Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.11.05 0 0 47145
Előzmény: drummond (47144)
drummond Creative Commons License 2019.11.05 0 0 47144

M4 Üllő - Albertirsa szakasznál december 31-et jelölt meg a NIF a műszaki átadás-átvétel időpontjára, a forgalombahelyezést pedig 2020 I. negyedévében igérte. A készültségi állapotot tekintve, valamint a munkavégzésnek nem kedvező időjárási feltételek miatt szerintem 2-3 hónap csúszás biztosan lesz.

Előzmény: dimelo (47143)
dimelo Creative Commons License 2019.11.05 0 1 47143

2019. végére átadást ígértek...

 

Igaz, 2017-ben, most mintha lapítanának...

 

Az M4 Üllő-Albertirsa átadásáról is nagy a hallgatás...

Előzmény: rm40 (47142)
rm40 Creative Commons License 2019.11.05 0 1 47142
dimelo Creative Commons License 2019.11.05 -1 3 47141

Fantáziavonalad a méregdrága illúziók útját jelzi. (Kihasználatlanságát a rövidtávú fuvarok menthetik: D.újváros-Szf.vár-Győr)

 

Az útvonal terheltségéhez néhány teherjármű/nap adat:

 

M5 Kecskemét              alatt          felett

                                      285           384

                                      181           392

M1 Hegyeshalom                 2859

M15 Rajka                            2493

 

Egyszerűsítve:   2500-2600 tehergépkocsi nem az M5-M43 vonalról jön, hanem M4-M3 és Budapest-Tatabánya-Győr indítású.

Rajkánál             2100-2300  

 

még egy kicsit kimaxolva:    a teherforgalom 85-90 %-át nem lehet elterelni a 81-63. felé...  

 

A személyforgalom még erősebben Bp. centrumú...          

 

 

Fog valamennyit változni, ha a komáromi Duna hidat átadják.

Előzmény: trizs77 (47139)
troglodita Creative Commons License 2019.11.05 -1 1 47140

kb. 1000-1200 milliárdból...

Előzmény: trizs77 (47139)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.05 -2 1 47139

Az M1 zsúfoltságán NEM a Komárom-Sárbogárd út segít hanem egy ilyen, 2x2 sávos, igen nagy teherbírású burkolatú autóút.

 

 

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.05 -1 0 47138

Az M1-en reggel fél hattól este hétig olyan mennyiségű jármű halad, hogy inkább összefüggő kocsisorok vannak...

Előzmény: NAR (47137)
NAR Creative Commons License 2019.11.05 0 0 47137

A belső sáv szűk, de ugye a külső sáv a haladó sáv, a belsőbe csak előzés idejére kell bemenni - és tekintve, hogy a külső sáv is a sebességkorlátozás fölött megy, túl sok szükség nincs a belső sáv használatára...

Előzmény: Ashi Valkoinen (47136)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.05 -1 0 47136

Szerintem elég szűkek, főleg az átterelt szakaszon a két belső sáv, nem annyira kényelmes érzés mondjuk egy kamiont előzni. Az a 80 teljesen reális, bár megjegyezném, hogy a sima, mezei 2×1-es összekötő utak között bőven akad szűkebb is...

Előzmény: NAR (47122)
troglodita Creative Commons License 2019.11.05 0 1 47135

Pazar és pazarló útépítés román módra: https://www.youtube.com/watch?v=elqpYr7Ggd8

Ez a szászsebesi jövendő A10-A1 csomópont, amit utólag álmodtak hozzá az A1-hez, itt: https://www.google.hu/maps/@45.979353,23.5571807,3379m/data=!3m1!1e3

Majdnem olyan értelmes, mint az A10-A3 csomópont Tordánál: https://www.google.hu/maps/@46.5258199,23.7894487,2390m/data=!3m1!1e3

dimelo Creative Commons License 2019.11.05 0 0 47134

Az első kettő nagyon gyenge, de a harmadik sem bátor:

 

- Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét,

 

Északon sem merik bevállalni a független 2x2 sávot...

 

Magyarul: nem lehet emelt útdíjat szedni...

Előzmény: Aladár46 (47126)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47133

Az M8 is jó öszvér lesz majd, M7 után gondolom a 710-es szerkezetét megtartva egy 1x1 sávos 110-es út lesz Veszprém közeléig, ott mivel Herend környékén 2x2 sáv van átalakul ahhoz, majd utána nem tudom merre megy meg miként, mert a 8-as jelenleg egy sima 1x1 sávos 90-es kapaszkodósávval teletűzdelt út, legalábbis ameddig én mentem rajta a 84-es elágazásig ilyen volt. Most vajon ez lesz átépítve vagy mellette húznak fel másikat R8 néven?

Előzmény: mash.69 (47128)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47132

Jól néz ki. Hát nem tudom megmondani, hogy ezen érdemes lesz-e Keszthelyről Zalaegerszegre menni, szerintem a jelenlegi útvonal célszerűbb utána is. De ha elkészül nyilván az ember kipróbálja majd élőben.

Előzmény: kabold (47131)
kabold Creative Commons License 2019.11.04 0 1 47131

http://www.zalaapati.hu/static/2019/08/pdf/telepulesrendezes/Zalaapati.partnersegi.pdf

A Sármellék-Alsópáhok szakasz friss tervezésű, állítólag a Hévizhez közelebbi útvonal lett a nyerő. Erről a korábbi részletes rajz csak a 75-ös főút mellett a reptéri bekötéssel látható a sármelléki pdf-en.

Nyíthatók a Szentpéterúr, Zalaigrice, Nemesrádó pdf-ek is, az "okosút" jellemzői (pl gyors szakaszon leállósáv is) itt már szerepelnek. A misefai M9 szakasz végpontjánál tervezett M76 találkozás is még asztalon lehet a nemesrádói Ny-i elkerülő, mint új elképzelés miatt.

Előzmény: Barna maci (47117)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47130

Akkor marad a felhajtható sebességkorlátozó tábla. Gyorsabb és egyszerűbb, mint mindet letakarni vagy elfordítani, főleg leszedni.

Előzmény: trizs77 (47127)
mzdude Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47129

ha megérjük

 

Ha most lesz az ovis ballagásod, akkor minden esélyed megvan rá. :)

Előzmény: mash.69 (47124)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47128

akkor mégis csak ilyen lesz, amiről itt beszélgettünk fél éve

Előzmény: Aladár46 (47126)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47127

Az útkarbantartók, útépítők 0-24 ben dolgoznak.

Ahogy sikerül embert beosztani.

 

Vagy például néha (a hőmérséklet miatt) éppen éjszaka kell aszfaltozni.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nyilván bosszantó, ha két hete sehol egy munkás de a korlátozó táblák mind kint vannak.

Előzmény: Barna maci (47125)
Aladár46 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47126

Elnevezés:
Komárom-Sárbogárd útvonal fejlesztés tervezése

 

A közbeszerzés ismertetése:
1. rész: Tervezési szerződés az Új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő másodrendű főút és az M1 autópálya közötti 13. sz. főút burkolat megerősítése és korszerűsítése (meglévő 2x1 sávos keresztmetszet megtartásával); továbbá az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között ~ 85,0 km hosszban a meglévő 13. és 81. sz. főutak a települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.
— Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra:
— A 13. sz. főút 2x1 sávos, 115 kN tengelyterhelésre történő burkolatmegerősítése, az előírások szerinti szélesítése és korszerűsítése az új komáromi Duna-hídhoz vezető, Komáromot elkerülő 131. sz. főút és a 13. sz. főút körforgalmú csomópontja, valamint az M1 autópálya között, beleértve a körforgalom felülvizsgálatát, szükség esetén áttervezését, felújítását, összesen mintegy ~ 5,3 km hosszban. Az M1 autópálya komáromi csomópontjánál az M1 autópálya 2x3 sávosításánál tervezésre kerülő csomópontot kell figyelembe venni,
— Az M1 autópálya és a Székesfehérvár nyugati elkerülő között a 13. és 81. sz. főutak ~ 85,0 km hosszban a települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt,
— Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés,
— A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.

A közbeszerzés ismertetése:
2. rész: Tervezési szerződés a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópályán létesítendő új csomópont és a (távlati) M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása kapcsán Tanulmányterv, ERD I. és Környezeti Hatásvizsgálati dokumentáció készítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.
— Tervező által tanulmányterv készítése az alábbi szakaszokra:
— Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya 63. sz. főúti csomópontja és a távlati M8 autópálya (Sárbogárd térsége) között, ~ 35,0 km hosszban a meglévő 63. sz. főút települések elkerülésével történő négynyomúsítása,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint az M7 autópálya meglévő 63. sz. főúti csomópontja közötti bal pálya 3 sávosítás kialakításának lehetőségét,
— Meg kell vizsgálni a Székesfehérvár nyugati elkerülő és az M7 autópálya új csomópontja, valamint a 63. sz. főút között a 6214. sz. út nyomvonalában, vagy tőle északabbra vezetett 2x2 sávos út kialakításának lehetőségét,
— El kell készíteni a Környezeti Hatásvizsgálati Dokumentációt és az Előzetes Régészeti Dokumentációt,
— Tervezőnek feladata a KHT alapján a környezetvédelmi engedély megszerzése, az eljárásban történő közreműködés,
— A környezetvédelmi engedély alapján szükséges a tanulmánytervek javítása és a NIF Zrt. részére történő benyújtásuk.

 

A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama
Az időtartam hónapban: 24
A szerződés meghosszabbítható: nem

https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:520382-2019:TEXT:HU:HTML

 

https://img.index.hu/imgfrm/5/8/8/5/MED_0015615885.jpg

Előzmény: mash.69 (47124)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47125

Szerintem ez megoldható lehetne, a melósok úgy is csak 8-16 dolgoznak vagy tudom is én, ezt az időpontot fixálni kellene országosan, ezen időszakon kívül nem tartózkodhat ott melós, és az ezen időponton kívül a kintmaradt 60-as tábla érvényét veszti. Nem kell takargatni, nem kell beszedegetni, az autós is tolhatja neki. Persze ehhez valami újfajta táblát kellene bevezetni ezzel a jelentéssel, teszem azt nem fehér hanem sárga háttérrel (ha már sárgák a csíkok a munkaterületen) és kész, a jelenlegi táblák is könnyen átalakíthatóak. Vagy kiegészítő tábla alá 8h-16h kiírással ahogyan máshol is látható, de szerintem egyszerűbb az első.

De itthon egy ilyet normálisan megvalósítani, mikor beszedni nem képesek... Hogy is juthatott eszembe.

Ajkánál egyébként a 70-es táblák félbehajthatóak, mikor a teherautók közlekednek ott a lerakóból akkor kinyitogatják őket simán csak egy kampó van a tetején, mikor végeznek akkor felcsukja és ismét 90-nel lehet menni. Ez sem egy rossz megoldás, nem kell leszedni, nem kell letakarni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (47123)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47124
Kiírták a tendert az m13 m81 m63-ra
Sarbigard környékén fig csatlakozni az m8asba ha megérjük
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47123

De azért a 12-15 km terelésben kb. 100-200 méteren szoktak dolgozni a 60-as táblák mellett.

Este meg senki sem.

 

Viszont a munka alatt álló pályatesten lenne mód a 60-as táblákat leforgatni vagy eltakarni.

Előzmény: NAR (47122)
NAR Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47122

Én nem érzem annyira szűknek a sávokat, hogy 80 kelljen oda, de lehet, hogy csak én érzem így. A 60-at (amikor tényleg munkások dolgoznak!) abszolút elfogadhatónak tartom, sőt, ahol tényleg 1-2 lépésre az út szélétől dolgoznak, még lassabban is megyek.

 

Apropó, ha elkészül az új lehajtó Szárligetnél, akkor Tata és Komárom felé nem lesz elég a Pest és Komárom megyei matrica, kelleni fog a Fejér megyei is...

Előzmény: Ashi Valkoinen (47121)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47121

A 80-as tempó oké (amelyik pályán szembeforgalommal 3 sávon megy a forgalom, az csak a felhajtóknál 60 km/h), de a másik útpályán, amin dolgoznak, ott lenne hely is meg értelem is eltüntetni a 60-as táblákat...

Előzmény: NAR (47085)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 47120

M25 × 3 csomópontért kit kell majd felkötni? Sikerült egy igen horror és belátharatlan kereszteződést létrehozni...

mash.69 Creative Commons License 2019.11.04 0 0 47119
Hát eléggé pénz pazarlásnak tűnik...
Már a torzot se szabadott volna megépíteni.
Maradt egy kis pénzünk költsék el valamire...
Előzmény: Barna maci (47112)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.03 0 1 47118

és még ki tudja mennyien nem fértek bele a képbe...

Ekkora sort balra kanyarodóknál nem tűnik egyszerűnek zöldidővel letudni... akkor másutt áll majd a sor?

Azért az 1 előre sáv is neccesnek tűnik. Leginkább két balrakanyarodó sáv segíthetne, de akkor a mostani jobbrakanyarodó sávból előre és jobbra sávot lenne jó csinálni... Ahhoz most pár dolog már kicsit útban van (forgalomirányító készülék, lámpaoszlop, járdasziget).

 

Előzmény: troglodita (47111)
Barna maci Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47117

De igen, csak nem találtam róla pontosabb és teljes térképet. Meg, hogy hány sávos lesz, leállósávos lesz-e, mivel lesz elválasztva, fizetős lesz-e, mekkora lesz a sebesség, kerül-e rá Véda vagy egyéb fixtrafi.

Vagy ezeket még maguk a tervezők se tudják? Ha már egyszer a mi pénzünkből építik legalább papírt dobnának róla, elvégre nekünk készül. Lehet túl nagyok az elvárásaim.

Előzmény: mash.69 (47116)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 47116
Előzmény: Barna maci (47115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!