A MIBA legutóbbi számában vannak fotók (meg cikk is) az egyik nagy német gőzösről II (talán 01, nincs itt a kezem ügyében az újság) méretarányban, az olajtüzelésű 30000,- a széntüzelésű 29000,- és 106 cm hosszú. nagyon csúcs kinézetű...
Ja, az árak DM-ben értendők!
A helyzet az, hogy a ROCO asztallap alatti váltómotorjának ((under baseboard turnout motor) b0cs, de az angol nyelvű Roco katalogusokat szokom venni)) lehet, hogy húzósabb az ára, viszont tartalmaz egy négy kapcsolt áramkörű bistabil relét ebben az árban, illetve mehanikusan csatlakoztatható hozzá a váltóállás jelző (nem jut eszembe a pontos szakkifejezés, szakirodalomtól meg távol vagyok) igaz, hogy a német szimbólumokkal, de ez részletkérdés.Irtó jól mutathat terepasztalon.
Nekem 2.5-ös van és annak az állítóművében is van visszajelzés, és nem a tápvezetéken, hanem egy másik csatin ami a burkolat alatt van. JA és én a két változatot, dehát a barna és a fekete talpfást is használom, de a váltó az fekete.
A 2.1-es ROCO allitomu nagyon hasonlit a 2.5-osere, mi a kulonbseg? A 2.1-esben benne van a visszajelzesi lehetoseg, de ez is ugyanazon a 3 vezeteken megy ki, amin a tapot adod bele.
Én néhány hete ruháztam be hasonló dolgokra.
Igen valódi ROCO!Sőt a flex is tök jó.
Hátrány: az állitómüben nincs visszajelzési
lehetőség.(De az meg könnyen cserélhető!)
Szvsz. érdemes foglalkozni vele! Üdv.:b.
Köszi a válaszokat,azt tudom hogy a digital a mozdonytól függ, csak nekem azt mondták hogy a pályának szupernek kell lenni,hogy a digitális jel ne szakadjon meg sehol, és ezek a 2,5-ös váltók nem alkalmasak a jel továbbitására.
Sziasztok
Tudod, mit? A 406-os ICE menetet elküldöd a méjlemre?
Az idegesített, hogy nem letölthető formátumban jött, hanem onlájn nyitotta meg, és töxar volt.
Méjlen esetleg jobb.
Azon filóztam, majdnem elérte a sebessége (km/h-ban) a vontató sorozatszámát :-))))
> Roco 2,5-ös magasságú sinekből
snip
> azt irják, hogy ez a Roco Hobby Line sinrendszer
Ezt már egyszer kitárgyaltuk. A Hobby Line az a Roconak az amerikai piacra gyártott sínrendszere. Geometriája coll-rendszerű (9" - 228,6mm hosszú egyenesek, 15" - 381mm és 18" - 457mm sugarú ívek, amerikai váltógeometria, stb.) Csak csóró Kelet-Európaiaknak árulják, a nyugati katalógusokban nincs is bent és állítólag nem is Roco gyártja, hanem valami kis cég - de egyesek szerint a szlovén Mehano (ami nem is olyan kicsi...). Ettôl még persze lehet használni.
> létezik-e Ho-ban Olyan többemeletes régi malomépület,
> amilyen szinte minden városunkban megtalálható?
Hát miért nem építesz egyet magad? Nem olyan nehéz!
Azon füstölgök, hogy lassan a többség számára a vasútmodellezés márcsak annyit jelent, hogy összevásárolják a német modelleket - lehetôleg készre építve. Jó, tudom, ízlések és pofonok különbözôek, de az a benyomásom, hogy német terepasztalokat a németek mégiscsak sokkal szebbeket csinálnak, mint mi. Akkor meg minek annyira pedálozni abban az irányban?
Meg kaptam az emiled, és nem haragszom amit írtál, sőt még örülök is neki. Szeretnék is erről veled bővebben beszélni, mert tavasszal vettem egy Pentax tükör reflexes gépet + Tamron 80-210 mm objektivet. Egyre jobban megy a fotózás, de azért mindig tanulhat az ember. Te meg ha jól tudom a Sky Huszars osoknak vagy a képi anyag örökítője.
De visszatérve a képekre, digivel készültek, hirtelen felindulásból és Matiz munkahelyén.
Vannak sajátok is, azokat folyamatosan fel scennelem a netre.
Néha, Dajcslandban vannak nosztaligavonatok 56-ossal vagy 58-assal (asszem az utóbbi volt, a 3Saton is látható Eisenbahnromantikban), ahol élethűen tehervonatot húznak, csak a fotósok kedvéért...
El hoztam a füstihez egy adag váltót 2.1 sínrendszer abból is a hosszú váltok, 345 mm hosszúak.
A gőzösből most 13 db. van, és rendeltem még 3 db hozzájuk, valszeg egy Gützold BR 65 ösre is szert teszek szeptember elején.
A ROCO váltó állítóművet el lehet rejteni egyszerűen, én 1 meg is oldottam, így a többi is így lesz.
A parafára ágyazat lapot tettem, erre a sínt, aztán festettem, utána majd szórom a zúzalékot. Egyébként barna a talpfarács. A digital nem a síntől függ, a modellektől.
Nem dolgoztam, csak vonatoztam rajta. Ugyan egyenlőre a két Fz1-es van rajta, de nagyon jó külön irányítani két mozdonyt!! Amíg az egyik körbejár, a másikkal szerelvényt rendezek össze, amire ráálhat....szóval jó. A vágányhálózat már teljesen kész, de van még 3 csonka, ami nincs leszigetelve, ezeket is lehet majd kapcsolni, mozdonyokat fogok rajta tárolni. Még kellene egy tápvezetéket is behúzni, meg a váltók polarizálását folyatni....ezeket majd holnap vagy hétfőn.
Elkezdtem feldolgozni a DRG/DR/DB színkódokat, kb.1921-től 1994-ig RAL kódokkal. 6 oldal, kettőt begépeltem, JSB fordítja, amint megvan az eredmény megy fel a V&M lapra. Igyekszem sietni vele.
Helló
Lenne még egy pár kérdés.A sinek feketék, vagy már rozsdáztad,a töltéságyazat lapot még beszórtad,és a vágányzatot hozzászögezted az alaphoz?Ez a pálya késöbb digitalizálható?
Köszi szia
Hali!
Dolgoztál ma az asztalon? Azóta beszéltem JSB barátunkkal, felhomályosított, hogy a váltó állítóműveket nem tudod átrakni. Bocs, hogy zargattalak, de azt hittem a ROCO fejlettebb.
Én ma végre találtam időt ősi Zeuke gyorsvonati kocsi roncsaim (kaptam őket, meglehetősen össze vannak gányolva) felújításának folytatására. Az egyszerűség kedvéért, majd JSB-nél szeretném fotóztatni a folyamatot (Ő még nem tudja).
steve