Azt a relés kapcsolást, amit javasolnál, nem ajánlanám.
Igaz ugyan, hogy így persze nem villog, de ez csak tüneti kezelés. A tápegység szép csendben ugyanúgy "lökdösődik" majd nonstop és hát nem biztos hogy ez nem rövidíti az élettartamát még "kikapcsolt" állapotban is.
(Bocs, nem beszólás, de a linkelést gyakorolni kéne kicsit, mert így nagyon gusztustulanul néz ki)
Köszi a segítséget, meg a rajzot is, azt még lehagytam, hogy ez egy 120W-os táp (10A), a relé meg ahogy néztem csak 5 A-os, így is jó vagy akkor reléből is 10A-es kéne?
Akkor neked nem az kell, hanem egy 12v-os relé a tápegységre kötve, a relé meg ha lekapcsoltad a tápot elejt, és megszakítja a led madzagját és már nem is villog. És még a 12v-ot sem kuszáltad össze a 230-al. Akár az első lámpához is beteheted.
Típustól függ, de a "kettős alternatív" biztos vinni fogja. Normál kétsarkú kapcsoló csak akkor, ha tudsz rá tenni kettős billenőlapot.
Szabvány tiltja a 12 V és a 230 V azonos dobozban való vitelét - kapcsolását, MÁR HA az a 12 V érintésvédelmileg kell (SELV-PELV). Ha a 12 V rendes 230-as módon van szigetelve, beférhet (FELV).
Kivitelezési kérdésem lenne. Ha padlófűtést tervezek a házamba, és az aljzatbetonban szeretnék kábelezni, milyen csövet lenne célszerű használnom? Az "egyszerű" lépésálló gégecső, vagy a MÜ II-es védőcső is megteszi, esetleg valami komolyabb kell? (symalen pl.)
Ilyen esetben egyébként hol vezetik el a csöveket? A padlófűtés alatt szigetelésben gondolom, ugye? Ilyenkor van valmi szabály, hogy pl. csak a fal mentén , vagy a faltól bizonyos távolságra vezethető e a cső, vagy mehet minden a legrövidebb úton?
1. megtaláltam egy gyártói prosiban a szabványt két szabvány létezik az egyik ipari felhasználásra ott van 6KA kisebb is, a lakossági viszont 6KVA kezdi az értéket. Tehát igaza van.
2. pontban nincs igaza mert van egyedi műszaki eltérési papír róla, az is igaz egy magyar gyártónak, ha megvan a csövezés műbizonylata akkor nincs ok megtagadni
3. ebben sajna igaza van, egy rendelet a termékfelelősségről taglalja, de nem a termék szabvány mert a leszereltnél a gyártáskorit kéne figyelembe venni, na persze senki sem fogja rámondani hogy még jó.
Köszönöm a válaszokat! Olyan kellene ami egyszerre kapcsolná a két áramkört, de ugyebár külön-külön kezeli. Ha jól látom ez a 106+6-os kapcsoló kívülről úgy néz ki mint egy csillárkapcsoló, a 102-es kapcsoló pedig mint egy normál kapcsoló, így az utóbbi lenne a megoldás, igaz?
Remélem tudtok segíteni! Olyan fali kapcsolót keresek, ami képes két áramkört külön-külön kapcsolni, nem mezei csillárkapcsolót keresek hanem olyan kapcsolót ami egymástól függetlenül tud kapcsolni egy 220V-os és egy 12V-os áramkört.
Hát, ez (ahogy írtam) nem Tracon volt, de a kialakítása 1.1... Persze nem Tracon ára volt, aztán az új sínnel pedig megdupláztam az árát! Ja és végre használható arra mire szánták volna.
Na majd holnap beszámolok a szerelési tapasztalatokról. :)