Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14127

Köszi az árakat.

Gyakorlatilag a tengelykapcsoló szett viszi el őrült irányba a javítási árat... :( 

Előzmény: Kúú (14125)
blueye Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14126

Eddig is tobb helyen olvastam hogy a Powershift nem ajanlott, ez megint megerositett benne.

Kúú Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14125

Kúú Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14124

Természetesen egy korszerű diesel autóban van lendkerék hisz hallom, hogy csattog a motortér felől valami, remeg és berázza a kasztnit alacsony fordulaton. A lendkerék valóban 128 körül van, ha csak azt cseréltetném akkor 270 körül jönne ki a művelet szereléssel együtt. A kuplung szerkezet, tárcsa, csapágy, csavarkészlet még hozzá ~360 lenne külön.
Sufni műhelyek elvből nem vállalták mert nincs hozzá kiemelő szerkezetük amit be tudnának programozni (ami ugyanazon az úton vissza is helyezi a váltószerkezetet)

 

1-2 nap talán és belenéznek végre az autóba a budaörsi fordnál, rakok fel tisztességes árajánlatot, hogy tisztán lássatok ti is.

Addig is egy hasonló ajánatot az érdi fordtól kaptam - amiben annyi a különbség, hogy két féle kuplungot kínálnak (ebben az ajánlatban az olcsóbb szerepel)

Csak azért írtam, sosem fórumozok, hogy legyen valami nyoma a következő "cserés" embernek mert nem találtam semmi korábbi fórumos történetet ami alapján fogást találhattam volna a szervizeken.

 

Üdv.

Ata61 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14123

Hát ez nekem is új,nem szoktak az biztos.

Előzmény: mzdude (14122)
mzdude Creative Commons License 2020.02.14 0 0 14122
Előzmény: Ata61 (14121)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14121

Automata váltós kocsiban nincs kettöstömegü,ezt jól tudod. Valami nagyon sántít a dologban,nagyon le akarják húzni.

Előzmény: mzdude (14120)
mzdude Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14120

Hmm, automataváltós kocsiban még kettőstömegű is van? Úgy tudtam, nem jellemző a kettő együtt. Dehát mindig tanul valami újat az ember.

Előzmény: Kúú (14115)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14119

Ja,és számoljunk.Alkatrészt én viszem,itt igy is lehet.Lendkerék + kuplungszett 100-120 ez ft munkadíj kb 80 ez ft 6-8 óra alatt megvan.Ez kb 200 ez ft. Saját véleményem,ez nem lehet több csak mk szervízben,és lehúzos maszeknál.

Előzmény: Kúú (14116)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14118

A márkaszervízes árakat felejtsük el,kb 10 szeres a különbség.Egy ízzocsere is náluk tízezres tétel.Amúgy a vezérléscsere pofon egyszerü (végignéztem)kővetkezöt már sk cserélem.A váltot levenni nem értem miért lenne próblémás,néztem vídeót a lendkerék cseréröl,én nem láttam bonyolultnak.

Előzmény: Kúú (14116)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14117

Munkadijjal (2-óra)együtt volt ennyi,az anyagokat én vittem és Kovács Autotol rendeltem.Hoszbordás szíj,és görgö(csak görgö feszítő nem)az nincs beszámolva,azt én cseréltem sk.

Előzmény: szotyika77 (14112)
Kúú Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14116

Bármely ford szervíztől kérhetsz árajánlatot. Próbálkoztam maszeknál is, de jelen pillanatban technológiai háttér miatt nem vállalják a váltó kiemelését - ergo kénytelen vagyok márkaszervízhez fordulni.

Ugyan a maszek szervíz is 520 ért szerdi be a lendítőkereket kuplungszerkezettel együtt és max óránként 8000 ftot azaz nemegészen 50.000 Ftot spórolnék ha nem márkaszervízbe viszem.

 

Én sem hittem, ezért is fordultam a többi ford szalonhoz. 20-30 ezres differenciák lettek csak.

Nincs más út, jelenleg használhatatlan mert szétverné a váltót tehát csak megcsináltatni lehet.

 

Üdv. D.

Előzmény: htibor (14108)
Kúú Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14115

Látom sokan fennakadtak az összegeken de valóban ennyi.

 

2016.01 havi Ford focus 1.5 TDCI mindezt a Powershift automataváltó teszi különlegessé.

 

A kettőstömegű és a kuplungszerkezet, tárcsa együttesen 520 ezer a budaörsi fordnál a 160 ezer a munkadíj. külön felesleges is lenne cserélnem, hisz előbb utóbb a kuplung is behal. maszek műhely nem vállalja a váltó kiemelését sem.

az 508e ajánlat: a vezésléscsere, olajcsere+ zűrők, váltóolaj (csak a váltóolaj 60 ezer) + váltószűrő 18ezer, hátsú garnítúra tárcsa + betétek (175ezernél elkoptak)

 

Mérnöki hib, hogy a kettőstömegű 190e km-nél behalt. nincs nehéz lábam, max a sok autópálya vethetett véget neki.

 

Lássuk be, ezt követően lesz megint egy hibátlan autóm.

 

D.

szotyika77 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14114

Köszi szépen, azt olvastam, hogy az én típusomnál 180ezer km a vezérlés csereintervalluma, úgy gondolom, hogy majd 160 ezernél kicseréltetem, biztos ami biztos. Persze csak akkor ha addig nem lesz probléma vele :D 

 

Azt hallottam, hogy a kettőstömegűt azt a kuplungcserénél szokták együtt cserélni, addig nem is szeretnék hozzányúlni. 

Előzmény: htibor (14113)
htibor Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14113

Márkaszerviz 128-ért cseréli vezérműszíj készletet vízpumpával legyen ez irányadó.

 

Kettős tömegűt akkor, ha üt, rángat és csörög, de durva lenne, ha előbb menne tönkre, mint egy kuplungszett, általában 150-300 ezer km közé teszik a használattól függően az élettartamát. Ha kuplungcserés lesz a kocsi, akkor ott eldönthető a kérdés, hogy kell-e cserélni vagy sem, általában javasolják a kettőt együtt cserélni. (úgy főleg zsebbe nyúlós történet)

Előzmény: szotyika77 (14112)
szotyika77 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 14112

És ezek a számok amiket te írtál anyagokkal együtt voltak ennyik, vagy te vitted az anyagot, és ez csak a munkadíj? 

 

Az én autóm egy 2013-as mk3, 1.6 TDCI 70kW, és most járok 120 ezer km-nél, és nagyon kiváncsi vagyok hogy mennyi lesz a vezérlés csere, ami nemsokára eljön. Riogattak már 200-300 ezres összegekkel is, és meg 150 ezressel is, ha megtudnám úszni egy százas alatt azt nem bánnám :) :D 

 

Kettőstömegűt azt mikor kell cserélni, hány év/km után? 

Előzmény: Ata61 (14109)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 14111

Szerencsére még nincs szükségem rá,pedig már  200ez km fölött járok.Azért írd majd meg légyszi az újonnan beszerelt lendkerék és kuplung szett pontos típusát,egyszer még jól jöhet.

Előzmény: elemes (14110)
elemes Creative Commons License 2020.02.12 0 0 14110

kettőstömegű lendkerékből több típust is lehet találni ami az 1.6TDCi motorhoz való, a 76 ezrest én is megvettem aztán szétszerelés után ott van az asztalon a kibontott meg a 76 ezer forintos és nem passzol.

 

most van egy ilyen 76 ezer forintos lenkerekem.

beépíthető csomó más fordba (pl ford fiesta 1.4 dízelbe).

alvázszám alapján ki lehet keresni melyikekbe.

 

olcsón eladom :-) de tényleg.

Előzmény: Ata61 (14109)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 14109

Szerintem egy nullával véletlen többet írtál:)

Nekem komplett vezérléscsere (nem szakszervizben)52 ez ft volt.Kettős tömegű meg Kovács Autónál 76 ez ft-ért van.1.6 TDCI 85 Kw

Előzmény: Kúú (14105)
htibor Creative Commons License 2020.02.11 0 0 14108

Tudnád részletezni számunkra ezeknek az 500 és 700 ezres szervizeknek a tartalmát? Mert eléggé vad számok akár egy vezérléscserés revízióhoz vagy kettőstömegű+kuplungszett cseréhez egyaránt.

Köszi!

Előzmény: Kúú (14105)
mzdude Creative Commons License 2020.02.11 0 0 14107

Azt hogyan?

 

https://alkatreszek.hu/tipus/ford/focus/focus_iii_2010_07/107885/eroatviteli_alkatreszek/kettostomegu_lendkerek/osszes_termek/-_1?per_page=2

 

Van mindenféle verzió, nem tudom, hogy melyik kell bele, de 167.000 Ft a legdrágább tétel a listán.

Előzmény: Gézen_Gúz (14106)
Gézen_Gúz Creative Commons License 2020.02.11 0 0 14106

700e ???

 

autó értékének a fele???

Előzmény: Kúú (14105)
Kúú Creative Commons License 2020.02.11 0 0 14105

1.5 tdci mk3 focusom van. a dilemma az, hogy most értem el a 190.000 km-t és eljött a kettőstömegű lendkerék cseréje stb. ez jelenleg 700e

első diesel autom, de utolsó is. fél éve volt egy 500e ftos revizióm, vezérlés stb 160 ezer km-nél.

 

szeretem az autót de ezek a költségei kivetnek az életből.

üdv. Dávid

Előzmény: Keri Arpi (14098)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.08 0 0 14104

Szia!

Tedd be ide is,de a fejlécük alatti színes szöveget olvasd el.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9008022

Előzmény: opi064 (14103)
opi064 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 14103

Üdv! 

 

Kis segítséget kérnék a szakértő Uraktól: 

 

Adva vagyon egy Focus I.  2003. évjárat, 1388 ccm, 55 kw, motor:FXDB

Néha nem idul. Ónindító forgat, a motor nem indul. Aztán egyszer csak beindul. Ezt néha csinálja. Többnyire tünetmentes. Delphi diadnosztikával kiolvasva: P0320  "gyújtás/befecskendező motor fordulatszám áramkör hibás". Valamint: C1303 "jobb első szigetelt csatlakozó áramköri hiba".

Valami ötletetek, hogy mihez nyúljak? 

manta66 Creative Commons License 2020.02.02 0 0 14102

Köszi!

Előzmény: Ata61 (14101)
Ata61 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 14101

Szia!

Alacsony szintnél jeleznie kéne.Ha lekötöd róla a vezetéket és azokat összezárod akkor is jeleznie kéne,ha jelez akkor az uszó rossz vagy a biztosíték.Ha nem jelez összezárt vezetéknél,lehet kábelhiba biztosíték vagy kiégett jelzőízzó is.Végig kel bogarászni(multiméter)kimérni.

Előzmény: manta66 (14100)
manta66 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 14100

Sziasztok!

Egy MK1 Focus-szal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.

2000 évjárat, 1,6 16V. ABS van benne.

 

Hogyan működik a fékolajtartály úszókapcsolója ezekben az autókban?

Miért van három vezeték az úszóhoz?

A két vezetékeset értem, ha az úszó fent van, akkor zár, ha az úszó lent van, akkor nyit az érintkező benne.

 

Kíváncsi voltam, hogy működik-e a fékfolyadék szint érzékelés.

Először kivettem a tartály tetőt az úszóval, de nem gyulladt ki a fékhiba lámpa.

Aztán lecsatlakoztattam a vezetéket is az úszóról, de a fékhiba lámpa így sem ég.

 

Nem kéne akkor jeleznie, ha szakadt a vezeték, vagy alacsony a folyadék szintje?

 

szotyika77 Creative Commons License 2020.01.30 0 1 14099

Szia! 

 

Ha fent vagy facebookon, akkor csatlakozz a következő csoportokhoz: Ford Focus III Mk3 2011-2018, illetve a Ford Focus Club Hungary. Itt lehet hamarabb adnak választ, és aktívabb az a két csoport.

 

Én viszont ekkora távra már a dizelt választanám, nekem 2013-as 1.6 dizel van, és én is ekkora távra használtam januárig. A szervízköltsége nem egetverő, én évente 2x viszem, egy olajcsere-szűrőcsere kombó fékbetétcserével legutóbb 60K volt. 

A benzinesről nem tudok véleményt mondani, még nem ültem próbakör erejéig sem benzines fókában sajnos :) 

Előzmény: Keri Arpi (14098)
Keri Arpi Creative Commons License 2020.01.29 0 0 14098

Segítsetek légyszi. Választanom kellene egy 2014-es 1.6-os TI-VCT és egy 2015-ös, már ráncfelvarott 1.5 TDCI Focus között. Felszereltség ugyanaz (Titanium) a dízelben lévő navi a különbség csak, árban forintra ugyanaz mind két autó. Mindkettő megbízható helyről van, végig szervizelt, a benzinzesben 113ezer, a dízelben 123ezer km van. Napi kb 60km ingázásra fogom használni, éves szinten pár utazás, pálya összesen 20-21ezer km.

A kérdés nem a szokásos "melyik éri meg jobban", hanem az, hogy melyik a jobb?! Érdemesebb a dízelt választani pusztán a típusfrissítés miatt, vagy épp ellenkezőleg legyen a picit korábbi a benzines motor miatt?

Semmi bajom a dízelekkel, sőt egyenesen kedvelem a karakterisztikájukat, cégesben/béreltben többször is vezettem, hosszabb (kb 1500km) hétvégi utakra is, de sajátom sosem volt. Együtt tudok élni azzal is, hogy "átlagban" kicsit több a szervizköltsége, ha jobb ez a TDCI, mint az benzines. Most 5 éve egy 2008-as, 1.6-os sima benzines Focust nyúzok, 90ezret mentem és meg vagyok elégedve vele, tehát a típus biztos. 

Ha az élet is úgy akarja, akkor kb 5 év múlva cserélném megint, szerintetek akkor eladható "még" a dízel?! Várni és keresgélni sajnos nem igazán tudok, ez a két autó biztosan leinformálható, így ezek közül választanék. 

Köszi előre is :)

reimre Creative Commons License 2020.01.26 0 0 14097

Sokat ne várjál tőle.....

valószínűleg olyan alapvető funkciók hiányzanak belőle mint pl. az RDS.

Bár most így hirtelen nem emlékszem a linkedről, hogy ez androidos cucc vagy még MP4 player.

traktoros82 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 14096

Igen, most ez következik. Szerzek 1 átalakítót és hajrá.....meglátjuk mit tud az új rádió.

Előzmény: reimre (14094)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.01.25 -1 0 14095

Utolsó szériás (2018 tavaszi gyártás) 1.6-os szívó Focus3-nak vannak nyűgjei? Melyek az Mk3 Focus típushibák?

reimre Creative Commons License 2020.01.23 0 0 14094

Ügyes kütyünek tűnik, bár az ára tényleg elég húzós.

Meg ha nem találsz ilyet valahol ejus raktárból vagy EU priority line akkor még 27% tréfát és 3500 Ft lerablási díjat is fizethetsz érte.......

 

Ha már egy sima 2 DIN rádiót úgyis vettél én megnézném mekkora faragás kell a beépítéshez.

Előzmény: traktoros82 (14093)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14093

https://www.aliexpress.com/i/32748468507.html

 

Erről mi a vélemény? 

Az ára mondjuk kicsi húzós még ha 300 Ft/dollár árfolyamon nézem is, de végül is tud bluetooth-ot. 

traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14092

1 darab kábelre nem akarok várni heteket. Azt veszek itt. Ennek se vészes annyira az ára....

Előzmény: reimre (14091)
reimre Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14091

Sok minden létezik, az alin pl. láttam olyan olcsó 2 DIN rádiót amihez opcióban lehetett az "universal" helyett ISO kábelt kérni, ha egyáltalán az MK1 olyan. A típussepicifikus rádióknál ez a csomag része.

A kínaiknál kutakodjál egy kicsit, de nem vagyok benne biztos, hogy akarsz még 3 hetet várni egy kábelre.

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200122140802&SearchText=radio+iso+cable

Előzmény: traktoros82 (14088)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14090

....közben ahogy nézelődtem volt olyan változat a 6000 rds eon-nak ahol volt AUX rész. 

Kár, hogy ez enyémen nincs, akkor csak 1 átalakító kéne aminek az egyik vége jack és már lehetne is rákötni a telefont hogy "normális" minőségben szóljon a zene és nem kellene szétfaragni semmit. 

Előzmény: traktoros82 (14088)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14089
Előzmény: traktoros82 (14088)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14088

Ennek a rádiónak milyen lehet a csatija? 

Mert ha megjött az új és annak ilyen.....

 

   

 

Addig oké hogy magát a rádiót biztosan faragni kell a konzolba de vajon mi a helyzet a csatival? Mert ha azt is cserélni kell akkor villanyszerelőhöz is el kell vinnem. 

Esetleg a gyári és e között (már amennyiben eltérő) létezik valami átalakító hogy ne kelljen forrasztgatni?

Előzmény: traktoros82 (14080)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14087

Köszi, akkor biztosan faragni kell.....

Előzmény: pathfinder13 (14082)
valhalla0308 Creative Commons License 2020.01.22 0 0 14086

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék.Napokban vásároltam egy 2019-es Focust.
A menü angol, ami engem nem zavar, de , ha lehet magyar menüt tenni rá, érdekelne.Hol, miképp?
A másik, ülésfűtést hogy és hol lehetne bele teteteni?)
Köszönöm, ha valaki segít.

paca76 Creative Commons License 2020.01.21 0 0 14085

Sziasztok!

 

2006-os Focus C-Max-om van, 1,6 benzines 85KW-os

 

Egy éve van nálam a gép

 

Tavaly télen a hidegben nagyon nehezen melegedett be a gépezet napi 15 km ingázás a városba oda-vissza, amiből 10-12 km-en keresztül jó, ha elérte a 60-70 fokot  a víz, mire elértem a célt ment fel kb, 90-re (belső fűtés hidegre volt állítva).

 

Elvittem szerelőhöz, aki kicserélte a termosztátot, (ez megtörtént mást viszont nem cserélt) a mostani  januári  hidegekben veszem ismét észre, hogy megint nem melegszik a verda rendesen...

Teljes hűtő előtti rész letakarás kartonnal megtörtént, de szinte semmi változás sem történt.

 

Mit kellene még kicserélni szrintetek??

 

 

Köszönöm előre is.

 

 

 

Laci

Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2020.01.21 -1 0 14084

Szasztok, tudtok manuális váltókkal foglalkozó szervízt? Budapest, inkább a déli része.

reimre Creative Commons License 2020.01.21 -1 0 14083

Találkozott már valaki ezzel?

 

P2176 Throttle Actuator Control System - Idle Position Not Learned

Telente szokott előjönni, általában januárban és általában kétszer. Mi generál ilyen hibakódot? Gondolom a motoron kívül van ott egy potméter és arra panaszkodik, de lehet a sötétben tapogatózok.

Egyelőre inkább csak kellemetlen, mikor kidobja (érdekes módom hol speed limit hol engine falióra társaságában) hagyom egy kicsit melegedni, leállítom, letörlöm a hibakódot, gyújtás le, indítás és már rendben van. De azért jó lenne elejét venni annak, hogy majd eccer jól ottmaradjak valahol jó messze egy ilyen hiba miatt, mert a speed limit módban az autó használhatatlan.

pathfinder13 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 14082

MK1    1.8 DIN

MK2    2 DIN

 

 

Előzmény: traktoros82 (14080)
reimre Creative Commons License 2020.01.20 -1 0 14081

Ilyen van a videón is. Úgyhogy ehhez először valami szerszámot kell faragni aztán ha kijött akkor a sima 2 DIN-es fejegységet belefaragni.

Lusta vagyok rákeresni, de sztem ehhez már nem is nagyon van típusspecifikus kiadás, szal faragni kell. Hogy mennyit az majd akkor derül ki ha meg tudtad nézni közelről.

Előzmény: traktoros82 (14080)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 14080

Ilyen az enyém...

 

Előzmény: reimre (14068)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 14079

Ékszíj spré? Ilyen létezik? Még nem is hallottam róla.....

Gyári szíj? Na az gondolom nem 2 forint.

Előzmény: lacipécs (14069)
pathfinder13 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14078

Üdv!

Mk2 2005 focus 1.6 B szervó olajat letudom engedni, vagy csak a tartályból kiszívom, kormányt felemelve átmozgatom újra kiszívom és felöntöm?

Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14077

Hát nem tudom.Inkább mondják jobbnak ezt az olajban futó powershiftet,mint a sima duplak száraz kuplungosat.

60-80e nél olajcsere,nem lesz gond.Ne higgyünk az élettartam olajtöltet kifejezésben.

 

Esetleg itt tájékozódhatsz:

 

http://valtoszerviz.eu/power-shift-valtok-javitasa/

 

Előzmény: www.octinfo.com (14076)
www.octinfo.com Creative Commons License 2020.01.19 -1 0 14076

Sziasztok!

 

1.6-os szívó Mk3 Focus, 2,5 éves, 6-os dupla kuplungos poweshift váltóval: szabad ilyenben gondolkodni?

Valahol azt olvastam, hogy az a váltó egy kalap f.s, nem véletlen hogy a 4-es Focus-ban már Aisin váltó van (amerikában állítólag be is perelték a Ford-ot emiatt a váltó miatt).

steven 73 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14075

Ha esetleg tudnál kapcsolási rajzot az abs kockához az jól jönne.Köszönöm!

Előzmény: lacipécs (14073)
steven 73 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14074

Köszönöm a választ az abs kocka cserélve lett tegnap vezeték gond lehetséges mert sajnos borult az autó és ez a hiba azóta áll fenn.

Előzmény: lacipécs (14073)
lacipécs Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14073

Vagy tápot vagy testet nem kapja meg az abs kocka.

Kell ott legyen talán 2 test,2 fix áram,egy gyújtás, 8 vezeték  a jeladóktól,visszajelzó vez,diag vez...

Rajz alapján végigmérni.Ha minden megvan,akkor szar az abs kocka.

Előzmény: steven 73 (14071)
lacipécs Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14072

Valószínűleg valamelyik első ajtózárban lévő mikrokapcsolód szarakodik.

le kellene kötni ideiglenesen a jobbosat,ha marad a hiba akkor a balosat.

A 2x gombnyomást ki tudod kapcsolni: kiszállva csukd be az ajtót és egyszerre tartsd benyomva a nyitó és a záró gombot kb 5másodpercig. Ekkor az indexek villannak és egyből fogja nyitni 4 ajtót.

Előzmény: bsanzika (14070)
steven 73 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 14071

Sziasztok.Focus 1.8tdci 100 le-s kombi abs problémával kapcsolatban kérnék segítséget.Az abs illetve a kézifék visszajelzö világít folyamatosan.Diagnosztikával lett nézve több szervizben gyári diaggal is,nem volt kommunikáció a diag és az abs rész között.A legutóbbi diagnál a bal elsö kerék hidraulika vezetéknél jelzett problémát.Az abs biztosítékokat néztük cseréltük abs jeladók kimérve és cserélve is lettek tegnap kicseréltük az abs kockát is a rámenő kábel csatlakozást is ellenőriztük szakadás nem látható.A hiba nem szünt meg ha valakinek van ötlete a hiba okára írjon. Köszönöm.

bsanzika Creative Commons License 2020.01.18 0 0 14070

Sziasztok, találkozott már valaki mk1 autónál, olyannal, hogy random lezár az autó? Mindegy, hogy menet közben vagy csak egy helyben, járó motorral, vagy csak szimplán miután ki lett nyitva. Kicsit bosszantó, hogy beindítom, becsukom az ajtót amíg mondjuk letakarítom az autót a jégtől, hótól, majd az autó gondol egyet és kizár... Olyankor pótkulcs stb stb. Találkozott már valaki ilyennel?

 

Valamint nálatok is úgy működik az mk1 távirányítós nyitás, hogy egy gombnyomás a vezető ajtó nyitása, még egy gombnyomás az összes? 

lacipécs Creative Commons License 2020.01.16 0 0 14069

Fújj a hosszbordás szíjra egy kis ékszíj sprét.

Ha akkor megszűnik,szíj.

Nekem a régi 1.8tddi-nél csak a gyári szíj hozott végleges megoldást.

2 urángyártott szíjat is tettem rá,de 1000km múlva megint cicergett.

Előzmény: traktoros82 (14066)
reimre Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 14068

Nem írtad milyen.....

De ha 1-es még az egész másmilyen. Ahhoz első körben szerszámot kell gyártanod a kiemeléshez, aztán jöhet a faragás.......

 

https://www.youtube.com/watch?v=iSbzR9lv2OM

Előzmény: traktoros82 (14067)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 14067

Az jó lesz. Nem szeretnék faragni pedig....

Ez amit linkeltél nem az enyém. Szerintem ez mk2.......

Előzmény: reimre (14063)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 14066

Én is erre gondoltam. De ha nem is generátor csapágy akkor az az előtét tengely.....

Végére járok az biztos....

Előzmény: Törölt nick (14061)
fefe1968 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 14065

Sziasztok!
Mk2-nél a projektoros lámpa nyújt plusz fényerőt a sima fényszóróhoz képest?

A projektoros kanyarkövető lámpát, feltétlenül be kell üzemelni kanyarkövetőre?
Illetve, mi kell még az előbbi funkcióhoz, ha normál lámpát cserélnék komplett kanyarkövetősre? Köszönöm!

Ata61 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14064

Köszi szépen az infót.Jól jön minden segítség,főleg az ilyen hasznos leírás.

Előzmény: zoger (14058)
reimre Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14063
Előzmény: traktoros82 (14060)
europass24 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14062

olvastam ilyen urban legend-et hogy egy ilyen kinai klon elm 327 lett rateve az autora es a vege ecu csere lett. ez lehetseges? okozhat-e barmifele galibat egy klon elm327??

Előzmény: reimre (14046)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14061

Akkor mond meg a szerelődnek,az pontosan generátor csapágy lesz.Azt hallod.Persze leráz,mert monyákolós.

2 megoldás: vagy bontóból csere,vagy leveszitek,és elviszed generátoros,villanymotor felujitó műhelybe,és ott megcsapágyazzák.Utána patent lesz.Ezen még nem szabadonfutós van tudtommal.

Ennél az évjáratnál fordult elő,visszavezeti a vizet a trafósorra,illetve a generátor csapágyra is jut (hat) belőle.

Probléma meg adott utána.

Előzmény: traktoros82 (14059)
traktoros82 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14060

....a másik kérdésem pedig az lenne, hogy rendeltem 1 ilyen 2 din-es fejegységet az autóba a gyári helyére.

https://www.wish.com/product/5d40255eff2d300fd2706f3a

 

Nyilván a minősége nem lesz a legjobb de elsőre nem mertem "drágábbat" venni mert a a gyári rádió felső sarkai lekerekítettek ez meg szögletes. Vajon be fogom tudni rakni faragás nélkül?!

Ki mit használ az autójában és hogyan rakta be?!

traktoros82 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14059

Üdv mindenkinek!

 

Biztos nem egyedül nem nálam van ilyen gond, úgy tudom a focusnál ez gyakori....2001-es 1.8 TDDI.....

Alapjáraton ha jár a motor akkor van ez az idegesítő "cicergő" hang. Először azt hittem a vezérlésnél a feszítő görgő csinálja. Most volt komplett vezérlés csere de nem szűnt meg.

Ahogy hallom nem is onnan jön hanem a generátorból jön 1 tengely aminek a végén van az ékszíj tárcsa. Ha jól hallom onnan jön. 

Szerelőt kérdeztem, azt mondta nem foglalkozzak vele mert nem lehet vele mit csinálni. Hiába cserélek bármit 1-2 ezer km és ugyanez lesz. 

Valami csapágy lehet...... de kérdés melyik és hogy milyenre cseréljem?! 

 

Találkozott már valaki ilyennel? Tényleg általános gond ez a focusnál?

zoger Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14058

2007-es fiestámmal is volt ilyen gond, ahogy olvasgatom itt-ott sok gond van/volt ezzel a fordoknál. A fiestánál konkrétan olyat csinált, hogy menet közben felkapcsolta a belső világítást ill. kigyulladt a nyitott ajtó piktogram. Volt többször olyan is, hogy menet közben zárt és rögtön nyitott egyet a zárakon és ugye ezzel együtt villant az elakadásjelző is. Se a műszerfalon lévő csomagtérnyitó gombbal se a távirányítóval sem lehetett nyitni a csomagtartót csak kulccsal. Szóval az akkori fiestánál sok marhaságot csinált ez. Sokan rögtön új vagy bontott zárért szaladtak pedig annak a javítása nem került  semmibe itt írtam a megoldásról "zomborg" néven: http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4172.msg74980#msg74980 

Hogy a focusnál mit okoz nem tudom, de gondolom hasonló megoldás ezen is segít.

Előzmény: Ata61 (14057)
Ata61 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14057

Köszi az infót.Hát szerintem ezért nem fogok zárat cserélni,amúgy sem tetszett,hogy minden nyításra karácsonyfát csinált a kocsiból :)

Előzmény: lacipécs (14056)
lacipécs Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14056

Valószínű,hogy a zárban lévő mikrokapcsoló nem zár,kontaktos.

Csak zárral együtt cserélhető,de legalább nincs hozzá utángyártott. ;)

Bajt nem tud csinálni,ha téged nem zavar akkor ennyi.

Előzmény: Ata61 (14055)
Ata61 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 14055

 

Volt már valakinek ilyen jelensége,ha kinyitom a vez oldali ajtot,nem kapcsolódik fel semmi.Eddig kinyitáskor felkapcsolta helyzetjelzöket és fülkében is mindent műszerfal stb.Régebben volt már ez 1-2 szer ha finomabban huztam meg a kilincset,de akkor kilincset megmozgatva rendbe jőtt.Úgy gondolom,hogy a kapcsoló valahol a zárban lehet,amit szétszedni nem lehet egyszerü.Különösen nem zavarna(mindig is mérgelödtem,hogy álló motornál minden nyitáskor felkapcsolt mindent)csak nem tudom nincs e vagy lesz negatív vonzata is

Ata61 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14054

Bocs,rosszul értelmeztem a szöveget.Én beépített müködö lámpára gondoltam,ami valamiért nem világított.

Előzmény: kg1004 (14051)
Ata61 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14053

Igen,rosszul értelmeztem a szöveget.

Előzmény: lacipécs (14049)
kg1004 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14052

Szia!

Ferde hátú, jobb és bal oldalon is van ahogy írod 2x5cm lyuk és az egyik oldalon egy búra, de ezen kívül csak vezetők fut el ott, leagáz nincs, foglalat sem. Ahogy írod, akkor a zártól kell vigyek kábelt, meg 12V-ot. Ennek neki kell látni.

Előzmény: lacipécs (14050)
kg1004 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14051

Szia!

Sajnos még csak foglalat sincs, kábel megy ott, de nincs leágazás sem.

Előzmény: Ata61 (14048)
lacipécs Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14050

Nem írtad,hogy 3-5 ajtós vagy kombi esetleg lépcsőshátú?

Bal oldalt a kerékjárati ív fölött  a műa burkolaton behajolva látsz egy kb2x5cm es lukat.

Kombinál talán a tetőkárpit hátsó részén(legalábbis az mk1-en ott van)

A kapcsolója a csomi zárban lévő mikrokapcs. 

Szerintem a zárban a kapcs benne lesz,de a vezetékezése kérdeses.

Előzmény: kg1004 (14047)
lacipécs Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14049

Fapadosból kispórolták! :)

 

Előzmény: Ata61 (14048)
Ata61 Creative Commons License 2020.01.04 0 0 14048

Első körben kiégett az izzó,ha nem akkor megnézni van-e 12V a foglalatnál.Ha nincs,akkor lehet bizti-vezetékhiba vagy oxilálodott foglalat-testvezeték,vagy müködtető kapcsoló(nálam ajtozárnál van a mikrokapcsoló)

Előzmény: kg1004 (14047)
kg1004 Creative Commons License 2020.01.03 0 0 14047

Sziasztok!

MK2 ferdehátú Ambiente modellben miért nincs a csomagtérben világítás? Valaki tudna képet küldeni, hogy néz ki az izzó ház amelyikben van?

reimre Creative Commons License 2020.01.01 0 0 14046

A sárga tengeralattjáró egy idő után kialszik ha már nem fennállónak minősített hibáról van szó.

 

Nagyságrendileg 1500 Ft körüli összegért tudsz rendelni ebayről, aliról vagy egy csomó más helyről ELM327 interfészt amivel ki tudod olvastatni és a telefonodon, tableten, laptopon, stb. megjeleníteni.

A kínai utángyártott androidos fejegységeken is akár.

Előzmény: BMG1 (14045)
BMG1 Creative Commons License 2020.01.01 0 0 14045

Köszi a tippet!
Érdekes mód elaludt a hibajelző.
Nem értem, még várok egy kicsit.

Előzmény: Törölt nick (14039)
Ata61 Creative Commons License 2020.01.01 0 0 14044

B.Ú.É.K. ! Mindenkinek.

cinyoka Creative Commons License 2019.12.30 0 0 14043

Köszönöm szépen a segítséget. Majd jövőre megnézem és kitisztitom, addig  a másik  kocsit nyustolom. Addig is BUEK2020!

Előzmény: lacipécs (14042)
lacipécs Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14042

Ha behajolsz a gázpedálhoz,legalább észreveszed a bowdent. :)

Előzmény: cinyoka (14040)
lacipécs Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14041

Tisztítsd ki a fojtószelepedet.

Nem elektromos,hanem bowdenes a gázpedálod!!!!

Hidegen kint megszorul a koromlerakódástól.

Bent ne fújkálj semmit!

Előzmény: cinyoka (14025)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14040

köszi szépen  a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (14026)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14039

TIBI műhelyébe most volt egy.

Lehet picit feláras ,de preciz,megéri.Sztem.

Eggyel lejjebbi hsz ?????

Előzmény: BMG1 (14038)
BMG1 Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14038

Sziasztok!
Ford focus mk2
Világít a hibajelző.

Tudnátok ajánlani Monor környékén egy jó szervizt aki be tudja határolni pontosan a hibát.
Mindenki csak találgat, kezdem unni egy kicsit!

Köszi!

htibor Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14037

30 percnyi Focus Mk2 szerviz "pornó" a Totalcar gondozásában :)

Érdemes végignézni, sok felhozott problémát taglalnak benne ami előjött a fórumban korábban.

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/12/28/tibi_muhelye_4_koltseges_hibak_ha_nem_veszed_eszre_idoben/

zoger Creative Commons License 2019.12.29 0 0 14036

Nekem egy 2014-es focusom van ezzel a motorral. Most 90ekm van benne és nincs vele gond. Nyilván nem ez lesz az a motor mely tartóssági rekorder lesz, de eddig nem tudok rosszat mondani róla. Ha takarítom mindig ellenőrzőm olaj és víz szintjét és eddig nem fogyaszt semmit.

Élvezetes vezetni ezzel a motorral, mindig van tartalék nem probléma az előzés vele. Hajtani nem hajtom, de szerintem felesleges is 2-3 ezer között tartom a fordulatot a nyomaték mindig ott van. Kis gázzal is sokkal jobban megy mint eddig bármely szívóbenzines autó amit vezettem (egyik se volt 100le-nél több) és ugyanolyan körülmények között majd 1 literrel kevesebbet fogyaszt mint az 1.25 szívó fiestám. 

Előzmény: dokiki (14027)
reimre Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14035

Hát, ha rám hallgatsz azt veszel amit csak akarsz vagy megtetszik.

Amúgy a dízelmotoros Skodák, amik a kisturbósok elődei voltak simán vitték ugyanazokkal a sofőrökkel 200E-ig. A helyükre vett dízel hjundájok is úgy néz ki viszik. De mondom, ezek az autók gyakorlatilag szélsőértékeken vannak használva.

Előzmény: dokiki (14033)
reimre Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14034

Gondolom a motortüzek (volt közte halálos kimenetelű is) és a "mindössze" motorcserére kényszerült vásárlók által indított perek annyira jót tettek a Ford meg a kisturbós motor hírnevének hogy tovább erőltetik.

Valójában nyilván javítottak a motorokon menet közben. Ettől még a hisztérikus lökettérfogat-csökkentés nem feltétlenül eredményez jó motort.

Előzmény: Törölt nick (14031)
dokiki Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14033

Hát ha így használták akkor nem csoda.Végignyálaztam egy pár német fórumot, ott simán futnak 100e fölött hiba nélkül,illetve a Focusnál volt 100e tartós teszt hiba nélkül.

 

Másvalaki?

Előzmény: reimre (14030)
toriko Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14032

2es focust bont valaki? Elsősorban fehér bal első sárvédőt keresek. 

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14031

Ezek szerint a közel 120 éves Ford Motor Company a vesztébe rohan, mert az új hibridjét is erre a motorra építi :)

Előzmény: reimre (14030)
reimre Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14030

Nem volt, meg nem is lesz.

Az ismerősi körben voltak céges autóként 1.0 kisturbósok, ahol egy szál kímélet nem volt, autópályán csőgáz, minden gyorsítás csőgáz. Minden második héten egy hét a szervizben majd az összes kocsi kidobása.

Kíméletes használatban talán elmegy. Az 1.4-es szívót is hamar ki lehetett végezni ilyen használatban, vannak 250-300E-t futott példányok meg vannak 50E-nél széttaposottak.

Mondjuk ismeretlen előéletű autót én speciel semmilyet nem vennék, kisturbósat vagy automatát meg aztán különösen nem.

 

A C-max-nak sztem alapból is kicsi ez a motor.

Előzmény: dokiki (14029)
dokiki Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14029

Szia,

 

neked volt ilyen? Illetve kifejtenéd bővebben a problémákat?

Előzmény: reimre (14028)
reimre Creative Commons License 2019.12.28 0 0 14028

Azonkívül, hogy úgy szar az egész motor ahogy van, más hibája nincs.

Csak akkor vedd meg ha tojáshéj lesz a lábad meg a gázpedál közt, plusz az előző tulajnak is az volt.

Ezek a "kisturbós" izék, főleg a korai verziók mindegyik gyártótól kerülendők. Nagyívben és messzire.

Előzmény: dokiki (14027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!