Mondjuk az új út felvitele lehet hogy komolyabb munka, ami időbe telik.
Ezzel együtt, mivel a dolog ismétlődikl, jó lenne egy workaround a részükről, még ha mondjuk pontatlan nyomvonalat is vesznek az új úthoz...
Illetve, a Google vette meg a Waze-t, az meg észre tud venni új utat, ha valaki ráhajt... nem tudom, miért nem használják ilyen esetekben a Waze új nyomvonalait...
(igaz, nem szoftveres hiba, sokkal inkabb a heji hujemagyar operatorok f@szsaga)
Fokent az m4 epites kapcsan tapasztaltam, ahol igen sok a tereles, forgalmirend valtozas az epulo cspoknal, hogy ezek a szerencsetlen operatorok faszan bejelolik a terkepen, hogy 1-1 utszakasz le lett zarva, de nem rajzoljak be a terkepbe a kialakitott terelo utat (legalabbis nem azonnal, csak napokkal, hetekkel kesobb).
igy az utvonaltervezo ugy veszi, hogy itt nincs atjaras, es szep nagy kerulot tervez...
aktualis pelda: albirsai csp
ezt tobb ilyen szituban is jeleztem a terkephiba bejelenton, de falrahanyt borso, ez az iqnuq szefosbanda ujramegujra elqrja...
M4 Ullo-Monor: alakul, mar nem lattam aszfaltozast Peteri kornyeken, csak korlatokat meg zajvedo falat szereltek. A Peteri-Monor kozti csomopontnal sincs mar felpalyas tereles, lehet menni rendesen. Viszont az a feluljaro meg keresztezodesek... ahh, picsan kene rugni aki tervezte meg aki elfogadta ebben a formaban. A feluljaron van a keresztezodes, balra kanyarodo savval, de a feluljaro ive miatt nem latszik hogy jonnek-e szembol. Ezt mar felismertek, szoval teleszortak az egeszet 40-es tablakkal. Nem tudom hogy az epites miatt vagy marad igy, de ezt elk.rtak nem kicsit, hanem nagyon. Szerintem nagyon balesetveszelyes lett ez igy.
Az elsö nyomvonalterven, ami hozzateszem egy az egyben az M75 környezetvedelmi engedellyel rendelkezö nyomvonal volt a keszthelyi elvalastol egy keragalaguttal szamoltak Sarmellek közseg területen. Ha az epül meg, akkor meg az lenne a baj, hogy miert kell alagutat epiteni.
Mivel az M76 utana nem az M75 eredeti terveit folytatta, at lehetett gondolni a nyomvonalat. Korabban keringett egy terkep, amin rajt voltak a lehetseges valtozatok. Azok közül ez került ki nyertesen, ahol Keszthelyhez közelebb megy az elvalasi pont. Amugy is egy igen bonyolult csomopont lett volna a 76-M76-71 csomopont.
Emellett családtagjaim mai tapasztalatai alapján jelen állapotában életveszélyes is a félpályásan átadott szakaszokon az ide-oda terelgetés miatt. Normális helyen (idehaza is) sárgával kijelölt átterelések vannak kiabáló útburkolati jelekkel a szembejövő forgalomra felhívva a figyelmet. Ehhez képest kis híján frontális baleset történt abból, hogy valamelyik autós egy, az ő szempontjából jobb oldali pályára való visszaterelés után úgy gondolta, hogy innentől 2x2 sáv a járható és elkezdte előzni a sort... Nem az volt. Szerencsére száraz volt az út felülete...
Hogy jön ide Szeged vagy Salzburg???
Az általam ide citalt idézet a környező fővárosokről szól.
A v4 ek közül 3ban is háromszor annyi marad helyben mint nálunk.
Ezt te is leirtad milyen célból teszik.
Ennyike.
Engem meglepett hogy ennyire kevés marad
Idehoztad, idézted, interpretáltad, véded. Azt mondod, mégsincs semmi közöd az egészhez? Ne már.
Ezt írtad:
"Tudtátok például, hogy Pest termeli PAPÍRON a GDP több, mint 40%-át és abból csak 1,5% kap vissza?"
(És hogy emiatt aztán nem csoda, ha Pesten minden lerohad.)
Az idézett szövegben meg ez található:
"a helyi GDP 1,5 százalékával gazdálkodik a főváros"
És ez nem ugyanaz -- ha kiplotolnád ugyanezt mondjuk a régió 100e-nél népesebb városaira, valószínűleg azt látnád, hogy ez a százalék Brnonál magasabb, mint Debrecennél, Salzburgnál meg magasabb, mint Szegednél. De még egyszer: ez nem azt jelenti, hogy az a pénz nem lesz elköltve az adott városban/régióban, és akár még csak nem is azt, hogy nem hasznos dologra lesz elköltve. Ez egyszerűen annak a lenyomata, hogy a kormány (ez a kormány meg aztán kimondottan) szereti azt csinálni, hogy elvonja a forrásokat, és majd ő megépíti az áhított bármit, ha jól pitiznek a városban, és utána persze tessék érte hálásnak is lenni. Tehát mittomén, Szegeden ettől még épül tram-train, még akár harmadik híd is (most ne menjünk bele, hogy melyik mennyire megalapozott, nekem speciel erős kételyeim vannak), viszont nem a város költségvetéséből, tehát egy ilyen ábrán nem lenne rajta.
Igen, jellemző módon idehaza csak véletlenszerűen és néha jókora késéssel lehet megtudni, mikor is ténylegesen végleges egy nyomvonal., és az merre vezet. Visszatérve a lengyel térképekre
Mindenféle hazugsággal szemben védtelen a közember. És ezt a médiatulajdonosok maximálisan kihasználják, és tudatosan hülyeséggel etetik a tömegeket. Ez a mai lumpenosítás. Az elit mindig kisebbségben van (természetesen), ezért szüksége van a demokrácia látszatának a fenntartására azért, hogy hatalomban legyen. Ehhez kell nekik egy jelentől lumpentömeg. Hát megy az ilyen hazugságokkal, mint ez a tábla, az elit hatalmának a megalapozása.
Közhely, de igaz, hogy Budapest a rendszerváltás óta némileg alulfinanszírozott, pláne ahhoz a szintén sokat emlegetett tényhez képest, hogy a fővárosban termelik meg a nemzeti össztermék 40 százalékát. Az elkölthető pénz mennyisége más európai nagyvárosokhoz mérten elképesztően alacsony, a G7 gyűjtése szerint az egy lakosra jutó éves bevétel terén sereghajtók vagyunk a Közép-Európa nagyvárosai között, a helyi GDP 1,5 százalékával gazdálkodik a főváros. Ezen a helyzeten az aktuális kormánnyal jó viszonyban lévő Tarlós István sem tudott változtatni, sőt, regnálása alatt Budapest anyagi kiszolgáltatottsága tovább nőtt.
Van olyan papír, bizonyára. De a 40% akár lehet is jó (a "papíron" arra vonatkozott), viszont hogy a másfél százalékos visszakapás valami teljesen de tök más, az elég nyilvánvaló. Gondolj csak bele, a GDP 1%-a még mindig kb. 300 mrd Ft, akkor a másfél százalék az nem nagyon lesz több 500 mrd-nál. A Budapest területén/vonzáskörzetében elköltött állami pénz egy év alatt ennél egy nagyságrenddel biztos, hogy több -- ez az érték egyszerűen nem lehet igaz. Vagy valami olyan speciális fogalomhasználat volt az eredeti forrásban, amely az átvételek során már elveszett (mittomén, a fővárosi önkormányzat teljes éves költésgvetése).
"Tudtátok például, hogy Pest termeli PAPÍRON a GDP több, mint 40%-át és abból csak 1,5% kap vissza?"
Kezdődik a soha abba nem hagyott hazudozás.
Ha Budapest olyan nagy értéket állít elő, akkor váljon ki Magyarországból, és süljön meg a zsírjában. Ha meg szüksége van az országra, akkor ne bűvészkedjen az adatokkal.
Igen, 23-án volt. Akkor pontosítok. Az M3/M35 elválási ponttól Debrecenig kisebb volt a forgalom mint 2 órával később Debrecen és Berettyóújfalu között.
Nem igazán látok ellentmondást. A lengyeleknél ez a ZiZ (zaprojektuj i zbuduj = design and build) teljesen bevett, az utóbbi években szinte kizárólagos "együttes" eljárás, amely csak a DSU (környezetvédelmi engedély) megadása után kiírt és elnyert pályázat nyomán következik. A térképeiken lilával jelölik, ami csak az építés tényleges megkezdésekor vált pirosra (a wikis térképük viszont nem bontja ketté, - a zöld mellett - csak pirosat használ).
NIF: "a nyomvonal változatok közötti döntés 2017. február 14-én megszületett a Miniszterelnökség Stratégai Kabinet részéről.
A döntés alapján az M76 tervezése önálló nyomvonalon Misefa - Sármellék - Fenékpuszta felé folytatódik, ennek megfelelően
a NIF Zrt. a tervezési közbeszerzési eljárást lefolytatta, melynek nyertese a RODEN-UTIBER közös ajánlattevők. Szerződés kötés 2018.01.15-én megtörtént.
Első fázisban a Környezetvédelmi Hatásvizsgálathoz tartozó tanulmánytervi nyomvonal véglegesítése van folyamatban a tervező részéről
ezt követően történhet meg a további tervfázisok indítása.
Balaicz Zoltán: Történelmi bűn lenne elkerülni a sármelléki nemzetközi repülőteret
– Az R–76-os gyorsforgalmi út is fizetős út lesz. Az unió jogszabályai alapján egy ilyen útnak kell, hogy legyen ingyenes alternatívája is.
Ha a régi főutat alakítanák át, akkor nem csak négy sávot kellene építeni, hanem valahol mellette alternatív utat is létre kellene hozni.
A mostani megoldással viszont a régi 76-os lesz az új gyorsforgalmi út ingyenes alternatívája – mondta a nyomvonalról szóló döntés egyik ugyancsak fontos szempontjáról.
A 165 milliárdos beruházás, mint a polgármester tájékoztatott, nemcsak az autópálya összeköttetést tartalmazza.
A beruházás részeként megépül 10 kilométer hosszan Balatonszentgyörgytől egy közvetlen keszthelyi bekötés is.
Az utolsó előtti mondatodnak mi a forrása? Mert ha ez tényleg így van, akkor döbbenetes.
+
Lassan úgy tűnik, hogy világválság robbanna ki, ha a kommunikációban (mondjuk egy napkitörés vagy egy kibermerénylet miatt) a 30 évvel ezelőtti állapotok állnának vissza. Speciel ezen a módon mi sem tudnánk folytatni értelmes eszmecseréinket;-)
Persze, hogy lehet látni, hogy hol lehet balra kanyarodni, de ha az előre térképen kinézett helyen nem, akkor onnan már rögtönözni kell a navigációban és már kész is az eltévedés...
Azt én is szoktam nézegetni, hogy ha valami 1:39 alatt elérhető, akkor a 2:22 és 2:27-es útvonalakat miért ajánlgatja... ;-)))
(Egyébként valóban megtörténik, hogy valamiért egy hosszabb utat preferálok, na de olyankor sem köztes célpontot szeretnék megadni [ahol a béna navi nagy örömmel jelzi, hogy megérkeztem, és ugye elégedett vagyok a vezetési élménnyel], hanem az út nevét, hogy például nem az M6-on, hanem az 51-esen megyek.)