150 kiállító 9 országból
a legújabb technológiák
a legszebb kissorozatú modellek (amik csakis megrendelésre szállíthatók)
100 kis gyár, akik produkciáját különben csak katalógusokban látni, itt a pultokon árulva is lesznek.
Mindenki ott lesz aki valamit nyom a szakmában.
DCC valódi H0-ás gözmozdony a kazán elektromosan fütve, DCC irányitással www.jamo-feinwerktechnik.com
14 modellvasuti klub Z Iim (LGB) méretig
Vasut-hajó kapcsolat működő modellben kompok, emelök stb.
Szerszámok
Alkatrészek
A legújabb nagysorozatú modellek
2 Guiness világrekord kisérlet:
A: 974 diák által épített 216 modul, Keresztül-kasul Németországon egy H0-ás modul terepasztal 240 m hosszban. Minden diák a maga szükebb hazáját modellezte.
B: A legerősebb nem gyári készítésű 1:32 (1-es méret) mozdony, amelyiknek a müncheni pályaudvaron Nov. 20.-án legalább 600 1:32-es vagont (225 kg) kell 50 méterre elhúznia. A kisérlet a BR TV-én is követhetö.
Ingyenes előadások, workshopok, info: www.moba-deutschland.de
Nyitvatartás 10 18 oráig, szombat, vasárnap 9-18 óráig
A DB engedményt ad az utazásra (jeggyel egybekötve)
A szebbik nem szorakoztatására, ugyanez a jegy érvényes az Otthon és házimunka kiállitásra, amelyik a környező épületekben lesz.
Kisgyermekeknek ovoda
A belépő ingyenes utazásra is jogosít München belül
Jó sör
Csoportoknak, gyerekeknek kedvezmény
Mi is ott leszünk!!!!
Szeretettel várunk mindenkit
Köszi!
A börzén, hogy talállak meg? Mert elég sűrűn előfordulok, habár most ősszel kicsit el vagyok havazva...
MÁS
Tezstek. Teljesen egyetértek a kért adatokkal. Egy valami azonban lényeges. Volt egyszer egy HIFI Magazin nevű újság, ott tisztességesen leírták, mit, és hogyan mérnek. Hogy ez közérthető legyen, ahhoz bizony kevés kevés fél hasáb. Ha komolyan nekikezdünk egy ilyen fajta értékeléshez, akkor elsőre LE KELL ÍRNI A MÉRÉSI MÓDSZERT, AMIT HASZNÁLNI FOGUNK. Másodikra már nem, mert akkor lesz mihez visszanyúlni. Ha tisztességes, nem nyugati teszteket akarunk, akkor ez így reális, és becsületes.
JSB? Kommentár?
steve
A mozdonyokban legalább a következő elektromos csatlakozásokra van szükség egy digitális dekoder beépítéséhez:
ˇ 2 polusú csatlakozás a sinekhez (minden egyéb résztől szigetelve)
ˇ 2 polusú csatlakozás a motorhoz szintén szigetelve a jármű egyébb részeitől
ˇ csatlakozás az frontvilágításhoz
ˇ csatlakozás a hátsó világításhoz
ˇ a közös pólus mindkét világításhoz
Kábelszínek:
Piros A jobboldali áramszedő,középső sín, pantográf a motor 1. Pólusához vagy a csatlakozóhoz
Narancs A csatlakozótól a motor 1. Pólusához, vagy a sztator előremenetel tekercséhez
Fekete A baloldali áramszedőtől a motor 2. Pólusához vagy a csatlakozóhoz
Szürke A csatlakozótol a motor 2. Pólusához vagy a sztator hátrameneteli tekercséhez
Fehér A homlokvilágítás
Sárga A hátsóvilágítás
Kék A világítás, és egyébb berendezések közös pólusa
Le kellene fordítani az angol szöveget magyarra, de bevallom lusta vagyok a pontos fordítást kiszótárazni a nagyjábol-t meg nem akarom kitenni az oldalra....
Már régen kész egy köritéssel, csak még nem került sorra. Várd ki.
Készen lett egy-két kép a 326-osról. Még augusztusban készültek, a már feltett kettôvel együtt, de csak most lett elôhívva ez a film. Feltettem weboldalra ôket:
Azt hiszem, ez az egész mai nyomtatott sajtó rákfenéje. A legtöbb újság, magazin bevételének többségét a benne lehozott reklám adja. Van olyan is, aminek a 90%-át (a fôszerkesztô maga mondta - csak azért közölnek cikkeket, mert ha 50%-nál több a reklám-tartalom, akkor már reklámújságnak minôsül és többet adózik), sôt van olyan lap is, amit akár ingyen is adhatnának, ha akarnának. Ilyen környezetben egy lap nem engedheti meg, hogy elmarasztaló értékelést írjon egy-egy hirdetôjének a termékérôl. Angliában vannak kivételek, ott ez a kereskedelmi kultúrához hozzátartozik (HiFi Answers volt pl. ilyen, de a vasútmodellezô lapok is elég tisztességesek). Németországban az általam ismert lapok közül csak a c't-t (Computertechnik) tudnám említeni, meg a Stiftug Warentest-et, de ez utóbbi nem a reklámból él.(mégis láttam benne tesztet, ahol a német termékeket mindenféle hajánál fogva elôrángatott indoklással jobbnak hozták ki ;-((
> szerepelt mozdonynévként Ciccolina("szép" komoly név).
Jól tudom, hogy te utálod a Taurust meg a Ciccolinát. Az elsô helyett talán be fog jönni a Bika, de a másodikat nem tartom rossznak. Végtére is nem kell pozitív csengésű ("szép" komoly) nevet adni egy olyan gépnek, amit kisebb vagy nagyobb mértékben mindenki utál.
Megírtam a nevet egy olasz vasútbarátnak, jót nevetett hozzá és azt írta, nem is rossz. (Az "igazi" Ciccolinát az olasz közéletben már rég elfelejtették)
> Halkan hozzáteszem, több nagybecsű mozdony modellen, majd le kell cserélni sok mindent, amit bronzba öntve kis vagyonért külhonban vettek
JSB ne ingerelj, mondd meg, mire gondolsz. ;-))
> Néhol egy golyóstoll betét is megtette volna...
Te, azért ez általában nem ilyen egyszerű. Tudod, hány hajszálamba került, amíg egy tápszelepet 11 alkatrészbôl összehoztam? És sajnos egy kicsit nagyra sikerült...
A LAVA honlap frissult. 170 Kep a lipcsei kiallitasrol, nehany NoHAB, zold Pupos es Bobo foto.
Webring : A Yahoo atalakitotta a szolgaltatasat, es migralni kellett a webringet, de sajna a csatlakozott tagok elvesztek. Arra kernelek benneteket, hogy csatlakozzatok a webringhez (join now... - akik mer megtettek, megegyszer legyenek szivesek), hogy legyen egy olyan hely, ahol megtalalhato a magyar vasutmodellezok honlapjainak listaja.
Akit érdekel az "N", Kemény Zsolt NoHAB-jának első példánya szinte készen van, hivatalos bemutatója a tapolcai NoHAB-emlékkiállítás (dec.10-23.) lesz. Fantasztikus darab, és lesz kisszériában is.
Nekem, mielőtt modellezni kezdtem, semmi közöm sem volt a vasúthoz az utazáson kívül. Néhány könyvtől eltekintve csak a topicra, barátokra és a V&M-re támaszkodhatom.
Mivel terepasztalt építek ezért most az érdekel, és én is szívesen látnék egy sorozatot erről. Szerintem mindig van olyan egyesület amelyik éppen asztalt épít. Kizárt, hogy aki nekiáll egy 2 négyzetméteres farostlemezre felépíteni egy kis világot az ne szeretné ezt elmesélni másoknak. De ha nem érez magában erőt az írásra, akkor segítse ki valaki aki meg írni tud, de helye nincs építeni.
Egyben azonban biztos vagyok, akinek magától nincs meg a késztetése, azt ne erőltessük.
A teszt kidolgozásánál abban tudok segíteni, hogy ha valamit meg akartok mérni akkor megkeresem a módját. Megnézzük mi pénz a hozzávaló elektronika, aztán döntünk megéri-e. (pl. vonóerő merese különböző dőlésszögű emelkedőkön: erőmérő cella, dőlésszögmérő, kiértékelő...)
Üdv.
Fecus
Ui: Kedves JSB!
A V&M előfizetésének megujítása miként lesz? (csekk, új ár,...)
A digital vezetékek szín-leírása azért jöhet jól, mert vannak barkácsoló kedvű emberek, akik olyan modellbe is dekódert szeretnének építeni amiben nincs foglalat, de a modell adottságai lehetővé teszik a beépítést. :-)
Le kellene fordítani az angol szöveget magyarra, de bevallom lusta vagyok a pontos fordítást kiszótárazni a nagyjábol-t meg nem akarom kitenni az oldalra....
Osz mondja máá kend, hol írták meg MAGYARUL, hogy milyen színű kábel hová a digiben? Hmm... Haaa, nemtom, de amiko' en utojjara lattam digi keszletet, akko' ahoz attak (:-)) olyan szines uccsagot, amibe bele vot rajzova', hogy mit hova kell dugni. Bar lehet, hogy a mit hova ko dugni az a XXX temaju magazin vot', ma nemtom, mer' nem emlexem....
Különben is a bakfitty ami Tőletek érkezik, nem info, s publikus értéke nulla. A Toletek jovoinfo elemzesebe nem akarok belemenni...
De... lentebb irtam, barmikor megkereshetsz bennunket, adunk anyagot, segitunk. De kell szolni.
HP mondta, hogy joideje tervezel egy cikksorozatot a Lava-rol, a modulepitesrol... Szivesen segitunk.
A teszthez, ha hozzaszolhatnek:
1, nyuzoproba. Melegszik-e vagy nem. Ha nem, akkor pozitivumkent megirjuk. Ha igen, csendben maradunk.
2, nyuzoproba#2. A kis iven valo szaladgalas (H0 440mm, N 283mm, TT nemtudom) mennyire terheli a mozdonyt. Melegszik, aramfelvetel, sebessegcsokkanes.
3, nyuzoproba#3. Szabvanyos 4 ezrelekes emelkedon kozepes vonattal mit bir. Sebessegcsokkenes, melegedes. El tud-e indulni a lejton, stb...
4, kosztures. A koszos sinre mennyire erzekeny a mozdony.
5, lendkerek valoban hosszabbitja a kifutasi uthosszt, vagy csak mint egyes modellekben, az egyenletesebb jaras miatt van benne...
6, Vmin, Vmax, Vlegnyugodtabb futas (V-mint feszultseg es mint sebesseg)
7, Hogyan fut. Kigyozik -e, remeg-e, a kulonfele valtokon atmenve hogyan viselkedik.
8, indulasnal meg kell-e lokni gyakran, vagy tokeletes az otpolusu, csavart forgoreszu motor es az aramszedes kombinacioja.
9.A kupplung viselkedese.Szetakad, nem akad, konnyen akad ossze magatol... A sinhibakra erzekeny....
10. Aramszedo kinezet. Ha szep megdicserni, ha nem hallgatni.
11. Felsovezetekes uzemben hogy szerepel a gep
12. Ar/teljesitmeny viszony
13. Hol lehet fellelni
+meg a Zsolt es sokan masok altal ajanlott dolgok.
HA EPOCHE V-VI MÁNIÁS MEGLÁTJA (EZ A TÖBBSÉG) ELKÜLD A POKOlBA, MERT FEHÉR-HURKÁT (ICE NEVE DB-ÉKNÉL) AKAR LÁTNI.
LEGYEN, NE LEGYEN, TALÁN MEGKÉRDEZHETEM E TOPICON? SZERINTEM ERDEKESSEG SZINTEN MEG KELLENE MUTATNI PL AZ UJ FLEISCHMANN ICE3-MAT, MERT PL ANNAK A MODELLNEK A SZEKRENYE IS BILLEN....
PS.: Ez nem Neked íródott etwg, hanem overDRIVE-nak(nem félreütés) Jo poen :-) Tenyleg, a Te nickneved mit takar ? Johann Sebastian Bach ?