"Vigasztaljon az a tudat, hogy eddig annyira tökéletes volt minden Budapesten, hogy azt nem is lehet majd elrontani."
Sajnos annyira tökéletes nem volt minden, így aztán karigeriék el is tudják rontani.
És hogy ne csak a levegőbe beszéljek. A hajléktalanok máris gyors ütemben foglalják vissza az aluljárókat. Mert ugye nekik jogai vannak, a budapesti polgároknak meg kötelességei (tűrni). És ez a szemlélet (mindenféle kisebbségek egyre szemtelenebb uralma) egyre nagyobb teret fog nyerni.
Igen, van ilyen "nemzeti" jelenség. Ez az éretlenség.
Az emberek kezébe kerül egy kis hatalom, aztán nem tudnak felelősen kezdeni vele valamit.
Jellemzésül, (hogy ontopik is legyek:-))) Svájcban valamikor a '60-as, '70-es években született egy döntés, miszerint innen oda-amoda, ezen és ezen a nyomvonalon akarnak autópályát építeni. Ez a térkép a kezembe került. A '90-es években már megépült a hálózat nagyobbik fele, pont az eltervezett nyomvonalon. Azóta már gyakorlatilag kiépült a hálózat.....pontosan a 70-ben rögzített nyomvonalon.
Nálunk ez úgy fest (oldalfüggetlenül), hogy 3-4 évente újratervezés van. Képtelenek vagyunk dönteni, ezért mindig a pillanatnyi hangulat nagyban befolyásolja a közeljövő útépítéseit. Másként: nincs nemzeti minimum, és úgy látom, hogy ez valakiknek nagyon jó. Konkrétan: a zavarosban halászni szeretőknek nagyon jó.
Vigasztaljon az a tudat, hogy eddig annyira tökéletes volt minden Budapesten, hogy azt nem is lehet majd elrontani. Pl. a tegnapi eső után is minden tökéletesen és nemzetien rendben volt, a BKV is, meg a vízelnyelő csatornák is ;-)))
Sajnos az 1-es út már rég nem olyan jó, mint volt korábban - rengeteg helyen megszórták 60-as táblákkal az utóbbi egy évben, Bicsként a körforgalomtól a Budapest felőli utolsó csomópontig 60, Herceghalom-Bicske között a völgyben a kerékpáros és mellékútátvezetésnél 60, Biatorbágy előtt autópálya lehajtónál szintén 60, Bicskénél autópálya-lehajtó, Óbarok-leágazás, Vál-leágazás szintén 60. Herceghalom budapesti végénél már körforgó, Tatabányán héregi leágazó már 50 (!). Az útburkolat is sokat romlott.
Az a dia is érdekes, ahol azt mondja, hogy építkezésnél (80-as korlátozás) a tranzit forgalom marad az M1-en, de a hivatás/agglomerációs forgalom 50%-kal nő az 1-esen. Tulajdonképpen ha Bicskétől Tatabányáig az M1-en 60-nal, az 1-esen meg 90-nel mehetek, akkor nem meglepő az utóbbi választása...
Egy pár nap késés biztosan a Hableány-tragédia számlájára lesz írható, amikor a kiemelés miatt a Margitszigethez rendelték a Clark Ádámot. Hogy ez mennyire lesz csepp a tengerben, azt nem tudom.
M4 Üllő - Albertirsa szakasznál december 31-et jelölt meg a NIF a műszaki átadás-átvétel időpontjára, a forgalombahelyezést pedig 2020 I. negyedévében igérte. A készültségi állapotot tekintve, valamint a munkavégzésnek nem kedvező időjárási feltételek miatt szerintem 2-3 hónap csúszás biztosan lesz.
A belső sáv szűk, de ugye a külső sáv a haladó sáv, a belsőbe csak előzés idejére kell bemenni - és tekintve, hogy a külső sáv is a sebességkorlátozás fölött megy, túl sok szükség nincs a belső sáv használatára...