A minta szilinél az volt a baj, hogy a fogaskerék sornál az egyik fogaskerék bele ért abba amibe nem kellet volna, ezt ahogy elnézem úgy oldotta meg, hogy lötyögősebbre csinálta az egészet, Így nem billeg, hanem hangos és máshogy ugrál. Szerintem némi munkával orvosolható a hiba.
Viszont tényleg azt nem értem, hogy miért nem vette ezt ő is észre.
Egyébként jó a modell.
Czabalai
Milyen digi fényképezőt használsz?
Érdekelne mert én is szeretnék egyet, ilyen házi célra.
Nekem is hazaért a Szilim.
A kaszni szép kidolgozású, szép élek és sima felületek nem úgy mint a Csörgőnél. Öntési illsztés csak a homlok lámpáknál látható. A festése nagyon jól sikerült, szép a gép összhatása is. A légtartók, akkuszekrény, forgóvázkeretek a műanyag saját szine, ezeket lehet hogy inkább át kéne fújni.
Az utólag felrakható alkatrészek száma nagy, elég részletes, de az öntés az már nem olyan jó. Lehet majd néhány órát bíbelődni vele, mire az ember fia kiszedi a lényeget az öntési maradékból.
De nagyon szép a modell.
A hajtás az viszont nagy csalódást okozott. Az őt polusú, lendkerekes motor kivételével ua. mint a Csörgő. Ha jól tudom H0-ban 1mm külömbség lenne a két tipus között,(1346 és fél szegecs). A fogaskerék tengelyek illesztésével viszont nagy baj van, pedig az alkatrészek a régiek. A belső tengelyek "fog ugranak", ettől a járása a gépnek darabos, és csúnya hangja van. Remélem ez gyerekbetegség, és hamar gyógyul. Én meg előszedem a régi csörgő alkatrészeket, és valahogy futóképessé kell tenni a mozdonyt, mert nem vitrin modellt szerettem volna.
Azért örülök neki, hogy mostmár illen is van.
(Hosszú lé vége)
Na, akkor most elmegyek es veszek egy ilyet...ugyan magyar modelleket nem gyujtok, de kivetel erositi a szabalyt ugye....ha egy kicsit meg foglalkoznak is vele, tokeletes modellt kapnak.
Lassuk: a racsok szelen ott a sorja, le kell szedni finoman, mashol is van egy-egy ilyen resz.. A gyari tablakt festese nem a legjobb... Az aramszedo kicsit furcsan all leeresztett allapotban. Ezek aprosagok, de van egy nagyon csunya hibaja: az egyik vegen a lyukak nagyon rossz helyre kerultek!! es nagyon csunyan mutatnak igy (pl. beleer az ajtoba). A forgovaz jo (na jo, mondjuk ki: kituno, homokolok is vannak). Feksulytabla nagyon ott van!! Az aramszedo gondola nagynak tunik, de akar a meretaranyos kicsinyites atka is lehet, lenyeg, hogy van. Fomegszakito korrekt!
Tettem fel a Sziliről egy pár képet kedvcsinálónak. Nincsenek rajta a hozzá adott alkatrészek még. Szerintem nagyon szép. Van egy érdekes kerregő hangja időnként. Olyan, mintha a fogaskerekek nem érnének rendesen össze. A billegést igazán nem észleltem, bár még nem tudtam rendesen megjáratni. Az egyik áramszedője leengedett állapotban kicsit feszül. Valszeg csak egy kis igazitás kell neki. Mind a négy tengely hajtott, tapadó gyűrű nincs a kerekeken, de elég erősnek tűnik.
Nézzétek meg!!
Semmi sem maradt a regi!
Uj kaszni, uj ablakok, lendkerek, osszehuzo-kapcsolo beepitheto....kulon korlatok tablak es egyeb apro finomsagok. Nekem nagyon tetszik a modell, talan egyszer (jovo februarban) beruhazok erre es a 4 tengelyes 118-asra. Volt V200 2002 is, errol is lattam fotot, ugyanilyen kek, panoramas.
Jelenleg meg van egy PIKO 118-asom es osszehasonlitottam az uj Gutzold geppel (legalabbis a kepevel..) es rengeteg apro kulonbseg van. A bosszanto hibak (pl az ablak) is ki lettek javitva. Volt egy kek szinu panoramasom is, meg nagyon regen (errol nem lett kep, akkor meg nem volt digi gep) azon is ilyen benak voltak az ablakok.
Vettem Modell Eisenbahnert (illetve asszonykam hozta :) ). A szamozasi rendszerrol van egy jo cikk: mibol mi lett es mi szerint szamoztak a gepeket anno, DR-eknal. Van meg benne sok jo cikk, egy komplett fem modell epiteset is vegigkovethetjuk. Majd szemezgetek belole :)
Georg Kerber-Andreas Stirl
MODELLVASÚT tervezés és építés
Az M&Hnál beszerezhető.
A cím kicsit hamis, mert a tartalom alapján inkább Modellvasúti Terepasztal Tervezés és Építésnek kéne lenni.
A könyv több színes fotót és ábrát közöl, kezdőknek szól inkább, de ettől függetlenül sok érdekes dolog van benne. Vasútmodell szabványok pl töltés, modul, stb.
124 oldalas, sok bolt címmel is, és a forgalmazott termékeik, az ára 1698 Ft.
hát ha már itt vagy, ne csak a sorszámokat olvasd, hanem a topicot is. Ha ezt megtetted volna, akkor nem kérdeznél ilyen butuskán.
A topic tartalom a két narancszsinü sáv között van, többnyire magyarul.
Ennek ellenére igen örülünk, hogy Te is idetaláltál, és mertél kérdezni.
Ugy, hogy most már csak ki kell tartanod, és minden, még akár hasonlo egyszerü kérdésedre is lesz majd válasz (ha közben nem találsz rá magadtol).
Ugy láccik a Gützold elöveszi valamenny volt PIKO=Gützold formát. Ez a mozdony már kb. 1970-es években is létezett, igaz, hogy igen nagy ritkaság volt, de ha valaki akarta hozzá tudott jutni. Benne volt az utolso önállo Gützold katalogusban is, egy néhány gözmozdony meg a V100-as társaságában.
Miután eléggé prototipus vola a mozdony, gyakorlatilag bármilyen számot rá lehetett akasztani, ami az éppeni kivitelnek megfelelt. Eléggé jártas voltam a néhai NDK vasutjain, ennek ellenére csak a lipcsi kiállitáson volt szeremcsém a mozdonyt élöben látni. Nem hiszem hogy több lett volna belöle mint ez az egy aminek most nagy felhajtással megcsinálták immár a 3. modelljét. A PIKO még N méretben is hozta, csak a Zeuke maradt ki ebböl a szemfényvesztésböl.
A V180/BR118 soha nem volt V200! Nono, vigyazzunk az ilyesmikkel :-) Volt az V200 is, protokent/gyari fotokon/kiallitason! En lattam rola kepet igy, talan ha JSB-t megkerjuk errol is eloszed egy fotot akarcsak a V100-rol tette.
Köszi a választ! A V180-ra azért írtam, és vetettem fel ezt az eglész kérdést, mert Matiz (Güetzold-os) linkjét néztem! (V180 piros szin lecserélve kékre - tehát kék/fehér a mozdony színe és azt írták rá V200)
Szevasz RolandTT!
Azért van a kavarodás a V200 körül, mert két Németország volt, és a régi időkben (Ep. III.) a "V" betű jelölte a dízel gépeket. A számok meg tízzel szorozva a motor körül-belüli teljesítményét adták. Ez a rendszer ugyanaz volt mindkét országban.
steve
Nem kizárt, hogy az utolsó psz. 1047 100-? lesz (elnézést,hogy az ellenörző nem számoltam ki, kicsit macerás, mert 12-ben is ki kell jönnie). Nem macerás. Már a szovjet teherkocsiknál is használták ezt a módot, ott 89 20 került a hét jegyű kocsiszám elé, az ismert eljárással számolva az első négy szám összegének tízes, huszas, vagy harmincas értéket kell adnia, így a hét jegy ellenőrző számát nem befolyásolja. Ezért 95 55, illetve 90 43, a 9 kötött, a második szám választható.
Sziasztok!
Kösz a biztatást!
Válasz mail ment!
Matiz, bármikor állok rendelkezésedre, de előtte időpontot egyeztessünk!
Igen, dízelgigant,M63.
BVmot valójában nincs, DE BDMmot van (dízel-BDVmot)!
ABbmot és Gokart is maratott lemez. ABb alváz DB 131-es módosított forgóvázzal, Gokart szerkocsialap nem tudom melyik.
Mit jelent? (95 55) 1047 001-1 Ugyanazt, amit a (90 43) 1047 001-1, hacsak nem (90 43) 1047 301-5 lesz majd! Természetesen jó lenne, ha a kötőjel előtt 10 feletti szám is lenne a kérdésbeli számcsoportban.