Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.10.27 0 2 47034

Mondjuk az új út felvitele lehet hogy komolyabb munka, ami időbe telik.

Ezzel együtt, mivel a dolog ismétlődikl, jó lenne egy workaround a részükről, még ha mondjuk pontatlan nyomvonalat is vesznek az új úthoz...

 

Illetve, a Google vette meg a Waze-t, az meg észre tud venni új utat, ha valaki ráhajt... nem tudom, miért nem használják ilyen esetekben a Waze új nyomvonalait...

Előzmény: józsi24 (47033)
józsi24 Creative Commons License 2019.10.27 -4 2 47033

eszembe jutott megegy guglimap f@szsag:

 

(igaz, nem szoftveres hiba, sokkal inkabb a heji hujemagyar operatorok f@szsaga)

 

Fokent az m4 epites kapcsan tapasztaltam, ahol igen sok a tereles, forgalmirend valtozas az epulo cspoknal, hogy ezek a szerencsetlen operatorok faszan bejelolik a terkepen, hogy 1-1 utszakasz le lett zarva, de nem rajzoljak be a terkepbe a kialakitott terelo utat (legalabbis nem azonnal, csak napokkal, hetekkel kesobb).

 

igy az utvonaltervezo ugy veszi, hogy itt nincs atjaras, es szep nagy kerulot tervez...

 

aktualis pelda: albirsai csp

 

ezt tobb ilyen szituban is jeleztem a terkephiba bejelenton, de falrahanyt borso, ez az iqnuq szefosbanda ujramegujra elqrja...

Előzmény: józsi24 (46990)
totyit Creative Commons License 2019.10.26 0 1 47032

ez a körforgalom legalább betonból van 

nem lesz nyomvályús 10-15 év múlva

Előzmény: gyoparOHs (47031)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.10.26 0 2 47031

Az M44 leendő vége  Bcs-ál. 

                                

    Jobbról az M44                                      

 

     Alulról a 47-s felé 

 

     Balra tovább a 44-es a vasúti felüljáróra

 

      Jobbról  felülről  az iv a régi 44 a 47  felől

                                                                     

 

               (fotó: Ver-Bau Kft)

                                    

                                    

 

 

 

                                                                                        

      

 

Samott Creative Commons License 2019.10.26 0 1 47030

M4 Ullo-Monor: alakul, mar nem lattam aszfaltozast Peteri kornyeken, csak korlatokat meg zajvedo falat szereltek. A Peteri-Monor kozti csomopontnal sincs mar felpalyas tereles, lehet menni rendesen. Viszont az a feluljaro meg keresztezodesek... ahh, picsan kene rugni aki tervezte meg aki elfogadta ebben a formaban. A feluljaron van a keresztezodes, balra kanyarodo savval, de a feluljaro ive miatt nem latszik hogy jonnek-e szembol. Ezt mar felismertek, szoval teleszortak az egeszet 40-es tablakkal. Nem tudom hogy az epites miatt vagy marad igy, de ezt elk.rtak nem kicsit, hanem nagyon. Szerintem nagyon balesetveszelyes lett ez igy.

dimelo Creative Commons License 2019.10.26 0 0 47029
Előzmény: totyit (47027)
kamant Creative Commons License 2019.10.25 0 1 47028

Szerintem ez az "új" 71-es végpontjában lenne, nyugatabbra a jelenlegi csomóponttól, kb. így:

Kékkel a Zala, fehérrel a (keszthelyi) vasút.

Előzmény: totyit (47027)
totyit Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47027

Van valahol erről a csomópontról egy nagyobb rajz?

Nem látszik ezen a vasút , meg a Zala folyó. Pedig ott vannak egymás mellett.

Előzmény: dimelo (47026)
dimelo Creative Commons License 2019.10.25 0 2 47026

Azon az i-n ne múljon. Elnézést...

 

 

A lényeg, hogy akkor még a repteret féltette és Keszthely - Hévíz pedig 10 km-es bekötő-pályát "érdemelt".

Ismerem a sztorit, évről-évre járok arra és érdekel, mint minden útfejlesztés.

Csak éppen a furcsaságokra vagyok érzékeny. Örülök, ha helyesebb lesz a végeredmény.

 

 

2017-hez képest mégis északra húzták, de a reptér is kap bekötőt.

Ez a racionálisabb....

 

De a lényeg mégiscsak az, hogy az I. szakasz építése közben történt a módosítás.

Előzmény: Mézgár (47023)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.25 -1 0 47025

Most viccelsz, ugye.

 

Ott van szépen, alaposan, logikusan leírva.

Előzmény: mash.69 (47021)
totyit Creative Commons License 2019.10.25 0 1 47024

Azért Szarvason is vannak érdekes emberek , akik kíváncsiak az autópályára.

 

https://index.hu/belfold/2019/10/25/rokkantkocsival_akarta_kiprobalni_az_uj_m44-es_gyorsforgalmit/

Mézgár Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47023

Balaicz. Nem Balajcz. Legalabb ird le helyesen.

Az elsö nyomvonalterven, ami hozzateszem egy az egyben az M75 környezetvedelmi engedellyel rendelkezö nyomvonal volt a keszthelyi elvalastol egy keragalaguttal szamoltak Sarmellek közseg területen. Ha az epül meg, akkor meg az lenne a baj, hogy miert kell alagutat epiteni.

Mivel az M76 utana nem az M75 eredeti terveit folytatta, at lehetett gondolni a nyomvonalat. Korabban keringett egy terkep, amin rajt voltak a lehetseges valtozatok. Azok közül ez került ki nyertesen, ahol Keszthelyhez közelebb megy az elvalasi pont. Amugy is egy igen bonyolult csomopont lett volna a 76-M76-71 csomopont.

Előzmény: dimelo (47012)
rm40 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47022

Emellett családtagjaim mai tapasztalatai alapján jelen állapotában életveszélyes is a félpályásan átadott szakaszokon az ide-oda terelgetés miatt. Normális helyen (idehaza is) sárgával kijelölt átterelések vannak kiabáló útburkolati jelekkel a szembejövő forgalomra felhívva a figyelmet. Ehhez képest kis híján frontális baleset történt abból, hogy valamelyik autós egy, az ő szempontjából jobb oldali pályára való visszaterelés után úgy gondolta, hogy innentől 2x2 sáv a járható és elkezdte előzni a sort... Nem az volt. Szerencsére száraz volt az út felülete...

Előzmény: trizs77 (46979)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47021
Hogy jön ide Szeged vagy Salzburg???
Az általam ide citalt idézet a környező fővárosokről szól.
A v4 ek közül 3ban is háromszor annyi marad helyben mint nálunk.
Ezt te is leirtad milyen célból teszik.
Ennyike.
Engem meglepett hogy ennyire kevés marad
Előzmény: ghosty9 (47020)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.25 -1 1 47020

"ne velem vitatkozz én csak idéztem"

 

Idehoztad, idézted, interpretáltad, véded. Azt mondod, mégsincs semmi közöd az egészhez? Ne már.

 

Ezt írtad:

 

"Tudtátok például, hogy Pest termeli PAPÍRON a GDP több, mint 40%-át és abból csak 1,5% kap vissza?"

 

(És hogy emiatt aztán nem csoda, ha Pesten minden lerohad.)

 

Az idézett szövegben meg ez található:

 

"a helyi GDP 1,5 százalékával gazdálkodik a főváros"

 

És ez nem ugyanaz -- ha kiplotolnád ugyanezt mondjuk a régió 100e-nél népesebb városaira, valószínűleg azt látnád, hogy ez a százalék Brnonál magasabb, mint Debrecennél, Salzburgnál meg magasabb, mint Szegednél. De még egyszer: ez nem azt jelenti, hogy az a pénz nem lesz elköltve az adott városban/régióban, és akár még csak nem is azt, hogy nem hasznos dologra lesz elköltve. Ez egyszerűen annak a lenyomata, hogy a kormány (ez a kormány meg aztán kimondottan) szereti azt csinálni, hogy elvonja a forrásokat, és majd ő megépíti az áhított bármit, ha jól pitiznek a városban, és utána persze tessék érte hálásnak is lenni. Tehát mittomén, Szegeden ettől még épül tram-train, még akár harmadik híd is (most ne menjünk bele, hogy melyik mennyire megalapozott, nekem speciel erős kételyeim vannak), viszont nem a város költségvetéséből, tehát egy ilyen ábrán nem lenne rajta.

Előzmény: mash.69 (47017)
adiaboli Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47019

Igen, jellemző módon idehaza csak véletlenszerűen és néha jókora késéssel lehet megtudni, mikor is ténylegesen végleges egy nyomvonal., és az merre vezet. Visszatérve a lengyel térképekre

http://ssc.siskom.waw.pl/

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=95771129&postcount=16

annyira következetesek, hogy az OSM-en az ismert szaggatott vonalakként csak a fentieken pirossal rajzolt szakaszok jelennek meg, a lilák még nem.

Előzmény: dimelo (47012)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.10.25 -2 1 47018

Mindenféle hazugsággal szemben védtelen a közember. És ezt a médiatulajdonosok maximálisan kihasználják, és tudatosan hülyeséggel etetik a tömegeket. Ez a mai lumpenosítás. Az elit mindig kisebbségben van (természetesen), ezért szüksége van a demokrácia látszatának a fenntartására azért, hogy hatalomban legyen. Ehhez kell nekik egy jelentől lumpentömeg. Hát megy az ilyen hazugságokkal, mint ez a tábla, az elit hatalmának a megalapozása. 

Előzmény: mash.69 (47017)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47017

ne velem vitatkozz én csak idéztem

 

https://index.hu/gazdasag/2019/10/22/budapest_fovarosi_onkormanyzat_mozgastere_koltsegvetes_ado/

 

Közhely, de igaz, hogy Budapest a rendszerváltás óta némileg alulfinanszírozott, pláne ahhoz a szintén sokat emlegetett tényhez képest, hogy a fővárosban termelik meg a nemzeti össztermék 40 százalékát. Az elkölthető pénz mennyisége más európai nagyvárosokhoz mérten elképesztően alacsony, a G7 gyűjtése szerint az egy lakosra jutó éves bevétel terén sereghajtók vagyunk a Közép-Európa nagyvárosai között, a helyi GDP 1,5 százalékával gazdálkodik a főváros. Ezen a helyzeten az aktuális kormánnyal jó viszonyban lévő Tarlós István sem tudott változtatni, sőt, regnálása alatt Budapest anyagi kiszolgáltatottsága tovább nőtt.

 

az idézett cikk:

https://g7.hu/kozelet/20190827/nem-sok-mindenrol-donthet-mar-a-fopolgarmester-valasztas-gyoztese/

 

erre hivatkoznak, ha jól értem, de itt nem 1,5%, hanem 2,3% van

 

Előzmény: ghosty9 (47015)
dimelo Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47016

Rendben, így értettem.

 

De video nélkül ez szubjektív érzet.

Előzmény: Landsmann_ (47013)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.25 -1 0 47015

"Ezért is írtam hogy papíron.
Direkt kiemelve..."

 

Van olyan papír, bizonyára. De a 40% akár lehet is jó (a "papíron" arra vonatkozott), viszont hogy a másfél százalékos visszakapás valami teljesen de tök más, az elég nyilvánvaló. Gondolj csak bele, a GDP 1%-a még mindig kb. 300 mrd Ft, akkor a másfél százalék az nem nagyon lesz több 500 mrd-nál. A Budapest területén/vonzáskörzetében elköltött állami pénz egy év alatt ennél egy nagyságrenddel biztos, hogy több -- ez az érték egyszerűen nem lehet igaz. Vagy valami olyan speciális fogalomhasználat volt az eredeti forrásban, amely az átvételek során már elveszett (mittomén, a fővárosi önkormányzat teljes éves költésgvetése).

Előzmény: mash.69 (47010)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.10.25 -2 3 47014

"Tudtátok például, hogy Pest termeli PAPÍRON a GDP több, mint 40%-át és abból csak 1,5% kap vissza?"

 

Kezdődik a soha abba nem hagyott hazudozás. 

Ha Budapest olyan nagy értéket állít elő, akkor váljon ki Magyarországból, és süljön meg a zsírjában. Ha meg szüksége van az országra, akkor ne bűvészkedjen az adatokkal. 

Előzmény: mash.69 (46999)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47013

Igen, 23-án volt. Akkor pontosítok. Az M3/M35 elválási ponttól Debrecenig kisebb volt a forgalom mint 2 órával később Debrecen és Berettyóújfalu között.

Előzmény: dimelo (47003)
dimelo Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47012

Csak ez a példa legyen ragadós...

 

Ha Balajcz-nak nem volt tudomása a kiválasztott nyomvonalról, az is gáz... neki.

Ha azonban mégiscsak közben húzták Keszthely-Hévíz felé, akkor precedens jellegű.

 

Továbbá összekötő út a Sármelléki reptérre. (szintén Balajcz 2017-es álláspontjával szemben) utólag?

 

Az M4-nél hasonló szándék nem látszik, pedig volna benne érdek...

Különösen, hogy 12 napja Hajdúszoboszló is narancsszínű...

Előzmény: adiaboli (47011)
adiaboli Creative Commons License 2019.10.25 0 1 47011

Nem igazán látok ellentmondást. A lengyeleknél ez a ZiZ (zaprojektuj i zbuduj = design and build) teljesen bevett, az utóbbi években szinte kizárólagos "együttes" eljárás, amely csak a DSU (környezetvédelmi engedély) megadása után kiírt és elnyert pályázat nyomán következik. A térképeiken lilával jelölik, ami csak az építés tényleges megkezdésekor vált pirosra (a wikis térképük viszont nem bontja ketté, - a zöld mellett - csak pirosat használ).

Előzmény: dimelo (47008)
mash.69 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47010
Ezért is írtam hogy papíron.
Direkt kiemelve...
Egy mostani index cikkben volt.
Ők meg egy g7.hu cikkre hivatkoztak
Előzmény: ghosty9 (47000)
adiaboli Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47009
Előzmény: trizs77 (47002)
dimelo Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47008

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1018071&page=775

 

NIF:  "a nyomvonal változatok közötti döntés 2017.  február 14-én megszületett a Miniszterelnökség Stratégai Kabinet részéről.

A döntés alapján az M76 tervezése önálló nyomvonalon Misefa - Sármellék - Fenékpuszta felé folytatódik, ennek megfelelően

a NIF Zrt.  a tervezési közbeszerzési eljárást lefolytatta, melynek nyertese a RODEN-UTIBER közös ajánlattevők. Szerződés kötés 2018.01.15-én megtörtént.

Első fázisban a Környezetvédelmi Hatásvizsgálathoz tartozó tanulmánytervi nyomvonal véglegesítése van folyamatban a tervező részéről

ezt követően történhet meg a további tervfázisok indítása.

 

Értelmezzük...

 

https://www.zaol.hu/hirek/uj-autout-epul-zalaegerszegtol-az-m7-esig-1818545/

2017. 02. 17. 17:23

Balaicz Zoltán: Történelmi bűn lenne elkerülni a sármelléki nemzetközi repülőteret

– Az R–76-os gyorsforgalmi út is fizetős út lesz. Az unió jogszabályai alapján egy ilyen útnak kell, hogy legyen ingyenes alternatívája is.

Ha a régi főutat alakítanák át, akkor nem csak négy sávot kellene építeni, hanem valahol mellette alternatív utat is létre kellene hozni.

A mostani megoldással viszont a régi 76-os lesz az új gyorsforgalmi út ingyenes alternatívája – mondta a nyomvonalról szóló döntés egyik ugyancsak fontos szempontjáról.

A 165 milliárdos beruházás, mint a polgármester tájékoztatott, nemcsak az autópálya összeköttetést tartalmazza.

A beruházás részeként megépül 10 kilométer hosszan Balatonszentgyörgytől egy közvetlen keszthelyi bekötés is.

 

Mi történt közben?

 

Előzmény: adiaboli (47007)
adiaboli Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47007

Az utolsó előtti mondatodnak mi a forrása? Mert ha ez tényleg így van, akkor döbbenetes.

+

Lassan úgy tűnik, hogy világválság robbanna ki, ha a kommunikációban (mondjuk egy napkitörés vagy egy kibermerénylet miatt) a 30 évvel ezelőtti állapotok állnának vissza. Speciel ezen a módon mi sem tudnánk folytatni értelmes eszmecseréinket;-)

Előzmény: dimelo (47004)
NAR Creative Commons License 2019.10.25 -1 1 47006

Persze, hogy lehet látni, hogy hol lehet balra kanyarodni, de ha az előre térképen kinézett helyen nem, akkor onnan már rögtönözni kell a navigációban és már kész is az eltévedés...

Előzmény: Mézgár (47001)
troglodita Creative Commons License 2019.10.25 0 0 47005

Azt én is szoktam nézegetni, hogy ha valami 1:39 alatt elérhető, akkor a 2:22 és 2:27-es útvonalakat miért ajánlgatja... ;-)))

(Egyébként valóban megtörténik, hogy valamiért egy hosszabb utat preferálok, na de olyankor sem köztes célpontot szeretnék megadni [ahol a béna navi nagy örömmel jelzi, hogy megérkeztem, és ugye elégedett vagyok a vezetési élménnyel], hanem az út nevét, hogy például nem az M6-on, hanem az 51-esen megyek.)

Előzmény: józsi24 (46990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!