Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8158
Szia martisz,

senki soha egy szoval nem irta, hogy ezt meg azt nem kell venni, egyröl szolt a duma a immar nem nevezett valtoáramu mozdonyok technikai bravurjairol (amik sajnos nincsenek). Semmi masrol, természetesen mindenki azt vesz amit akar, olyan autoban kocsikázik amilyenben akar, és arra hivatkozik amire akar, de nem illdomos a technika csucsára hivatkozni, ha nyilvánvalo, hogy az autot pl. egy gözgép hajtja, mégha azt a legjobb szinvonalon teszi is. A gözmozdonyt sem azért szeretjük, mert az a technika csucsát képezi, mégha rengeteg problémát és megoldásukat a mai napig is bele kellene verni a felnövö korosztály fejébe, hanem mert nekünk tetszenek és valamikor (de nem ma) a müszaki fejlödés csucsát képezték.

Nem érdemes sok szot elkölteni a dologra, de nincs több pontban igazad:

A LENZ valamikor a Marklinnek kezdte fejleszteni a digitálist, mert a Marklinben még a mai napig a szelén egyenirányitonál tartana a Lenz nélkül (söt éppen ennek a hiánya késztette a Marklint anno a váltáramu modellvasut bevezetésére) .
Hogy utánna a Motorola jött, az már a Marklin érdeke, mert a Lenz nyilvánosságra akarta mindig hozni a fejlesztéseit, mig a Marklin azt a páncálszekrényben tartotta - erre jobb volt a Motorola telefondekodere.

Az tény és valo, hogy ha Marklin nem száll bele a digitális üzletbe, akkor ma már talán csak madzaggal huzogathatnánk a modelleket, de egy piac vezetönek (ami kétségtelen) ez a kötelessége, hogy irányt adjon a modellvasutazásnak. A többiek meg bizonygassák, hogy mennyivel jobbak.

Az anyagi háttér valoban a tradiciobol származik, illetve attol, hogy akadt egy nagy nemzet illetve korosztály, akinek a Marklin fogalom lett bármilyen is a minösége. (Ez vonatkozik autokra, ételekre, ruhákra bármire egy fogyasztoi társadalomban).

Egy baj szokott lenni modelvasutas szempontbol: egy Marklin terepasztal már kilométerekröl "világit", és inkább játékasztalnak, tünik mint igazi terepasztalnak. Az igazi terepasztalok még Németországban sem igen Marklin anyagbol készültek, hanem Fleischmannbol (Nürnberg, München stb.) Azok egészen valosághüek, és nem pedig egy cirkuszi mutatvány, és nem azzal hencegnek, hogy hány mozdony rohan egyszerre céltalanul, hanem, hogy pl. melyik vasutat probálták élethüen leképezni.

Előzmény: martisz (8152)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8157
Mikorra mész ki?
Előzmény: luc72 (8156)
luc72 Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8156
Szia

Ha jösz a börzére, akkor ki viszem a ROCO Taurusát, azt ami a V&M magazinban szerepelt.

Előzmény: aranyosi (8149)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8155
Hello!

A V&M weblapján fent van a boltok listája, a modellezés részben. Adós vagyok még a Teréz körúti modellbolt címének kijavításával, egyébként szerintem hellyel-közzel pontos. Fényképek keresésére a Mercurio a legjobb, de hazai oldalak is vannak bőven: vasut.lap.hu ! Ajánlom még a Gigant Club honlapját, ott is vannak Taurus képek!

üdv

Előzmény: aranyosi (8151)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8154
A fórum a legjobb helye a modellértékelésnek. Akkor, ha ezt a nagy „Öregek”, azok a profik akik személyesen megtapasztalták, hogy milyen egy modell, azok írják, az meg már a vasútmodellező társadalomnak „Nemzeti kincs”!!! Én szívesen veszem mindazt az információt ami a hobbymról szól, mind pozitív, mind negatív. Ha tudom megcáfolom őket, ha nem akkor okosodom. Erre is nagyon jó a fórum.
Előzmény: martisz (8152)
martisz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8153
Igaz nem engem kérdeztél, de szombaton vagy a börzét választod 9-12-ig Láng Műv.Ház XIII.ker Rozsnyai utca 3(?), Váci út és a Madarász V.utca között, (Pesten se túl nagy a boltválaszték) vagy szerintem a legjobb a Modell-Kit IX.Erkel utca 6. Tel: 218-13-20. Szombaton nyitva. A másik a Modell&Hobby, több üzletük van, én a XIII.Váci útiba jártam csak (Ez egyébként egy köpésre van a börzétől) a házszámot nem tudom, de ha mész a Váci úton a centrum fele,Az Árpád híd pesti hídfője felett átmenő felüljárón átérsz, és a felüljáró lábánál balra lesz egyből a BMW és Land Rover szalon előtt. Szombaton 13-ig ez is nyitva szokott lenni.De mondom én az Erkel utcait ajánlom...
Előzmény: aranyosi (8151)
martisz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8152
Nem kívánom a Marklin-Roco vitát bővíteni, mert baromságnak tartom az egészet. Mindenkinek szíve joga eldönteni, mire költi a pénzét, csak egy-két gondolat. Magam a Roco-ra esküszöm, csak Roco vonataim vannak (nem kevés) LENZ rendszerrel, és ha 30-szor lehetne választanom én akkor is ezt választanám: azonban a Marklin nem azért ilyen drága, mert tradíció. 100 éve van a piacon (a múlt hónapban egy 1936-os Marklin mozdonyt 33000 DEM-ért adtak el gyűjtőnek egy német aukción, nem azért mert Marklin, hanem azért mert az eredeti állapotában még ma is ugyanúgy működik, mint új korában), elsők voltak mind a vasútmodellezésben, mind a digitális technikában, és sok más dologban még. Lehet, ha a Marklin 10 éve nem találja ki a digitalt, ma egyik cég sem foglalkozik vele, nincs Lenz, stb...Anyagi háttere pedig nem monopolhelyzetéből adódik, hanem abból, hogy a nyugati országokban az emberek már az ötvenes-hatvanas években olyan terepasztalokat építettek, amiket mi most még mindíg csak tervezgetünk és vágyunk, mert megtehették, és akkoriban nagyon nem volt miből válogatni. No már most azok az asztalok a mai napig úgy működnek, ahogy 30-40 évvel ezelőtt. (Én láttam tavaly Villach mellett egy kis porfészek faluban egy 150 nm-es Marklin klubasztalt, amit 1958-ban építettek,nem hiszem, hogy ezeket az asztalokat szétszednék, kidobálnák a 3000 db-os Marklin járműkészletet és lecserélnék a Marklinnél (szerintem) százszor szebb és pontosabban leképezett Roco vagy Brawa mozdonyokra...).Aztán aki most kezd bele, eldönti, hogy milyen asztalt akar építeni, ami úgy néz ki, hogyha fényképen látod nem tudod eldönteni, hogy igazi vagy modell-e (én ilyen vagyok), vagy 100 éve bevált rendszert választ, aminek sinei között viszont mindenhol végigfut a talpfákon egy fémtüske és a mozdonyok forgózsámolyai alól kilóg egy réz érintkező.(Megjegyzem ezek a mozdonyok nem fognak soha a pályán azért, mert éppen nem kap mind a négy tengely feszültséget. Nos ez az én véleményem, szerintem ne szaporítsuk tovább ezt a dolgot, írjunk olyanról, amivel segíthetünk egymásnak olcsóbban vagy szebben vasútmodellt építeni...
Előzmény: etwg (8134)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8151
Köszi. Azt hittem , hogy csak én nem alszom.
Matiz! A fórum indulásakor közzé tettél egy pár modell boltot. Ha szépen megkérnélek, megtennéd ezt mégegyszer , hátha esetleg bővült a lista?
Sajnos itt Miskolcon nem sok lehetőség van a vásárlásra. Ezért is gondolkodom , hogy szombaton elmennénk a családdal a börzére meg hátha nyitva lesz nek üzletek is.
martisz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8150
http://mercurio.iet.unipi.it/, itt találsz annyi képet, amennyit akarsz (Az European Railway Server-re klikkelj)
Előzmény: aranyosi (8149)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.10 0 0 8149
Olyan képeket keresek amik nagyfelbontásuak, hogy windows háttérnek lehessen használni és ha lehet mozdonyokat szeretnék, főleg a "taurus" most a kedvenc. Közben megnéztem a terepasztalod képeit, már mentettem is le háttérnek 1-2 mozdonyt.
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8148
Milyen kepekre gondolsz? ROCO modellekre, Taurus modellekre, igazi Taurus kepekre, vagy sima modelles kepekre?
Előzmény: aranyosi (8145)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8147
Ha mégis arra vetemednék , hogy vennék egy piko taurust 14000.- ért, hol tehetem ezt meg?
JSB Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8146
Ühüm.
Előzmény: BoGar (8144)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8145
A vasút és modell honlapjáról letöltöttem egy kiválló minőségű Rocco taurus képet.Tökéletes háttérnek. Hol találhatnék hasonló képeket?
BoGar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8144
Volt itt szóa Piko Taurusról. Esetleg nekik is lesz Bikájuk, vagy nem?
BoGar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8143
OFF
Joem, akkor a tintasugarasban egyezik a véleményünk. Az én eddigi tapasztalataim szerint szinte az összes nyomtató tintája vízben olható, kívéve az Epsont.

ON

Előzmény: joem (8139)
joem Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8142
Szegény faterom nem volt egy elektromos guru. Volt 1 db trafója meg vagy 4-5 mozdony. Ezért aztán a BR23 polaritását megfordította, hogy szembe közlekedés is legyen...
Előzmény: pg54 (8141)
pg54 Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8141
Aranyosi!

Ugyanezt tapasztaltam (rég volt), amikor használtan kaptunk (a kecskeméti szakkör) két gőzmozdonyt (Kleinbahn). Az egyik a BR50-es volt, a másik egy kis szertartályos, nem emlékszem már pontosan. A Piko mozdonyokkal ellentétes irányban mentek. De hogyan? Én addig olyan halk mozdonyokkal nem találkoztam!

Gondolom, nem nehéz polaritást váltani a mozdonyban...

pg

Előzmény: aranyosi (8140)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8140
Tavaly vettem Ausztriában egy 1044-es mozdonyt kleinbahn gyártmány. Amikor kiprobáltam igen peglepődtem mert ellenkező irányba indult el mint a többi mozdonyom . Én azt hittem hogy egy irányba kellene futni az összes tipusnak. nem jól gondoltam?
joem Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8139
Kicsit OFF
Tectronix témához:
(Volt) cégemnél van egy ilyen masina. Eszeveszetten drága fenntartani, garnitúra színes viasz kb 60 K HUF+ ÁFA, 2- 300 oldalanként cs. A nyomtatott anyag viaszos tapintatú engem pl. a hideg rázogat tőle. Nem igazán tudom fólián, pláne nem modellen elképzelni.
Valaki említette, hogy mostanában a jetek tintája már nem vízoldékony. Most vettem egy HP 980 cxi-t, gyerek szépen lenyalogatta a festéket a fotopapírról.
Nagyon OFF
Matiz, a kazettát (mindkét verziót) szeretném kölcsön kérni, mert még nem sikerült egyszer sem elkapnom.
ENDOFF
etwg Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8138
Látom sportosan veszed a témát, én sem akarlak igazán meggyözni arrol, hogy mi jobb, de vannak azonban bizonyos tények, amiket jo volna szem elött tartani.

Ilyen pl. az én Marklin digitális rendszerem (1-es méretben) ami még magával sem kompatibilis - és sajnos nincs egy Lenz, Digitrax stb. akitöl be lehetne szerezni az alternativát. Ugyhogy most töröm a fejem, mit is kezdjek, de a haveroknak is mind ez van, és nem nagyon akarunk már pénzt beleölni, hogy átálljunk a DCC-re.

A csillagos auto nekem is nagyon kényelmesnek tünik (hetente csak 3-4 szer használom), csak két dolgot nem lehet vele csinálni:

sportosan gyorsulni
és
hegyre menni

A többi dolog remek, és meg is van fizettetve.

Előzmény: Törölt nick (8137)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8137
Hat, most jol beletrafaltal :-)
OFF-OFF-OFF kicsit: megvan a felvetel szerencsetlen afrikai uszorol, ket valtozatban: az egyik, ahogyan a TV-ben leadtak es a masik, az eredeti, ahol a bemondo ilyesmiket mond "b*szdmeg, ezt a hulyet...valaki mentse mar ki a benat" - ugye ezt nem adhattak musorba :) A csillagos autoval is beletrafaltal a kozepebe, mert igazan rajongoja vagyok a markanak, bar sajnos jelenleg nincs, de mar elofordult nalunk, es a mai napig, sok-sok autonk kozul a legmegbizhatobb, legkenyelmesebb volt, a minosegere egy szavunk sem lehet. Rengeteg adatom es fotom van az egykori allolampasokrol, mivel szeretnek egyet venni es felujitani majd... Tehat, annak hiszek amit mar probaltam :-) Lehet, hogy felreertettel, mert nem az volt a celom, hogy meggyozzelek milyen jo is a Marklin!! Mint mar irtam lejjebb, csak annyi, hogy nekem egyre jobban tetszenek a Marklin modellek. Azt hiszem, Mopi tudna meg tapasztalataikrol beszamolni, hogy birjak a strapat a modelljeik es mit tudnak. A ROCO digital annyira LENZ, hogy a most kaphato LENZ rendszerek nem kompatibilisek vele - lasd Digitalis vasutmodellezes topic...
Előzmény: etwg (8135)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8136
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a "sinus motor" gyakorlatilag egy rövidrezárt forgórészes aszinkron motor. Ergo: csak váltóáramú táplálással működik. Nekem a váltóáramú megoldás nem tetszik, de ez egyéni vélemény.
A reklámmal kapcsolatban igazad lehet. Úgy tálalják, mint egy világmegváltó újdonságot, pedig igen régi megoldás...

P.S.: mielőTT valaki belekötne! Tudom, hogy a sinus motor fordított, de működési elve az általam leírTTal azonos.

Előzmény: etwg (8134)
etwg Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8135
Lenézést a mondat igy helyes:

Ha valaki ilyesmit felállitana, akkor szvsz a Marklin ilyen motorral be sem kerülhetne a mezönybe:

Előzmény: etwg (8134)
etwg Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8134
Szia Matiz,

egy kicsit lehethogy most lekonyitom a lelkesedésedet a sinus motorrol, mert valamikor a forum tele volt mindenféle jármü teszt elképzeléssel és jellemzökkel.

Ha valaki ilyesmit felállitana, akkor szvsz a Marklin ilyen motorral be sem kerülhetne a mezöbe:
(Igaz, hogy a legutobbi olimpian is rajthoz engedtek egy afrikai uszot, aki egy ora mulva boldogan jött ki a medencéböl, és örült, hogy nem fulladt a vizbe...)

Csak néhány ok:

-addig mig egy modern (nemcsak ROCO) mozdony 1-2V nál elindul addig a Marklin 6-nál kezd mocorogni.

-Ha mozdonyvezetöt akarsz játszani, akkor neked 14-6V azaz 8 Volt áll a rendelkezésedre, mig egy másik mozdonynál 10 - 12 V, ez 36%-al több!

-Egy sinusz-motoros jármüvet nem lehet megállitani (fékezni) a lejtön (vagy csak alig), ez modellnyelven azt jelenti, hogy ha a nagy lejtö után egy még nagyobb kanyar következik, akkor a Marklin az asztal alá kerül (ha csak nem kötsz rá egy már emlitett madzagot).

- Egy mozdonynak akkor kell mennie, ha valami huzni valo van, igen ritkán érdekes az, hogy egy ledöglött mozdonyt vontassanak valahova. (Valamikor a ROCO gözösök kerekei is forogtak, mert a meghajtás csak a szerkocsiban volt, de hála az istennek erröl ma már letettek - elég nagy baromság volt a dolog, amikor a kanyarban szorultak a kerekek - álltak - a mozdony meg vigan futott.)

-A Marklin hatalmas összegeket költ reklámra, és nem vagy az elsö, aki bekapta a horgot, tulajdonképpen erre megy ki sok cégnél a játék - elégha ha pl. csak arra gondolsz hány hive van egy csillagos német autonak, pedig sokszor még a felét sem tudja annak, amit egy normális kocsi tud a piacon, amelyik ráadásul csak a felébe kerül. Kell csak hozzá egy kis uri kalap meg az azzal járo gög, hogy a tulajdonos mutathatsa a boldogságát.

-Azt meg, hogy a Marklin a digitális piacon olyan jol áll, RENGETEG pénznek köszönheti, meg a monopoljának, de semmi esetre sem a Motorola technologiának, ami mint sok egyébb a Marklinnél, már akkor elavult volt mikor elöhozták (limitált cimek, nem növelhetö parancs tartomány).

Szvsz a Marklin a mai napig a karácsonyfa alol nézegeti a modellvasutasokat, ugy a hogy a tulaj gyerekei tologatják a szeme elött a szebbnál szebb mozdonyokat és vagonokat. Én is ilyen boldog vagyok, hogy látom a kicsit játszani, de ez még nem jelenti azt, hogy az a falokomotiv modellnek minösül - persze az ö szemében ez az amire mindig is vágyott, ugyhogy ezzel megy akár aludni is.
(A ROCO nem fejlesztett semilyen digitális rendszert, hanem csak egyszerüen megvette a LENZ megoldásait, tehát nem jo az összehasonlitásod).

Elnézést a hosszuságéert, ezt a témát én már rágni nem fogom (Marklin mozdonyaimat meg évekkel ezelött eladtam).

Előzmény: Törölt nick (8133)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8133
Hello!

Arra epitettem, amit lattam; a Tauruson kivul egy gozos es egy hanggeneratoros gozos - ez utobbit TEE-nel lattam, a bolt nagy zaja ellenere tisztan es szepen szolt a pultbol a mozdony!
Szerintem jo a meghajtasuk, a Sinus-motor szerintem felulmulja a ROCO-t, de lehet, hogy ebbol is hit kerdes lesz. A ROCO mozdonyok kozul meg nem talalkoztam olyannal, aminek elforgott volna a kereke, ha vontattak. Szerintem ha egy modellnek ilyen mechanikaja van, az mar nem rossz, az en terepasztalomon legalabbis lenne helye.. Egyet akartam kihozni az egeszbol: amennyire nem tetszett a Marklin, annyira megtetszett. Teny, hogy a hagyomanyaikhoz gorcsosen ragaszkodnak. De mar maskent nezem a modelljeiket mint eddig. A digitaljuk is jobb megoldasokat kinal, mint a ROCO.

udv

Előzmény: etwg (8127)
BoGar Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8132
Aha, kb 1 000 000 az ára. Ezért mondom, hogy sajna nem sokan engedhetik meg, hogy megvegyék. Én csak egy helyen láttam, történetesen az Amerikai Követségen. De ők is úgy használták, hogy egész npa be volt kapcsolva, mert minden indításnál 15 percig melegedett és közben egy adag viaszt elolvasztott, szóval a fenttartása is drága volt, anak ellenére, hogy a fekete viaszkocka ingyen járt hozzá.
Előzmény: rezgaras (8120)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8131
Köszi, alkalom adtán élek vele!
At a baj, hogy a fényképezőgépem egy hagyományos Minolta 300Si, és egy ferdeszemű szkennerrel kerülnek digitalizálásra. Ráadásul az objektív mélységélessége nem igazán alkalmas makro fotózásra. Hiába: szagény ember, víz, meg a főzés...
Előzmény: luc72 (8123)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8130
Például én...
Előzmény: luc72 (8128)
rezgaras Creative Commons License 2002.01.09 0 0 8129
etwg írta:

> Enyhén megleptél ezzel a nézettel

Ezt a hozzászólást én is szó szerint így akartam írni. Minden pontjával egyetértek.

(nem esküdtünk össze :-)))

Előzmény: etwg (8127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!