Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47285

Új híd épül (tudom még csak tervezik, vizsgálják) Mohácson Csányinak, most meg ez:

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/11/jelentos-utepitesek-keszitik-elo-a-pick-szegedi-boviteset

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.14 0 0 47284

Megjegyzem, ha az erőforrások végesek, akkor az, hogy hová építünk bármit, per def politikai döntés.

 

EZ a politika.

Előzmény: trizs77 (47282)
20-as vonal Creative Commons License 2019.11.14 0 4 47283

Halkan politikamentesen megjegyzem Gyurcsány Ferenc Fletó is pápai.

Előzmény: trizs77 (47282)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.14 -2 0 47282

 

 

  M 83 Győr - Pápa

 

 

A Kedves Vezető megaszonta őszintén, nyíltan:

 

....Az utak építésénél számít a forgalom nagysága de legalább ennyire kell számításba venni az egyéb, politikai szempontokat is.....

 

Betartja.

A balkeze ugye pápai kötődésű.

 

Nehogy az ország harmadik közjogi méltósága ne kérhessen már ilyen iciri szívességet a hatalom No.1-től?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ez most egy ilyen világ.

Ez van.

 

Nincs ezzel semmi baj.

Alkalmazkodni kell hozzá.

 

Miért lep ez meg itt, e topikban bárkit ?

Ott volt négy éven át a sötét lelkű Kisvárdai.

Nyíltan körbe építette utakkal Várdát.

 

 

 

 

bp01 Creative Commons License 2019.11.13 -1 0 47281

Azért remélem nem csak 3 repülőgép kiszolgálása az oka annak, hogy egy gyorsforgalmi utat építünk Pápáig. 

Ráadásul ha jól értem eddig is megoldották a "logisztikát".  Ménfőcsanak után van kb 7 km-nyi települési szakasza a 83-asnak Pápáig. 

 

Ennyi erővel mondhatnánk, hogy nem kellene az idők végezetéig hagyni, hogy pl Kenderesen napi 2500 tehergépkocsi dübörögjön végig (ami kb 6x annyi mint ami Téten dübörög..). 

 

 

Előzmény: Herodes68 (47270)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47280

Ez "lista" még nem teljes...

 

A felsoroltak is szellempályák...

 

Nem lehet minden bokornál légibázis...

 

Elég az ideológiai összetartozás,

 

kivéve M4 Tisza-híd és keletre...

Előzmény: Herodes68 (47272)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47279

Nem.

Ausztriában a csendőrök úgy szórják az ilyenekre a 300-500 eurós büntetéseket mint a vízesés a cseppeket.

Ott még horror karaván se kell, elég egy túlsúlyos utánfutó.

 

Áthozzák Magyarosrszágra és Várbalog vagy Levél községekben összeállítják horror karavánná.

 

 

Előzmény: aladar644 (47277)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47278

Egyenként hozzák Sopronig vagy Hegyeshalomig, és ott a parkolóban állnak össze a karavánok...

Előzmény: aladar644 (47277)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47277

ezt hol állították fel?

Értem én,hogy ez veszélyes,de kérdezem ugyanakkor: Csak nálunk?? Ausztrián végig döngethetnek ezek a "szerelvények"??

Előzmény: pentium10 (47274)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47276

Ez lett beígérve a NATO-nak amikor versenyeztünk a német és román helyszínnel.

 

A NATO pénteken döntött arról, hogy a három jelölt, a németországi Ramstein,

a romániai Konstanca, valamint Pápa közül a magyar bázist választja

 

+ győri kórház fejlesztése kiemelten az égésplasztikai osztály.

Előzmény: NAR (47275)
NAR Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47275

Szerinted az 200 fős személyzet 2x2 sávos utat érdemel? Akkor tetszőleges lakótelepen minden 10 emeletes háztömbhöz külön 2x2 sávos utat kellene építeni? Az 3 darab C-17-es mennyit repül? Jól sejtem, hogy pl. Ferihegy egy napi forgalma nagyobb, mint a pápai reptér teljes éves forgalma?

Előzmény: Herodes68 (47270)
pentium10 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47274

Kommentar nelkul! 

20-as vonal Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47273

Pápának nemcsak ürügy,hanem kárpótlás is. A vasútfejlesztés elmaradása miatt (is),+ eléggé megnyirbálták a közvetelen vasúti eljutást Bp.re.

Előzmény: dimelo (47271)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47272

Nekem is van "listám" ! M30; M35; M47 !?!

Az M47-nek még a gondolatától is kiráz a hideg.

 

A 67-el egyetértek, a 76-al a ZalaZone járműipari tesztpálya miatt már nem.

 

Előzmény: dimelo (47271)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 -1 0 47271

Igen, ezek a felsőbb szempontok.

De ha eddig nem volt (Taszáron sem) akkor megnézném azt is, hogy

Romániában, Törökországban (etc. etc.) hol vezet autópálya a légibázisokhoz?

 

Lósz.rt Mama! Pápai szempontból ez az ürügy!

 

Civil voltam - vagyok - leszek.

 

Ellenben nem kifogásoltad a 67, 76 relációkat:)))

Előzmény: Herodes68 (47270)
Herodes68 Creative Commons License 2019.11.13 0 1 47270

 

Ebből szerintem az új 2x2 sávos 83-as főutat kiveheted. Pápán NATO bázis repülőtér van. Itt állomásozik 3  db C-17 Globemaster III. A repülőgépek üzemeltetésére több mint 200 fős, 17 nemzet katonáiból és a Boeing cég szerelőiből álló egység települ a fő műveleti bázisra.

 

 

Az pedig hogy Ők itt vannak annak beígért (máig meg nem valósított) feltétele az új  2x 2 sávos Pápa-Győr útvonal. Eddig csak tíz éves késésben vannak a magyar kormányok. Nem gondolom hogy ezeknek a gépeknek a működtetéséhez szükséges logisztikát (meg némi fegyverzetet) az idők végezetéig Takácsin, Győrszemerén Tét városán kellene keresztül szállítani.

Előzmény: dimelo (47269)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 -2 1 47269

Ebben a világban, ahol jelenleg is többszáz km szellempályát építenek,

eszükbe sem jut az elkerülő utak fontossága például Soltvadkertnél. De a fuldokló települések sora túl hosszú.

 

Egyetértünk: ma fontosabb egy oligarcha kedvéért Duna-hidat építeni, meg M44-et, (67, 76, 83)

mint megoldani több millió ember évtizedes közlekedési problémáit. (ez is hosszú)

 

 

Előzmény: nyebojsza (47268)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47268

Azért ha az a rész csak az 54-esig épülne meg (Nemesnádudvarnál már nyoma sincs a munkának, mindent visszavett a természet), és lenne rajta forgalom, Kecel meg Soltvadkert nagy bajban lenne, a Bócsa-Kecskemét közötti katasztrófális minőségű szakaszról nem is beszélve...

Előzmény: dimelo (47266)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 2 47267

Értem, hogy országosan 85-90% 12t feletti. Ettől még lehetnek környékek, ahol más a kép. Értem, hogy akár ennek vizsgálata is túlragozsnak tűnhet.

 

Ettől függetlenül, Freeholder felvetésére: úgy tűnik, hogy konszenzus van abban, hogy szakmai szempontokból nincs igény erre az útépítésre vagy burkolásra...

Kis hazánkban nem mindig a szakmai szempontok érvényesülnek, olykor 1-1 helyi oligarcha szava többet nyom a latba sajnos.

 

Az eredeti felvetést a magam részéről úgy értelmezem, hogy arról szól, hogy ha sikerül a lobbinak keresztülnyomnia az új utat -- amire itt konszenzusban nem látunk érdemi szükséget -- akkor legalább a zajvédelmi és egyéb lakott területet érintő környezetvédelmi szabályozást tessék betartani. Ha már olyan utat építünk, amire amúgy nem lenne igazán szükség, legalább ne szívassunk meg vele aránytalanul lakóterületeket. Ezzel egyet tudok érteni :)

Előzmény: dimelo (47266)
dimelo Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47266

A teherforgalom 85-90 %-a J4, azaz 12 t feletti.

 

Nagyon túlragoztuk ezt a témát.

 

Szentes és Orosháza viszonylatában jó alternatíva (lesz) a full M44.

 

Valakik lobbiznak, ehhez képest az M9 51-54. úti (leállított) összekötés is nagyságrenddel fontosabb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47264)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47265

Köszönöm!

Ebben a témában laikusként még nincs rutinom, milyen szavakra kell keresni :)

Előzmény: dimelo (47238)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47264

A <=7,5t tehergépkocsikról nem is beszélve..

Előzmény: dimelo (47258)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47263

Ahogy én látom, megalapozot a félelem, hogy akárminek is épíŧik, a gyakorlatban főútként fog funkcionálni... Hacsak nem valami lehetőleg automatizált megoldás van a tehertranzit kiszűrésére.

Előzmény: RadiX (47260)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47262

A jogszabály annyit ér, amennyire betartják és/vagy betartatják.

 

Lehet, hogy egyből egy rendszámfelismerő VÉDA kapu kell oda, ami a súlykorlátozást is figyeli :D

De azzal együtt meg nem lenne meglepő, ha már hirtelen nem lenne érdekes a lobbinak, aki ezt az utat tolja.

Előzmény: dimelo (47258)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47261

Termeszetesen nem ugy ertettem, hogy az egesz ut belterulette valna egesz kecskemetig.

Előzmény: RadiX (47260)
RadiX Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47260

De ebből ugye nem következik, hogy az egész út belterület lesz Kecskemétig?

 

Egyébként, ha tényleg komolyan gondolnák a forgalmi terhelés becslést, amit betettél, akkor ezt az utat főútként kellene megépíteni, és akkor jogos elvárás lenne a lakott terület elkerülése is.

Előzmény: Freeholder (47259)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.13 0 0 47259

A kecskemeti es iskola utcak jelenleg belteruletiek. A helyrajzi szamok nem 0-val kezdodnek.

Előzmény: dimelo (47258)
dimelo Creative Commons License 2019.11.12 0 0 47258

Ne fesd a falra az ördögöt:

 

Módosult a KRESZ (2013)

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

48. §

(14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.

(15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha

a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről;

b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik.

A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során

a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti.

Előzmény: Freeholder (47257)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.12 -1 1 47257

Latom meg mindig vannak olyanok akik szerint nem a teherforgalom szamara epulne meg ez az ut. Biztos majd az en, ket szep szememert valosulna meg, hogy gyorsabban tudjak eljutni a kecskes varosba es budapestre :)   Elegge kilog a lolab :) Amugy ott van egy 500 meterrel nyugatabra levo foldut, azt kellene leaszfaltozniuk.

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.12 0 2 47256

"nem 25-30, mert a többi másik utcában van"

 

Ja jó, bocs, elfelejtettem, hogy az átmenő teherforgalom zaja a szomszéd utcába már nem hallatszik át. :-)

Előzmény: nyebojsza (47255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!