Ezt a linket csak az "illusztrációként" szereplő körforgalom képe miatt linkelem: nincs semmi újdonság a forgalmi rendben; de a kialakítása, útburkolati jelzései kicsit szokatlanok...
Tulajdonképpen mi alapján tervezik meg az utak csomópontjait? Nyilván vannak különbségek a forgalmi viszonyokban, illetve a geológiai adottságokban, de a pusztában levő csp-ok esetében is olyan, mintha hasraütéssel terveznék meg általában is a kialakításokat; konkrétan pedig a felhajtók/körforgalmak íveit. Mindent lehet látni, a gyűszű-körforgalomtól kezdve a tisztességes ívekig. Erre nincs valamilyen szabvány?
4->M4: Abony-nyugat csomópontnál átkerült a forgalom az új déli útpályára (2x1 sáv) kb. 3 kilométer hosszon (az erdőig), és megkezdődött a régi pálya felújítása.
Arra számítok, hogy pár havonta ilyen kis átadásokkal folytatódik ennek a szakasznak az építése 2020 végéig.
Amit a mérnök urak előadtak különösen a Pilicsaba-Tinnye elkerülő körül, és az M100 engedélyét ettől függetlenül előre beadták, egyáltalán nem meglepő a jogorvoslat.
Annyban megalapozottnak látom, hogy szerintem az M100 környezetvédelmi engedélyét ezen elkerülőtől függetlenül nem szabad kiadni, mert mérhetetlen károkat okoz önmagában.
Persze ez az én véleményem, és meglátjuk mit mond a bíróság.
Te már tudod előre, mit mond majd az M0NY megvalósíŧhatósági tanulmánya?
Ne számíts utolérésre, az M0NY bonyolultabb környezetvédelmi problémákat vet fel, tehát a bírósági szak várhatóan jóval lassabb lesz.
Mind a két irányban Fóti útnál vált, Vác felé a felhajtó ág után van kitéve a 110. Azt nem tudom, hogy a régen 110-es szakasz miért lett 80, a hivatalos tájékoztatás szerint ideiglenes, amíg szokják az emberek, és figyelik, mi történik. Inkább jelenleg Vác felé a Kossuth utcánál lévő csomópontban kellene a 80 ideiglenes jelleggel a délutáni csúcsban, mert megint vissza torlódik, mint régen a Fóti úti. Remélem, hogy a fóti úti lehajtó teljes megnyitása után normalizálódik a helyzet majd. Ott most sokan próbálnak lehajtani, mert a google szerint nyitva van, de a valóságban meg nincs.
Azzal semmi bajom, ha párszáz méterrel korábban él a sebességkorlátozás, de akkor tényleg dolgozzanak is (legalább munkanap munkaidőben, ha máskor nem is)... és ne felejtődjön ott a tábla az egész végén. Én m,ár ezzel kibékülnék.
Azt meg tudja mondani valaki, az M2-n befele a Dunakeszi csomópont után (Fóti u.) és kifele a másik csomópontig (Kossuth u.) mi a csudának maradt kinn a 80-as tábla? Sokan gondolkodás nélkül 120 körül döngetnek, persze satufékkél a fix kameráknál. A dolog csak balesetveszély előidézésére tűnik alkalmasnak.
Olyanbol lehet olyat csinalni ami csak celforgalmat enged be egy telepulesre reggel es este? Miota megvan ez az uj szuper forgalmi rend az ulloi M4 csomopontnal azota minden szarhazi a varoson at kozlekedik. Ma konkretan vecses kozepen kezdodott a sor vege hazafele.
Ha már tábla takargatás. Lassan egy éve, hogy átadták az M4-et Berettyóújfalunál, így megszűnt a sebességkorlátozás a környéken. Most kerékpárutat építenek, így Berettyóújfalutól a felhajtó körforgalmáig 60-as táblák vannak kirakva. De minek? AZ útpályától vagy 5-6 méterre az úttal párhuzamosan túrkálják a földet. Se munkavégzés után, se hétvégére le nem takarnák azokat a rohadt táblákat. De egyébként semmiféle munkavégzést nem láttam a területen ma délután.
Autópályánál a terelésnél pont van értelme meghagyni a korlátozást, mert a tereléssel gyártott forgalmi sáv, nos, ritkán olyan széles, mint amit 130-hoz írtak elő. :-)
Megy (menne) nyuszika műszak után táblát forgatni. A dühös autósok ledudáljak, megdobálják, elkergetik. Nyuszika vállat von és hazamegy: jól van, ma sem nyitom meg nektek rendesen a forgalmat.
Most képzeld el, hogy az M1-es 10+ kilométeres szakaszán délután 5-kor a külső sávban (leállósáv nincs) végigmegy a kisteherautó, minden táblánál megáll, munkás leugrik, elfordítja a táblát, visszaszáll a kocsiba, majd megy tovább... A harmadik táblánál már kilométeres dugót hozna össze.
Oh, yes... még a traffipax is, ahogy azt megtapasztaltam, pedig csak 10 km/ó-val mentem többel. Azt is csak azért, mert fékezés helyett hagytam kigurulni. :-(
"Ha minden tábla és korlátozás értelemmel kerülne fel és ki, akkor az emberekben is megnőne a hajlandóság ezen korlátozások betartására."
Lehet, és lehet az is, hogy nem, illetve kérdés, vajon mit jelenthet a megnövekedett hajlandóság. :-)
A valós kérdés az, hogy hogyan lehetne a jelenlegi helyzetből egy valamivel normálisabb felé eljutni. Nem, egymásra mutogatással szerintem nem igazán. :-) (És hát látod, a felújítók is joggal okolhatják a közlekedőket, hogy hiszen miattuk.)
Ráadásul a linkelt cikkben magyar autósokról van szó, miközben azért, főleg ha autópályákról beszélünk, a "Magyarországon közlekedő autósok" valamivel pontosabb megnevezés, és a két halmaz különbségénél talán a szokásosnál is kevésbé hihető a "majd tapasztalni fogják, hogy oka van, és innentől spontán betartják". :-)