"Zorana Mihajlović szavaiból kiderül, Szerbiában ezekben az években felpörögtek az ilyen célú beruházások, hiszen az elmúlt két évben 150 kilométernyi autópályát adtak át a forgalomnak. Egy korábbi sajtóhír szerint ugyanakkor
az elmúlt négy évben összesen 300 kilométernyi új szakaszt helyeztek forgalomba, ami évi 75 kilométernyi előrehaladást jelez."
gondoltam valakinek feltűnik,hogy a szerbek 75 km/év átlaggal építik az autópályákat,és nem teljesen alföldi szakaszokon,hanem a délen fekvő hegyekben is. Lenne elképzelésetek,hogyan lehet ezt csinálni?
Nálunk egy stadion/ néhány év teljes pénzkidobásos alapon pörög a gazdaság.
Az kérdés, hogy mi a szükséges... Pl. akarjuk-e, hogy a délkeleti agglomerációból Dél-Buda felé behajtson a forgalom a városba a Határ útig vagy inkább menjenek körbe az M0-án és a Tétényi/Fehérvári/Szerémi/Budafoki utakon jöjjön be...
Mit csináló? Egyébként ha jól látom, nagyjából favágás nélkül el lehet vinni az utat a hídtól az M5-ig, aztán el lehet gondolkodni, hogy kell-e tovább.
At fognak lepni a fejuk felett, nem lesz ott viadukt, ha kell torvenyt modositanak es kivagnak minden fat. Speciel ha jol tudom az az erdo azert lett ott mert kihagytak anno ennek az utnak helyet. Azt notte be az erdo.
Ez azért sületlenség, mert ha meglépik akkor a Galváni híd folytatását, (Határ út) jó 10-12 méter magas viaduktokon lehet(ne) megépíteni ami 2x3 sávos út + középen villamos esetében, jó 5-7 szeres költségnövekedéssel jár(na).
Így lehet taccsra tenni a 30-40 év késéssel mégiscsak megvalósulni látszó, városi út fejlesztéseket.
Ahhoz képest, hogy a rendszerváltás óta - szemben az állampárti időkkel - jó néhány volt és jelenlegi vezetőnek van pápai kötődése (Gyurcsány F., Kövér L., Kuncze G., Kontrát K., Hoppál P.), nem lehet azt mondani, hogy a város nagyon profitált volna ebből a közlekedési hálózatok terén.
Nem valósult meg a Győr-Celldömölk vasútvonal villamosítása, a megszűnés határán van a Pápa-Veszprémvarsány vasútvonal és a 83-as út fejlesztése is nagyon lassan jutott el odáig, hogy talán néhány hónapon belül elkezdődhetnek a 2x2 sávos, osztott pályás út építési munkái. Ez utóbbi fejlesztéssel a magyar kormány a NATO-val szemben vállalt kötelezettségének 10 év késéssel tesz eleget. Közben a 83-as utat nem véletlenül lehet a 150 évvel ezelőtti, a lovasszekerek nyomvonalát követő, keskeny pályája miatt halálútnak nevezni gyakorlatilag az egész Pápa-Győr közötti szakaszán.
A repülőtér egyébként a katonai rendeltetés mellett a polgári teherszállítás beléptető kapuja és a győri ipari parkot is ki tudja szolgálni.
Az 5-ös út kétsávos körforgalmai - 2 darab - a nagybani piachoz és az ELI-hez készült, amit azt hiszem ezen beruházások keretében építettek meg. Ezeken kívül 2011 óta Szeged közigazgatási területén nem épült út! Az 55-ös felújítását nem számolom ide.
"Az 5-ös út a kétsávos körforgalmaival, tegyük hozzá a pontosság kedvéért ;-)))"
Mármint melyik kétsávos, melyik nem. Az M43-ra (és így az M5-re) vezetők pl. nem azok.
"az M5 és az M43 is nagyon messze vezet a várostól"
Igazából az M43 Baktótól és Újpetőfiteleptől tökre nem messze van, lehet vagy egy km is a Tyúkász kocsmától (mint a helyi Fő Landmarktól).
Meg egyáltalán, ahogy tanult kollégánk, felucca mondotta volt (bár talán az M7-re vagy az M6-ra), "ez egy európai szintű közlekedési folyosó, hogy jön ide, hogy [...] hány lehajtót akar?" (konkrétan tán Érd). Itt is, szépen látszik, hogy a Töltés és a vasútvonal határozták meg a város fejlődését (Baktó és kiskertjei a konkrét esetben). Ha délebbre kötötted volna be az M43-at az M5-ösbe, akkor is ugyanennyire föl kellett volna jönni északra, ami lássuk be, elég értelmetlen egy alapvetően kelet-nyugat irányú útnál csak azért, hogy lehessen picit spórolni a szegedi bekötéssel.
Az M5 dettó, az lett volna még szép, elhozni a város és Dorozsma között. Utána meg úgyis el kellett volna húzni a vonalvezetést kicsit nyugat felé, akár Zentának, akár Szabadkának kanyarítod, mert a Tisza meg a holtága meg az ezeket követő települések útban vannak. A szerbek meg főleg inkább Szabadka felé vitték, mert nekik ott megy az észak-déli útjuk.
"ezért bekötő- és átkötő utak sokasága épül és szépül örökké"
Hmm, azért ez itt egy domináns bevezető útvonal, szerintem ugyanitt van már a középkor óta. :-)
Legalábbis arra fogták.elég primitív hozzáállás, jó lenne felnőni már,hiszen nem csak egy polgármesterről van szó.
Ennek ellenére minimum 3 terv is volt kidobott többszáz millióért. Csoda lenne,ha valami történne.
Csányit meg lehet győzni,hogy használja az m6-ta hídig. Különben Alsómocsoládon is van egy Pick részleg,azért jött egyszer szóba ennek is a neve Pécs irányából,ami összeköti az M9-vel Pécset,de leginkább a mohácsi vágóhidat.
Az 5-ös út a kétsávos körforgalmaival, tegyük hozzá a pontosság kedvéért ;-)))
Amúgy persze, kell az út, de itt is látszik a koncepciótlanság, az M5 és az M43 is nagyon messze vezet a várostól, ezért bekötő- és átkötő utak sokasága épül és szépül örökké, hogy valahogy használhatóvá tegye az elcseszett hálózatot...
Az a helyzet, hogy már az M43-as autópálya 5-ös főútig való építésekor szó volt róla, hogy az 5-ös bevezetőjét 2x2 sávosítják. Ez azóta sem történt meg. Közben az M43-5-ös főút csomópontjának délnyugati oldalára odaépült az új nagybani piac, a délkeletire pedig odaépül majd a Pick.
Nem hiszem, hogy ez a nyúlfarknyi útszakasz bővítése odavágná a költségvetést. Talán elvárható az, hogy egy 160 ezres város egyik autópálya csomópontjából egy 2x2-es út vezessen be a városba, kapcsolódva a város egy másik 2x2-es útjához. Mivel a 47-es bevezetőjét a helyhiány miatt soha nem fogják kiszélesíteni, az 55-öst meg a legutóbbi felújítása során úgy tűnik nem úgy alakították ki, hogy mostanában szélesíthető legyen, ezért teljesen érthető, hogy maradt az 5-ös főút.
október 13 óta más szelek fújnak Pécsett,tehát esélyes,hogy nem épül semmi Mohács körül. Viszont a régi M9-es vonalán, Kaposvár Szekszárd között nincs többé renitens ök. (értsd minden narancssárga),tehát vissza állhat a régi verzió. legalábbis a szóbeszédekben,mert épülni biztos nem fog semmi.
Öööööööööööööööö, azon kívül, hogy szétqúrják a MÁV-telepet, más értelmét nem látom... És miféle ipari park, hol? És miért itt, a relatív sűrűn, mégis kellemesen beépített részen, miért nem kint a csába, a mezőn???