Keresés

Részletes keresés

joem Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5579
Abszolút egyetértek. Én úgy gondolom a saját eszemmel, hogy jó minőségű, olcsó modelleket szeretnék készen piacra dobni. Talán azért készen, mert magamból indulok ki. Én ugyanis nem lennék képes összeforrasztani, lefesteni és feliratozni egy réz modellt. Ez van. Szóval ez a kiindulás és erre kell a marketinget felépíteni. Nem biztos, hogy a koncepció helyes. Nem biztos az sem, hogy siker lesz, lehet, hogy óriási bukta. Ki tudja? Mindenesetre Európában a kész modelleknek van piaca, talán nem véletlenül. Mi pedig állítólag ebbe az Európába tartunk. De mondom, a fő ok nem ez, hanem az, hogy a magam földhözragadt fantáziájával ebben látok reális lehetőséget.
Előzmény: rezgaras (5577)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5578
csíkostáTTú írta:

> Mért hiszi mindenki (na jó, a gyártók többsége), hogy senki sem hajlandó
> saját maga összerakni egy modellt?

Na talán nem "senki", de én is nagyon úgy látom, pedig nem vagyok gyártó, hogy Magyarországon nem sokan hajlandók ilyesmire. Ha nem így lenne, akkor mindenütt látnád a kész modelleket! Dehát nem látod! Az is érdekelne, hogy a sok uretánból kiöntött kaszniból, amiket a börzén árulnak, hányból lett igazi guruló mozdony?

> úgy jön ki, hogy garanciás, működik.

Na, ezt belátom, ez egy lényeges pont. Egyrészt az lenne a jó, ha a hajtóművet mégiscsak összeszerelve adnák a kithez - végtére ez nem műanyag repülô ;-)))) Másrészt viszont az ilyen negatív tapasztalatok elterjednek, és akkor a ti modelletenek sem nagyon lesznek további vevôi.

Előzmény: Törölt nick (5565)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5577
joem írta:

> Ma Mo-n egyikre sincs tömeges igény, ismét csak azirányba tépem a számat,
> hogy ezt az igényt proaktív marketinggel meg kell teremteni.
> Ha ez megvan, akkor a technológia csak részletkérdés.

Ez így szvsz. csak féligazság. A technológia mégiscsak meghatározza a dolgot. Szerintem ugyanis a "proaktív marketingnek" egész másképp kell működnie akkor, ha egy kész villamos szupermodellt akarsz 100 ezerért árulni, vagy ha 5 ezerért árulsz egy pár maratott rézlemezt, 3 ezerért egy alvázat és másik 5 ezerért egy meghajtást hozzá - a villamost meg remélhetôleg összeszereli a vevô.

Előzmény: joem (5564)
etwg Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5576
Szia csikos...

"Tudjátok, hol érzem én a bibit? Ott, hogy egy modell a gyárból úgy jön ki, hogy garanciás, működik. Ha valami nem jó, az kiesik a MEO-n (optimális esetben). Egy építő készletnél erre nincs mód, ott sokkal profibbnak kell lenni. Méret pontosság, konstrukció, hogy a nem szakképzett vevő is össze tudja úgy rakni, hogy szép is legyen, MEG MŰKÖDJÖN IS!!!
Hogy ne menjünk meszire: egy német cég forgalomba hozott egy TT méretű dízel mozdonyt kit formában. Hát nem sikerült! Erről RolandTT is tudna mesélni. Kettőnk "tudását" kellett összerakni, hogy valahogy használható darab legyen. A hajtáslánc konstrukciója teljesen rossz! Ráadásul ennek az összerakását a vevőre bízták! Ezek nem amatőrök, dilettánsok!
Szerintem a kiteknek itt a veszélye! Egy kevésbé profinak is reprodukálnia kell a gyári proto-t! "

Ezzel a megállapitással csak részben lehet egyetérteni, mert ahogy azt már többen megállapitottuk, mi europaiak el vagyunk lustulva, ahelyett, hogy magunk törnénk a fejünket hogyan tovább, ezt másoktol várjuk. Igy van ez a kitekkel is. Volt a kezemben már rengeteg méregdrága rézmodell, ami MEG SEM MOZDULT, mégis az amerikai tulajdonosa (meg ön is) nem kis pénzt fektetett beléjük, és utána még vagy ötször épitette át a mechanizmust, hogy az végre képes legyen néhány kört megtenni a terepasztalon, anélkül, hogy a meghajtás fele szétesne.
Aki tehát kitet vesz ennek azzal számolni kell, és nem konyhaasztalon, zsebkéssel áll neki az építéshez, no meg persze egy kis modellezöi tudás is kell, és a roszz dolgokat a kezdet kezdetén kellene javitani.
Sajnos az ilyen tevékenységnek Europában nincsenek nagyon követöi, igy irodalma is alig van, pedig pont olyan orszagokban mint Mo. igy talán lehetne valamit kezdeni, csak le kellene szoktatni az embereket a tulzott igényességröl a modellezö boltok pultjainak külsö oldalán (nyilván erre nincs gyári támogatás sem).
Meg persze kellen egy csomo olyan kit ös olcson, amit a félvak, é kötbalkezes modellezö is legaläbb olyan ällapotba tud tenni, hogy az a sinen maradjon. A Conrad már erre tett lépéseket és tizesével árulja a tehervagonokat. Tehát van út csak el kell fogadni.

Előzmény: Törölt nick (5565)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5575
Kar erte, mert nagyon jo kis tolato, es sok volt belole, vallalatoknal ipartelepeken is.
Előzmény: Törölt nick (5574)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5574
A JATT modellt én is csak fényképen láttam, kezemben még nem volt. A katalógis szerint fém váz, műanyag kasztni.
A miki modellje csupa műanyag, és "qpoizhb cvzu"!!!
Előzmény: Törölt nick (5573)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5573
Nem nyughattam, elokerestem a cikket, megtalaltam a JATT modelleit is. Szerintem a kasznit szebben is meg lehetett volna csinalni...bar eloben biztosan mas, mint fotokon.
Kozben a szinterveket is nezegettem, sajnos a protokrol keszult foto fekete-feher, pedig erdekes tobbszinu festese volt...a bemutatott fotokon levoknek a rudazata nehol piros; az uj gepek (pl. WAB 18) kerekei pirosak - nagyon nem "all jol" neki. A legtobb kepen fekete, vagy szurke, ami viszont jobban mutat rajta.
Előzmény: Törölt nick (5572)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5572
A Gützold azért nem PIKO hál' Istennek! Persze a TT-s BR65 óta elfogult vagyok a céggel kapcsolatban...
Előzmény: Törölt nick (5571)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5571
A DR listaja szerint nem volt ilyen szin, bar mintha egy (azaz egy) kepen lattam volna mar. A Modellbahn Schule ujsagban szinten szurke "felnkikkel" szerepelt :-)
A Modell Eisenbahnerben kulon cikk volt rola, kepekkel, szinekkel, leirassal; prototipus-fenykepekkel.
Keszultem :-)
(PIKO ota tudjuk: amit gyartanak nem feltetlenul van koze a valosaghoz...)
Előzmény: Törölt nick (5570)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5570
Ha már kéznél van a JATT katalógus...

V60 DR Ep. III.: lehetetlen sárga kasztni, fekete váz, kerekek, piros hajtórúd, fekete korlátok. Pályaszám: V60 1512.

BR106 DR Ep. IV.: istentelen narancsokkersárga kasztni, középszürke kerekek és hajtórúd, fekete váz, fehér korlátok. Pályaszám: 106 806-3.

V60 DR Ep. III.: nemtommilyen barnássárga kasztni, fehér csíkkal, fekete váz, piros kerekek és hajtórúd, fekete korlátok. Pályaszám: V60 1316.

BR346 DR Ep. IV.: lehetetlen sárga kasztni, fekete váz és kerekek, piros hajtórúd, fekete korlátok, piros áramszedő(!!!). Pályaszám: 346 911-1.

BR346 DB Cargo Ep. VI. sötét piros kasztni fehér csíkkal, fehér tető, korlátok, fekete váz, kerekek, piros hajtórúd. Pályaszám: 346 655-8.

És ez csak egy cég...
Szerintem lehet, hogy a Gützoldnak igaza van, létezhetett olyan festés...
steve

Előzmény: Törölt nick (5569)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5569
Lattam, le van csapva a veguk, mint a motorkocsiknak szokott lenni (volt ilyen szemelykocsi is, az tevesztett meg.) Egyebkent, mifele szinterv ez? (Igaz, begepeltem az osszeset - de mivel nemetul volt nem sokat ertettem belole, es az csak mozdonyra vonatkozott, de ilyen nem volt kozte...)
A lenyeg, hogy a 106-os rudazatanak a szine sosem volt ilyen, mint ahogy a Gutzold gyartja, ugyhogy atfestem. Biztos ami biztos :-)) egyenlore csak vizfestekkel, nehogy gaz legyen...a megfelelo szinu festeket mar megvettem egyebkent.
Előzmény: Törölt nick (5568)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5568
Ahha!
Akkor nézd meg mégegyszer alaposan, amit küldtem!
Nem ilyenek!
(A többiektől ezer bocs, de én nem vagyok eléggé inteligens, hogy felrakjak ide képet! Matiz! Ha van időd... Kössz!!!)
stev
Előzmény: Törölt nick (5567)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5567
Csikos! Itt egy kep. En erre gondoltam. Igaz, nem 106-os van az elejen...
meg egy...
na egy utso.
Van meg tobb is, de majd ha egyszer lesz idom osszehozni egybe...

Kozben Lelketlen topictars kuldott nekem Conrad anyagot, ugyhogy a kocsivilagitasbol akar meg lesz valami a vegere.

udv.

Előzmény: Törölt nick (5565)
DLala Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5566
Ha beleszövegelhetek, én abba a típusba tartozom, amely nem képes saját maga modellt összebütykölni (időhiány leginkább, meg persze a finommechanikához és pláne a festegetéshez való hozzá nem értés miatt), vessetek meg érte, de egy megfelelő minőségű készletet hetekig vagyok képes kergetni akár a padlón is. Nekem ez kikapcsolódás, játék. A saját asztal (TT volt a lelkem) 3/4 kész állapotban értékesítésre került, mert amint elkezdtem dolgozni és családom lett, nem maradt rá időm.

Ha jól értem, azért nincsenek magyar modellek, mert nem lehet belőle eleget eladni, ergo nem lesz rentábilis a gyártása.
Azért javasoltam volna egy villamost, mert ha azt egy start kit-be beletesszük, biztosan nagyobb vásárlóközönséget lehet vele teremteni, mint bármi mással.
A megoldás: sajnos kurvulni kell! A Mehano-t is az tartja el, hogy a maradék cuccait beleteszi egy szép nagy színes dobozba, mellépakol pár felejthető minőségű kiegészítőt és start kitként árulja a szupermarketek polcain.
Kérdés persze, hogy ez elég lenne-e itthon és mi lenne a minimum gyártási mennyiség egy csatolt csuklós esetében, H0 méretben. Elsőre nem kell, hogy üzemeljen felsővezetékről, nem kell, hogy a belseje ki legyen dolgozva.
A kit tartalmazzon két db csuklóst (az se baj, ha csak az egyikben van motor, meg műanyag a kereke!), némi sínanyagot, megállótáblákat, pályaszám- és viszonylattábla-matricákat és ennyi.
Ha kulturált árban ki lehet egy ilyet hozni, nagyon sokat megvennének belőle. Ez az egyetlen olyan megoldás, amitől jelentős példányszám eladását lehet remélni (megdöbbentő mennyiséget képes egy áruházlánc eladni, ha jó az ár).

Aztán az igényesebbek megcsinálhatják igényesre, annak megfelelő összegért (mondjuk legyen egy profi kit). A gyerek meg hadd rohangásztassa a padlón. Összetöri, na és. Majd vesz a szülő neki másikat.
Csak legyen már.
Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet megcsinálni. Felőlem akár Kínában is le lehet gyártatni vagy a Mehano-nál, ha itthon nem megy.
Saját becslésem szerint minden 1 eladott teljes értékű modellre 50 vagy 100 szupermarketben eladott kvázi bóvlipéldány jutna. Mindjárt jó lesz a kihozatal és megtérül a szerszám ára.

Vélemény?

Előzmény: joem (5564)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5565
(Szigorúan ABC sorrendben)

joem! rezgaras!

Van egy kérdésem:

Miért hiszi mindenki (na jó, a gyártók többsége), hogy senki sem hajlandó saját maga összerakni egy modellt? (Egy asztalt azért csak megépítünk, épületestül, környezetestül, stb.) Miért pont egy szép vagon, mozdony stb lenne a kivétel? Én ugyan nem építek magamnak, de egy kit összerakására azért vállalkoznék...

Tudjátok, hol érzem én a bibit? Ott, hogy egy modell a gyárból úgy jön ki, hogy garanciás, működik. Ha valami nem jó, az kiesik a MEO-n (optimális esetben). Egy építő készletnél erre nincs mód, ott sokkal profibbnak kell lenni. Méret pontosság, konstrukció, hogy a nem szakképzett vevő is össze tudja úgy rakni, hogy szép is legyen, MEG MŰKÖDJÖN IS!!!
Hogy ne menjünk meszire: egy német cég forgalomba hozott egy TT méretű dízel mozdonyt kit formában. Hát nem sikerült! Erről RolandTT is tudna mesélni. Kettőnk "tudását" kellett összerakni, hogy valahogy használható darab legyen. A hajtáslánc konstrukciója teljesen rossz! Ráadásul ennek az összerakását a vevőre bízták! Ezek nem amatőrök, dilettánsok!
Szerintem a kiteknek itt a veszélye! Egy kevésbé profinak is reprodukálnia kell a gyári proto-t!

csíkosháTTú

Előzmény: joem (5564)
joem Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5564
Itt megint stratégiáról van szó. Nálad az a kérdés, hogy akad-e olyan modellező,aki hajlandó építeni, nálam pedig az, hogy van-e olyan, akinek a készre van igénye és a körbe-körbe futtatásban lelik gyönyörűségüket. Ma Mo-n egyikre sincs tömeges igény, ismét csak azirányba tépem a számat, hogy ezt az igényt proaktív marketinggel meg kell teremteni. Ha ez megvan, akkor a technológia csak részletkérdés.
Előzmény: rezgaras (5554)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5563
etwg!
Mail megjött (már tegnap), olvastam, néztem, reagáltam, mail ment. Többi ott...
steve
Előzmény: etwg (5547)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5562
Hali Matiz!
Előkotortam a JATT katalógust. Az ominózus kép illusztráció a "Die Profisets" oldalon. A motorkocsi a 106-os mögött a VT 137-es, a mellék kocsi meg a VS 145-ös. A poggyász kocsit ne kérdezd, mélyen hallgat róla, én meg nem vagyok eléggé jó a találgatásra.
steve
Előzmény: Törölt nick (5556)
etwg Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5561
Elfelejtettem a Mehano meg a Roco is gyárt rendszeres idöközökben csuklos villamosokat. A Bachmannak meg amerikai villamosai vannak. Természetesen mindegyik meghajtással. Az áruk a ROCO-t kivéve aránylag alacsony, illetve sok helyen ezekre alkudni is lehet.
Előzmény: etwg (5560)
etwg Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5560
Csak kiegészitem a kollégákat.

Van bécsi villamos is (szinte minden Metro csomopont informácios központjában kaphatok, ott vannak hozzá motorizált 2 tengelyü alvázak is (Természetesen metro kocsikat is árulnak). Az áruk elég alacsony, ha jol emlékszem ugy 300 silling körül van.

Németországban kis szériában egy csomo gyár gyárt villamost és lehet vignol sineket is kapni (az utba épitett sinek).

Nézz be a www.miba.de /links/ modellbahnhersteller

oldalakba ott szinte mindent megtalálsz.

Előzmény: DLala (5552)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5559
Mélt küldtem.
Előzmény: 1C2 (5558)
1C2 Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5558
Sziasztok!
A villamos modell témához:
Aki ilyesmi elkészítésén gondolkodik annak javaslom hogy előbb menjen ki Szentendrére.A "BKV múzeumban" egy idős úr építi a Moszkva tér 1944-es állapotát bemutató terepasztalt.Rajta a kornak megfelelő villamosokkal-villamoskocsikal (és tehervonatokkal),HO-méretarányban.A villamosok és villamos kocsik bizony papírból ,és más egyszerű anyagokból készültek.De ezt első ránézésre senki sem mondaná meg!Részletgazdagok,pontosak és jól működnek.(sin/felsővezeték üzem, belső világitás,stb...)Amikor ott jártam készségesen megmutatott mindent.Készültek fotók is egy kis digitális kamerával,csak nem tudom feltenni a netre.(Esetleg aki megtenné annak küldök belőle mailben.)Érdemes még megnézni az épülő felsővezeték hálózatot is(acél szeg körül maratott rézhálóból hajtogatott/forrasztot/festett oszlopok...)Már most látható volt hogy nagyon szép és élethű lesz amikor elkészül...
Szó esett Szentendrén egy olyan modellalvázról amiben benne van a motor,a hajtáslánc,áramszedők és két kerékpár(mindkettő hajtva),amire bármilyen modell ráépíthető.(Régi villamos,motorkocsi,motorvonat,B tengelyelrendezésű mozdony,stb...)A kerékpárok nyomtávja is állítható (TT-HO...).szükség szerint fixálható.Sajna a gyártót nem tudtam megjegyezni.Tud erről valaki többet?
Szerintem talán könnyebb egy ilyenre kasznit fabrikálni még akkor is ha csak "fantáziamodell" kerekedik belőle.(A leendő TT-s asztalomra szeretnék én is villamos, keskenynyomtávú(bányavasút) és kikötő "motívumot" ...Ebben tud valaki segíteni?)
Előzmény: rezgaras (5554)
division by zero Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5557
John Howard kolléga kezdett el Stuka, UV modelleket készíteni...
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5556
Hali!

Van scannelve képem, felteszem, ezeknek a kocsknak a modelljeiről, majd beteszem ide. Egy fordítás nagyon-nagyon régóta húzódik, ami alapján egy jó cikket lehetne öszzehozni az egykori német mellékvonalakról.

üdv

Előzmény: Törölt nick (5555)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5555
Szia Matiz!

A 106-os képen nem reko kocsik vannak, hanem motorvonat, a VT nemtomhányas. Legalábbis ezt írja a katalógus. A JATT (amíg létezett) forgalmazott is egy szettet: 106-os, VT motorkocsi hajtás nélkül, mellékkocsi. Szerintem is érdekes fotó!

OFF
B.P. valóban tud ennél többet is. A képet a menyasszonyom csinálta, én videóztam. A Siófok-Kiliti repülőnap 08. 25-én 10 órakor kezdődik, reptér nyitás 8-kor. Én vagyok, videóstul.
ON

csíkosháTTú

Előzmény: Törölt nick (5548)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5554
DLala írta:

> van-e értelme villamosok modellezésében gondolkodni?

Hát ez már nekemis eszembe jutott. ez azonban azt jelenti, hogy mindent magadnak kell csinálni.

Úgy tudom, a Tátra villamosokat gyártják a cseheknél, de csak vitrinmodell, azaz neked kell meghajtást csinálnod (nem olyan nagy ügy ;-))))

Ugyanakkor szvsz. a villamosok nagyon megfelelnek ahhoz, hogy maratott réz kitek formájában gyártsák ôket. Ez a fajta modellezés igen elterjedt a britek körében. Vannak teljes gôzmozdony maratott kitek, amiket maratott lemezek formájában árulnak. A vevô pedig kivágja, meghajlítja és összeforrasztja ôket. Akik a forrasztás melegétôl tartanak, azok ragaszthatnak is. Ez odáig megy, hogy egyes cégek modelljeiben még olyan alkatrészek is maratott lemezbôl vannak, amelyeket egész nyilvánvalóan más technológiával kellene készíteni.

Nos mindezt csak azért írtam le, mert ez is egy olyan biznisz, amihez nem kell sok tôke és tekintve csak a budapesti villamostípusok elképesztô számát, hosszú-hosszú idôre biztosítva lenne az új modellek kihozatalának lehetôsége.

Sajnos az egész szvsz. megint csak ott bukik meg, hogy ehhez olyan modellezôk kellenének, akik maguk is hajlandók építésre, és nemcsak készen vett modellek körbe-körbe futtatásában lelik gyönyörűségüket.

Előzmény: DLala (5550)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.07 0 0 5553
Metró nem téma, Wumm modell megcsinálta, szintén kapható börzén. (Viszont lehet, hogy limitált volt....)
Előzmény: DLala (5552)
DLala Creative Commons License 2001.08.07 0 0 5552
hivatalosan ugye közúti villamosvasút
:-)
Én persze elsősorban UV-ra gondoltam...
De lehetne HÉV is, az már mindenképp vasút...
Metró?
Előzmény: Törölt nick (5551)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.07 0 0 5551
A villamosok nagyon szépek, de gazdaságossági megfontolások végett nem jó a dolog. Még mindíg jóval többen vasútmodelleznek, és aki vasútmodellezik nem feltétlenül foglalkozik a városi közlekedéssel. Nem lehurrogásnak szánom! Egyébként Tatra modellt sokfelé árulnak, összerakható kivitelben. Például a Beleznay boltban mindíg láttam, a börzén is fel-feltűnik néha. Láttam motorizálva is.
Előzmény: DLala (5550)
DLala Creative Commons License 2001.08.07 0 0 5550
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek van-e értelme villamosok modellezésében gondolkodni?
UV, csatolt csuklós, Tátra stb.
Itt sokat beszélgettetek arról, hogy Fórum modell esetén mi lehetne az első darab, amire sokan vevők lennének.
Nem lehetne ez egy villamos pl.? Kis csalással az összes szögletes Tátrát ki lehetne hozni egy-két formából, engem spec. az sem zavarna, ha a belső tere a motor miatt pl. nem lenne rendesen kidolgozva.
Egyedi gyártásban már láttam Tátrát valakinek az asztalán, de az gondolom megfizethetetlen. Különben is, villamosokból komoly darabszám kell, ha az ember egy Moszkva teret szeretne pl. modellezni...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!