Keresés

Részletes keresés

RolandTT Creative Commons License 2001.08.10 0 0 5589
Elnézést mindenkitől, de mostanában nincs időm internetezni, de most mégis kénytelen vagyok írni, mert Steve-nek nagyon igaza van! Ez a Miki féle Bausatz V106-os egy szar! Röviden ennyi.
Hosszabban majd talán egyszer. Na jó még annyit, hogy a motoron és a 4 keréken kivül, mindent nekem kéne önteni-formázni+minden ami ezzel jár. Már előre félek, hogy a Miki honlapján az szerepel, hogy idén megjelenik, egy BR38-al és egy BR78-al. Izgalmas lesz, ahogy a heusinger vezérmű magával összeakad (másról már nem is beszélve). Jó hideget kívánok mindenkinek!
joem Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5588
Kezdjük a végén. A legalapabb "nyelvtanászok: b0cs" fröccsöntő szerszám 3M HUF-nál kezdődik. A Mehano valóban nagy tételben terít a hipermarketekben. A kis lurkókat pedig baromira nem érdekli a modellhűség. Körpálya, megy, ennyi. Vannak igényesebb szetek, de itt az igényt a mellécsomagolt kiegészítők jelentik. Nem tudom, a FUGgERth-nek hogyan sikerült belistáznia magát a Corába. Azt viszont tudom, hogy nem volt egy nagy durranás. Miért? Mert az embereket és a gyerekeket nem fogja meg az "eredeti MÁV szerelvény" szlogen. A hipermarket bizniszben akkor van ráció ha a tömeges igény már megteremtetett. Addig azért nincs, mert ők bizony semmilyen értéket (értsd: marketing) nem fognak hozzátenni. Ez nem egy élélmiszer, hogy kóstoltatni lehetne. Tehát első körben a hipereket el is lehet felejteni. Más játéknagykerek felé, meg játékboltokba esetleg. Nagy plakátok, prospektusok, stb. Másképp nem megy. A börzére járók, a topicot olvasók és írók, a Webzint olvasók, illetve az a néhány szakbolt nem fog eltartani semmilyen sorozatgyártást (azért erről meghallgatnám az egyetlen topicot megtisztelő kereskedő, 101 véleményét is).
Előzmény: DLala (5585)
BoGar Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5587
Sziasztok!

Az én hozzászólásom a témához annyi, hogy várjuk meg az első Fórum Modell terméket illetve annak fogadtatását. A keresletből már le lehet szűrni dolgokat. Ha jobb lesz a nullszaldónál, akkor már lehet gondolkodni, hogyan tovább. Lehet tervezni, hogy mi legyen a következő termék. Egyébként most elgondolkodtam, milyen jól nézne ki, ha villamos is lenne a terepasztalon. d:-))

Más: Voltam kint a múltkor a Vasúttörténeti Parkban, vagy ahogy jobban ismeritek, a Füstiben. Készültek képek a mozdonyparádén. Ma lettek készek, holnap Scannelés után felteszem a Webzine-re, ami ma már frissült 1C2 álltam említett Moszka tér a terepasztalon téma képeivel.

Üdv: BoGár

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5586
Szépészeti - gépészeti dologban a következőre gondoltam:

A kasztni összerakásánál, lehet az illesztéseket csiszolgatni, az ablakkivágást pontosítani, a festés retusálgatni, vagy újrafesteni. Erre gondoltam a "szépészettel".

A "gépészet" az más! Mert mit csinálsz - hogy az emlegetett TT modellnél maradjunk -, ha a hajtás egyik fém fogaskerekének a tengelyfurata nincs középen? Mit csinálsz, ha ennek a fogaskeréknek a tengelyét tartó illesztő elemek a műanyag alvázon nincsenek egymással szemben, így a tengely ferdén áll? Ez csak két hiba, de ezektől a modell fekve marad a pályán! Komoly finommechanikai felkészültség kell a javításához, nem "csak" modellező tapasztalat.

Szóval, ha a kasztni egyik eleme sorjás, akkor lecsiszolod, illeszted, lefested, és az egész hiba elfelejtve. De hogyan javítod ki a pontatlan alvázat, ahol a furatok nincsenek a helyükön? Ha műanyag a váz, akkor kis érzékkel meg lehet javítani. Az excentrikusra fúrt réz fogaskeréknél azonban én elakadtam.

Szóval, ha kitben gondolkodunk: a hajtásban, az alvázon NEM LEHET HIBA, mert nem tudsz szépen működő gépet csinálni. (Jó, Jó! Te tudsz, de nem mindenki etwg...) A kasztnin meg lehet dolgozgatni, pont ez a szép benne, de az itt elkövetett hibák nem végzetesek.
csíkos

Előzmény: etwg (5583)
DLala Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5585
Én sem hittem ebben a szupermarket biznicben, aztán az élet nem engem igazolt. Én ugyan másban utaztam, de hidd el, a többségnek megéri oda kirakni az áruját. Igen, a szemetét. De az adja a mennyiséget, ami miatt egyáltalán kifizetődő bárminek a gyártása.
Meg kellene tudakolni azoktól, akik így is próbálkoznak (Fuggerth pl.), mi is az ábra. Persze üzleti titkot nem fog kiadni.
Megfedditek a Fuggerthet, hogy ugyanabból a mintából csinál Bhv és Bx kocsit is. Ez modellező szemmel nézve valóban vérlázító, de ha játék szempontjából nézed, akkor helyes üzleti megoldás. Kék kocsi, piros kocsi, ez manapság már a MÁVnál is lassan mindegy.
Énnekem az is tökmindegy lenne, hogy az a villamos (vagy Bobó, vagy tehervagon) kinek a gyártmánya, ha elfogadható minőségű. Annyit azért tudjon, hogy szakavatott kezek alapként használhassák komolyabb modellhez is (a kasznit).
Itt csak a műanyag megy (mint anno BTTB pl.), az igényesebb cuccokat el kell felejteni.
Sokkal, de sokkal többen vannak azok, akik nem tudnak modellt építeni, de valami KÉSZ DARABOT megvennének. Az sem baj, ha tömeggyártott. Sőt. Az egyedivel az a baj, hogy egyedi. Drága, ha elromlik nincs pótlás. A tömeggyártott eldobható.

Mennyibe is kerül egy igényesebb szerszám?

Előzmény: etwg (5584)
etwg Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5584
Szia DLala

irod:

Ha kulturált árban ki lehet egy ilyet hozni, nagyon sokat megvennének belőle. Ez az egyetlen olyan megoldás, amitől jelentős példányszám eladását lehet remélni (megdöbbentő mennyiséget képes egy áruházlánc eladni, ha jó az ár).

Pontosan itt van az ellentmodás, egy aruházi lánc csak akkor tesz ki valamit a polcra, ha ök mondják meg az árakat, ilyet mag csak azt tud megengedni magának, aki a felesleget probalja meg eladni.

Ha ilyesmire vágysz, akkor jrjál gyakrabban, mert szerintem a Mehano modell igen hamar ismét meg fog jelenni. Ha jol számolom immár 20 éve jelenik meg ugy öt évenként ugyanaz a modell.
Gondold csak el ki tudna ezt Mo-n financirozni.

Előzmény: DLala (5566)
etwg Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5583
Szia csikos...

irod:

A kasztni az egy szépészeti dolog, viszont a hajtás már gépészeti, és ezt kell nagyon jól megcsinálni. Egyébként meg ilyet úgy is csak az vesz meg, akinek van már némi érzéke a dologhoz.

Ez sem azer annyira egyszerü dolog, mert addig mig a nagyok szuperdraga formákkal dolgoznak, addig a kitek (fém) kis sorozatban készülnek, azaz a klasszikus megmunkálási eljárással, aminek az a fö eredménye, hogy a szerkezetet mindig össze kell passzitani (becsiszolni a csapagyokat stb. amit nyilván a gyárto nem tesz meg, igy csakis a modellépítöre marad, hogy meg-e tudja csinálni.

Nem hiszem, hogy valaha is valaki nagysorozatu modelleket fog kitben piacra dobni (értem itt a motorral meghajtott szerkezeteket).

Még a kaszni is sem annyira egyszerü dolog mind gondolod (összeraktam már vagy 10-15 drb nagysorozatu mozdonyt - nem sárgaréz - més azokkal is volt egy csomo probléma) ennek ellenére még mindig azt hiszem, hogy nincs elég propaganda, nincs elég biztatás, hogy ilyenbe vágják az emeberek a fejszét, mert annál nagyobb öröm szinte nics a modellezésben, mikor egy sajátkézzel épitett modell elindul, söt ha remekül fut akkor még hencegni is lehet, nemrégen Amerikában is csak bamultak, hogy milyen szépen sikerült az egyik miniatür SHAY (H0) mozdonyom ami fehérfém kit volt. Jobban megy, mint sokan gondolták - igaz rendszeresen olajozni kell.

Egyébként meg ilyet úgy is csak az vesz meg, akinek van már némi érzéke a dologhoz.

Pontosan ez a baj, senki nem segit, senki nem biztosit teret az ilyen tevékenységnek, igy azután tényleg nincs hozzá érzék sem, ezen kellene változtatni.
Mi lenne, ha lenne egyetlen valamilyen tipukus magyar modell, és azt rakhatnék össze a gyerekek, a legszebbeket jutalmazni kellene, de ne valami zsürivel vagy más nemes hatosággal, hanem közölje az ujság legalábba fényképet meg néhány szot a szerzöröl és szavazzon az olvaso.
Esetleg lehetne minden börzén egy ilyen verseny (egy vitrin, szavazolap (lehetne a belépö is), és eredményhirdetés, ilyen akciók csak segithetnének, késöbb jöhetne a workshop, vagy valami hasonlo

Előzmény: Törölt nick (5581)
etwg Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5582
Szia Luc72

Bécsben legfeljebb templomot érdemes vasárnap keresni....

Jo utat.

Előzmény: luc72 (5580)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5581
Ez a TT modell egy kicsit szerencsétlen példa, mert csak a rossz oldalát mutatja a dolognak. Viszont jó példa, hogyan nem szabadna csinálni. Én sem arra gondoltam, hogy hokkedlin ülve, bicskával faragjuk a modellt, de BIZTONSÁGGAL KELL TUDNI REPRODUKÁLNI! A kasztni az egy szépészeti dolog, viszont a hajtás már gépészeti, és ezt kell nagyon jól megcsinálni. Egyébként meg ilyet úgy is csak az vesz meg, akinek van már némi érzéke a dologhoz.
steve
Előzmény: etwg (5576)
luc72 Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5580
CsikosháTTú

AUHAGEN épülettel kapcsolatban dobj meg egy mailal az én 10% rád is érvényes.

Más

Bécsben mit hol keresek vasárnap? Mármint modellvasút boltot.

joem Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5579
Abszolút egyetértek. Én úgy gondolom a saját eszemmel, hogy jó minőségű, olcsó modelleket szeretnék készen piacra dobni. Talán azért készen, mert magamból indulok ki. Én ugyanis nem lennék képes összeforrasztani, lefesteni és feliratozni egy réz modellt. Ez van. Szóval ez a kiindulás és erre kell a marketinget felépíteni. Nem biztos, hogy a koncepció helyes. Nem biztos az sem, hogy siker lesz, lehet, hogy óriási bukta. Ki tudja? Mindenesetre Európában a kész modelleknek van piaca, talán nem véletlenül. Mi pedig állítólag ebbe az Európába tartunk. De mondom, a fő ok nem ez, hanem az, hogy a magam földhözragadt fantáziájával ebben látok reális lehetőséget.
Előzmény: rezgaras (5577)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5578
csíkostáTTú írta:

> Mért hiszi mindenki (na jó, a gyártók többsége), hogy senki sem hajlandó
> saját maga összerakni egy modellt?

Na talán nem "senki", de én is nagyon úgy látom, pedig nem vagyok gyártó, hogy Magyarországon nem sokan hajlandók ilyesmire. Ha nem így lenne, akkor mindenütt látnád a kész modelleket! Dehát nem látod! Az is érdekelne, hogy a sok uretánból kiöntött kaszniból, amiket a börzén árulnak, hányból lett igazi guruló mozdony?

> úgy jön ki, hogy garanciás, működik.

Na, ezt belátom, ez egy lényeges pont. Egyrészt az lenne a jó, ha a hajtóművet mégiscsak összeszerelve adnák a kithez - végtére ez nem műanyag repülô ;-)))) Másrészt viszont az ilyen negatív tapasztalatok elterjednek, és akkor a ti modelletenek sem nagyon lesznek további vevôi.

Előzmény: Törölt nick (5565)
rezgaras Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5577
joem írta:

> Ma Mo-n egyikre sincs tömeges igény, ismét csak azirányba tépem a számat,
> hogy ezt az igényt proaktív marketinggel meg kell teremteni.
> Ha ez megvan, akkor a technológia csak részletkérdés.

Ez így szvsz. csak féligazság. A technológia mégiscsak meghatározza a dolgot. Szerintem ugyanis a "proaktív marketingnek" egész másképp kell működnie akkor, ha egy kész villamos szupermodellt akarsz 100 ezerért árulni, vagy ha 5 ezerért árulsz egy pár maratott rézlemezt, 3 ezerért egy alvázat és másik 5 ezerért egy meghajtást hozzá - a villamost meg remélhetôleg összeszereli a vevô.

Előzmény: joem (5564)
etwg Creative Commons License 2001.08.09 0 0 5576
Szia csikos...

"Tudjátok, hol érzem én a bibit? Ott, hogy egy modell a gyárból úgy jön ki, hogy garanciás, működik. Ha valami nem jó, az kiesik a MEO-n (optimális esetben). Egy építő készletnél erre nincs mód, ott sokkal profibbnak kell lenni. Méret pontosság, konstrukció, hogy a nem szakképzett vevő is össze tudja úgy rakni, hogy szép is legyen, MEG MŰKÖDJÖN IS!!!
Hogy ne menjünk meszire: egy német cég forgalomba hozott egy TT méretű dízel mozdonyt kit formában. Hát nem sikerült! Erről RolandTT is tudna mesélni. Kettőnk "tudását" kellett összerakni, hogy valahogy használható darab legyen. A hajtáslánc konstrukciója teljesen rossz! Ráadásul ennek az összerakását a vevőre bízták! Ezek nem amatőrök, dilettánsok!
Szerintem a kiteknek itt a veszélye! Egy kevésbé profinak is reprodukálnia kell a gyári proto-t! "

Ezzel a megállapitással csak részben lehet egyetérteni, mert ahogy azt már többen megállapitottuk, mi europaiak el vagyunk lustulva, ahelyett, hogy magunk törnénk a fejünket hogyan tovább, ezt másoktol várjuk. Igy van ez a kitekkel is. Volt a kezemben már rengeteg méregdrága rézmodell, ami MEG SEM MOZDULT, mégis az amerikai tulajdonosa (meg ön is) nem kis pénzt fektetett beléjük, és utána még vagy ötször épitette át a mechanizmust, hogy az végre képes legyen néhány kört megtenni a terepasztalon, anélkül, hogy a meghajtás fele szétesne.
Aki tehát kitet vesz ennek azzal számolni kell, és nem konyhaasztalon, zsebkéssel áll neki az építéshez, no meg persze egy kis modellezöi tudás is kell, és a roszz dolgokat a kezdet kezdetén kellene javitani.
Sajnos az ilyen tevékenységnek Europában nincsenek nagyon követöi, igy irodalma is alig van, pedig pont olyan orszagokban mint Mo. igy talán lehetne valamit kezdeni, csak le kellene szoktatni az embereket a tulzott igényességröl a modellezö boltok pultjainak külsö oldalán (nyilván erre nincs gyári támogatás sem).
Meg persze kellen egy csomo olyan kit ös olcson, amit a félvak, é kötbalkezes modellezö is legaläbb olyan ällapotba tud tenni, hogy az a sinen maradjon. A Conrad már erre tett lépéseket és tizesével árulja a tehervagonokat. Tehát van út csak el kell fogadni.

Előzmény: Törölt nick (5565)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5575
Kar erte, mert nagyon jo kis tolato, es sok volt belole, vallalatoknal ipartelepeken is.
Előzmény: Törölt nick (5574)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5574
A JATT modellt én is csak fényképen láttam, kezemben még nem volt. A katalógis szerint fém váz, műanyag kasztni.
A miki modellje csupa műanyag, és "qpoizhb cvzu"!!!
Előzmény: Törölt nick (5573)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5573
Nem nyughattam, elokerestem a cikket, megtalaltam a JATT modelleit is. Szerintem a kasznit szebben is meg lehetett volna csinalni...bar eloben biztosan mas, mint fotokon.
Kozben a szinterveket is nezegettem, sajnos a protokrol keszult foto fekete-feher, pedig erdekes tobbszinu festese volt...a bemutatott fotokon levoknek a rudazata nehol piros; az uj gepek (pl. WAB 18) kerekei pirosak - nagyon nem "all jol" neki. A legtobb kepen fekete, vagy szurke, ami viszont jobban mutat rajta.
Előzmény: Törölt nick (5572)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5572
A Gützold azért nem PIKO hál' Istennek! Persze a TT-s BR65 óta elfogult vagyok a céggel kapcsolatban...
Előzmény: Törölt nick (5571)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5571
A DR listaja szerint nem volt ilyen szin, bar mintha egy (azaz egy) kepen lattam volna mar. A Modellbahn Schule ujsagban szinten szurke "felnkikkel" szerepelt :-)
A Modell Eisenbahnerben kulon cikk volt rola, kepekkel, szinekkel, leirassal; prototipus-fenykepekkel.
Keszultem :-)
(PIKO ota tudjuk: amit gyartanak nem feltetlenul van koze a valosaghoz...)
Előzmény: Törölt nick (5570)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5570
Ha már kéznél van a JATT katalógus...

V60 DR Ep. III.: lehetetlen sárga kasztni, fekete váz, kerekek, piros hajtórúd, fekete korlátok. Pályaszám: V60 1512.

BR106 DR Ep. IV.: istentelen narancsokkersárga kasztni, középszürke kerekek és hajtórúd, fekete váz, fehér korlátok. Pályaszám: 106 806-3.

V60 DR Ep. III.: nemtommilyen barnássárga kasztni, fehér csíkkal, fekete váz, piros kerekek és hajtórúd, fekete korlátok. Pályaszám: V60 1316.

BR346 DR Ep. IV.: lehetetlen sárga kasztni, fekete váz és kerekek, piros hajtórúd, fekete korlátok, piros áramszedő(!!!). Pályaszám: 346 911-1.

BR346 DB Cargo Ep. VI. sötét piros kasztni fehér csíkkal, fehér tető, korlátok, fekete váz, kerekek, piros hajtórúd. Pályaszám: 346 655-8.

És ez csak egy cég...
Szerintem lehet, hogy a Gützoldnak igaza van, létezhetett olyan festés...
steve

Előzmény: Törölt nick (5569)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5569
Lattam, le van csapva a veguk, mint a motorkocsiknak szokott lenni (volt ilyen szemelykocsi is, az tevesztett meg.) Egyebkent, mifele szinterv ez? (Igaz, begepeltem az osszeset - de mivel nemetul volt nem sokat ertettem belole, es az csak mozdonyra vonatkozott, de ilyen nem volt kozte...)
A lenyeg, hogy a 106-os rudazatanak a szine sosem volt ilyen, mint ahogy a Gutzold gyartja, ugyhogy atfestem. Biztos ami biztos :-)) egyenlore csak vizfestekkel, nehogy gaz legyen...a megfelelo szinu festeket mar megvettem egyebkent.
Előzmény: Törölt nick (5568)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5568
Ahha!
Akkor nézd meg mégegyszer alaposan, amit küldtem!
Nem ilyenek!
(A többiektől ezer bocs, de én nem vagyok eléggé inteligens, hogy felrakjak ide képet! Matiz! Ha van időd... Kössz!!!)
stev
Előzmény: Törölt nick (5567)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5567
Csikos! Itt egy kep. En erre gondoltam. Igaz, nem 106-os van az elejen...
meg egy...
na egy utso.
Van meg tobb is, de majd ha egyszer lesz idom osszehozni egybe...

Kozben Lelketlen topictars kuldott nekem Conrad anyagot, ugyhogy a kocsivilagitasbol akar meg lesz valami a vegere.

udv.

Előzmény: Törölt nick (5565)
DLala Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5566
Ha beleszövegelhetek, én abba a típusba tartozom, amely nem képes saját maga modellt összebütykölni (időhiány leginkább, meg persze a finommechanikához és pláne a festegetéshez való hozzá nem értés miatt), vessetek meg érte, de egy megfelelő minőségű készletet hetekig vagyok képes kergetni akár a padlón is. Nekem ez kikapcsolódás, játék. A saját asztal (TT volt a lelkem) 3/4 kész állapotban értékesítésre került, mert amint elkezdtem dolgozni és családom lett, nem maradt rá időm.

Ha jól értem, azért nincsenek magyar modellek, mert nem lehet belőle eleget eladni, ergo nem lesz rentábilis a gyártása.
Azért javasoltam volna egy villamost, mert ha azt egy start kit-be beletesszük, biztosan nagyobb vásárlóközönséget lehet vele teremteni, mint bármi mással.
A megoldás: sajnos kurvulni kell! A Mehano-t is az tartja el, hogy a maradék cuccait beleteszi egy szép nagy színes dobozba, mellépakol pár felejthető minőségű kiegészítőt és start kitként árulja a szupermarketek polcain.
Kérdés persze, hogy ez elég lenne-e itthon és mi lenne a minimum gyártási mennyiség egy csatolt csuklós esetében, H0 méretben. Elsőre nem kell, hogy üzemeljen felsővezetékről, nem kell, hogy a belseje ki legyen dolgozva.
A kit tartalmazzon két db csuklóst (az se baj, ha csak az egyikben van motor, meg műanyag a kereke!), némi sínanyagot, megállótáblákat, pályaszám- és viszonylattábla-matricákat és ennyi.
Ha kulturált árban ki lehet egy ilyet hozni, nagyon sokat megvennének belőle. Ez az egyetlen olyan megoldás, amitől jelentős példányszám eladását lehet remélni (megdöbbentő mennyiséget képes egy áruházlánc eladni, ha jó az ár).

Aztán az igényesebbek megcsinálhatják igényesre, annak megfelelő összegért (mondjuk legyen egy profi kit). A gyerek meg hadd rohangásztassa a padlón. Összetöri, na és. Majd vesz a szülő neki másikat.
Csak legyen már.
Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet megcsinálni. Felőlem akár Kínában is le lehet gyártatni vagy a Mehano-nál, ha itthon nem megy.
Saját becslésem szerint minden 1 eladott teljes értékű modellre 50 vagy 100 szupermarketben eladott kvázi bóvlipéldány jutna. Mindjárt jó lesz a kihozatal és megtérül a szerszám ára.

Vélemény?

Előzmény: joem (5564)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5565
(Szigorúan ABC sorrendben)

joem! rezgaras!

Van egy kérdésem:

Miért hiszi mindenki (na jó, a gyártók többsége), hogy senki sem hajlandó saját maga összerakni egy modellt? (Egy asztalt azért csak megépítünk, épületestül, környezetestül, stb.) Miért pont egy szép vagon, mozdony stb lenne a kivétel? Én ugyan nem építek magamnak, de egy kit összerakására azért vállalkoznék...

Tudjátok, hol érzem én a bibit? Ott, hogy egy modell a gyárból úgy jön ki, hogy garanciás, működik. Ha valami nem jó, az kiesik a MEO-n (optimális esetben). Egy építő készletnél erre nincs mód, ott sokkal profibbnak kell lenni. Méret pontosság, konstrukció, hogy a nem szakképzett vevő is össze tudja úgy rakni, hogy szép is legyen, MEG MŰKÖDJÖN IS!!!
Hogy ne menjünk meszire: egy német cég forgalomba hozott egy TT méretű dízel mozdonyt kit formában. Hát nem sikerült! Erről RolandTT is tudna mesélni. Kettőnk "tudását" kellett összerakni, hogy valahogy használható darab legyen. A hajtáslánc konstrukciója teljesen rossz! Ráadásul ennek az összerakását a vevőre bízták! Ezek nem amatőrök, dilettánsok!
Szerintem a kiteknek itt a veszélye! Egy kevésbé profinak is reprodukálnia kell a gyári proto-t!

csíkosháTTú

Előzmény: joem (5564)
joem Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5564
Itt megint stratégiáról van szó. Nálad az a kérdés, hogy akad-e olyan modellező,aki hajlandó építeni, nálam pedig az, hogy van-e olyan, akinek a készre van igénye és a körbe-körbe futtatásban lelik gyönyörűségüket. Ma Mo-n egyikre sincs tömeges igény, ismét csak azirányba tépem a számat, hogy ezt az igényt proaktív marketinggel meg kell teremteni. Ha ez megvan, akkor a technológia csak részletkérdés.
Előzmény: rezgaras (5554)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5563
etwg!
Mail megjött (már tegnap), olvastam, néztem, reagáltam, mail ment. Többi ott...
steve
Előzmény: etwg (5547)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5562
Hali Matiz!
Előkotortam a JATT katalógust. Az ominózus kép illusztráció a "Die Profisets" oldalon. A motorkocsi a 106-os mögött a VT 137-es, a mellék kocsi meg a VS 145-ös. A poggyász kocsit ne kérdezd, mélyen hallgat róla, én meg nem vagyok eléggé jó a találgatásra.
steve
Előzmény: Törölt nick (5556)
etwg Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5561
Elfelejtettem a Mehano meg a Roco is gyárt rendszeres idöközökben csuklos villamosokat. A Bachmannak meg amerikai villamosai vannak. Természetesen mindegyik meghajtással. Az áruk a ROCO-t kivéve aránylag alacsony, illetve sok helyen ezekre alkudni is lehet.
Előzmény: etwg (5560)
etwg Creative Commons License 2001.08.08 0 0 5560
Csak kiegészitem a kollégákat.

Van bécsi villamos is (szinte minden Metro csomopont informácios központjában kaphatok, ott vannak hozzá motorizált 2 tengelyü alvázak is (Természetesen metro kocsikat is árulnak). Az áruk elég alacsony, ha jol emlékszem ugy 300 silling körül van.

Németországban kis szériában egy csomo gyár gyárt villamost és lehet vignol sineket is kapni (az utba épitett sinek).

Nézz be a www.miba.de /links/ modellbahnhersteller

oldalakba ott szinte mindent megtalálsz.

Előzmény: DLala (5552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!