell DK-ból? A különbség beszédes lesz.

Előzmény: ren14 (1087)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1087

Igen, igen, az ablak alá tervezzük tenni.

Azért az 1400-asban gondolkodtam először, mert több helyről hallottam, hogy az 1 soros nem ad elég meleget, így kezdetben a legnagyobbal gondolkodtam.

Előzmény: pacsepa (1086)
pacsepa Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1086

Szándékosan akarsz egy ekkora batár (1400 mm-es) radiátort? A dupla radiátor (DK) sokkal kisebb mérettel elegendő lenne, valamivel vastagabb, de nem lényegesen. Így a radiátor kényelmesen elférne az ablak alatt. Ott van a szoba berendezéséhez a legkevésbé útban és épületfizikailag is az a hely az optimális.

 

A radiátor alsó kifolyásnál helyezzetek el torlószelepet!

Ha jól értettem meglévő rendszerre akasszátok rá az új radiátort. Ezzel a torlószeleppel lehet szabályozni, értelemszerűen csökkenteni az átfolyó víz tömegáramát. Nehogy úgy járj, hogy itt valamiért túl gyorsan átfordul a víz, miközben máshol romlik a fűtés!

Előzmény: ren14 (1083)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1085

:D

Csak a véleményedre voltam kíváncsi, nem vártam, hogy biztos szaktanácsot is adj! :)

De, azért köszi az eddigi segítséget!

Előzmény: joevagyok68 (1084)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1084

Írtam én olyat ?  :-)

Még a végén válthatok nikket ha fáztok...

Előzmény: ren14 (1083)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1083

Tehát akkor egy 1 soros, 600x1400-es radiátor elég egy akkora helyiségbe, ugye? 20-25 cm gyapottal! :D

Előzmény: joevagyok68 (1082)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1082

"az is 10 cm körüli lesz.."

Az elment volna 1985-ben !

Mostanában kevés lesz !

Inkább 20-25 legyen ! A födémen IS !

 

Nálunk egy ekkora szobában, ferde falsíkban 22, födémen 25cm szigeteléssel, van erkély ajtó+ablak, és egy DK22 60x100 van fenn, termofejjel

43 fokos előremenővel, általában a radiátor fele "hideg".

Előzmény: ren14 (1081)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1081

A fal blokktégla, amin kívülről van 10 cm-es hungarocell.
Belülről, mivel ugye tetőtérbe lesz, oda még nincs meg az üveggyapot, de valószínűleg az is 10 cm körüli lesz...
Az ablakok meg 110x105, egy helyiségben csak 1 ablak van.

 

De, az is plusz, hogy nem nagyon bírjuk a meleget, ilyenkor télen is eléggé le vannak véve a radiátorok! :)

Előzmény: pacsepa (1080)
pacsepa Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1080

Hát ez nem ilyen egyszerű!

Külső falak k értéke? Vagy egyszerűbben milyen a falazat anyaga, hőszigetelő képessége?

Nyílászáró (ablak) mérete, hőátbocsátási tényezője?

Merthogy ezek nélkül átlag légköbméterre számolni elég nagy egyszerűsítés!

 

Persze van hely és kapacitás, akkor lehet túlméretezni, aztán legfeljebb termosztatikus szeleppel szabályzol...

Előzmény: ren14 (1079)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1079

Ohhh, köszi, ez a táblázat nagyon jó, nem is tudtam, hogy van ilyen is! :D

 

A szoba hőigénye? 

Pontosan azt sem tudtam, de ahogy most utána néztem, elvileg 1500.

Mert a szoba 4x5 méter, és 2,5 m a belmagasság.

Előzmény: joevagyok68 (1078)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1078

Azt tudod, hogy a szobának mennyi a hőigénye ?

 

gugli>keresőszó> radiátorok teljesítmény táblázata

Előzmény: ren14 (1077)
ren14 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1077

Sziasztok!

 

Esetleg tudna valaki segíteni, mert én nagyon nem értek ehhez a dologhoz!

Tetőtérbe szeretnék radiátort, viszonylag olcsón találtam is, de azok csak 1 sorosak. Ahogy hallottam annak kevesebb a fűtőértéke, ereje - amit értek is, hisz csak a fele a 2 soroshoz képest - de valaki megtudná mondani, hogy átlagban mennyi egy pl. 600x1400-es, 1 soros radiátornak a fűtőértéke, ereje?

Érdemesebb inkább 2 sorosat venni vagy jó az 1 is?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

I. Ábris Creative Commons License 2015.02.16 0 0 1076

Végre a múlt héten csütörtökön megfordították a víz írányát. Nehezen szerezték be a fordító idomot a boltban, azután a szerelő nehezen ment érte, mert velem akarta kifizettetni. Darabja 6200Ft-ba került.

A lényeg, megoldódott a probléma. Nem tudom, mit csinált, hogy most átfolyik a víz a radiátoron. Nem voltam ott.

 

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Gyuriszan (1070)
TitiRii Creative Commons License 2015.02.04 0 0 1075

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni a hozzá értőbbektől.

Párommal beépítettük a tetőteret (pontosabban építettünk egy emeletet)
A fűtést romantik radiátorokkal képzeltük el(ezek már meg is vannak hála az olx-nek) (600, illetve 650 esek 14-16 tagosak)
a csövezést 5 rétegű csővel képzeltem el, ami a padló alatt a szigetelésben fut (5cm rockwool steprock)

a radiátorokhoz külön körönként menne(kivéve nappali, ott 2 radiátor van, gondoltam az mehet egybe). bekötést keresztbe gondoltam azaz egyik oldalt fent be, másik oldalt alul ki. Hogy ne a műanyag csövet nézegessem, a csövek a radiátor alatt egy 90 fokos idommal elfordulnak , és ott egy forrasztható végbe rézcsőben folytatódnak a radiátorig.

A kérdéseim:
1: milyen vastag csővel érdemes bekötni őket? elég a 16m vagy kell a 20mm (600X1500 radiátorok esetén)

2: kell e szigetelnem külön a csövet, vagy mivel amúgy is lépésálló szigetelésben megy, nem szükséges?
3: a bekötési, elképzelésemben van e bármi hiba (külső vagy belső menetes forr vég-90 fokos idom, kulcsos vagy roppantós?)

4: láttam pár helyen hogy a bejövő fűtés cső, egy T idommal közvetlen a radiátor szelep előtt, le van kötve a vissza térő ágra. Ez miért jó?
5: érdemes e termo radiátorszelepekbe beruházni, vagy elég ha jól össze van lőve a rendszer?

Kazán egyenlőre még nincs, bár gondolom ez lényegtelen a kérdések szempontjából. Elvileg a remeha tzera (jól írtam?) lett kinézve. Már csak az égi manna kéne hozzá. Illetve tervbe szerepel egy vízteres kandalló kályha is, de ennek egyenlőre csak a kémény helye van meg (meg most a csövei lerakom).

A válaszokat előre is köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1074

Hát, lehet, hogy a szeleped zárva van, vagy a torlód van zárva. Nyisd ki mindkettőt teljesen. De lehet, hogy levegőben úszik a radiátor, azt is légteleníteni kéne.Elvileg a szivattyúnak át kéne nyomnia a vizet a radiátoron így is, de valamiért nem teszi. Ha tudod a szabályzószelepet cseréld át egy másikkal, hátha az a rossz.

Előzmény: szívgyenge (1068)
Gyuriszan Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1073

A legtöbb radiátornál szerintem 50 mm a kötéstávolság.

Előzmény: I. Ábris (1072)
I. Ábris Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1072

A képet az netről töltöttem le. Nem tudom, hogy milyen típusú a radiátorunkon a H-idom. De ha van ilyen fordító Danfoss-ban, akkor nagy baj talán nincs.

Talán a radiátor bemeneteket egységes méretre gyártják.

Előzmény: Gyuriszan (1070)
I. Ábris Creative Commons License 2015.01.11 0 0 1071

Köszönöm a választ.

Logikus, amit leírsz.

Ez egy új ház. Készen van, de nem költöztünk be. Úgy sült ki, hogy a tél miatt egy állandó hőmérsékletre be van állítva a termosztát. Véletlenül ott voltam, amikor ment a fűtés. Ez a radiátor kifejezetten hideg volt. Akkor kezdtem el nézegetni, hogy a cső meleg e?

Azt hittem, hogy valamilyen szelep korlátozza a radiátoron belül az fordított áramlást.

Akkor még más hiba is van a radiátorban. Lehet, hogy a termosztatikus szelep sem nyít ki, sőt biztos, mert nem hiszem, hogy a radiátorban dugulás lenne.

Nagyon nem lenne jó, ha vésegetni kellene.

Előzmény: Zambozoli (1069)
Gyuriszan Creative Commons License 2015.01.10 0 0 1070

Ez egy Danfoss H-idom?

Úgy tudom, van belőle fordító idom is. Akkor nem kell vésni, csak kicserélni az új szelepre.

Előzmény: szívgyenge (1064)
Zambozoli Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1069

Tudomásom szerint (nem vagyok fűtés szerelő) nem mindegy:

Ha jók a bekötési pontok a radiátor felső része kezd el először melegedni és a halad lefelé. A levegő alulról felfele áramolva melegszik fel ezzel biztosítva a radiátorban a hőleadást. Alul belép a hideg levegő lehűti a radiátorban a vizet és fokozatosan melegedve fent kilép. Ez lesz a hőleadás és így lesz a visszatérő vized kb. 20°C-al hidegebb mint az előremenő. Tehát, ha jó akkor a radiátor felső része lesz a lényegesen melegebb alul pedig "hideg".

Így éri el, hogy nem az alul felmelegített levegővel fűti tovább a fenti már visszatérő ágat mint nálad.

Tehát rossz a fordított bekötés.

 

Megoldás lehet:

Ha osztó-gyűjtőre megy direktben, akkor ott érdemes megfordíttatni, ott talán van rá hely (egy csővet vágni egyet toldani kell).

Radiátor alatt nem nagyon megy, mert lehet, hogy nem lehet normálisan légteleníteni az alsó kanyarok miatt.

Ha a cső falban van akkor radiátor le, vésés, keresztbe tenni a két csövet toldás és vissza jól az egész.

 

 

Előzmény: szívgyenge (1068)
szívgyenge Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1068

A válaszodból viszont úgy érzem, mégsem mindegy, mert megcserélnéd a bejövő csöveket.

Valami rövid indokot is kérnék, ha lehet.

Előzmény: Törölt nick (1066)
szívgyenge Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1067

Mivel nem vagyok értője a radiátorszerelés művészetének, ezért tulajdonképpen egy mindegy, vagy nem mindegy választ vártam.

Mindegy-e, hogy alulról töltődik fel melegvízzel a radiátor, vagy felülről?

Nekem mindegynek tünik, de nem értek hozzá.

Nem tudom, hogy a termosztatikus szelepnek mindegy-e a beáramló víz íránya?

Nekem az is mindegynek tünik, hiszen vagy nyítva van, vagy zárva a szoba hőmérsékletétől függően.

Viszont a radiátor hideg.

 

Előzmény: joevagyok68 (1065)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1066

Most nagyon le fognak hurrogni a szaki, de nem lehet valahol egy utólagos gányolással X alakú "angolváltós" átkötést csinálni arra alkalmas helyen? Akkor megcserélődne az el.aszott bekötésed iránya a radiátornál.

Előzmény: szívgyenge (1063)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1065
Előzmény: szívgyenge (1063)
szívgyenge Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1064

A kép lemaradt.

szívgyenge Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1063

 

Sziasztok!

A lakásban az egyik radiátornál fordítva van bekötve a bejövő meleg és hidegvíz a többi radiátorhoz képest. Ez a radiátor nem is melegszik fel.

Kérdésem, hogy mindegy-e a radiátornak, melyik pontjára kötik a bejövő és elmenő csövet?

Ezt a képet találtam a neten, kb. így néz ki az alsó bekötési hely.

 

Zambozoli Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1062

Sziasztok!

 

A következő jelenségre keresek magyarázatot ill. megoldást:

 

Adott egy családi ház kondenzációs kazánnal radiátoros fűtéssel, radiátor visszatérő ági padlófűtéssel kiegészítve e helyen.

 

Rendszer felépítés:

Kondenzációs kazán Termomax Inka - 7 körös Németh osztó-gyűjtő, előremenő oldalon Danfoss szelepes, Danfoss motorokkal (motorok nyitási ideje a felfűtést (1,5 perc) követően 1 perc), osztó után 7db radiátor: 2db 600×600, 2db 900×600, 2db 1400×600, 1db 1600-as törölköző szárító. 1db 1400×600 és 1db 1600-as törölköző szárító visszatérő ága letekerve padlófűtésnek.

 

Rendszer működése:

A 7db radiátor 6 zónaként üzemel külön vezérelt motorokkal szobatermosztátokkal.

A 2db 1400×600 radiátor egy zónaként üzemel egyszerre nyitnak, zárnak de külön ágon külön szeleppel (nappali, konyha étkező egyben).

 

Jelenég:

Ha megy bármelyik egy raditoros kör (akár több is) és ezek működése közben kezdenek nyitni a két 1400-as radiátor zónaszelepei, akkor a letekert visszatérővel ellátott zóna beremeg a nyitás közben. Kézzel érezhető a remegés az egész rendszeren. Hasonló hangja van mint mikor levegőbuborékos a vízvezetékrendszer és köpködi a vizet a csapon, csak sokkal enyhébb, de zavaró. A jelenség mindig csak 10-30sec ideig tart, a nyitási szakasz egy bizonyos szakaszában.

 

Jelenség csökkenthető a kérdéses zónaszelep áteresztő képességének csökkentésével, de nem megoldás, mert itt kb. 3kW-ot kell tudni leadni és ehhez teljesen nyitott szelep kell.

Kicseréltem a Danfoss szelepet is az osztóban hátha az a ludas, de az újjal is megvan a jelenség.

 

Valakinek van esetleg ötlete, hogy mit érdemes változtatni, mit nézzek meg. 2 éve így megy, de félek előbb utóbb szétveri a kazánt és a csőkötéseket is. Naponta fűtésidőben legalább 4-5 alakalommal nyitnak a szelepek hőigénytől függően.

nixon70 Creative Commons License 2014.12.29 0 0 1061

Hali!

Csőátmérő nem csökkent?

Kémény a füstcső csatlakozásnál nem szív falsot?

Mivel tüzeltek?

Tüzelőtök mikori vágású?

Aki áthelyezte, mit mond?

 

Ha ezekre megadod a választ(esetleg egy-két fotó nem ártana)talán tudunk segíteni itt:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9147701

Gyere át ide.

Előzmény: Zoltánné Juhász (1060)
Zoltánné Juhász Creative Commons License 2014.12.29 0 0 1060

Sziasztok valami gond van a kazánunkkal remélem tudtok segíteni.Tehát tavaly csináltuk minden okés volt de idén az egyik kicsit arrébb raktuk mert útban volt és azóta, nem igazán melegít akármennyi tüzelőt rakunk rá 60- foknál feljebb nem megy mi lehet a gond???

nixon70 Creative Commons License 2014.12.09 0 0 1059

Szivesen!

Előzmény: xplod (1058)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!