Én csak azon hökkentem meg, hogy "lakótelepről" írtak, mikor 11 falusi házról van szó (nem 25-30, mert a többi másik utcában van), de nem is falu, csak közelebb épültek a házak, mint Kiskunfélegyháza másik oldalán, vagy a pár kilométerrel lentebbi részeken... De ha itt elkerülőért lobbizik valaki, akkor kicsit lejjebb Bokrost nem veszik figyelembe? Ott a falu kellős közepén megy végig ugyanaz az út...
Bezzeg mikor én felhoztam, hogy Abony forgalma megnövekszik, mert elveszik az elkerülőt és M4-et csinálnak belőle, akkor le lettem hurrogva...
2018 novemberétől életbe lépett az M6-M0 csomópont és a Halászteleki csomópont közötti terelés. A Hárosi Duna hídon az M1-es autópálya felé a 6-os főútig 3 sávon, ahol a 6-os főút kihajtó ága elérhető marad. A szakasz végéig 2 sávon haladhat tovább a forgalom. Az M5-ös autópálya felé vezető szakaszon végig 2 sávon halad a forgalom.
Idén december elején várható az M0 balpályán az M6 autópálya kihajtó ágának megnyitása. - Erre már nem emlékszem, de szerintem volt benne némi csúszás.
Jövő év március végére tervezett az M6 csomópont eredeti forgalmi állapotának visszaállítása. - Ez 2019 október végén, november elején sikerült, de még most is dolgoznak a belső sávon.
Szintén jövő év március és augusztus vége között várható a Szigetszentmiklósi csomópont és az 51. sz. főúti csomópont közötti terelésének életbe léptetése, mely a balpálya Szigetszentmiklósi le- és felhajtások zárását érinti. - Talán sikerült augusztusban megnyitni a csomópontot, nem emlékszem pontosan.
Jövő év április végére várható az M0 autópálya Szigetszentmiklósi és az 51. sz. főút között az eredeti forgalmi állapot visszaállítása. - Még jelenleg is félpályán megy a forgalom, tehát van itt egy fél év csúszás.
Idén november – 2019. augusztus között lép várhatóan életbe a forgalomterelés a 6. számú főút csomópontban az M0 autópálya balpályán a felé- és lehajtások zárásával. - Ez 2019 október végén, november elején sikerült.
Jövő évben augusztus és 2020. március között lép várhatóan életbe a forgalomterelés a Halászteleki csomópontban az M0 autópálya balpályán a fel- és lehajtások zárásával. - Itt még van idejük csúszni.
Jövő augusztusára várható az M0 Ráckevei Dunaág és az 51. sz. főút közötti szakaszának zajvédőfal magasítása a jobb pályán a leállósáv zárása mellett, valamint az M6-M0 és a Halásztelki csomópont közötti zajvédőfal építése a jobb pálya melletti leállósáv zárásával. - Szerintem ezt még el sem kezdték!"
Nem csodálkoznék, ha a munka vége 2021-re csúszna. Külön idegesítő, hogy 2018-ban a Szigetszentmiklósi csomópont sokáig le volt zárva körforgalom építése miatt, plusz az utat felújították - természetesen egymás után ütemezve.
Ebből a szempontból én egyértelműen a meglévő lakók oldalán vagyok: a jelenlegi terv aránytalan terhet róna rájuk, egy rövid szakaszon akkor már inkább kisajátítás. Vagy tessék a telep házait kisajátítani...
Az elkerülő út elnevezés nem tőlem jön, én csak reagáltam másra.
A meglévő úttal és annak újítgatásával és fejlesztésével addig nincs probléma, amíg nem vonzza a Kecskemét-Csongrád (no meg Budapest-Orosháza stb.) teherforgalmat. Ha elkezdheti vonzani, akkor a felújításnak az adott térkép mentén meg kellene buknia a környezetvédelmi engedélyezésen szerény véleményem szerint, pl. zajvédelem kapcsán.
senki nem szereti ha teherautók dübörögnek a háza előtt.
De miféle lakótelep? 10-12 házról van szó, felénk régebben egy majorság nagyobb volt (mára már elnéptelenedtek)
Vajon mi lehet az olcsóbb, vagy melyik váltana ki nagyobb ellenállást? Egy akármilyen meglévő utat bővíteni? Vagy teljesen új nyomvonalon földeket kisajátítani, birtokokat feldarabolni?
Félreérted: ő épp az elkerülő út (vagy legalábbis a megrajzolt változat) ellenzője. Nem szeretné, ha az elkerülő út a meglévő lakótelep alatt menne el közvetlenül.
Ami, mondjuk meg, meglehetősen igénytelen és tré tervezés is lenne.
Ez kellene az egész országban,nemcsak a Nagykörősi útra. Néhol átadnak egy bicikli útat,már megvan a politikai haszonra való reménykedés. Semmi koncepció nem irányítja sem az útfelújításokat,sem az útttervezést.
Nezd, itt legalabb meglenne a lehetoseg arra, hogy jol csinaljuk ( nem legyen atmeno forgalom ).
A terkepen latszik, hogy a telepulest elhagyva harom valtozatot is berajzoltak kecskemet fele. Abbol az elso egyenesen halad tovabb, a masik ketto viszont avval parhuzamosan, de kb. 250 es 500 meterrel nyugatabra.
Most nezd ugy, hogy peldaul kecskemet felol erkezel az 500 meterre levo valtazaton es csongrad az uticelod.
Ekkor nyugodtan haladhatnal tovabb egyenesen 500 meterrel az uzemi lakotelep mellet egy korforgalmon athaladva keresztezhetned a kiskunfelegyhazat tiszaalparral osszekoto utat es a legelon at enyhe ivben becsatlakozhatnal a bokrosi utba, ahogy a masik terkepen laikuskent berajzoltam. A bokrosi ut, azon rovid szakasza pedig ami a teheneszet mellet most elhalad, megmaradhatna mint szervizut.
Amugy, AsitoSarkany kivaloan leirta, hogy ez lesz a legrovidebb ut kecskemetre es tovabb budapest fele.
Azt is leirta, hogy a teherforgalomban nincs sebessegelony az M5 javara es utdij sincs vagy kevesebb. A jozan paraszti esz szerint vegiggondolva a csongradot elhagyo teherauto biztosan nem a 451-en fog tovabb menni az M5 fele, hanem majd szepen lefordul bokros fele, hogy az en birtokom mellett elhaladva erje el kecskemetet. Az allateledel gyar kamionjai mar most is erre fele jarnak felegyhaza fele, igy ezek is az uj uton fognak jarni. Ez majd mindaddig igy lesz amig a tonkre nem teszik az uj utat, mivel biztosan nem 30 tonna feletti forgalomra fogjak megepiteni, mert az ugye dragabb lenne.
Meg az összes rekonstrukció (amiket időnként természetesen be kell ütemezni, de ez nem garancia arra, hogy olcsóbb lesz, mint újat építeni (műemléknél főleg nem), meg attól még a pénz, az benne van).
Meg az Árpád-híd bővítése. (Wiki: "Az 1970-es évek második felében készítették el a híd kiszélesítésének terveit (Uvaterv), amely szerint az eredeti középső útpálya mellé két oldalt gyakorlatilag két új hidat építetenek (a híd alatt állva ez kiválóan megfigyelhető). Az 1943 előtt megépített szélső főtartókat és a fölöttük levő pályaszerkezetet elbontják és helyükre ugyancsak kétfőtartós hidat építenek, szélesebb kocsipályával. A szélső főtartók legnagyobb távolsága (25 m) miatt nem kelett meghosszabbítani a hídpilléreket, elég volt azokat kis mértékben, a szerkezeti kövek helyének megváltoztatásával átalakítáni. Az új Árpád híd (1980–84) szélessége 35,4 méterre bővült.")
Meg az Erzsébet-híd from 1964 (2019-1964 szerintem kevesebb, mint 70, és az új az valamivel szélesebb is, mint az oridzsi.)
Józsi, arra válaszoltál már, hogy mennyi lenne a Galvani vagy az Albertfalvai híd a komplett területrendezéssel? Tehát hogy a forgalom rendesen oda is legyen vezetve, ehhez szükséges közműkiváltások, stb.?
Na de most oomolyan.
Egy nemlétező firgalomra akarsz elkerülőútat
Mashol meg tízen huszon ezres firgalmak mennek át falvakon
Milyen szolidaritást vársz tőlem
Persze, a jelenlegi minőségében ott volt. Ebben a minőségében kb. a kutyát se zavarja... ugyanis, ha nem ralli-versenyautóval mész, a 70-es tempót meg se fogod megközelíteni rajta.
Csak szimuálni kellene a >3,5t járművek útvonaltervezőit, ha elkészül a teljes út, például Kecskemét és Orosháza, vagy akár Budapest-Orosháza viszonylatban (hogy ne csak Csongrádról és Szentesről beszéljünk).
Ugye 3,5t felett sokkal kisebb az autópálya sebességelőnye (80 km/h vs. 70 km/h a 130 km/h vs. 90 km/h helyett), az útdíj meg távolságarányos.
Egy átlag falunál aki odaköltözött a már meglévő út mellé, az tudta, hogy hova költözik. Netán az út mentén akarta árulni a portékáját stb. A dolog meg elkezdődött mondjuk anno Domini 1300 körül?
Ez itt egy meglévő lakótelep mellé építendő út, más helyzet. Itt a lakótelep adott előbb, nem az út...
Ilyen helyzetben szerény véleményem szerint a tervezőtől elvárható -- ha már nem tervez komoly zajvédelmet egyből -- hogy legalább a helyet meghagyja, hogy ha kiderül rövid úton, hogy rosszuk mérték fel az út elkészülte utáni forgalmi viszonyokat, akkor legalább viszonylag könnyen lehessen korrigálni? Ennek hiánya meg szerény véleményem szegénységi bizonyítvány kiállítása a tervező által saját magáról.