Keresés

Részletes keresés

1157 Creative Commons License 2017.04.21 -1 0 15439

1,5-2mm átmérő ca.20mm hosszról van szó. Még ha bili acélról is van szó.Szívesen meg nézném amit Te görgős recézővel elkészítesz és még egyenes is marad.

Előzmény: spirit6 (15436)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15438

Megpróbálkoztam én is egy ferde recézővel.

A 2-es tengelyen csinált valamit,de azért megtámasztás nélkül nem volt meggyőző.

Néhány hónapja pl. egy ~12-es anyagon szebb recéket csináltam (félrelépés nélkül) ezen az  állványcsavaron.

Ezekkel a szerszámokkal,inkább csak a 3-mas átmérő felett lehet rendesen dolgozni,megoldható a dolog,de a kis átmérőkhöz

igazából komolyabb szerszám szükséges.

 

Előzmény: spirit6 (15434)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15437

 Tengely recézés témához . Vastagabb plekszire teszem a tengelyt és a kellő helyen, lapos tűreszelő rovátkolt élét rányomva meggörgetem akár többször. Kellően tart a fogaskerék megfordulása ellen.

spirit6 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15436

A recézés, is egy mángorlás. Forgács nincs, de van kitülemkedő anyag. Tudtommal ez a mángorlás elve. Az hogy az hogy néz ki és milyen formájú az teljesen mindegy. A klasszikus a menetmángorlás, ezért is nevezik a recézést recézésnek nem mángorlásnak, de az elv ugyanaz. Az meg hogy milyen méretben dolgozunk, és hogy milyen készülékben az megint részletkérdés. Lényeg, hogy egy mezei görgős recézővel bármilyen átmérőre tudunk készíteni az előzményekben látott hosszirányú "recéket", anélkül, hogy szétvernénk a tengelyt.

Előzmény: 1157 (15435)
1157 Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 15435

Szia!

Látod mennyi nagy tudású szakember van. Gyárilag mángorolják speciális készülékben. Nyilván nem 1-2 darabot, így meg éri a berendezést ki mókolni. De a magukat hozzá értőnek hivök tán még egy kerék cserénél is  bajban vannak.

Üdv. öcsi.

Előzmény: Fordítókorongos (15430)
spirit6 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15434

Persze hogy működőképes! Arra találták ki.  Ha normálisan beáll rá az ember, és megfelelő görgői vannak akkor normális lesz a felület is. Nem volt megtámasztva, de egy negatív kúppal meg lehet, és akkor biztonságosabb. Görgőkből millió féle méretűt és fazonút lehet venni, nem kell 300 ezerért készülék. Én nem használom ezt a technikát 1,5-ös tengelyre, ezért nem tudtam megmutatni, hogy párhuzamos recéket is lehet készíteni, mert az a fazonú görgőm/görgőim 2-es tengelytől működnek. (ráadásul még anyagot is csinálnom kellett, mert patront is lusta voltam a gépbe tenni a "demonstráció" miatt. )

 

Előzmény: Fordítókorongos (15432)
rezgaras Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15433

Szerintem a recéző görgők nem ahhoz készülnek, hogy vékony acél tengelybe rovátkákat készítsenek, hanem kézi forgató kerekek felületéhez.

Előzmény: spirit6 (15427)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.20 0 0 15432

Nem rossz,működőképes a dolog!

(Nekem egy 20,5-ös hosszúságú tengely közepére kellett, 3mm szélességben...)

Érdekes hogy kibírta,meg volt támasztva a másik oldalról,esetleg ott is egy kerék dolgozott??

Azért a nagyobb átmérőkön szebbet lehetne csinálni az biztos.

Ezeken a gyári keréktengelyeken mégis valahogy kiváló minőségben meg tudják csinálni.

Köszönöm a próbát!

 

Előzmény: spirit6 (15431)
spirit6 Creative Commons License 2017.04.19 0 1 15431

Nem kell reggelig várnod...   gyárilag 2-es tengely. a recézőt meg  kukáztam valahol. Gyári 1,5-ös tengelyből nem tudtam csinálni, mert tokmány volt a gépen és nem volt kedvem leszedni a patron miatt. (E1N)

Előzmény: Fordítókorongos (15430)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15430

Olyan egyszerű recézőkésem van itthon amire gondolhatsz,de azzal nem recézel meg  1,5-2mm-es tengelyeket!

Ennyire kicsi átmérőkön azok nem működnek.

A recézőmaró szerszámok drágábbak viszont kíméletesebbek a gépekhez.

Kicsit túloztam(nem néztem pontosan utána),mert ilyen kicsi átmérőt kiszolgáló szerszám már ~100ezerért(!)megvehető: 

http://www.brwtools.hu/4/ToolShop/1/Category/720/Product/Details/P_22881/Recezo-maro-szerszam-QUICK?pSearchId=3a3de7c0-68dd-4b5e-93e6-da8fa1bb7410&pOnlyPromotion=False

de bizonyos típusok ára simán meghaladhatja a 300-400ezer feletti árat.

(Nem hinném,hogy ez alapfelszereltség,akkor veszik meg ha van rá munkájuk.)

 

Emiatt próbálkoztam meg egy házi megoldással,ehhez kértem a segítségeteket,de most már zárjuk le a dolgot.

(Azért,ha megrecézel holnapra egy 1,5-ös tengelyt,arra azért kíváncsi leszek,nem lehetetlen,de szerintem az 5ezres cuccokkal nehézkes.) ;-)

 

 

 

Előzmény: spirit6 (15427)
BTJ Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15429

Helló!


Ez fém tengely-fém fogaskerék (acél, réz, alpakka, stb.) esetében működne is,
csak Fordítókorongos úr műanyag fogaskerekekkel dolgozik,
azért is kell neki a recézés megoldása.

Előzmény: Lanyos Apuka (15428)
Lanyos Apuka Creative Commons License 2017.04.19 0 1 15428

Szia

Még egy ötlet: hűtsd le a tengelyt, hevítsd fel a fogaskereket és úgy húzd rá. A hőmérsékletek kiegyenlítődésével össze kell szorulniuk. Elméletben működnie kell, gyakorlatban meg majd kiderül. Nem könnyű, század mm-ken múlhat.

 

Előzmény: Fordítókorongos (15426)
spirit6 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15427

Nem tudom hogy miről beszélsz... 4-5 ezer Ft-ért már lehet venni használtan. (egy forgácsoló műhely alapfelszereltsége!) Vagy veszel vadi új recéző kereket olyan méretben amilyenben csak szeretnéd, és kb. fél óra alatt összedobsz hozzá egy szárat. Úgy vadi új a görgő, szép lesz a felület. Úgy lesz szakszerű a munkád. 

Előzmény: Fordítókorongos (15425)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15426

Szia!

A C50-esnél bőven elég ráhúzni szorosan a tengelyre,ott biztos nem fog elforogni a fogaskerék a tengelyen(lehet tükrös is),

főleg nem azalatt az 50 gramm alatt... :-)

Igazából a befogó szerszámot csináltam egy elfúrt c50-es hajtásházból,csak azért lett megemlítve.

 

Előzmény: nazareth (15423)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15425

Szuper jók a gyári szerszámok,csak nekem ez a történet nem ér meg 350-400ezret!

Egyszerű recézőkéseim vannak,de azokat meg nem tudom használni ilyen kicsike átmérőnél...

Nem vertem szét semmilyen tengelyt,csak próbát tettem egy 2mm-es kór anyaggal.

Egy barkács megoldásra lettem volna kíváncsi.(létezhetnek speciális órás szerszámok amivel simán

meg lehetne csinálni,de egy egyszerű megoldást kerestem).

Előzmény: spirit6 (15422)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15424

Köszönöm a tippet!

Egyszerűen szerettem volna,csak ráhúzni a fogaskereket és kész,lényeg hogy legyen elfordulás ellen biztosítva.

Akkor nem kellene kutyulni az epoxival, bosszantó ha csak egy tengelyről van szó.

Igazad van, el is görbülhet,de ezt a vékonyka tengelyt akkor sem túl nagy szám helyre pofozni egy patronban...

 

Előzmény: rezgaras (15419)
nazareth Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15423

Valóban, házi körülmények között akármilyen szerszámmal oldalirányból kopácsolni egy tengelyt nem túl bizalomgerjesztő.

 

Az epoxi jól hangzik, esetleg meg lehet erősíteni a dolgot, ha egy (vagy két átellenes) hornyot csinálunk a tengelybe úgy, hogy az átmérő ne növekedjen, és ugyanennyit a fogaskerékbe. Így a fogaskerék egy hengeres felületen fekszik fel, a hornyokat kitölti az epoxi, hogy ne tudjon a fogaskerék elforogni. Valószínűleg ki fogja bírni egy C50 által rámért hatalmas erőket (kiváltképp ha a kisvasutakon dívó szerelvényhosszokat és a C50 kerékátmérőjét is figyelembe vesszük :)

Előzmény: rezgaras (15419)
spirit6 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15422
Előzmény: Fordítókorongos (15418)
BTJ Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15421

Üdv!

 

Létezik recéző görgő, amit az eszterga késtartójába kell befogni.
Létezik egygörgős és kétgörgős (egymás felett) kivitel is.

Mondjuk ezt nem tudom, hogy ilyen kicsi tengelynél hogy működne a dolog,

de biztos hogy van rá ilyesfajta megoldás.

 

Üdv, Tamás!

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
K.István 82 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15420

Sziasztok.

Bocs hogy kotnyeleskedek.

Vagy az erre a célra kifejlesztett loctite

tengely agy rögzitővel rögzited.

Ami tapasztalataim szerint a fém tengelyre a müanyag fogaskereket megrögziti viszont oldható a későbbiekben.

(nem modellvasuti tapasztalat).

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
rezgaras Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15419

Korábban kísérleteztem ilyennel, de feladtam. Az a baj, ha forgácsolással készíted a rovátkolást, az átmérő nem lesz nagyobb, ugyanúgy nem tartja a kereket. Ha "zömítéssel", vagyis beütod úgy, hogy a mélyedések között kitüremkedjen, akkor jó esély van arra, hogy a tengely közben elgörbüljön. Én inkább ráragasztom epoxival (Araldit).

 

Előzmény: Fordítókorongos (15418)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.19 0 0 15418

Sziasztok!

Első nekifutásra egy ilyen segédeszközre futotta:

Működött. Elég nehezen lehetett kihúzni a 2-es rovátkolt tengelyt a 2,1-es furatból.

Még egy  furatos megvezetést kéne rászerelni a kis vésőnek + egy irányjelzőt ráhúzni a szárára ami mutatná felülről,hogy milyen irányban áll a lapolás rajta,nehogy már ferdén legyen megütve...

(Erre legalább jó volt ez az elszúrt C50 hajtásház.)

Gyárilag ezeket,vagy edzett szerszámban megpréselik,vagy valami mini recézőmaróval készíthetik a tengelyekre.

Én még nem csináltam ilyesmit.

Előzmény: Fordítókorongos (15417)
Fordítókorongos Creative Commons License 2017.04.18 0 0 15417

Sziasztok!

Átmérő 2-es tengelyen szeretnék recét csinálni a fogaskerekek megfogására.

Milyen házi módszereket ismertek egy ilyesmi (kép) elkészítésére?

Köszönettel:

korongos

 

rezgaras Creative Commons License 2017.04.18 -1 1 15416

Jó lesz. Szerintem érdemes elkészíteni a tekercsrugót, drótból rátekerni egy fúrószárra, plusz a sapka. Rá lehet rakni a meglévő forgóvázra.

Előzmény: alkotasu (15415)
alkotasu Creative Commons License 2017.04.17 0 3 15415

Azt hiszem, ez teljesen ontopik a leírás szerint:

 

http://vonatmagazin.blog.hu/2017/04/17/egy_vagyalom_modellezese

Gábor 70 Creative Commons License 2017.04.10 0 0 15414

Köszönöm! TT méret, maratott kit az egész. Kivenni belőle a peremet és cserélni nem tudom, elvékonyítani azt lehet a következő változaton még összerakáűs előtt.

Előzmény: rezgaras (15412)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15413

A vezérmű szép, filigrán, talán a lengőív konzolja lett egy kicsit erősebb a kelleténél, de nem bántó. A kerekek nem nagyon szerencsések. Próbálj meg legalább futókereket beszerezni. 7 küllős és láthatóan kisebb. Az igazi mozdonyban 10 küllős.

Előzmény: Gábor 70 (15410)
rezgaras Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15412

Ez most TT? A szegecsek nem rosszak, szerintem jó így. Ami engem zavar, az az alsó perem a víztartály és a mozdonysátor alatt, szerintem túl vastag. Még ki lehet cserélni vékonyabbra. Nem tudom, hogy maratott-e, de szerintem nincs maratásra szükség. Egy réz csíkból ki lehet szépen reszelni, az íves részt (a víztartály törésénél) meghajlítani.

 

És mindenképpen légecsettel festeni!!

Előzmény: Gábor 70 (15410)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 15411

Nekem tetszik összképileg. A szegecsek sem tűnnek ormótlannak. 

Előzmény: Gábor 70 (15410)
Gábor 70 Creative Commons License 2017.03.29 0 2 15410

Sziasztok !

A kittemet össze raktam, ilyen lett a 375-ös. A vezérmű rendesen feladta a leckét mivel rendesen bevannak sűritve az  alkasztrészei. A motor egyenlőre még Mabuchi , majd cserélődik komolyabbra.

 Szegecselt változatát raktam össze először már kiváncsiságból is , hogy tényleg ormotlanul nagyok lesznek e a szegecs fejek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!