Tudja valaki, hogy mi ez az idegesitoen sok jajveszekeles az elkepeszto rettenetes kib@szottan qrva sokk oktoberi halottrol?
Mer mostanaban megmurdel ugye 600 ember evente (10 eve ez duplaja volt, 30 eve meg negyszerese, mikozben a forgalom durvan nott - tehat drasztikusan CSOKKEN a hullaszam), ami 50 hulla/ho atlag, es ez az oktober pont 50 korul van, pedig az oktober joval atlag felett szokott lenni...
Szoval mia kannyuker vernyakol a sok tulfizetett siratoasszony es gyaszhuszar???
Ha minden tábla és korlátozás értelemmel kerülne fel és ki, akkor az emberekben is megnőne a hajlandóság ezen korlátozások betartására. Többször is mentem mostanság az M3-M25 jövendő csomópontja előtt, igaz, mindig hétvégén. De abszolút semmi munkavégzés, mozgás és korlátozó körülmény nem volt egyetlen egyszer sem látható, a sávok mégis el voltak terelve és 80-as táblák voltak kint. Naná, hogy senki nem tartotta be őket ;-)
Ez implementációs kérdés, nyilván én se úgy gondoltam, hogy százméterenként egy trafi, hanem akár még nem is jutna minden ilyen felújításra, de azért a mai nullánál lényegesen nagyobb lenne az ember esélye belefutni egy ilyenbe (a 30% már elég sok igazából, ott a többség hamar megtanulná, hogy nem érdemes rizikózni).
"Vagy mondjuk a korlátozást csak munkaidőben kitáblázni"
Elvileg ezt most is így kéne, ezen szerintem egy pillanatig nincs vita, csak hát az építőket se nagyon szokták ellenőrizni (pedig műszak végén fekete zsákot húzni a korlátozó táblára nem egy nagy művészet, de ha nincsenek rákényszerítve...).
Nem kell telerakni, elejére és végére kamera, átlagsebességet mérni és büntetni az alapján. Múltkor mentem Tatabányára, a 80-as korlátozás mellett a külső sáv 90-nel ment és folyamatosan előztek. Mondjuk azon az oldalon, ahol nem dolgoznak, nem teljesen értem a 80-as korlátozást, lehetne 90. Vagy mondjuk a korlátozást csak munkaidőben kitáblázni, amikor nem dolgoznak, akkor engedni gyorsabban...
Azt már viszonylag rég olvastam, hogy igazából azért raknak ki felújításoknál (pl. fő- és mellékutakon) 40-es táblát, mert akkor azért a népek lelassítanak 90-ről úgy 60-70-re. Ha az indokolt 60-as táblát tennék ki, esetleg páran elvennék a gázt egy kicsit... És hát no, legyünk őszinték, tényleg.
Ezen segíteni elég irreálisnak tűnik, mármint kb. az lenne a megoldás, hogy jó, akkor 60, és telerakjuk trafival, 65-nél jön a csekk (román, szerb, osztrák és svájci (rendszámos) barátaink pedig Röszkénél, Tompánál, Nagylaknál etc. szembesülnek vele, hogy akkor most sehova egy métert se, amíg nem fizettek). Ehhez egyrészt olyan szervezés kellene, amit a jelenlegi kormányról nehezen feltételezek, másrészt akarat, amit bármelyik magyar kormányról nehezen feltételezek, harmadrészt olyan mértékű anyázás lenne tőle...
Ergo, a többség az "indokolt, de tényleg betartandó" és a "túlzott, de csak javaslat" korlátozások közül az utóbbiakat preferálja. Ez van.
Az ellenlépés olyan igazi jó magyarosch lett/lesz: hosszabb munkaterület és hosszabb értelmetlen terelés, amitől az autósok még idegesebbek lesznek. Amúgy volt a zindexen is képriport erről, de én már akkor sem értettem, hogy egy leálló sávon is túl kiépített víznyelő tisztítását miért nem lehet a forgalom zavarása nélkül megoldani...
Van ilyen a lombosabb tagállamokban is. Időről-időre afféle szervizutak kötik össze a pálya két oldalát. Ezekre földi halandó (vészhelyzet kivételével) nem hajthat be, viszont lehet, hogy a fák árnyékában zsaruk állnak (ülnek) ugrásra készen. Mérniük sem igen kell, mert az átlag-autósban elég nagy a betelefonálási hajlam.
Erről volt valamikor egy cikk, hogy nem mindegy, hogy be vannak-e húzva valami kábelek a szalagkorlát ellenkező oldalára, amelyek növelik a szalagkorlát ellenálló képességét. Minden esetre az igazi (bár nyilván nem mindenható) védelmet az áttörés ellen a beton elválasztók jelentik. Ezeket elkezdték telepíteni a legforgalmasabb szakaszokra, lásd M1-M7 közös (de mintha az M7 érdi emelkedőn is lennének ilyenek), de a teljes kiépítésnek nyilván tetemes költségei lennének. A 2x2-es autóutakra pedig nyilván kb. sosem lesz ilyen.
Tippelek: az érintett városrészek között nincs átjárás. Ha akarnak valamit egymástól, akkor vagy körbe mennek (nem fognak), vagy Kanizsa főutcáján hajtanak keresztül, szép nagy forgalmat gyűjtve össze a Fő úton*. Ezen lehetne mérsékelni egy ilyen elkerülővel, bár a világot természetesen nem fogja megváltani.
*Amiből viszont a helyi vezetés forgalomcsökkentett sétálóutat csinált, ráadásul egész szépet. A dolog hibája, hogy valahol a vége felé elfogyott a pénz, így az Eötvös tér egy része évek óta szanaszéjjel túrva várja a jobb sorsát. :)
Nem kellett volna átadni ebben a formában. Táblaerdő van,de egy az elmélet és más a gyakorlat. Eleve dilettáns az egész tervezés,így nem is meglepő,hogy az átadás is hasonlóan történik,aminek az eredménye ez a sok baleset,halálesettel megspékelve már az első napon. Az ilyent abban a pillanatban le kellett volna zárni.
De hát persze prezstizs kérdés...,de még mindig jobb,mintha folytatódik a tragédiák sora.
Át lehet adni. Csak akkor emlékeztető táblaerdővel és sárga felfestések tömegével kellene nyomatékosítani a szembe jövő forgalom veszélyét különös tekintettel az átterelések környékén és a követő szakaszokon. Ha mást nem, sárga szalagból nyilakat ragasztani az úttestre bizonyos távolságonként.
Persze lehet, hogy itt nem ez történt, hanem pl. valaki az új, így laza padkára szaladt és reflexből visszarántotta, így keresztbe állt.
Ettől függetlenül a jelen állapot veszélyeit sürgősen csökkenteni kellene, mert az alacsonyabb forgalom még könnyebben nézhető be a belső sáv haladási iránya.