Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.11.05 0 1 47135

Pazar és pazarló útépítés román módra: https://www.youtube.com/watch?v=elqpYr7Ggd8

Ez a szászsebesi jövendő A10-A1 csomópont, amit utólag álmodtak hozzá az A1-hez, itt: https://www.google.hu/maps/@45.979353,23.5571807,3379m/data=!3m1!1e3

Majdnem olyan értelmes, mint az A10-A3 csomópont Tordánál: https://www.google.hu/maps/@46.5258199,23.7894487,2390m/data=!3m1!1e3

dimelo Creative Commons License 2019.11.05 0 0 47134

Az első kettő nagyon gyenge, de a harmadik sem bátor:

 

- Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét,

 

Északon sem merik bevállalni a független 2x2 sávot...

 

Magyarul: nem lehet emelt útdíjat szedni...

Előzmény: Aladár46 (47126)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47133

Az M8 is jó öszvér lesz majd, M7 után gondolom a 710-es szerkezetét megtartva egy 1x1 sávos 110-es út lesz Veszprém közeléig, ott mivel Herend környékén 2x2 sáv van átalakul ahhoz, majd utána nem tudom merre megy meg miként, mert a 8-as jelenleg egy sima 1x1 sávos 90-es kapaszkodósávval teletűzdelt út, legalábbis ameddig én mentem rajta a 84-es elágazásig ilyen volt. Most vajon ez lesz átépítve vagy mellette húznak fel másikat R8 néven?

Előzmény: mash.69 (47128)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47132

Jól néz ki. Hát nem tudom megmondani, hogy ezen érdemes lesz-e Keszthelyről Zalaegerszegre menni, szerintem a jelenlegi útvonal célszerűbb utána is. De ha elkészül nyilván az ember kipróbálja majd élőben.

Előzmény: kabold (47131)
kabold Creative Commons License 2019.11.04 0 1 47131

http://www.zalaapati.hu/static/2019/08/pdf/telepulesrendezes/Zalaapati.partnersegi.pdf

A Sármellék-Alsópáhok szakasz friss tervezésű, állítólag a Hévizhez közelebbi útvonal lett a nyerő. Erről a korábbi részletes rajz csak a 75-ös főút mellett a reptéri bekötéssel látható a sármelléki pdf-en.

Nyíthatók a Szentpéterúr, Zalaigrice, Nemesrádó pdf-ek is, az "okosút" jellemzői (pl gyors szakaszon leállósáv is) itt már szerepelnek. A misefai M9 szakasz végpontjánál tervezett M76 találkozás is még asztalon lehet a nemesrádói Ny-i elkerülő, mint új elképzelés miatt.

Előzmény: Barna maci (47117)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47130

Akkor marad a felhajtható sebességkorlátozó tábla. Gyorsabb és egyszerűbb, mint mindet letakarni vagy elfordítani, főleg leszedni.

Előzmény: trizs77 (47127)
mzdude Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47129

ha megérjük

 

Ha most lesz az ovis ballagásod, akkor minden esélyed megvan rá. :)

Előzmény: mash.69 (47124)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47128

akkor mégis csak ilyen lesz, amiről itt beszélgettünk fél éve

Előzmény: Aladár46 (47126)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47127

Az útkarbantartók, útépítők 0-24 ben dolgoznak.

Ahogy sikerül embert beosztani.

 

Vagy például néha (a hőmérséklet miatt) éppen éjszaka kell aszfaltozni.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nyilván bosszantó, ha két hete sehol egy munkás de a korlátozó táblák mind kint vannak.

Előzmény: Barna maci (47125)
Aladár46 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47126

Elnevezés:
Komárom-Sárbogárd útvonal fejlesztés tervezése

 

A közbeszerzés ismertetése:
1. rész: Tervezési szerződés az Új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya közötti 13. sz. főút burkolat megerősítése és korszerűsítése (meglévő 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával); továbbá az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között ~ 85,0 km hosszban a meglévő 13. és 81. sz. főutak a települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.
— Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra:
— A 13. sz. főút 2x1 sávos, 115 kN tengelyterhelésre történő burkolatmegerősítése, az előírások szerinti szélesítése és korszerűsítése az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő 131. sz. főút és a 13. sz. főút körforgalmú csomópontja, valamint az M1 autópálya között, beleértve a körforgalom felülvizsgálatát, szükség esetén áttervezését, felújítását, összesen mintegy ~ 5,3 km hosszban. Az M1 autópálya komáromi csomópontjánál az M1 autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontot kell figyelembe venni,
— Az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között a 13. és 81. sz. főutak ~ 85,0 km hosszban a települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt,
— Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés,
— A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.

A közbeszerzés ismertetése:
2. rész: Tervezési szerződés a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.
— Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra:
— Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét,
— El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt,
— Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés,
— A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.

 

A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Az időtartam hónapban: 24
A szerződés meghosszabbítható: nem

https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:520382-2019:TEXT:HU:HTML

 

https://img.index.hu/imgfrm/5/8/8/5/MED_0015615885.jpg

Előzmény: mash.69 (47124)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47125

Szerintem ez megoldható lehetne, a melósok úgy is csak 8-16 dolgoznak vagy tudom is én, ezt az időpontot fixálni kellene országosan, ezen időszakon kívül nem tartózkodhat ott melós, és az ezen időponton kívül a kintmaradt 60-as tábla érvényét veszti. Nem kell takargatni, nem kell beszedegetni, az autós is tolhatja neki. Persze ehhez valami újfajta táblát kellene bevezetni ezzel a jelentéssel, teszem azt nem fehér hanem sárga háttérrel (ha már sárgák a csíkok a munkaterületen) és kész, a jelenlegi táblák is könnyen átalakíthatóak. Vagy kiegészítő tábla alá 8h-16h kiírással ahogyan máshol is látható, de szerintem egyszerűbb az első.

De itthon egy ilyet normálisan megvalósítani, mikor beszedni nem képesek... Hogy is juthatott eszembe.

Ajkánál egyébként a 70-es táblák félbehajthatóak, mikor a teherautók közlekednek ott a lerakóból akkor kinyitogatják őket simán csak egy kampó van a tetején, mikor végeznek akkor felcsukja és ismét 90-nel lehet menni. Ez sem egy rossz megoldás, nem kell leszedni, nem kell letakarni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (47123)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47124
Kiírták a tendert az m13 m81 m63-ra
Sarbigard környékén fig csatlakozni az m8asba ha megérjük
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47123

De azért a 12-15 km terelésben kb. 100-200 méteren szoktak dolgozni a 60-as táblák mellett.

Este meg senki sem.

 

Viszont a munka alatt álló pályatesten lenne mód a 60-as táblákat leforgatni vagy eltakarni.

Előzmény: NAR (47122)
NAR Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47122

Én nem érzem annyira szűknek a sávokat, hogy 80 kelljen oda, de lehet, hogy csak én érzem így. A 60-at (amikor tényleg munkások dolgoznak!) abszolút elfogadhatónak tartom, sőt, ahol tényleg 1-2 lépésre az út szélétől dolgoznak, még lassabban is megyek.

 

Apropó, ha elkészül az új lehajtó Szárligetnél, akkor Tata és Komárom felé nem lesz elég a Pest és Komárom megyei matrica, kelleni fog a Fejér megyei is...

Előzmény: Ashi Valkoinen (47121)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47121

A 80-as tempó oké (amelyik pályán szembeforgalommal 3 sávon megy a forgalom, az csak a felhajtóknál 60 km/h), de a másik útpályán, amin dolgoznak, ott lenne hely is meg értelem is eltüntetni a 60-as táblákat...

Előzmény: NAR (47085)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47120

M25 × 3 csomópontért kit kell majd felkötni? Sikerült egy igen horror és belátharatlan kereszteződést létrehozni...

mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47119
Hát eléggé pénz pazarlásnak tűnik...
Már a torzot se szabadott volna megépíteni.
Maradt egy kis pénzünk költsék el valamire...
Előzmény: Barna maci (47112)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.03 0 1 47118

és még ki tudja mennyien nem fértek bele a képbe...

Ekkora sort balra kanyarodóknál nem tűnik egyszerűnek zöldidővel letudni... akkor másutt áll majd a sor?

Azért az 1 előre sáv is neccesnek tűnik. Leginkább két balrakanyarodó sáv segíthetne, de akkor a mostani jobbrakanyarodó sávból előre és jobbra sávot lenne jó csinálni... Ahhoz most pár dolog már kicsit útban van (forgalomirányító készülék, lámpaoszlop, járdasziget).

 

Előzmény: troglodita (47111)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47117

De igen, csak nem találtam róla pontosabb és teljes térképet. Meg, hogy hány sávos lesz, leállósávos lesz-e, mivel lesz elválasztva, fizetős lesz-e, mekkora lesz a sebesség, kerül-e rá Véda vagy egyéb fixtrafi.

Vagy ezeket még maguk a tervezők se tudják? Ha már egyszer a mi pénzünkből építik legalább papírt dobnának róla, elvégre nekünk készül. Lehet túl nagyok az elvárásaim.

Előzmény: mash.69 (47116)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47116
Előzmény: Barna maci (47115)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47115

Azt tudjátok amúgy, hogy az R/M76-os út most akkor hogyan is fog menni meg milyen lesz meg fizetős lesz-e meg mikor lesz kész? Kíváncsi vagyok rá, mert járok Zalaegerszegre, hogy a jelenlegi Keszthelyről 71-75-760-76 útvonal az miben módosul vagy érdemes lesz-e rámenni az újonnan épülőre (szerintem nem, viszont tehermentesítheti a mostani utat). Azt látom, hogy Csillaghegynél épül a 76-ra valami, meg azt amit a Wikipédia ír.

ssimi Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47114

A választási kampányban ígérték, ráadásul nem az a fél, amelyik nyert, úgyhogy... erről ennyit.

Előzmény: mash.69 (47113)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47113

azt most (idén, 2019-ben) ígérték meg, hogy befejezik..

Előzmény: ssimi (37944)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.03 0 1 47112

Tudom régi komment, de tapolcai vagyok és sokat járok erre, így feldobhatjuk újra a témát.

A helyzet azóta is változatlan. Illetve 14 éve. Nem rémlik pontosan, de 2003 környékén kezdték el és 2005-ben megállt, állítólag olyan drága lett volna (vagy inkább csak eltűnt a pénz). 2016-ban Rig Lajos beadott egy 2017-re szóló költségvetést 3 milliárdról, hogy legyen befejezve, elutasították. Azóta megint csend.

 

A 71-es forgalma ezen a szakaszon nem kiugró, a meglévő 71-es vonalvezetése teljesen kielégíti, ebből a szempontból nem szükséges, szerintem ez lehetett a fő ok az elutasításra. Amiért meg lehetne építeni az az, hogy a 80%-a már kész van miért ne, hogy a szőlők szélén a semmi közepén ne egy totál üres 2x2 sávos út legyen amin néha vándorol valaki. Meg mert sehol nincs 2x2 sávos szakasz a 71-en a környéken, bár ez elég gyenge érv a legkevésbé forgalmas részén egy picike 1 Km-es szakaszon. Nem is értem miért lett ide 2x2 sáv építve, abból az elpazarolt pénzből be lehetett volna fejezni, szinte sehol nincs 2x2 sáv a 71-en pár kivételtől eltekintve.

Ami még érv lehet, hogy aki a Káli medence környékén lakik és Keszthelyre akar menni (illetve a környék utóbbi években felkapott lett turisztikailag is) az jelenleg a nevetséges macskaköves Badacsonytördemicen kell végigmenjen amit se a helyiek, se az autók nem szeretnek.

Nyilván ezek nem elég indokok arra, hogy egy 3 milliárdos utat befejezzenek pláne annak tudatában, hogy a meglévő főút is elegendő még jó ideig. Én sem látom forgalom szempontjából hasznát, egyedül a fő ok az, hogy jelenleg pazarolódik az út és pár embernek picit kényelmesebb lenne. Badacsonyban nagy a turizmus, de ezen az elkerülő sem segít, mert eleve oda mennek és nem átutaznak rajta, így ott mindig is sokan lesznek. A vonatközlekedés nyáron is gyenge, nem szükséges felüljáró, ahogyan Balatonedericsnél sincs és nem okoz gondot.

 

Tehát azt tudjuk, hogy befejezve valószínű nem lesz. Azt viszont nem értem most sem, hogy mi a bánatért nem lehetett a csonknál lévő kereszteződésben a jobbra kanyarodást engedni. Ugye itt csak előre és balra lehetett volna eredetileg kanyarodni, a jobbra kanyar a picit előtte lévő kereszteződésben megoldott. Viszont mivel nem lett befejezve és tudják, hogy nem is lesz, minimális idő és pénzráfordítással az előremenő sávot át lehetett volna alakítani jobbra kanyarodóvá, ehelyett lezárták és szintén 14 éve így áll. Természetesen akinek épp kell az elkanyarodik ugyanúgy jobbra.

https://www.google.hu/maps/@46.8203341,17.4786197,3a,75y,268.67h,83.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1shqylnScgEbTXemtt3n1W-w!2e0!7i13312!8i6656

Előzmény: radio100jozsi (37943)
troglodita Creative Commons License 2019.11.03 0 1 47111

na igen, egyetlen sávban huszonvalahány személygépkocsi+kisteherautó, meg még 2 távolsági busz várakozik a zöldre, ezt gondolom azért majd még finomhangolják:

Előzmény: ÁsítóSárkány (47110)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.02 0 1 47110

És szemmel láthatóan a balról jövő forgalmat sem sikerült jól felmérni. Két balrakanyarodó sáv kellene oda, ha a fotó kicsit is tipikus forgalmi helyzetet ábrázol...

Előzmény: troglodita (47108)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 47109

hát mondjuk szerintem ég és föld az előtte és  utána.

a képet nézve nem szemből jön a forgalom, hanem balról jön és balra akar menni

ahogy nézem hazafelé meg tényleg szemből jön, de jobbra akar menni.

na oda nem sikerült egy külön sávot csinálni nekik

 

https://www.google.com/maps/place/Ny%C3%ADregyh%C3%A1za,+Mez%C5%91+u.,+4400/@47.957184,21.7007709,3a,75y,126.28h,96.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssp0LNP5lOKB3w62IAobfaA!2e0!7i13312!8i6656!4m13!1m7!3m6!1s0x47389f922d1ce9d9:0x9a73fd6d705c2543!2zTnnDrXJlZ3low6F6YSwgTWV6xZEgdS4sIDQ0MDA!3b1!8m2!3d47.9586447!4d21.7045515!3m4!1s0x47389f922d1ce9d9:0x9a73fd6d705c2543!8m2!3d47.9586447!4d21.7045515

 

ahogy nézem aki a képen balról jön és balra megy az Záhony/Tokaj felé megy

aki meg jobbra megy az Debrecen felé... autópályán

 



Előzmény: troglodita (47108)
troglodita Creative Commons License 2019.11.02 0 0 47108

Hát nem tudom, a szemből jövő és balra kanyarodni szándékozók szerintem inkább a tervezők prostitúcióból élő anyukáját emlegetik éppen, nem örömkönnyet hullatnak...

Előzmény: mash.69 (47106)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 47107

ja és régen ilyen volt:

 

nem tom van-e itt helyi, hogy elmondja jobb lett-e, de ránézésre jobbnak tűnik, mint a régi

 

 

Előzmény: mash.69 (47106)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 47106
Előzmény: mash.69 (47105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!