Igen, van ilyen "nemzeti" jelenség. Ez az éretlenség.
Az emberek kezébe kerül egy kis hatalom, aztán nem tudnak felelősen kezdeni vele valamit.
Jellemzésül, (hogy ontopik is legyek:-))) Svájcban valamikor a '60-as, '70-es években született egy döntés, miszerint innen oda-amoda, ezen és ezen a nyomvonalon akarnak autópályát építeni. Ez a térkép a kezembe került. A '90-es években már megépült a hálózat nagyobbik fele, pont az eltervezett nyomvonalon. Azóta már gyakorlatilag kiépült a hálózat.....pontosan a 70-ben rögzített nyomvonalon.
Nálunk ez úgy fest (oldalfüggetlenül), hogy 3-4 évente újratervezés van. Képtelenek vagyunk dönteni, ezért mindig a pillanatnyi hangulat nagyban befolyásolja a közeljövő útépítéseit. Másként: nincs nemzeti minimum, és úgy látom, hogy ez valakiknek nagyon jó. Konkrétan: a zavarosban halászni szeretőknek nagyon jó.
Vigasztaljon az a tudat, hogy eddig annyira tökéletes volt minden Budapesten, hogy azt nem is lehet majd elrontani. Pl. a tegnapi eső után is minden tökéletesen és nemzetien rendben volt, a BKV is, meg a vízelnyelő csatornák is ;-)))
Sajnos az 1-es út már rég nem olyan jó, mint volt korábban - rengeteg helyen megszórták 60-as táblákkal az utóbbi egy évben, Bicsként a körforgalomtól a Budapest felőli utolsó csomópontig 60, Herceghalom-Bicske között a völgyben a kerékpáros és mellékútátvezetésnél 60, Biatorbágy előtt autópálya lehajtónál szintén 60, Bicskénél autópálya-lehajtó, Óbarok-leágazás, Vál-leágazás szintén 60. Herceghalom budapesti végénél már körforgó, Tatabányán héregi leágazó már 50 (!). Az útburkolat is sokat romlott.
Az a dia is érdekes, ahol azt mondja, hogy építkezésnél (80-as korlátozás) a tranzit forgalom marad az M1-en, de a hivatás/agglomerációs forgalom 50%-kal nő az 1-esen. Tulajdonképpen ha Bicskétől Tatabányáig az M1-en 60-nal, az 1-esen meg 90-nel mehetek, akkor nem meglepő az utóbbi választása...
Egy pár nap késés biztosan a Hableány-tragédia számlájára lesz írható, amikor a kiemelés miatt a Margitszigethez rendelték a Clark Ádámot. Hogy ez mennyire lesz csepp a tengerben, azt nem tudom.
M4 Üllő - Albertirsa szakasznál december 31-et jelölt meg a NIF a műszaki átadás-átvétel időpontjára, a forgalombahelyezést pedig 2020 I. negyedévében igérte. A készültségi állapotot tekintve, valamint a munkavégzésnek nem kedvező időjárási feltételek miatt szerintem 2-3 hónap csúszás biztosan lesz.
A belső sáv szűk, de ugye a külső sáv a haladó sáv, a belsőbe csak előzés idejére kell bemenni - és tekintve, hogy a külső sáv is a sebességkorlátozás fölött megy, túl sok szükség nincs a belső sáv használatára...
Szerintem elég szűkek, főleg az átterelt szakaszon a két belső sáv, nem annyira kényelmes érzés mondjuk egy kamiont előzni. Az a 80 teljesen reális, bár megjegyezném, hogy a sima, mezei 2×1-es összekötő utak között bőven akad szűkebb is...