Keresés

Részletes keresés

nyebojsza Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47255

Én csak azon hökkentem meg, hogy "lakótelepről" írtak, mikor 11 falusi házról van szó (nem 25-30, mert a többi másik utcában van), de nem is falu, csak közelebb épültek a házak, mint Kiskunfélegyháza másik oldalán, vagy a pár kilométerrel lentebbi részeken... De ha itt elkerülőért lobbizik valaki, akkor kicsit lejjebb Bokrost nem veszik figyelembe? Ott a falu kellős közepén megy végig ugyanaz az út...

Bezzeg mikor én felhoztam, hogy Abony forgalma megnövekszik, mert elveszik az elkerülőt és M4-et csinálnak belőle, akkor le lettem hurrogva...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47249)
Roger Preed Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47254

Idézek és kommentelek. A cikk 2018-as.

 

"A tervezett ütemezés az alábbiak szerint alakul:

 

  • 2018 novemberétől életbe lépett az M6-M0 csomópont és a Halászteleki csomópont közötti terelés. A Hárosi Duna hídon az M1-es autópálya felé a 6-os főútig 3 sávon, ahol a 6-os főút kihajtó ága elérhető marad. A szakasz végéig 2 sávon haladhat tovább a forgalom. Az M5-ös autópálya felé vezető szakaszon végig 2 sávon halad a forgalom.
  • Idén december elején várható az M0 balpályán az M6 autópálya kihajtó ágának megnyitása. - Erre már nem emlékszem, de szerintem volt benne némi csúszás.
  • Jövő év március végére tervezett az M6 csomópont eredeti forgalmi állapotának visszaállítása. - Ez 2019 október végén, november elején sikerült, de még most is dolgoznak a belső sávon.
  • Szintén jövő év március és augusztus  vége között várható a Szigetszentmiklósi csomópont és az 51. sz. főúti csomópont közötti terelésének életbe léptetése, mely a balpálya Szigetszentmiklósi le- és felhajtások zárását érinti. - Talán sikerült augusztusban megnyitni a csomópontot, nem emlékszem pontosan.
  • Jövő év április végére várható az M0 autópálya Szigetszentmiklósi és az 51. sz. főút között az eredeti forgalmi állapot visszaállítása. - Még jelenleg is félpályán megy a forgalom, tehát van itt egy fél év csúszás.
  • Idén november – 2019. augusztus között lép várhatóan életbe a forgalomterelés a 6. számú főút csomópontban az M0 autópálya balpályán a felé- és lehajtások zárásával. - Ez 2019 október végén, november elején sikerült.
  • Jövő évben augusztus és 2020. március között lép várhatóan életbe a forgalomterelés a Halászteleki csomópontban az M0 autópálya balpályán a fel- és lehajtások zárásával. - Itt még van idejük csúszni.
  • Jövő augusztusára várható az M0 Ráckevei Dunaág és az 51. sz. főút közötti szakaszának zajvédőfal magasítása a jobb pályán a leállósáv zárása mellett, valamint az M6-M0 és a Halásztelki csomópont közötti zajvédőfal építése a jobb pálya melletti leállósáv zárásával. - Szerintem ezt még el sem kezdték!"

Nem csodálkoznék, ha a munka vége 2021-re csúszna. Külön idegesítő, hogy 2018-ban a Szigetszentmiklósi csomópont sokáig le volt zárva körforgalom építése miatt, plusz az utat felújították - természetesen egymás után ütemezve.

Előzmény: NAR (47235)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47253

Be is kell tartatni.

 

Azt tanácsolnám, hogy azt a táblát ki kell tenni egy híd elé mindkét oldalra is :)

Előzmény: mash.69 (47252)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47252

ki kell tenni egy 3,5 tonnás táblát

Előzmény: ÁsítóSárkány (47248)
ghosty9 Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47251

"10-12 házról van szó"

 

25-30. De ha olyan kevesen vannak, akkor se az a megoldás, hogy megszívták, hanem sajátítsák ki a házakat oszt csók.

 

Aztán ilyenkor ki szokott derülni, hogy mégiscsak van olcsóbb megoldás. :-)

Előzmény: nyebojsza (47247)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47250

Ja és persze hogy a legolcsóbb a rejtett költségek másokra hárítása... és ez az, amit nem kellene.

Előzmény: nyebojsza (47247)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47249

Ebből a szempontból én egyértelműen a meglévő lakók oldalán vagyok: a jelenlegi terv aránytalan terhet róna rájuk, egy rövid szakaszon akkor már inkább kisajátítás. Vagy tessék a telep házait kisajátítani...

Előzmény: nyebojsza (47247)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47248

Az elkerülő út elnevezés nem tőlem jön, én csak reagáltam másra.

A meglévő úttal és annak újítgatásával és fejlesztésével addig nincs probléma, amíg nem vonzza a Kecskemét-Csongrád (no meg Budapest-Orosháza stb.) teherforgalmat.
Ha elkezdheti vonzani, akkor a felújításnak az adott térkép mentén meg kellene buknia a környezetvédelmi engedélyezésen szerény véleményem szerint, pl. zajvédelem kapcsán.

 

Előzmény: RadiX (47245)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47247

OK

senki nem szereti ha teherautók dübörögnek a háza előtt.

De miféle lakótelep? 10-12 házról van szó, felénk régebben egy majorság nagyobb volt (mára már elnéptelenedtek)

Vajon mi lehet az olcsóbb, vagy melyik váltana ki nagyobb ellenállást? Egy akármilyen meglévő utat bővíteni? Vagy teljesen új nyomvonalon földeket kisajátítani, birtokokat feldarabolni?

Előzmény: ÁsítóSárkány (47227)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47246

Ha megnézed a térképet: rögtön, amint megépül az út... kivéve azt aki eleve Kiskunfélegyházára megy...

Előzmény: bp01 (47225)
RadiX Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47245

De az nem elkerülő út (mit kerül el szerinted?), hanem egy régóta létező földút leburkolása, ívkorrekcióktól eltekintve meglevő nyomvonalon.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47244)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.12 0 1 47244

Félreérted: ő épp az elkerülő út (vagy legalábbis a megrajzolt változat) ellenzője.
Nem szeretné, ha az elkerülő út a meglévő lakótelep alatt menne el közvetlenül.

Ami, mondjuk meg, meglehetősen igénytelen és tré tervezés is lenne.

Előzmény: mash.69 (47239)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.11 0 1 47243

Ez kellene az egész országban,nemcsak  a Nagykörősi útra. Néhol átadnak egy bicikli útat,már megvan a politikai haszonra való reménykedés. Semmi koncepció nem irányítja sem az útfelújításokat,sem az útttervezést.

Előzmény: mash.69 (47241)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.11 -1 0 47242

Nezd, itt legalabb meglenne a lehetoseg arra, hogy jol csinaljuk ( nem legyen atmeno forgalom ).

A terkepen latszik, hogy a telepulest elhagyva harom valtozatot is berajzoltak kecskemet fele. Abbol az elso egyenesen halad tovabb, a masik ketto viszont avval parhuzamosan, de kb. 250 es 500 meterrel nyugatabra.

Most nezd ugy, hogy peldaul kecskemet felol erkezel az 500 meterre levo valtazaton es csongrad az uticelod.

Ekkor nyugodtan haladhatnal tovabb egyenesen 500 meterrel az uzemi lakotelep mellet egy korforgalmon athaladva keresztezhetned a kiskunfelegyhazat tiszaalparral osszekoto utat es a legelon at enyhe ivben becsatlakozhatnal a bokrosi utba, ahogy a masik terkepen laikuskent berajzoltam. A bokrosi ut, azon rovid szakasza pedig ami a teheneszet mellet most elhalad, megmaradhatna mint szervizut.

 

Amugy, AsitoSarkany kivaloan leirta, hogy ez lesz a legrovidebb ut kecskemetre es tovabb budapest fele.

Azt is leirta, hogy a teherforgalomban nincs sebessegelony az M5 javara es utdij sincs vagy kevesebb. A jozan paraszti esz szerint vegiggondolva a csongradot elhagyo teherauto biztosan nem a 451-en fog tovabb menni az M5 fele, hanem majd szepen lefordul bokros fele, hogy az en birtokom mellett elhaladva erje el kecskemetet. Az allateledel gyar kamionjai mar most is erre fele jarnak felegyhaza fele, igy ezek is az uj uton fognak jarni. Ez majd mindaddig igy lesz amig a tonkre nem teszik az uj utat, mivel biztosan nem 30 tonna feletti forgalomra fogjak megepiteni, mert az ugye dragabb lenne.

 

 

 

Előzmény: mash.69 (47239)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47241

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/11/hodmezovasarhely-egyik-helentos-utjat-tette-rendbe-a-delut

 

H.vásárhely épül szépül, több ilyen kellene máshol...

Rögtön kezdhetnék nálunk a Nagykőrösi úttal...

 

2,7 km bruttó 311 millió ft-ba fájt...

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.11 0 2 47240

"Megyeri-híd..."

 

Meg a párja.

 

Meg az összes rekonstrukció (amiket időnként természetesen be kell ütemezni, de ez nem garancia arra, hogy olcsóbb lesz, mint újat építeni (műemléknél főleg nem), meg attól még a pénz, az benne van).

 

Meg az Árpád-híd bővítése. (Wiki: "Az 1970-es évek második felében készítették el a híd kiszélesítésének terveit (Uvaterv), amely szerint az eredeti középső útpálya mellé két oldalt gyakorlatilag két új hidat építetenek (a híd alatt állva ez kiválóan megfigyelhető). Az 1943 előtt megépített szélső főtartókat és a fölöttük levő pályaszerkezetet elbontják és helyükre ugyancsak kétfőtartós hidat építenek, szélesebb kocsipályával. A szélső főtartók legnagyobb távolsága (25 m) miatt nem kelett meghosszabbítani a hídpilléreket, elég volt azokat kis mértékben, a szerkezeti kövek helyének megváltoztatásával átalakítáni. Az új Árpád híd (1980–84) szélessége 35,4 méterre bővült.")

 

Meg az Erzsébet-híd from 1964 (2019-1964 szerintem kevesebb, mint 70, és az új az valamivel szélesebb is, mint az oridzsi.)

 

Józsi, arra válaszoltál már, hogy mennyi lenne a Galvani vagy az Albertfalvai híd a komplett területrendezéssel? Tehát hogy a forgalom rendesen oda is legyen vezetve, ehhez szükséges közműkiváltások, stb.?

Előzmény: hlln (47220)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.11 0 2 47239
Na de most oomolyan.
Egy nemlétező firgalomra akarsz elkerülőútat
Mashol meg tízen huszon ezres firgalmak mennek át falvakon
Milyen szolidaritást vársz tőlem
Előzmény: Freeholder (47224)
dimelo Creative Commons License 2019.11.11 0 2 47238

Barátunk a Google:

 

https://internet.kozut.hu/kozerdeku-adatok/orszagos-kozuti-adatbank/forgalomszamlalas/

 

OKA 2018

 

 

A közzétett ominózus térképvázlatot kénytelen voltam elforgatni,

mert ha egy ismeretlen tervező Nyugat-északnyugat felé tájolja az Északot, az ritkán véletlen....

Előzmény: ÁsítóSárkány (47237)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47237

Hol lehet elérni a viszonylag nem régi mérésen alapuló adatokat?

Előzmény: dimelo (47236)
dimelo Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47236

Részemről jelezném, hogy itt álljunk meg!

 

Az egész "koncepció" fiktív számokon alapul.

 

Az OKA2018 adatai az 5. főút és a 4502. út esetében meg sem közelíti a "prognózist".

De a 44-451. is eltérést mutat.

Nem lehet tudni melyik év adataiból készült a "modellezés". De hogy 2018-ra nem jött be a tipp, az tuti...

 

Szép időt töltöttetek el ezzel a gumicsonttal...

Előzmény: RadiX (47231)
NAR Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47235

Hány éve csinálják már az M0 déli szektor felújítását ?

 

1

 

Még hány évig fogják csinálni az M0 déli szektor felújítását ?

 

1

 

2018-2020, ha jól értem: https://budapestkornyeke.hu/itt-az-utfelujitasok-teljes-menetrendje-az-m0-as-deli-reszen/

Előzmény: trizs77 (47233)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47234

Felújítani persze néha muszáj...

Az M0 déli szektornál anno hülyeség volt spórolni a sávokon, látszott előre, hogy szűk keresztmetszet lesz...

Bennem az a kérdés merül fel, hogy mit alkottak amikor szélesítettek, hagyták a régi sávokat azt jó napot?

Vagy ha akkor felújították, akkor most miért kell megint?

Előzmény: trizs77 (47233)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.11 0 1 47233

https://hvg.hu/itthon/20191111_Az_M0asnal_Dunaharasztinal_50_perccel_is_megnohet_a_menetido?s=hk

 

Hány éve csinálják már az M0 déli szektor felújítását ?

 

Még hány évig fogják csinálni az M0 déli szektor felújítását ?

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47232

Persze, a jelenlegi minőségében ott volt. Ebben a minőségében kb. a kutyát se zavarja... ugyanis, ha nem ralli-versenyautóval mész, a 70-es tempót meg se fogod megközelíteni rajta.

Előzmény: RadiX (47230)
RadiX Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47231

Szerintem ez a becslés erősen ambíciózus, de ha a fele-harmada összejön, akkor már van értelme az útnak.

Előzmény: Freeholder (47222)
RadiX Creative Commons License 2019.11.11 0 0 47230
Előzmény: ÁsítóSárkány (47227)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.11 0 1 47229

Csak szimuálni kellene a >3,5t járművek útvonaltervezőit, ha elkészül a teljes út, például Kecskemét és Orosháza, vagy akár Budapest-Orosháza viszonylatban (hogy ne csak Csongrádról és Szentesről beszéljünk).

 

Ugye 3,5t felett sokkal kisebb az autópálya sebességelőnye (80 km/h vs. 70 km/h a 130 km/h vs. 90 km/h helyett), az útdíj meg távolságarányos.

Előzmény: bp01 (47225)
puntooo Creative Commons License 2019.11.10 0 7 47228

Bocsi, de ezzel a folyamatos trágár szöveggel szerinted a pesti kultúrfölényt igazolod a vidéki "suttyósággal" szemben?  

Előzmény: józsi24 (47219)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.10 0 1 47227

Egy átlag falunál aki odaköltözött a már meglévő út mellé, az tudta, hogy hova költözik. Netán az út mentén akarta árulni a portékáját stb. A dolog meg elkezdődött mondjuk anno Domini 1300 körül?

 

Ez itt egy meglévő lakótelep mellé építendő út, más helyzet. Itt a lakótelep adott előbb, nem az út...


Ilyen helyzetben szerény véleményem szerint a tervezőtől elvárható -- ha már nem tervez komoly zajvédelmet egyből -- hogy legalább a helyet meghagyja, hogy ha kiderül rövid úton, hogy rosszuk mérték fel az út elkészülte utáni forgalmi viszonyokat, akkor legalább viszonylag könnyen lehessen korrigálni? Ennek hiánya meg szerény véleményem szegénységi bizonyítvány kiállítása a tervező által saját magáról.

Előzmény: RadiX (47205)
bp01 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 47226

nyugati

 

keleti

Előzmény: bp01 (47225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!