"A sebesség mutatóra rágörcsölt vezetők sokkal veszélyesebbek,mint aki 20-30-al gyorsabban megy. A sebességhatárok rugalmasan kezelése sokkal biztonságosabb vezetést eredményez, mert az ember jobban figyel,mert ezer dologra kell figyelni."
Egy olyan helyen,ahol 110 a korlát,érzésből simán lehet biztonságosan 140-nel is menni.Ott és akkor amikor lehet,persze,nem akkor,amikor a 80 is sok. Nem a 200-as sebességet pártolom,hanem a biztonságos közlekedést,amit már ingerlő módon a zsernyákok csak a traffizással képzelik el megvalósítani. Tudod te is jól a faluvégre fókuszált kameraállásról, az egyenes úton, településen,de ház nélküli helyen (gyakorlatilag mezőn) pásztázó traffiról beszélek.
A sebesség mutatóra rágörcsölt vezetők sokkal veszélyesebbek,mint aki 20-30-al gyorsabban megy. A sebességhatárok rugalmasan kezelése sokkal biztonságosabb vezetést eredményez, mert az ember jobban figyel,mert ezer dologra kell figyelni. Míg,ha a sebesség betartása a legfontosabb ,hajlamos a többiről elfeledkezni (tükőr,index, elsőbbség),mert ő nem büntethető.
Persze nem az agresszív, tolakodó,mindenáron előzni akarókról van szó,ezt érted ugye?
Ha az idézett cikkben megnézed a képeket,az autók egyedül voltak a 2x2 sávos úton,rizikója nem volt a 130-140 nek. Kivéve,hogy bemérték,és büntették.
Felőlem nyugodtan trafizzanak, csak legyenek értelmesek a sebességhatárok... a 110-es autóút azért már inkább az értelmes változat, kék villogó nélkül a 124-es objektív felelősség határa + mérési hibahatár nem tűnik embertelennek. (Persze ha nem az önkéntes tűzoltók kapják akik végszükségben rohannak oltani a hivatásos tűzoltók kérésére, hallottam ilyen sztoriról is).
Korábban már feltettem a kérdést, nem kaptam választ: pl. az M2 M0 - Dunakeszi-kelet szakaszán mi értelme van fenntartani a 80-as sebességkorlátot?
A legnagyobb baj az,hogy ettől nem lesz kevesebb baleset egyetlen százalékkal sem,de már megszoktuk a rendőrök tehetetlenségét,ötlettelenségét ezügyben.
Így nem marad más hátra,minthogy mi, bajtársak segítsük egymást jelzéssel,ha trafizó autót látunk. Még beépített IFÁról is lehetett hallani,tehát az ügy komoly, mondhatni hadiállapotot hirdetett a rendőrség. Trójai falovat is alkalmaznak.
Nem volt szándékomban, de tényleg félreértettem. Az eddig és a még idén átadott szakaszok valóban teljesen újak, ráadásul, a nagyváros-környékiség miatt, még műtárgy-igényesek is. Az átépített szakaszok jönnek majd a továbbiakban.
Az S19-cel kapcsolatban írottakat viszont tartom. Arrafelé egymás között nemigen szoktak blöffölni (legfeljebb "össznépi" módon kelet és nyugat felé, de erre alapos okuk van).
2022 okán.meg a jövő év eleji útprogram felülvizsgálat miatt,ha olvastad Mosóczi a szlovák tranzitokról mit mondott, vagy,hogy Komárom megyében már távoli M100 ról beszélt Völlner..
...A kivitelezés becsült árairól is volt már szó, de szerintem az M100 még csak álomként került be az EU finanszírozású utak közé(Duna hídra még környezetvédelmi tanulmány sincs, míg a Komáromi hídtól már bővítik a szlovák tranzit útvonalát az M1-M7-M6 érintésével a Dunaújvárosi hídon át az M5-ig!: https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/331584937481100/
Az A1 (még az idei átadás után) hátramaradó szakasza teljes egészében egy már régóta meglévő (szintbeli keresztekkel) 2*2 sáv 2*3 autópályává való, forgalom melletti átépítése (valamelyest hasonlóan a "4" Alberirsa-Abonyhoz). Ez, gondolom, költséget csökkent (kisajátítás, régészet), viszont a kivitelezés idejét növeli (folyamatos forgalom).
Az S19 kalkulációja az A4-től délre tényleg mellbevágónak látszik, de, hát ez végtére is egy kormányhatározat, elírás benne nemigen lehet. Jártam a jelenlegi úton, a terep azért ennyire borzasztónak nem tűnik.
Én alapjában hiszek a határidejeikben, jobban, mint...
Ezt a - nem esztétikus - karcagi M4 csomópontot kifejtenéd? :)))
Kapcsolódó:
Juhász Edit, a nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és közműszolgáltatásokért felelős államtitkár közölte:
a NÚSZ Zrt. bevétele a tavalyi 315 milliárd forintról várhatóan 364 milliárd forintra nő idén, a költségvetési törvényben előírt bevételi elvárásokat tehát továbbra is teljesíti.
2019 novemberéig a bevételek az e-útdíjak után 18 százalékkal, az e-matricák után csaknem 10 százalékkal nőttek, az útdíjbevételek majdnem felét külföldi járművekre fizették.
A határidők, km-ek és költségek "nem ösztönzőek" minden tételnél.
64. S19 Rzeszów – Barwinek, odc. W. Rzeszów Południe (bez węzła) – w. Babica (z węzłem) 10,3 km 2020-2025 1 973 319,7 Zloty = 153,9 milliárd Ft???? 15 milliárd/km
65, S19 Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek, odc. W. Babica (bez węzła) – Barwinek 74,9 km 2020-2025 7 717 267,2 Zloty = 601,9 milliárd Ft??? 8 milliárd/km
Ha ezt kívánja a domborzat, akkor (alagutak-viaduktok miatt) nem is készül el 2025-ig. (Olvastam PPP-ről)
Összehasonlítva:
1 A1 Budowa autostrady A1 Tuszyn – Pyrzowice, odc. Pyrzowice – koniec obw. Częstochowy 57,7 km 2015-2021 2 800 672,0 = 218,5 3,8 milliárd/km
2 A1 Budowa autostrady A1 koniec obwodnicy Częstochowy – Tuszyn 80,7 km 2018-2022 3 306 821,2 = 257,9 3,2 milliárd/km
Nyilván az M0-Nyugat esetén a teherforgalom valamilyen korlátozása - irreálisan magas útdíj - mellett nem a Kelet és Nyugat-Szlovákia közötti leggyorsabb autópálya kapcsolat miatt szükséges. De ha majd elkészül, fizessenek.
Mint írtam, a lengyelek 2025-ös teljes befejezést ígérnek, nem előbbit. Ahhoz, hogy ezt tartsák, ma még nem is kell Bialystoktól északra semmit sem építeniük, ráér azt 22-23 táján elkezdeni (nyilván jóval fontosabb tennivalók is vannak, pl. Sziléziában, a Tengermelléken vagy éppen a varsói be/kivezető "S" utakon).
Ami viszont a Grált illeti, ott a Litvailló-Ruttka/Tölgyesszikla közötti szakasz jelenlegi céldátuma éppen 2023 ("contract canceled" megjegyzéssel!), míg a Nagyturány-Gombás szakasz (komoly alagutat kíván) még csak ki sincs írva...