A ROCO foto pályázatot hirdetet az ÖBB 1044 018 Euro mozdonyra, és, hogy tudjuk merre jár GPS látták el, a ROCO honlapján 10 perces frissítéssel nyomon lehet követni.
Látom belemerültetek a webhelykeresésbe. Én találtam magamnak helyet, de sajnos már nem engednek fel több embert. A webzine-t is oda akartam tenni, de nem jött válasz. Érdekelne, hogy külföldről milyen sebességgel éritek el a http://bogar.ye.hu weblapot. Ha megy, lehet, hogy berakom a webzine-t az egyik könyvtárba. (Sajnos a webzine-t most nem tudom frissíteni, mert nem jó a szerverük és az FTP tiltva van. Ja és webes feltöltés soha nem is volt.)
Azt hiszem, ezek az egyetemi hálózaton vannak. Az a gyanúm, hogy a magyar web-szolgáltatók ott spórolnak, hogy csak nagyon kis sávszélességet vásárolnak külföld felé. Az egyetemi hálózat sebessége mutatja, hogy maga a Mo. - Nyugat sávszélesség elegendô lenne.
> a kapacitas felezodese mellett a soros kondik 2x-es feszultseget viselnek el.
Te, szvsz. a gondolatmenetedben több hiba is van. A legnagyobb az, hogy mivel elkóról van szó, a rossz polarítással bekötött sem nem rendelkezik a névleges kapacítással, de ráadásul ha hosszabb ideig feszültség alatt van, tönkre is megy. A leírt kapcsolásban nem fog felrobbanni, mert a tartós áramot a vele sorba kötött párja megakadályozza, de elveszti a kapacítását.
Ha ilyen egyszerű lenne bipoláris elkót készíteni, senki sem venne drága kondenzátorokat az egyfázisú aszinkron motorokhoz!
Menj be a Váci útra a M&H ba a legelső vitrin legalsó polcán, fönt bujkál egy mozdony, láttam működni egyszerűen fantasztikus, annyit elárulok Gützold gőzös.
Végre meg jöttek az állatszálító vagonok is a ROCOtol nagyon szépek, és a pofára esés az áruk, 1100 Ft.
A freeweb-et jelenleg nem érem el, ami elég lassúnak számít, azt nézve, hogy internetet szolgáltatunk több "kissebb" szolgáltatónak (=ELÉG nagy sávszélességünk van.)
Régen a freeweb is engedte, kb. fél éve már nem. Sajna ez van. Ki kell tapasztalni a html-próba topicban, hogy mit lehet, és mit nem... És amit most lehet, azt lehet, hogy holnap már nem. Persze ha tárhelyet veszel, azzal minden ilyesmit lehet.
Köszi! Szóltam a kapcsrajzért! (Legalább nem kell nekem felfedezni a spanyolviaszkot!)
steve
P.S.: nekem ez a dupla elkos megoldás nem teccik! TT, meg N méretben szerintem csak a külső szabályzás jöhet szóba, kicsi a hely. Szülöm a rajzot...
Ja! Még egy: az emil címem az adataim között van, annyira, hogy csak ez van.
Nem tudom. teszteltetni kellene valakivel, bár ez egyszerű: a nohab.hu még mindig fent van a nohab-gm.fw.hu címen is, bár itt a frissítések el-elmaradoznak, idővel meglesznek.
A xoom ftp-s volt régen, még működnek?
Topic-illusztrációhoz (képek a hozzászólásokban) a tar.hu-n elhelyezett képek alkalmasak, a freeweb ezt már nem engedi. Meg kell próbálni erre a célra a netchicken-t is (netchicken.hu).
etwg, igen erre a kondiformaciora gondoltam. Kiserletezoknek: eloszor mindenfelekeppen sinre csatoljatok, ott kiserletezzetek, mekkora kondi kell ahhoz, hogy lathato hatasa legyen a lassulasra a szakaszolas utan. Lehet csak az egyik irannyal probalkozni (nem kell 2 egyforma kondi), majd utana ha mar megvan a szukseges ertek, akkor vegyetek ketszeres kapacitasubol 2 darabot, ha kaptok akkorat, ami belefer a mozdonyba. En csak a TT BR23 szerkocsijaba tudtam berakni, de keves volt, es visszaalakitottam.
udv
bs
Ilyen community-k nem engedik a linkelést, ne is próbálkozzatok! (Se a Yahoo, sem más!) A "javascript....." kezdetű dolgok már eleve nem fognak működni.
A kondi értéke attól függ mennyi plac van a mozdonyban. Min 1G val kell számolni, és az ismert okok miatt legalább 25V -ra legyen. Ennek a kondinak már tekintélyes a mérete, és a névleges értéke csak 500 uF lesz. Jo volna ettöl sokkal nagyobbat beépiteni, de erre nincs rendszerint hely.
A tápegység rajzra mág várni kell, azt meg kell rajzolni, konvertálni dxf-be, majd onnan jpg be, ez sok munka, de majd lehet hogy lesz rá alkalom.
Ha azonban beteszed a kondikat a mozdonyba, akkor mindegy, hogy milyen a táp.
FTP és No limit: próbáljátok ki a freeweb-et. Én több, mint egy évig használtam, most már vásároltam tárhelyet a nohab.hu-nak, de a freeweb egész jó volt, persze nem olyan, mint a fizetős, de sok mindent próbáltam...
UtolsOFF: ez is megtelt, megvan minden rendben. Holnap nyitok egy utólsót, ahova a nagyvasűti képek kerülnek (matiz_b). A Vasút&Modell képeinek is csináljak ilyet? ON
12.52 kor már elindult, lehet, hogy még te voltál bennt, mint tulajdonos.
Jönnek a szép képek , és gyors is.
Szerintem lehet változtatni a náven is, csak egy kicsit macerás (én nem a photo albumot használom, ezért nem tudom pontosan hogyan kell, de én is csak vagy 1 honapjára jöttem rá a modjának).
Hali!
Visszakanyarodnek a valosaghu lassulas (energiatarolas) problemara, rezgaras irta:
>> Ha beépited az elkot a mozdonyba,
>Na itt van az eb elhantolva! Ezt már valaki
>említette, de a megoldás nem magától értôdô.
>Ugyanis: miután ez egy elko, kettô kell belôle,
>egy-egy minden irányba és le kell ôket védeni
>egy-egy diódával. Azonban ha a dióda ott van,
>akkor az elko ugyan fel fog töltôdni, a motort
>azonban pont a dióda miatt nem tudja hajtani!
>Gondolj csak bele, amikor a kondi hajtaná a
>motort, akkor az áramnak fordítva kellene
>folynia, de nem tud a dióda miatt!!! (de lehet,
>hogy van valami hiba a gondolatmenetemben...)
Szoval tenyleg meg lehet oldani a lokalis energiatarolast es tenyleg ket elko kell hozza, ezeket sorosan kell kotni azonos polaritasu veguknel fogva, es az igy kapott mar polaritas fuggetlen kondi egyseget kell siman parhuzamosan kotni a motor ele, semmi dioda, etc. Egy a baj, hogy igy a felere csokken a kacapitas. Egyebkent meg teljesen mindegy melyik fegyverzetpart kotod ossze. Ennek egy hatranya van, hogy 1/2 kapacitasert 2x helyfoglalas jar. Es meg ott van a feszultseg impulzusok kerdese, ami miatt nagyobb feszultsegu kondi kell. En ezt a problemat a szakaszolt vaganyszakaszra kapcsolt unipolkarizalt elkokkal oldottam meg. Eleg jol muxik, es az asztal alatt van eleg hely akar oklomnyi elkora, naja megmaradt a kontaktusproblema, de nekem a szakaszolt vaganyszakaszokon nincs valto, emelkedo, igy jol mukodik.
Udv
Burmi