Gyönyörűen végigkúszik az olaj a forró kötegben az ECU-ba és abból a csatiból minden felé(pl nálam ez egy szakadt szonda fűtés miatt derült ki,mivel széthúzva a szonda csatit olajos volt).
Lenne egy kérdésem! Land Rover Freelander td4 '05 2.0 82kw dízel. Visszahűlt vagy hideg motor indításkor gázadás nélkül pár robbanás után lefullad. Gázadással indítva nincs gázreakció az első kb 3 másodpercben. Utána kisimul,teljesen normális, menet közben is, leállítás-újraindítást követően is. Lehet vmi saját nyűgje, vagy csak sorban ellenőrizve a perifériákat lehet kiszűrni? Köszi a válaszokat!
A történet :Parkolóba visszamenetkor az autóhoz.., Autó hajtott rendesen, de nem indult., elözmény semmi extra.,időközben lemeritették az akksit ..,de az ujj akkuval se tudták elinditani...
Kimentünk: Diagban csak egy db figyelmenkivülhagyható hibakód volt Df073, de ez már nagyon rég megvan ebben az autóban mentettként....,teljesen hibamentes állapotban is!!!
Fordulatjel volt.., befecskendező jel nem volt!!! AC ment gyujtásra, az autóban csak felsőholtponti jeladó van gyárilag. Mivel befecs.jel nem volt---adtunk féktisztitót neki és be is ugrott a motor..,rövid idő alatt stabilizálodott az alapjárat stb.., elindult leállitás után rögtön és nem is állt le, inditható stb, hibakód nincs , Befecs.jel természetesen megjelent élőadatban . Azóta teljesértékű üzemállapot van az autón huzamossabban próbálva!!!!
Hab a tortán kb két hónapja már eljátszotta ezt a figurát a Megán---akkor uj felsőholtponti szenzort kapott., mai napig egyetlenegyszer sem volt probléma vele!!!
Épitőjellegű hozzászólásokat., tapasztalatmegosztásokat előre is köszönök!
Kapilláris hatás lép fel, az olaj simán kúszik ideoda. Akár a szigetelésen belül, a vezeték elemei szálai közt, akár a kötegben a vezetékek közt.
Önmagában problémát nem okoz, amíg minden össze van dugva, mert ugyan szigetelő az olaj, de nem jut a kontakrusok közé, amíg ki nem húzod.
Viszont az olajban átitatott köteg szigetelései általában nem kellően nem olajállóak, ekkor jön a különféle rejtélyes szakadások, zárlatok, nagy szidások, anyázások kora.
Nem egyszer évekkel azután ,hogy a szivárgó akármi már régen feledésben merült az autó történetében.
sziasztok!z14xep opel ecuja a csatlakozó tüskéknél olajos.nem csöpög rá semmi,kívűlről teljesen száraz.nem javította előttem ezt a részt senki.ugyanezt az olajat megtalálni több helyen pl.első-hátsó szonda csatlakozó.elmélet:az olajnyomásgomba fosta az olajat.lehet,hogy ezen a szálon elvándoroljon az olaj ? ecu javító ember szerint igen,gázolajjal mindenképpen volt már ilyen.hallott már valaki olyanról aki látott már olyan embert akinek az unokabáttyánaka szomszédjának a keresztapja így járt?
"Kalifornia domborzata, földrajzi elhelyezkedése, meleg, napos klímája tökéletes feltételeket biztosít a légszennyező anyagok helyben maradásának.
A legtöbb kaliforniai város hegyekkel körülvett sík területen, illetve zárt völgyekben épült. Topográfiailag Los Angeles is egy medencében fekszik, a várostól keletre a San Gabriel Hegység található. Ezek a természetes „teknők” csapdában tartják a szennyezőanyagokat, és nem engedik azokat a friss levegővel kiszellőzni"
..pontatlan voltam bocsi, de a lényeg érthető így is.
a légszennyezésnek több oka is van ezen kívül még.
de náluk hatványozott a dolog, nem véletlen onnan indult ki.
Alapbol azt mondanam, h minden jo ami olcsobb/konnyebb es megis ellatja a feladatat es hogy neha atesik egyik masik autogyar a lo tuloldalara aztan visszalaviroznak a jo oldalra... (Mert igy van es kuloben meg mindig lovaskocsival jarnank ha soha senki nem merne bevallalni semmit, de ez a fotengelyszimeringhau muanyagbol ez a bovlik bovlija... :-( )
Van itt egy hasonló '16-os, abban is vezérelt hozamú vízpumpa van. Tele vannak moslék megoldásokkal meg anyagminőséggel, láthatóan nem olyanok tervezik, akik valaha is láttak hőerőgépet.
Az enyem 2015-s abban meg a szgk -bol ismert elektromosan szabalyozott vizpumpa is van (2016-tol elhagytak), ami szeret ugye megragadni
Sima 1 körös AGR van benne, tehat telefossa a szivosort.
Szivosor leszedeshez le kell szedni a magasnyomasut, ahhoz meg nyilvan a vezerlest.
(Erre mondom, hogy nem az AGR a problema, mert az ingyen van es csökkenti a nox-t brutalisan, hanem a fasz megoldasokkal)
Elso evjaratokban meg a HF-k is szarok
Jobban örülnek ha nem delphi befecsi lenne benne hanem bosch mint az ea288 szgk-kban ill. Mint az eu5 ea189 t5-ben, de eu5-tel nem jöhetek be a varosba...
Alternativa a renault traffic 1.6dci eu6 lett volna, de olcsobbnak az se lett volna olcsobb par evesen es keves km-rel.
még mindig egy korábbi problémával jövök, erősítsetek meg, hogy nagy eséllyel a kuplungszerkezettel van probléma! vagy nem? -.-
Nos 2001-es citroen xsara, 1.9 D. Azt csinálta/csinálja a kuplungpedál, hogy néhány váltásnál berántódik padlóig. A pedál padlón volt, nem akart feljönni, eközben a kuplung nem volt nyitott állapotban vagy csak részben volt nyitva... nem tudom, de váltani ekkor nem lehetett, ha gázt nyomtam akkor gyorsult az autó. Kivettem a bowdent, tettem bele újat, gondoltam (meg ahogy itt is írtátok) az automata ment tönkre, egy ilyen rugos berendezés van a bowdenen. Az új bowden, amit rendeltem alvázszám alapján megérkezett, beszereltem, de basszus egyszerűen nem nyit semmit vagy nem tudom... a pedálút utolsó 2 cm-én érződik valami keménység, addig egy lepke is benyomja a pedált, utolsó kb 2 centin nehezül el. Váltani nem lehetett, nem nyitotta a kuplungot. Kivettem a bowdent, újra megnéztem a hosszt a régivel, stimmel. Visszaszereltem, nem jó. Autó sürgős volt, mondom túrok valami bowdent aztán ha jó a hossz és összetudom rakni a pedálnál, akkor jó lesz az most egy darabig, találtam egy barkas kuplung bowdent, stimmel a méret, pedál másik végével összetudtam párosítani, a tűzfalnál a furat is oke. Beraktam, kibaszott kemény lett a kuplungom (gondolom az a rugos cucc az ilyen rásegítős a gyáriba). Mentem vele 30 km-t, nehéz volt nagyon benyomni, de gond nem volt vele. Másnap ismét megállt a pedál féluton és lábbal kell felhúzni.... Pedál félútjánál megnéztem a villát, mármint ahol a bowdent beakasztom, az is kb félig nyitott állapotban áll, kicsit meglöktem a kezemmel és zárt állapotba löttyent meg a pedál is felugrott.