Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2002.01.15 0 0 8397
Förster írta:

> Így elérte, hogy a ponyva alatt légáramlás - de csak nagyon enyhe - keletkezett és ami a legfontosabb egy iciri - piciri túlnyomás is.

Így tartották a szerelés-tesztelés alatt Bajkonurban az űrhajókat is. A legyek mégis berepültek ;-)))

Előzmény: Förster (8383)
crash__override Creative Commons License 2002.01.15 0 0 8396
Sziasztok,

Börze? Hmmm...

Szoval. Hocipőm tele van az ott folyó dolgokkal. Írtátok, hogy hiénák, miegymás. Vannak hiénák, nem tény. Én az N-es árakhoz tudok viszonyítani, de amikor a fószer megveszi 300-ért a Piko kocsit, és kirakja 800-ért, még hagyján. Nohab, sz..rrá hajtott állapotban 10k. Igen, persze, majd ha hülye leszek. Vannak viszont sokkal (nagyságrendekkel) arcosabb emberek. Ott van pl. egy 50 körüli fickó, aki N cuccokat árul... kinti börzéken megveszi, és itthon aranyáron eladja a cuccokat. Pl. Minitrix krokodil 50k, Fleischmann Picccolo Br50 50k. Ja, a krokodil ára kint újonnan, selectrix dekóderrel 50k Huf-ból kijön.
Házakat is árul, és még azt mondja, hogy "legalább nem kell öszzeragasztani". Ja. A hülye meg én vagyok.

Vettem tőle egy Re4/4 IV-et, 16k-ért. 18-ról alkudtam le, de hogy mennyit cirkuszolt érte... (nem beszélve arról, hogy szerintem új motort kell bele rakni, mert rendesen ki van kopva a csapágyazása, és csak frissen olajozva fut hangtalanul). Még két hét után is mondta a börzén, hogy milyen pofátlan vagyok, hogy 2k-t lealkudtam tőle. Nekem ennyit ért meg. Kész.

Arról ne is beszéljek, hogy a Hupac vagon 5k, mig a Váci úton 4,3k....

Vanank, akik napilapokban "modellvasút-gyűjteményét felvásárolom" hirdetést adnak fel, és utánna a börzén árulják a hiénázott cuccot. És még újságolják, hogy pl 5k-ért vett 10 mozdonyt, és csak a BR50-est 12k-ért adta el. Ez a börze...

De van ellenkező példa is. Az emeleten a büfénél szokott az oszlop mellett árulni egy fickó, Vele csak pozitív tapasztalataim vannak. Vettem tőle már sok mindent, többek között egy Roco 143-ast, 11k-ért. Ez a korrekt ár szerintem.

Néha szoktak jönni az EPIVK-osok, Pécsről. Ők is igen korrektül árulnak. Pl volt a srácnak két Re460-asa, az egyiknek kicsit zajos hajtása volt, a másik csendes volt, viszont reklámfestésű kasznival. A kasznit kicserélte, és változatlan áron adta nekem a gépet. Mondjuk persze Ők nem üzletszerűen űzik a dolgot, hanem megunt modelljeiket árulják (végül is erről szólna a börze...).

Én megnézem kinél vásárolok.

Ja, és fel szoktak tűnni a börzén kétes eredetű dolgok is... Pl a LÁVA modulját 3 éve a PECSA-ban szó szerint leszüretelték, mindent elvittek róla, ami mozdítható. Volt egypár egyedi modell is (Autók egyedi festéssel, matricázással), lám... nem feltűntek a börzén? Vagy az egyik ismerősömtől kiállításon elloptak két Re4/4-est, egy hét múlva pedig feltűnt a börzén. A gáz ott volt, hogy az aljáról lekaparták a jelölést, de a kasztni belsejében még benne volt :-)

Nnna, szerintem enyi elég a börzéről.

Crash_

seTTebello Creative Commons License 2002.01.15 0 0 8395
RolandTT!

Én is sok boldogságot kívánok!

seTTebello Creative Commons License 2002.01.15 0 0 8394
Árak:
Szerintem az árak emelkedése várható volt, és nem fognak csökkenni.
Eddig a használt vasútmodell-piacot nagyrészt a volt NDK modellek uralták. Viszont ezek kezdenek elfogyni. Amikor ráértem és olvastam a topikot volt olyan hozzászoló akitől 4000 forintért akarták megvenni a TT gyűjteményét. Persze ő nem adta el. De mások igen, így nem volt nehéz a kereskedőknek sem olcsóbban árulni.
Egy 5-6000 forintért árult mozdonyt mennyiért vehettek meg? Mondjuk max. 1500-2000-ért.
Tehát a "hiénák elszemtelenedtek" azzal magyarázható, hogy már mindenkit baleknak kell nézni, hogy ugyanazt az árkülönbözetet kihozzák.
Ugyanígy ment le az ecseri is 6-7 évvel ezelött.
Viszont remélhetőleg a gyártók mégiscsak felfedezik a közép-európai piacot, ahol igaz, hogy olcsóbban lehet eladni a modelleket, viszont - a nyugat-európával szemben - sok azonos tipus van, szinte csak a szinezés más.
Előzmény: Förster (8386)
seTTebello Creative Commons License 2002.01.15 0 0 8393
barbaritO!

Sejtem, hogy mire gondolsz, a BR35 tengelyelrendezése ugye 1'C1' oOOOo. Tehát a o-val jelzett kerekek, futókerekek, jönnek ki a helyükről. Ez sajnos előfordul a régebbi mozdonyoknál, szerintem az elképzelés is rossz.
Ha az alvázon az a rész törött, ahová az első és a hátsó tengelyeket tartó fém lapok illeszkednek, akkor megpróbálkozhatsz a ragasztással. De újra el fog törni.

Előzmény: barbaritO (8382)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8392
No, mara csak ennyi: ROCO ujdonsagok a V&M hirek reszeben, digital -(amiert idaig sirtam!! -dekoder-es pult hegyek, hova legyek.
pg54 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8391
AHírigaz!

Lásd:
http//www.extra.hu/vasutesmodell

pg

Előzmény: aHírigaz (8389)
pg54 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8390
Förster!

Nekem a Piko gőzösök közül a BR75 tetszett nagyon - egyfelöl a fémrudazata miatt, másrészt a magyar 375-höz való hasonlósága okán.
(Azért a BR64 és a BR56 is klassz volt.)
Ha már itt tartunk:
A villanymozdonyok közül legjobban az E44-est szerettem, utána második helyen a BR211 volt. Ezek a kétmotoros gépek baromian tudtak húzni, tapadógyűrű nélkül is.
A dízelek közül a V100 volt a kedvenc.
pg

Előzmény: Förster (8388)
aHírigaz Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8389
Sziasztok!!

Tudnátok-e megirni ,merre találok Budapesten illetve vidéken profi VASÚTMODEL üzleteket???

Köszönöm előre.

Förster Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8388
Üdv RolandTT ! Erre mondják: kinek a pap kinek a papné. Luc72-nek mindkettő. Nekem a TT nem elég részletgazdag, belül pedig ici-pici. Ahogy a terepasztalon fut nem tetszik, mert túl könnyű minden és ez szerintem olyan fucsa mozgást kölcsönöz neki. Isten ments, hogy megsértsem a TT rajongókat, mindössze a Télapóval való egykori nézetkülönbségeimet szeretném megvilágítani. Szeretem, ha egy mozdonynak van súlya és akár félmodulos fogaskerekekkel is át lehet variálni a meghajtását. Legvégül, de nem utolsó sorban, szerintem az NDK-s Piko kasznijai túlnyomó többségükben állják versenyt más gyártókkal. Nekem a csúcs a BR95 ! Az gyönyörű.
Luc72 ! Ha még nem alszol. Holnap 09:05 Ferenc Körút szmogjelző !
aranyosi Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8387
Én 180 km-ert utaztam, hogy elmenjek a börzére. Természetesen én is mást vártam, de nem az árak tekintetében. Egy falusi búcsúban több lelkesedés van az alkalmi árúsokban mint itt volt. De nem gond mert a Roco nekünk csodaszép és nagyon jól fut.Az lesz amit említettél mert megtaláltam rajta a hiányzó alsó rész felfogató csavar helyét.
Nekem is van egy 30 éves piko villanymozdonyom.
Előzmény: Förster (8386)
Förster Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8386
Ha az a svájci Re4/4-es a Roco mozdonya akkor, nem volt sok érte a 13000 HUF. Ez egyébként váltó áramúnak készült, de mivel nem tudták eladni, gyárilag egyenáramúvá alakították. Ezt onnét látni, hogy az egyik forgózsámolyon ott a helye a középsínen futó csúszkának, továbbá csak az egyik forgó zsámolyt hajtja, a másikat nem. ahhoz hogy mindkét forgózsámolyt hajtsa a motor, külön meg kell rendelni egyet, ami mindennel együtt úgy tíz tizenkét ezer HUF. Nekem is van egy és úgy tapasztalom, hogy így is remekül fut és tűrhető a vonóereje is.
Más. Kint voltam a börzén én is. Egyszerűen döbbenetes, hogy a hiénák mennyire elszemtelenedtek. Lent az ocsmány festésű Roco alapra készített gyorsvonati vagonok pont ezer forinttal voltak drágábbak, mint az újak. Az át nem festett ütött-kopott DB festésűek pedig ötszázzal drágábbak mint az újak. A régi Piko gőzösök már 15000 és 20000 ezer közt vannak és a 10000 alatt nincs is mozdony. A hab az volt a tortán, hogy lent egy roncsokat áruló mókus, megkérdezete, hogy én minek vasútmodellezek, amikor nem vagyok hajlandó a háromsínes Maerklin vagonom kerekeit régi Pikora cserélni, hogy fusson, vagy miért nem viszem el egy esztergályoshoz, aki játszva felfúrja az egyik oldali kerekeket, majd szigetelőperselyt készít bele műanyagból és már kész is. Amikor megjegyeztem neki, hogy éppeszű esztergályos ilyet nem vállal, vagy ha igen a rezsi órabér minimum 2500 HUF és én akkor inkább az eredetit választom, legyen az akár 500 HUF/ tengely... Elvesztette a türelmét és azt kiabálta, szerinte nem lesz több, mint 400 forint/ tengely. Tehát minden ötödik ingyen van. Igen de nekem csak kettő kell. Itt abbamaradt a beszélgetés és csak annyit jegyzett meg, hogy minek is él az ilyen.
Ettől függetlenül és továbbra is ki fogok menni a börzére, mert Matiznak igaza van, hogy néha lehet találni igazi jó dolgokat. És azért valljuk meg, ezek a hiénák nincsenek túl jól képezve az igazi ritkaságok felismerése című tantárgyból. Ez érthető is, hiszen többen megélhetési forrásnak tekintik az egészet. Ami bántott nagyon, a Csikós Pista bácsi is az arany árára emelte az árait, amit a Forint és a Márka egyre nagyobb különbségével magyaráz. Most 1:140-be számolta ki az árakat, holott az 1:120 körül lehet. Egy BR120-as kerék a tengelyén a fogaskerékkel 850 HUF !!!!! lett volna. Ez nem tragédia ? Valamelyest tisztában vagyok a német árakkal. Ott a Gützold 4,50 DEM-ért adta az új !! BR120 kerekét. ezt akárhogy is számolom 540 HUF. A Pista bácsi is hiéna lett ? Szóval ez elkeserítő, úgyhogy nincs is több mondanivalóm, mert csak keseregnék.
krupiz Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8385
Sziasztok!
OFF:
Előszöris gratulálok RolandTT-nek és kis családjának, jó egészséget!!
On:
A Piko mozdonyok(N) 12V= feszültségtől mennyivel nagyobbat viselnek még el (hosszú távon) károsodás nélkül??

RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8384
Üdv Förster! Neked is köszönöm a választ! (Matiz?)
Neked olyan a Piko mint nekem a BTTB (ill. most már mondhatom, mint a TT) ((vicces, hogy mint írtam is a Webzinen is nekem pont fordítva volt a Piko kontra BTTB:)

Aranyosi: Sajnos, ha rám hallgatsz akkor 2 azaz kettő db bolt marad Modellkit 1001 Kft és Modell és Hobby. Ha csak használtban utazol, akkor meg csak ez utóbbi.

barbaritO
Valamelyikünk lehet, hogy fogalomzavarral küszködik! (nem bántásból írom!!)
6 db BR23, 35-van de nem emlékszem forgózsámolyra!
Van egy csavar ami a szerkocsit bekötő fémet tartja. Lehet, hogy arra gondolsz, vagy az elején lévő kerékpárt tartóra?

Előzmény: barbaritO (8382)
Förster Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8383
A pormentes terepasztalt az apám úgy oldotta meg, hogy egy léckeretet szerelt az asztalra, ami magasabb volt minta a legmagasabb pont az asztalon. Plussz még kereszt léceket is tett a keretre. Ráterítette a szigorúan műszál mentes ponyvát vagy anyagot és alul először patenttal, később tépőzárral rögzítette. A léckereten feszülő ponyvába két rést vágott amibe passzentosan két akváriumokhoz használt levegő szivattyút szerelt a keretre, amelyek egy-egy szivacs szűrön át levegőt fújtak a ponyva alá. Így elérte, hogy a ponyva alatt légáramlás - de csak nagyon enyhe - keletkezett és ami a legfontosabb egy iciri - piciri túlnyomás is. Így a por még csak véletlenül sem telepedett meg a terepasztalomon.
barbaritO Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8382
A forgózsámoly ki van szerelve, és sajnos a fő műanyag része meg van repedve. A kardán még jó és a hajtás is jónak tűnik, csak az alvázrész és persze az alakú rögzítők töröttek.
Előzmény: RolandTT (8378)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8381
Változatlanul úgy látom össze kell ülnünk!
Előzmény: luc72 (8377)
aranyosi Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8380
Olvastam a piaci körképet és egy kicsit elkedvetlenített. Végülis a magamfajta kezdő ismerkedő modellvasutas hol vásároljon? Marad Bécs "second hand" ? Sajnos ott sem jobbak a tapasztalataim. A börzén vettem egy svájci re 4/4 es Roco mozdonyt. Gondolom a kutyának se kellett , de mi a fiammal (3 éves) boldogan használjuk. Ugye nem volt túl drága 13000.- FT-ért.
Förster Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8379
Én még nem írtam magamról, most pótolom. Hat évesen kaptam az első TT vasutat. Nem tetszett / ma sem /és palávert rendeztem, hogy nem ezt beszéltük meg a Télapóval. Január elején újra felénk járt a Télapó és hozott egy csere ajándékot, egy BR55-ös szettet, ugyanakkor visszakérte a TT-t. Ez a mozdony ma is csudaszép és egy apró fogaskerék korrektúrától eltekintve eredeti. Pont harminc éves a mai napon. Több ezer órát ment már. Aztán a szüleim felfedezték, ha vonatozhatok, akkor megszűnik nálam a tér és az idő, továbbá néhány napi játék után sem belezem ki a gépeket. Így kaptam még kiegészítőket, aminek az lett a vége, apámat kedves Jánosnak szólították a Deák Téren. Ami megjelent azt megkaptam, sőt, ha lehetett még az NDK-ból is hozatott nekem vonatokat. Aztán ő is bele lendült és a szülői ház padlásán egy 6X3-as terepasztal kerekedett portaszító védelemmel! / ezt később megosztom veletek. Igen elmés szerkezet. / Mivel apám erősáramú villamosmérnök elképzelhetitek, hány kilométer kábel és mennyi kapcsoló díszítette az asztalt. Én csak zongorának hívtam és remek rajta játszani. Ma is. Előszőr a középiskola második felében szorították ki a vonatok a lányokat. Végül a sors úgy hozta hogy a Piko Mekkájába azaz az NDK-ba nősültem még az átkos vége előtt. Akkor már volt szép fizetésem és alaposan be is vásároltam. Gyakorlatilag saját tudásom szerint megvan a komplett vasút anyag H0-ban made in GDR, vagy ahogy Luc72 volt szives jellemezni a Piko katalógust ki tudnám rakni élőben is. Azóta van jó néhány más gyártótól is vasútam, de nekem az igazi mindig az NDK Piko marad. Ha JSB úgy dönt, hogy elfogadja Luc72 és az én javaslatomat a V&M Modelleisenbahner szerű bővítésére, néhány rovattat találkozhattok majd Piko témában. Tehát, mivel rossz azt nézni, hogy egy régi BR120-as mennyire szánalmasan fut egy újhoz képest, vagy egyáltalán a régi Piko mennyire gyenge egy nyugati márkával összehasonlítva motorikusan és tulajdonságok szerint, neki álltam és elkezdtem a meghajtásokat átdolgozni, illetve korszerű motorokkal ellátni a régi mozdonyokat. Luc72-nak, akivel vonat ügyekben szinte már szimbiózisban élünk, megmutattam az elkészült prototípusokat és így láthatta az ugrásszerű tulajdonság javulást. Manapság, ha időm engedi ezzel foglalkozom. Szerencsére a feleségem rendkívül megértő és semmi kifogás sincs, amikor szisztematikusan vasútvírussal fertőzöm a három és fél éves kisfiamat. Ha látnátok, ahogy már most a két pici ujjával óvatosan kiemeli a vagonokat a dobozokból. Egy baj van csak vele, hogy egy szerelvény max. három kört fut, majd mozdony és vagon csere. És ezt órákon keresztül. Végül is így karban van az egész gyüjtemény ! Nos magamról, rólunk ennyit.
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8378
Hamarosan jöm CsikosháTTú és segít.
Hol van a BR23 forgózsámoly?
Előzmény: barbaritO (8376)
luc72 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8377
Nekem meg van, én most kezdtem össze gyüjteni őket. 2001,2000,1999,1998 hiányos.
Előzmény: RolandTT (8375)
barbaritO Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8376
Sziasztok!
Nemrégiben elkeztem karbantartani régi TT terepasztalomat és járműveimet, és sajnálattal vettem észre hogy kedvenc BR2312-es mozdonyom bizony teljesen amortizálódott. Az a kérdésem, hogy lehet-e valahol komplett forgózsámolyt és zsámolyrögzítő bilincseket beszerezni manapság(nem tudom hol és mikor, de leejthette valaki), vagy próbálkozzam egyéb javítási móddal (pl. ragasztó)?
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8375
Megnézem még ma. Erről jut eszembe, hogy ebből (Modell EisenBahnerben) látott valaki 2001/3 számot, mert az hiányzik nekem, amúgy meg van 97-től az összes szám (+1972-74 és 1980 összes), de a 3. se az újságosok nem hozták meg márciusban se a Deákék. Na megyek dolgomra, majd jelentkezem. Nem felejtettem el Luc Uram a találkánkat sem ám!!
Előzmény: luc72 (8374)
luc72 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8374
Modell EisenBahnerben láttam de szerintem kölcsön adtam azt a számot is. De a nevük pontosan DEUTSCHE POST COLLECTION.
De a BECKMANN BR94 se kutya.

csikosháTTú

Találtam képeket a BR35röl amik két lámpásak csak.
A börzére viszem.

luc72 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8373
Mingyá mög körösöm azt gyövök vissza.
Előzmény: RolandTT (8372)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8372
Nem ismerem. Melyik újságban?
Előzmény: luc72 (8371)
luc72 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8371
Neked és csikosháttúnak köszönhetöen, egyre többett nézem a TT cucokat is. Ismered a Post modellt, valami partizán akcios cég, az ujságban láttam tőlük egy TT posta vagont.
Előzmény: RolandTT (8370)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8370
Jézus Máriám!

Nagy ritkán hatódom, meg, de ez nagyon jól esett, de nam fogadhatom el. Viszont ha legalább a költségeiteket megfizethetem, akkor azt nagyon megköszönöm és tudni fogja, hogy ezt a fórumtól kapta ajándékba. Nagyon köszönöm mégegyszer!!!
(Viszont akkor a gyerek, apjával konkurálva, H0-át fog gyűjteni???:)

Előzmény: luc72 (8369)
luc72 Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8369
Akkor még egyszer gratula.

A lányodnak annyit, hogy försterel közösen gyártandó mozdonyunkhoz ma meg történt a szerszám első marása. Tudom, hogy ez téged nem vigasztal, de ez is kezd megszületni.
És Förster utólagos engedélyével enged meg, hogy egy ilyen mozdonyt, majd lányodnak ajándékozunk.

Előzmény: RolandTT (8366)
RolandTT Creative Commons License 2002.01.14 0 0 8368
Ja Beleznainét kihagytam. Vele nincsen semmi bajom, unja már az egészet szegény, egy kicsit megfáradtnak látszik tavaly óta. Szóval kérlek tényleg ne vegyétek bántásnak!!
13134 DB-s fülkéskocsi Tillig használt és 13220 Reko 3t., 3850,- FT. Erkel u. újonnan 3680,- Modell és Hobby 4089,-. 02551 BR 119 DR Tillig (nem titkoltan) használt szakadt dobozban 26000,- Ft. Új Erkel: 24559,- M&H: 29421,- Ft.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!