Keresés

Részletes keresés

JSB Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7082
Levél ment!
Előzmény: TEE (7081)
TEE Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7081
JSB!

A Märklines Süveges kollégámnak szüksége volna a V&M 2000 őszi-téli dupla számára, mert akkoriban lemaradt róla. Tudna ebben segíteni valamelyiktek?

TEE

etwg Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7080
Ilyne alapon a Nök Lapja is vasutmodellezö ujság, mert az is irt mér arrol, meg a Blikk, amikor az a Szörényi asztalról számol be.

Pontosan itt csusztál el a vita tárgyátol, amig egyes ujságoknak a papirt kell betölteni, és erre rendelkeznek szerkesztöi, ujságiroi gárdával, addig egy másik ujság a vasutmodellezök szocsöve lehet, mert a vasut barátok és modellezök határozzák meg, hogy mi lesz az ujságban.

Ne érts félre, mindennek örülni kell, ha valaki rolunk, rolatok ir, de még jobb az az ujság amit rendszeres idöközben a kezedbe veszel és elöre tudod, hogy rolunk a mi problémáinkrol lesz szo, nem pedig Zámbo Jimmy tulvilági sikereiröl stb.

Előzmény: crash__override (7079)
crash__override Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7079
Szia, etwg

részemröl lezárván az eszmecserét, csak még annyit tennék hozzá, hogy két lovon (széken) ülni nem illdomos, ha már a másik lapnak dolgoztok, akkor nem tudom miért hoztad ide a témát, nem várhatod el, hogy a V/M és rolatok irjon.
A modell&makett megkeresett bennunket, hogy keszul egy sorozatuk a magyar modellezo klubbokrol. Megkerestek bennunket, es irtak rolunk egy cikket. Nem dolgozunk nekik, hanem rolunk irtak.

Ha a Madonnarol ir a Bravo, akkor a Madonna mar a Bravonak dolgozik ?

Crash_

Előzmény: etwg (7064)
crash__override Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7078
csikoshaTTu!

Egyszer, ha borzen vagy, nezz be Hozzank. Szivesen latunk, megnezzuk az egyuttmukodes lehetosegeit.

Honlap: Igen, tudom, be vagyunk linkelve Hozzatok, es megneztem a mi honlapunkat, ott sajna nem volt ott a V/M linkje. Sajnalatos dolog, de potolni fogjuk.

Előzmény: Törölt nick (7066)
etwg Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7077
Szia mav275

mindenben egyet lehetne veled érteni, egyben nem, hogy miért a szerkesztönek kellene rajzolni, modelleket alakitgatni stb.

Ehhez kellenek jo szerzök, akik minden dologban jártasak - az ujságirásban, a modellépitésben, a rajzolásban, a festésben, és nem utolso sorban az esztetikában.

Várjuk ilyen emberek jelentkezését, illetve megirt, megrajzolt cikkeiket.

Ha tudsz egy kicsit rajzolni, ülj neki és pl. rajzold át valamelyik MAV jármü egyszerüsitett tipusrajzát (ahogy ez közkézen forog Mo-n) egy pl. ilyen minöségüre. (Kezd a legegyszerübb jármüvekkel, pl. a Bzmot-tal).

http://steamcad.railfan.net/

Azt hiszem sorban fognak a szerkesztök állni nálad.

Előzmény: mav275 (7061)
etwg Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7076
Szia JSB

Nem kell elszomordnod az ICE-k miatt, én is inkább sütve szeretem a fehér virslit.

Az ICE imádoknak lehetne szo pl. az áramszedökröl, alvázakrol - amennyiben egyáltalán láthatok, ajtokrol.

A vasutat szvsz azonban nem lehet még modellezni sem, ha egy kicsit nem ismerjük a történetét, a valamikori elgondolásokat, miért mit csináltak ugy, ahogy azt elödeink megtették. A világban van bizonyos kontinuitás (ezt csak egyszer tölünk keletre probálták meg kiküszöbölni), tehát minden az elözö megoldásbol indul, igy az ICE sem lenne, ha nem lett volna a jo öreg gözvasut.

Érdekes azonban megfigyelni, hogy azok a fehér virslis beszámolok is inkább csak a piaci dumának felelnek meg mint a valoságnak. (Itt a forumun kerestünk néhány honapja egy pontosabb leirást a biztosito rendszerröl - hiába.).
Mig a gözmozdony, vagy a dizelek szinte minden alkatrészéröl egy teljes könyvet lehet beszerezni (valamilyen nyelven), addig az ICE vagy a TAURUS technologia sokszor hétpecsétes titok (és félek attol, hogy ha kiderül valami, akkor még a virsli is megakad a torkunkban).
Ha szépen tudod tálalni a multat (eddig tetszett), akkor lesz vevö is dologra, mert általában az ember nem mindig azt olvassa amit akar, hanem azt ami tetszik (lásd a rengeteg TV ujságot meg hasonlo lapokat) amit az ember sokszor csak azért vesz a kezébe mert egy jo nö van az elsö oldalon.

Előzmény: JSB (7073)
etwg Creative Commons License 2001.11.14 0 0 7075
Szia pg54

amint már irtam a tesztek igen veszélyes dolgok még a MIBA-ban is. Nemrégen vettem meg a MIBA utolso 20 éves kiadásait CD-n, mivel a nyomatottakat ki kellet dobnom helyhiány miatt. Ezekben vettem észre, hogy ugy fél évvel a teszt után komoly (itt-ott biroságig vitt) viták merültek fel.
Ugyanez megfigyelhetö ma is, amikor jo nevü német méregdrága (sok részletben hiányos - én megj.) modell vételre ajánlott, mig egy sokkal szebb, olcsobb minden részletet felmutato nem német modell meg nem, mert ugye annak nem ilyen vagy olyan kompatibilis a kupplungja, vagy a lámpák csak 14 V nál égnek, vagy a kasznit rögzitö csavar csak nagyitoval lelhetö meg... ( mig a nagy német eredetü H0-ás mozdonyon egy 14 franciakulcs kell a kaszni levételéhez - kissé tulozva a dolgokat, de ilyen eredményeket is olvastam).

A MIBA mindenképpen a német valsutmodellezési ipar szocsöve is, és ennek kell magát alávetni. Ez alol ilyen hatalom (ujságiroi) nem tud kibujni.

Ezért addig még nincs egy általánosan elfogadott teszt eljárás, addig nem érdemes ilyenbe belemenni, ha a szerkesztö nem akarja a maradék idejét a vádak elháritásával tölteni, és ártani magának is meg általában a magyar modelliparnak és kereskedelemnek. Gondolt csak meg mit jelent, ha valaki csak egy kis megjegyzést tesz egy modellre az ujságban, másnap a polcokrol csak azok a modellek fognak eltünni, amelyiknek ez az aproság rendben van. Az USA-ban történt, hogy egy mozdonysorozat nem volt igen jo mechanikaju, a tesztben megjegyezték, hogy a 4 közül csak egy ment csendesen a többi igen hangos akadozo hangot adott. A következö honapokban csak az a boltos tudta eladni a (általa már megvett) portékát, akinek több mint 4 mozdonya volt a polcon, mert mindenki ki akarta probálni, hogy hátha talál a 4 közül egy jobbat. Utánna a szerkesztöség bocsánatot kért, azota ilyen megjegyzés nem volt olvashato.

Szvsz elegendö a köv. egy néhány évben a modellek SZAKAVATOTT ismertetése, leirása, esetleg egy néhány alapvetö adat megvizsgálása. (Áramfelvétel, indulási feszültség, hossz, magasság) a többit meg amugy is látni.

Előzmény: pg54 (7074)
pg54 Creative Commons License 2001.11.14 -1 0 7074
JSB!

Lehet valami ebben a DB-ICE-imádatban... Rendszeresen forgatom a MIBA-t és az em-t, és annyira elegem van ezekből a vonatokból, ha csak meglátom, már lapozok...

Szerinted a MIBA-tesztekre is érvényes, amit írtál? Eddig nekem hitelesnek tűntek... (tűntek!)

"kezdők-haladók" téma: Szerintem egy olyan lapot nem lehet - kellő számban - eladni, amelyik a szakavatott (história-évkönyveken stb. nevelkedett) közönségnek szól! Igenis kellenek az egyszerű nyelvezetű történeti cikkek.
A modellezést sem lehet csak a profikhoz mérni. A MIBA szerintem tényleg egy menő modellező lap, mégis nagy részletességgel tárgyal olyan témákat (sok-sok fotóval), hogy hogyan kell elkészíteni a zúzottkő-ágyazatot, vagy hogyan célszerű egy ház elemeit összeragasztani, vagy hogyan lehet egyszerűen szép fákat készíteni stb. stb. És ezekben az írásokban még a leggyakorlottabb modellező is találhat újdonságot, jó ötletet.

Summa: a lap profilja szerintem így jó, ne is változzon! (Persze, ha jön jó ötlet, azt vegyétek bele.)
pg

Előzmény: JSB (7073)
JSB Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7073
Előkerült egy gőzmozdony kiegészítő berendezés és szerszám szabvány 1911-ből(méretezet!!). Gyönyörű rajzok, lámpák(többféle) FŰTŐ ESZKÖZEI A SZÍTÓVASSAL BEZÁRÓLAG. TÖBB MINT SZÁZ ESZKÖZ.
BIBIJE. HA EPOCHE V-VI MÁNIÁS MEGLÁTJA (EZ A TÖBBSÉG) ELKÜLD A POKOlBA, MERT FEHÉR-HURKÁT (ICE NEVE DB-ÉKNÉL) AKAR LÁTNI.
LEGYEN, NE LEGYEN, TALÁN MEGKÉRDEZHETEM E TOPICON?

Halkan hozzáteszem, több nagybecsű mozdony modellen, majd le kell cserélni sok mindent, amit bronzba öntve kis vagyonért külhonban vettek. Néhol egy golyóstoll betét is megtette volna...
görbített tengely van (kép, rajz)

lámpák; lásd fent.

Még elől hátul is más volt, Mozdony osztálytól is függött, stb.

Előzmény: rezgaras (7052)
JSB Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7072
Örömmel venném, mert ez a szakmád, de csak akkor ha a nyugati hazug álkorrekt átverés kimarad. Te tudod a legjobban mennyire nem annyi, amit a mutató, vagy kijelző mutat.
Dolgozz ki egy egészséges, valós mérési rendszert. Azt beengedem, de ami kinn folyik, nem megyek bele, mikor a kintiek elmondják, úgy kell nekik ez az egész, mint félősnek a foghúzás.

Feltétel, olyat írjunk, aminek utána lehet nézni- mérni, és az ÁTLAG érti.
Az ezoterikus - külső szemlélőnek nehezen követhető(és valljuk meg, unalmas) - szintet meg hagyjuk magán beszélgetéseinkre, így korrekt, nem?

Előzmény: by az ex bhv (7069)
JSB Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7071
Amióta a jelenidejű modell és vasút lapok bontogatják szárnyaikat, egyedül Ti szerepeltetek kétszer, annak idején a VBM-ben, aztán tavaly az őszi kiállításotokkal, már a V&M-ben. Közben sok csapat még egyszer sem mutathatta meg magát, pedig vidékről nehezebben jut el hírük a Hazában, és amit tesznek ugyancsdak tiszteletre méltó. Különben is a bakfitty ami Tőletek érkezik, nem info, s publikus értéke nulla.

Comment helyett; a boldogult, nagy szellemű Andrew Kosztolany mondta:
"...mindegy mit írnak rólad, csak írjanak..."
Kösz, hogy így tettél.
!

Előzmény: crash__override (7062)
JSB Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7070
Egy számba egy terepasztal fér. Mivel csak FF oldal állna rendelkezésre, így a webre tesszük színesben(most is ott van). Ha valaki nem előre elhatározottan dorongolni indul, akkor észreveheti már azt is, mi lesz decemberben a weben, mert a debreceni asztal tulajdonost megneveztük. Ha ír is a modell íves-váltók pályába illsztéséről( ami sok helyet megtakarít, de csak jól elhelyezve nem lesz a modellből játékvasút)kinyomtatjuk. Különben maradunk a szép részletek színes közlésénél. Más lapról nem nyilatkoziunk, mert nem illik. Az sem illő, hogy mi is kezdjük ugyanazt, munkájukba belekoszolva.
A gőzhenger nem vasútmodellezési téma!
Kicsi az ország. A nyugati lapok szívdöglesztő tábálázatait a kinti szerkesztő kollégák megmosolyogják (tudják töredéke igaz) és kiadják, mert azt az olvasók évtizedek alatt ÍGY szokták meg. Nevetséges a mérettáblázat, amikor a NEM előírja(!!) a hivatalos torzítást. Tessék néhány pofára ejtő "teszt" kinézetű ravaszkodásnak utána mérni. Ha lesett állatok visszakerült a helyére, tudni fogjátok, mitől döglik az olvasó etetése.
Szvsz sokkal fontosabb, mitől ment az eredeti, és mi fán terem.
Az olvasok 0,005%-a professzor, a többi most kezd. Osz mondja máá kend, hol írták meg MAGYARUL, hogy milyen színű kábel hová a digiben? Hmm...

SUMMA: a jövőben sem lesz több terepasztal, mint eddig, de egy-egy fogás A-Z-ig kitárgyalásra kerül.

Az pedig nem a mi szégyenünk, hogy a kinti gyártó, szinte automatikusan küldi a tesztet, a magyar meg dugja - tioztelet az elenyésző kivételnek. Stilusok, országok.

PS.: Ez nem Neked íródott etwg, hanem overDRIVE-nak(nem félreütés)

Előzmény: etwg (7043)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7069
Sziasztok megint!

Hangsúlyozom megint, NEM AKAROK SENKIT SEM MEGBÁNTANI, de mivel ez a szakmám!
Mérés:
Nyomaték ábrák
Áram-Feszültség ábrák
idnditási fesz, áram
a modell méretárányos méretei, és a valódi számitott modell méretek.
A modell és a nagy mozdony sebessége ( persze arányosan átszámítva!)
a modell minősége
végül a 12 órás nyúzópróbák eredménye!

JSB : Ahogy majd ráérek felhívlak !

Zsolt

Előzmény: Törölt nick (7065)
JSB Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7068
A itt-en azért nem , mert pont a jóízlésre apelláltam, s ott egyszer már szerepelt mozdonynévként Ciccolina("szép" komoly név).
Másodszor, az amatör sokszor szerencsésebb fantáziájú, mint a profi, sok dolog van amit húsz-harminc évvvel ezelőtt, az akkor még fiatal MAVOE tagok becéztek, s a MÁV később átvette. Ezért volt itt a dolog helye!
Meggyőződésem, a maiaktól is kitelik annyi.
A lap fele modell, talán engedtessék meg a csapatnak és részben olvasónak, hogy kívánságait kifejezze. A topic pont erre való, egymást jobban megismerni. Ez nem az ex katedra kinyilatkozósdira való.

Még azt sem tartanám hajmerwesztőnek, hogy innen induljon a következő magyar modellelek gyártás ötlete - honi és külföldi cégeknek egyaránt.

Mi (talán még én is bele illek) MAGYAR modellezők csak megmondhatjuk, mit, hogyan kedvelnénk igazán.

Előzmény: crash__override (7037)
by az ex bhv Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7067
Sziasztok!

JSB, úgy látszik félreértés van én csak poénkodni szerettem volna! (Senkit sem szerettem volna megbántani)
Egyébként semmi baj nincs a Taurussal (Nem a gumiipari válalat)
JSB mi igaz abból a hírből, hogy a MÁV nem kért a Taurusba LZB-t?
Újságprobléma:
A Tanú filmből idéznék : Kicsit kicsi, kicsit sárga DE A MIÉNK!
A lap új jó , ahogy van a másik lap meg csak az interneten elérhető!
Kérdés hány modellező rendelkezik internet eléréssel!
Ne haragudjatok ezt a poén még kikivánkozik belőlem:
Szerintem az akupunktúrában lehet valami, mert még nem láttam beteg sündisznót!
Zsolt

Előzmény: JSB (7031)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7066
Te crash!
Még valami! Ha bekukucskálsz a V&M honlapjára, ott a linkek között a Tiétek is! Az egyesületek és klubok közül egyedül...
Előzmény: Törölt nick (7065)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7065
A V&M témához:

1.: crash! Vedd úgy, hogy szóltunk! (Habár Ti is megkereshettetek volna, elvégre Nektek is fórum...)
2.: anyag az van, néha torlódik is, ugyanis az újság nem túl vastag, egyelőre ennyire van pénz. Az eredeti kérdés azért volt, mert szeretnénk a lapot olyannak csinálni, amit visznek, mint a cukrot!
3.: Nem igazán értem azokat a kollégákat, akik azt vetik a szemünkre, hogy a kezdőknek is szólunk. Valamikor MINDENKI VOLT KEZDŐ! A V&M is most éli a kezdeti éveit. Tényleg nem tudjuk azt mondani egy mostani újoncnak, hogy keresse meg az interneten az archívumunkban a tíz évvel ezelőtti számot.
4.: Tesztek? Kicsit szándékosam ilyen, amilyen. Sokounknak nem sokat mondanak a műszaki adatok. Egy bizonyos szinten túl, meg a modellek "tudják az iskolát". Kicsit szubjektívek a tesztek, de emberközelibbek. (Magánvélemény: kéne egy kicsit több műszaki rész, de TESSÉK MEGMONDANI, MIT MÉRJÜNK MEG!)
Na nem húzom tovább az időt!
(Remélem JSB-től nem kapok ki...)

etwg Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7064
Szia crash,

részemröl lezárván az eszmecserét, csak még annyit tennék hozzá, hogy két lovon (széken) ülni nem illdomos, ha már a másik lapnak dolgoztok, akkor nem tudom miért hoztad ide a témát, nem várhatod el, hogy a V/M és rolatok irjon.

Én nem haragszom, és nem is kivánok a torkodnak menni, ennek ellenére állitom, hogy nem a V/M van adatszükében, hanem a magyar vasutmodellezés jo propagátorokban (irokban), jo terepasztalokban és egyébb dolgokban, amire itt most kár lenne kitérni.

Megint csak azt állitom amit már korábban, ha Ti nem választotok magatoknak egy forumot (ujságot), hanem mindenki máshova fog majd irogatni, és a Nök lapja meg a Blikk lesz a célpont, akkor felejtsétek el a magyar vasutmodellezést.
Sehol a világon nem a szerkesztö keresi a témát, hanem csak válogat (azért szerkesztö), esetleg teret ajánl azoknak, akiknek van mit mondaniuk. (A vörös csillagot már 12 éve leszerelték, mert abban a korban volt az ugy ahogy leirtad...)

Ne nagyon hidd, hogy egy univerzális modellezö ujság az aki minket, titeket képviselni tud, nekik tényleg csak a teret kell kitölteni (lehet bármivel a kenguru modellezéstöl a tamagocsiig). Azért egy monotematikus lap mindig is sokkal többet jelentett és ér, és csak rajtatok mulik, hogy megmarad-e vagy nem.

A WEB oldalaitokat elég rendszeresen látogatom, igy kb. tudom miröl van szo, ennek ellenére a képhez szöveg is tartozik, amit meg is kellene irni. Söt a WEBRING-en is ott vagyok, de már azt sem kezeltétek honapok ota.

Majd, ha mar beteges publicitashianyom lesz, akkor kilincselhetek.

Ez is alapvetöen rossz szemlélet, ha tudsz valamit irni, akkor legyen mindig publicitáshiányod, és vesd papirra amit tudsz, mert másként mi értelme van a tudásodnak. A vasutmodellezés nem olyan dolog amit csak egy honapra, évre üzünk, itt gyakorlatunknak még évtizedek után is jelentösége legyen, és amint a forumon is olvashatod, sok fiatal barátunk még egy válto bekötését sem tudja megcsinálni, pedig az minden könyvben benne van (meg az utasitásban is).

Vannak közöttünk emberek akik szinte munkájuk minden napját dokumentálják saját honlapjukon, ezért egy olyan egyesületnek mint a tietek ezt duplán kellene tennie.

Előzmény: crash__override (7062)
pg54 Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7063
BAKTER!

Remek. És köszi.
pg

Előzmény: BAKTER (7060)
crash__override Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7062
Szia, etwg

Már elnézést, kik vagytok tik, hogy kérni kelljen.
Ja, elnezest :-)) Akkor nem bantom a koroket.

Eddig még csak ugy tudtam, hogy kiadásra szánt lányokat szokás megkérni, mindenki más ajánlja portékáját (már ha van), és a vevö (az adott esetben a szerkesztö) dönti el, hogy át veszi vagy nem. Hidd el igy van ez mindenütt a világon, az emlitett model railroadban pl. minimum 6 honapot kell várnod mire egyáltalán válaszra méltatnak.
Jajistenem etwg, azert nem fogunk egymas torkanak esni, ugye ? Mert en akkor inkabb futok :-)
Nna, nezzuk :
1, Ha jol tudom, a V/M nem egy MR... Az is igaz, hogy a Lava nem egy NMRA, de... ha jol tudom, most nem nekunk kell a szereples, hanem Nekik az anyag... Anno a Modell&Makett megkeresett bennunket, hogy szeretnenek bemutatni bennunket. es lam.... benne is voltunk. Nem alltunk ellen, nem ugrottunk el.

2,Vevo - elado dolog... Haaat ugy latszik akkor a Marshall kereszt nincs meg - en nem fogok kilincselni, hogy ugyan had irjak mar valamit. Majd, ha mar beteges publicitashianyom lesz, akkor kilincselhetek.

Azt hogy érdemes-e a munkátokat dokumentálni, nem tudom, mert soha nem láttam az asztalt, ennek ellenére minden jobb nevü és komolyabb klub ilyesmit maga is csinál, hogy maradjon már valami az utokorra.
Nna, nezz el ide. Ha minden igaz, mar a lipcsei szereples kepei holnap reggelre (kb 170 kep) lathatoak lesznek.....

Szivesen látnánk a munkátokat, és az is elöfordulhat, hogy senki nem fogja kritizálni.
Ha mar kritika...

Nezegettem a BAKTER asztalanak kepeit, es le a kalappal. Nagyon tetszik, olyan eletszagu. Sokan elfelejtik novenyeket (fak meg hagyjan, de bokrok, fucsomok... pl meg tudok halni a fuszonyegtol, meg az egyszinu futol...) itt olyan realisztikusan nez ki, hogy van pl az ablakban virag. Ilyen reszletekkel lehet feldobni az asztalt. Gratula.

Crash_

Előzmény: etwg (7059)
mav275 Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7061
Sziasztok

Mindenkinek igaza van,csak a menők nem veszik észre,hogy a kezdők számára kicsit érthetetlen nyelven társalognak.Ha valaki/kik/ felvállalná/k/ a volt NDK-ban gyártott gépek Magyarítását, vagy az egyszerü eszközökkel megépíthető Magyar gyártásu gépek építését,terep és felépítmények egyszerű elkészítését stb.,talán nagyobb egyetértés lenne.Ha régi újságokat forgatunk hihetetlen egyszerü eszközökkel készítettek-építettek modelleket és tartozékokat.Miért nem valósítható meg,hogy egy-egy szerző produktuma megjelenjen a köz számára, is a sokat emlegetett Német példák ezt a nézetet erősítik,az ottani magazinokban,és újságokban, /teljesség igénye nélkül:MIBA MODELEISENBAHNER MODELLBAHNMAGAZIN/ MäRKLINMagazin/.Akik olvassák tudják milyen sok használható cikk jelenik meg az olvasók örömére.
Ami jó a szerzők több esetben rajzokat,előre gyártott panelokat alkatrészeket is kinálnak.Ott a kinálat bőségében is van igény az ilyen tevékenységre.Talán ha ilyen alapokon indulnánk el nagyobb esélyünk volna igazi MAGYAR modellek gyártására. V&M szinvonala jó, a fentiek megvalósítására a lehtő legjobb fórum.

Kritikát ha lehet magában neterheljük a Fórumot.

Üdv KIM

BAKTER Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7060
"Végre egy TT asztal!
Küldenél nekem egy vágányhálózati rajzot?"

Feltettem ide a vágányhálózati rajzot. A rajzminőség elég gyenge, de remélem el tudtok igazodni rajta.

Előzmény: JSB (6997)
etwg Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7059
Szia crash_

Egy kicsit nagy lesz az ütés:

Már elnézést, kik vagytok tik, hogy kérni kelljen.
Eddig még csak ugy tudtam, hogy kiadásra szánt lányokat szokás megkérni, mindenki más ajánlja portékáját (már ha van), és a vevö (az adott esetben a szerkesztö) dönti el, hogy át veszi vagy nem. Hidd el igy van ez mindenütt a világon, az emlitett model railroadban pl. minimum 6 honapot kell várnod mire egyáltalán válaszra méltatnak.

Azt hogy érdemes-e a munkátokat dokumentálni, nem tudom, mert soha nem láttam az asztalt, ennek ellenére minden jobb nevü és komolyabb klub ilyesmit maga is csinál, hogy maradjon már valami az utokorra. Azaz elö a kronikával, és nyomás a JSB-hez, és tárgyaljátok meg mit tud átvenni. Szivesen látnánk a munkátokat, és az is elöfordulhat, hogy senki nem fogja kritizálni.

Előzmény: crash__override (7051)
etwg Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7058
Szia rézgaras, egy pár válasz:

Tudod hány embert kérdeztem meg, hogy milyen volt a Kandó színe a
háború
elôtt? A legtöbben becsületesen megmondták, hogy fogalmuk sincs. (de
azért azt
hiszem, sikerült valamit kihozni...)

Hát akkor még kit nem kérdeztél meg, hogy megtudjuk a Kando szinét. nem
tudom,
kit lehetne még megkérdezni, mert a többség sajnos már csak a
tulvilágban lenne
elérhetö.

Egy mérnók számára gyönyörűen ;-))) Ha bemászol a 301-es alá, akkor
láthatod
;-)

Én is bemásztam nem egy masina alá, sajnos abban az idöben még kamera
nélkül,
igy tapasztalatomat csak a rádioban tudnám közzétenni.

Előzmény: rezgaras (7052)
Mopi Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7057
Tudtam, hogy nohab is hozzá fog szólni. (Nem baj.) Akartam is írni, hogy nohab jobban tudja...
Előzmény: nohab (7046)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7056
Ha már ennyit beszéltünk a V&M-ről, felraktam két modell teszt röviditett változatát, ROCO BR18 és Marklin S3/6.
rezgaras Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7055
Matiz írta:

> Nagyon sok modult epitettetek mar.

És ha jól emlékszem, már egy éve igértétek, hogy a magyar modul szabványt közzéteszitek...

Előzmény: Törölt nick (7050)
rezgaras Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7054
etwg írta:

> az amerikai Model Railroader több mint 100 000 példányban jelenik meg havonta

205 000 !!!

http://corporate.kalmbach.com/kalmbach/magazines/mrr.asp

Előzmény: etwg (7045)
rezgaras Creative Commons License 2001.11.13 0 0 7053
crash__override írta:

> Bemutatjuk pl. a BR118-at, egyebek.

Te, én a V&M talán legfôbb erényének tartom, hogy alapvetôen a magyar vasutazással foglalkozik, és a modellezôket is ilyen irányba próbálja mozgatni.

Végtére is aki a BR118-at akarja látni, bármelyik német magazinban megteheti. Majdnem biztos vagyok abban, hogy mindegyik tesztelte.

Előzmény: crash__override (7042)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!