Üdv, kaptam kölcsön hibakód olvasót, azt irja nincs hiba az autóba de az airbag jelzés kint van, mi lehet? az olvasó a b8 Audi nál kijelezte a hibát és off olta is,
A gumiharang bilincseit jól meg kell húzni, ha ez a roppantós lesz hozzá, ahhoz speciális fogó kell mert a sima harapófogó nem tudja eléggé meghúzni! Kend be valami spéci zsírral a bordákat a féltengelyen és akkor legközelebb nem lesz berohadva. (én magas réz tartalmú zsír sray-t szoktam használni a MOTIP-tól)
Benzinesben most féltengelycsuklót cserélek. Múltkor jobb oldali kerékcsapágy, most bal oldali féltengely kopog. Ma szétszedtem, kegyetlenül be volt rohadva.
Ezek még a gyári bilincsek? :
(vicces hogy még át sincs íratva a kocsi, decemberi vásárlás és februárra kaptam időpontot az okmányirodába)
Ilyen ELM-327 nekem is van, elég régóta. Az a jó benne hogy szinte bármilyen autómárkával tud kommunikálni.
Némelyiknél meglepően sokat is tud. Nagy előnye (az ára mellett) hogy szinte mindig nálam lehet, telefon meg amúgy is van az embernél.
Amikor vettem a dízel A2-t, fél éve, vásárlás elött rádugtam, működött, voltak élő adatok is, hibakód mentesnek mondta az autót.
Akkor még nem ismertem a vcds-t, itt ajánlottátok. Megrendeltem, Kínából szépen meg is jött. Az addig hibakódmentesnek látszódó autómra a vcds 24hibát dobott.
Decemberben a benzines A2-t már a vcds-el vettem meg. A kereskedő simán megengedte hogy rádugjam a vcds/laptopot. Előtte a kereskedő sajátjával is néztük, valami komolyabb univerzális lcd-kijelzős kiolvasó volt, nem mutatott hibát. A vcds megint hosszú listát dobott, törlés után csak a komfortelektronikában maradtak valós állandó hibák.
Ezek nem a legjobbak, vagy a telefonos applikáció+ ELM-327, vagy egy VCDS kábel. (ez utóbbi drágább, ha nem egy kínai klón kábellel van dolgod, viszont ez már nem is a hobbi kategória)
Én inkább vennék egy VCDS-t. Nem a 10.000Ft-os kategória, de ingyenesen frissíthetö, és van hozzá ingyenes support is. Nekem nem egyszer nagyon jól jött a support, böven visszahozta már azt a 400€-s költséget amennyiért vettem.
Mielőtt neki állsz kicserélni ilyesmiket ki kell olvasni a hibatárolót, két hiba lehetséges: túl magas ellenállás= valahol szakadás van, túl kicsi az ellenállás= a gyújtó hibásodott meg (elöregedett)!
Ez utóbbi a gyakoribb.
Itt két lehetőséged van:
1: légzsák csere (marha drága, vagy ha használt akkor előbb-utóbb megint baja lesz!
2: veszel egy 2 Ohm-os 5W-os ellenállást és beteszed a légzsák helyére. (nem lesz tovább légzsák, de egy városi autó esetében ez nem akkora tragédia azért, de megúszod pár forintból... na most lehet ítélkezni!)
Az indexrelé pontosan ott van ahol 6 napja mondtam! A másik hibához meg kellene nézni a hibatárolót de szerintem turbónyomás hiba lesz. (megszalad, és az ECU vészüzembe kapcsol) Vagy egy vákuumcső van lecsúszva, vagy a szelep nem működik rendesen.
Üd 2 kérdést feltehetnék? A2 1.4tdi hol találom az indexrelét? Amásik kérdés amf motorkód 1től 4 ig kihuzatom rendesen 5 ik után 140 nél letilt, de csak 5 ben! Esetleg valaki? Köszönöm