M4 Üllő - Albertirsa szakasznál december 31-et jelölt meg a NIF a műszaki átadás-átvétel időpontjára, a forgalombahelyezést pedig 2020 I. negyedévében igérte. A készültségi állapotot tekintve, valamint a munkavégzésnek nem kedvező időjárási feltételek miatt szerintem 2-3 hónap csúszás biztosan lesz.
A belső sáv szűk, de ugye a külső sáv a haladó sáv, a belsőbe csak előzés idejére kell bemenni - és tekintve, hogy a külső sáv is a sebességkorlátozás fölött megy, túl sok szükség nincs a belső sáv használatára...
Szerintem elég szűkek, főleg az átterelt szakaszon a két belső sáv, nem annyira kényelmes érzés mondjuk egy kamiont előzni. Az a 80 teljesen reális, bár megjegyezném, hogy a sima, mezei 2×1-es összekötő utak között bőven akad szűkebb is...
Az első kettő nagyon gyenge, de a harmadik sem bátor:
- Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása, — Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét, — Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét,
Északon sem merik bevállalni a független 2x2 sávot...
Az M8 is jó öszvér lesz majd, M7 után gondolom a 710-es szerkezetét megtartva egy 1x1 sávos 110-es út lesz Veszprém közeléig, ott mivel Herend környékén 2x2 sáv van átalakul ahhoz, majd utána nem tudom merre megy meg miként, mert a 8-as jelenleg egy sima 1x1 sávos 90-es kapaszkodósávval teletűzdelt út, legalábbis ameddig én mentem rajta a 84-es elágazásig ilyen volt. Most vajon ez lesz átépítve vagy mellette húznak fel másikat R8 néven?
Jól néz ki. Hát nem tudom megmondani, hogy ezen érdemes lesz-e Keszthelyről Zalaegerszegre menni, szerintem a jelenlegi útvonal célszerűbb utána is. De ha elkészül nyilván az ember kipróbálja majd élőben.
A Sármellék-Alsópáhok szakasz friss tervezésű, állítólag a Hévizhez közelebbi útvonal lett a nyerő. Erről a korábbi részletes rajz csak a 75-ös főút mellett a reptéri bekötéssel látható a sármelléki pdf-en.
Nyíthatók a Szentpéterúr, Zalaigrice, Nemesrádó pdf-ek is, az "okosút" jellemzői (pl gyors szakaszon leállósáv is) itt már szerepelnek. A misefai M9 szakasz végpontjánál tervezett M76 találkozás is még asztalon lehet a nemesrádói Ny-i elkerülő, mint új elképzelés miatt.
A közbeszerzés ismertetése: 1. rész: Tervezési szerződés az Új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya közötti 13. sz. főút burkolat megerősítése és korszerűsítése (meglévő 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával); továbbá az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között ~ 85,0 km hosszban a meglévő 13. és 81. sz. főutak a települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére. — Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra: — A 13. sz. főút 2x1 sávos, 115 kN tengelyterhelésre történő burkolatmegerősítése, az előírások szerinti szélesítése és korszerűsítése az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő 131. sz. főút és a 13. sz. főút körforgalmú csomópontja, valamint az M1 autópálya között, beleértve a körforgalom felülvizsgálatát, szükség esetén áttervezését, felújítását, összesen mintegy ~ 5,3 km hosszban. Az M1 autópálya komáromi csomópontjánál az M1 autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontot kell figyelembe venni, — Az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között a 13. és 81. sz. főutak ~ 85,0 km hosszban a települések elkerülésével történő négynyomúsítása, — El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt, — Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés, — A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.
A közbeszerzés ismertetése: 2. rész: Tervezési szerződés a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére. — Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra: — Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása, — Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét, — Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét, — El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt, — Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés, — A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.
A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama Az időtartam hónapban: 24 A szerződés meghosszabbítható: nem
Szerintem ez megoldható lehetne, a melósok úgy is csak 8-16 dolgoznak vagy tudom is én, ezt az időpontot fixálni kellene országosan, ezen időszakon kívül nem tartózkodhat ott melós, és az ezen időponton kívül a kintmaradt 60-as tábla érvényét veszti. Nem kell takargatni, nem kell beszedegetni, az autós is tolhatja neki. Persze ehhez valami újfajta táblát kellene bevezetni ezzel a jelentéssel, teszem azt nem fehér hanem sárga háttérrel (ha már sárgák a csíkok a munkaterületen) és kész, a jelenlegi táblák is könnyen átalakíthatóak. Vagy kiegészítő tábla alá 8h-16h kiírással ahogyan máshol is látható, de szerintem egyszerűbb az első.
De itthon egy ilyet normálisan megvalósítani, mikor beszedni nem képesek... Hogy is juthatott eszembe.
Ajkánál egyébként a 70-es táblák félbehajthatóak, mikor a teherautók közlekednek ott a lerakóból akkor kinyitogatják őket simán csak egy kampó van a tetején, mikor végeznek akkor felcsukja és ismét 90-nel lehet menni. Ez sem egy rossz megoldás, nem kell leszedni, nem kell letakarni.
Én nem érzem annyira szűknek a sávokat, hogy 80 kelljen oda, de lehet, hogy csak én érzem így. A 60-at (amikor tényleg munkások dolgoznak!) abszolút elfogadhatónak tartom, sőt, ahol tényleg 1-2 lépésre az út szélétől dolgoznak, még lassabban is megyek.
Apropó, ha elkészül az új lehajtó Szárligetnél, akkor Tata és Komárom felé nem lesz elég a Pest és Komárom megyei matrica, kelleni fog a Fejér megyei is...
A 80-as tempó oké (amelyik pályán szembeforgalommal 3 sávon megy a forgalom, az csak a felhajtóknál 60 km/h), de a másik útpályán, amin dolgoznak, ott lenne hely is meg értelem is eltüntetni a 60-as táblákat...
és még ki tudja mennyien nem fértek bele a képbe...
Ekkora sort balra kanyarodóknál nem tűnik egyszerűnek zöldidővel letudni... akkor másutt áll majd a sor?
Azért az 1 előre sáv is neccesnek tűnik. Leginkább két balrakanyarodó sáv segíthetne, de akkor a mostani jobbrakanyarodó sávból előre és jobbra sávot lenne jó csinálni... Ahhoz most pár dolog már kicsit útban van (forgalomirányító készülék, lámpaoszlop, járdasziget).
De igen, csak nem találtam róla pontosabb és teljes térképet. Meg, hogy hány sávos lesz, leállósávos lesz-e, mivel lesz elválasztva, fizetős lesz-e, mekkora lesz a sebesség, kerül-e rá Véda vagy egyéb fixtrafi.
Vagy ezeket még maguk a tervezők se tudják? Ha már egyszer a mi pénzünkből építik legalább papírt dobnának róla, elvégre nekünk készül. Lehet túl nagyok az elvárásaim.