Nem szeretném kipróbálni, de szerintem le lehet szedni az ajtó belső borítását becsukva is. Három csavar fogja. "Csak" a patentokat kell beáldozni. Normál esetben is felfele emelve jön le. A hideg még segíthet is mert könnyebben törik a műanyagpatent. Ha lent van a kárpitos rész, lehet hibát keresni. Ha utána estleg muszáj tovább bontani, akkor a belső alu lemezt simán elvágnám annál az 1-2 csavarnál amit takar a műszerfal.
Hangsúlyozom, nem szedtem még így le. De nem látom megoldhatatlan feladatnak. (1 patent nekem a normál leszedésnél is eltőrt)
Legvégső!!! esetben, belül a záró rész műanyag dobozát összetörve, biztos hogy kinyitható az ajtó. Szerintem.
Persze nem szeretnék a helyedben lenni és felelősséget sem vállalok a leírtakért.
Én pl Monroe-t vettem. Ugyan ennyibe került, kb 2500 per darab. Azt forditva kell berakni, mint az előző volt benne, tehát maga a munkahenger (a vastagabb része) van felül nekem. Egyértelműen rajta volt a dobozon szerencsére. Feltételezem azért, mert igy kevesebb por és mocsok jut bele, mert porvédő nincs ezeken, mint a lengéscsillapítókon. Elfér és nem is feszül, pedig én is azt hittem hogy fog. Sokat nem nyitogattam, mert az autót szétborítottam a garázsban egy két apróság miatt, amiből persze komolyabb műtét lett ahogy beleástam magam, de a pár alkalom alatt amikor kinyitottam, akkor jónak tűnt.
Akkor valóban jó hír. Biztosítékokat nézted már? :)
Ha leveszed a belső küszöb borítást akkor hozzáférsz az ajtóba bemenő kábelekhez, ha ez nem elég akkor az ajtó burkolatot is le kell szedned a benti kábelek eléréséhez. A belső küszöb borítást mindenképpen le kell szedni, mert úgy jobban hozzá férsz az ajtóhoz. Kipattintod a zsanér környékén és a lenti részen két-három helyen és hátrafele kell csúsztatni.
Az első ajtó zárban van 4db mikro kapcsoló és ezek ha elkopnak akkor tudnak ilyen hibát produkálni. A jó hír (másoknak), hogy ennek előjele van, pl: az ajtó visszazár, kattog nyitásnál de a VCDS már sokkal korábban kimutatja, hogy a szerkezet kontakthibás. A kapcsolókat ha van türelmed és időd a próbálkozásra lehet cserélni, de éredemes az egész szerkezetet kicserélni, mert a kopás a kapcsolóknál sajnos nem áll meg. Én az enyémben 3db zárat cseréltem, az áruk kb 30k volt/db eredetiben, az ajtó keretet nem kell kiszedni hozzá.
Kinyitáshoz ha már beragadt:belülről kell letépni a kárpitot, lecsavarni az alu védőlemezt és akkor hozzáférsz a zárhoz. sajnos volt már nekem olyan, hogy egy beragadt Borában vésővel kellett szétverni belülről a zár szerkezetet, de szerencsére az ajtó nem sérült.
A VCDS ezért is jó, mert ezek a hibák megelőzhetőek. Ebben a fórumban már többszőr volt erről szó, érdemes rákeresni.
...hát, ha minden egyben van (nem hullott szét a zár) akkor ez valószínűleg az ajtóátvezetőben egy (legalább, de lehet hogy több) törött vezeték lesz. (...erre utal, hogy belülről sem nyílik. Ilyenkor a kp-zár reteszelve marad és a kilincsek nem nyitnak, hátsó ajtónál jártam már így, de ott csak a külső kilincs volt széthullva és aktív volt a bébizár, ott elég volt szétszedni a kilincset és a kihullott rudazattal nyitható volt)
Ehhez talán a lábtér kárpitját lebontva hozzá lehet férni. Ha nem, akkor az komoly gáz. Akkor a kilincset megbontva talán még érdemes lehet próbálkozni, minden egyéb megoldás komoly roncsolással jár és csak egy tartalék komplett ajtó megléte esetén fognék hozzá, de előfordulhat még a sárvédő borítás sérülése is.
"Már épp megfogalmazódott bennem, hogy így rendbe rakva a kocsi, ugyanolyan jó lett, mintha valami 1-2éves bármi mással autóznék.
Erre fejbe ba**ott a csomagtérajtó, megadták magukat a gázteleszkópok."
:-D Az A2-es bizony ilyen! Ahhoz elég jó autó, hogy feledtesse veled a korát, de ahhoz elég korosak már, hogy időről-időre bebizonyítsák az idő mulandóságának hatásait! Teleszkópoknál vigyázz a beépítési irányra! Amikor én cseréltem, akkor pont úgy építettem be mint ahogy az eredeti benne volt (palackkal a kasztni felé) és tényleg olyan akármilyen lett, mint azt korábban írták is. Azután talán 2 év elteltével megláttam a feliratot rajta, hogy "BODY ->" és e-szerint pont fordítva voltak... Amikor megfordítottam akkor csodák-csodájára egyből kisimult minden, lett csillapított végállás, megfelelő erő, alsó helyzetnél is lassítás. (nem pattant vissza olyan sokszor)
Mérjed. A jobb menésfaktor viszont nehezebb jobblábat indukál, csalóka a mérésben :D
"Már épp megfogalmazódott bennem, hogy így rendbe rakva a kocsi, ugyanolyan jó lett, mintha valami 1-2éves bármi mással autóznék."
Ezért érdemes!
A teleszkópra (is) fontos, hogy ne valami utángyártott kerüljön bele, hanem az eredeti. A többinél bántó dolgok történhetnek (hidegben "darabos" gáz, nyáron felrúgja ezerrel..) A Stabilus nevű cég az eredeti beszállító. Árban is ugyanaz, sőt.
"Alapjárat már nem olyan sima mint a beszereléskor az első próba úton, most kb ugyanolyan mint a régivel volt."
Azt nem tudom, milyen minőségű egy aliexpresszes szonda tartósan, de mindenképp érdemes a szívócső-traktust és a vele együtt a szívótérnyomás-érzékelőt letisztítani. ha koszos, akkor az alapjárat picit fel-le ingadozik. Ugyanezt csinálja, ha a fojtószelep koszos, vagy annak az érintkezőpályája kopott.
Ha valakit érdekel, a kínai barátaink végre gondoltak ránk is, és legalább egy javító matricát kiadtak az A2 höz, fényszóró kapcsolóhoz. De van még pl küszöbre A2 feliratú védőcsík is már.
HUF 1,228.05 9%OFF | Black Car Front Headlight Switch Repair Decals Stickers Sticker For Audi A2 Repair Sticker Fix Ugly Button Car Stickers https://a.aliexpress.com/_mtuARA1
HUF 1,043.54 45%OFF | 4PCS/Set Car styling 3D carbon fiber Door Threshold Cover Stickers For AUDI A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 LOGO Emblem Accessories https://a.aliexpress.com/_mKUEuup
Ma mentem 40km-t az új lambdaszondával (első, szabályozó).
Alapjárat már nem olyan sima mint a beszereléskor az első próba úton, most kb ugyanolyan mint a régivel volt.
Lehet az új lambdaszondának kellett egy kis használat vagy a motorvezérlőnek kellett megtanulnia nem tudom.
Első próbaúton nem éreztem, de most határozottan jobban megy a kocsi, főleg magasabb fordulaton. Eddig ha pörgettem kb nulla értelme volt, most gyorsul ahogy kell. Tetszik.
Én is szívtam vele eleget, ezzel az eredetileg nőknek szánt bevásárlókocsival...... Vannak gondok mindig, és a későbbiekben is mindig lesz velük valami. Régi autók már ezek, sokan cserélték le Q3-ra, de az sem az olcsó történet, ha hozzá kell nyúlni. Akinek ilyen autóval van, annak erősen javasolt a VCDS beszerzése. Nem rossz autók, csak erősen túlárazottak, és bár a 3-4l/100km gázolaj jól hangzik, de erre monda egy hozzáértő, hogy az ilyen autókat nem csak megvenni, hanem fenntartani is kell tudni. A legfiatalabb A2-ek is sok évesek....., de a nők általában nagyon ragaszkodnak. hozzá...