Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2019.11.28 -1 1 47526

"A sebesség mutatóra rágörcsölt vezetők sokkal veszélyesebbek,mint aki 20-30-al gyorsabban megy. A sebességhatárok rugalmasan kezelése sokkal biztonságosabb vezetést eredményez, mert az ember jobban figyel,mert ezer dologra kell figyelni."

 

Fizikából 1-es!!!

 

Előzmény: aladar644 (47524)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.28 -2 1 47525

 

 

 

 

 

Előzmény: aladar644 (47524)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.28 -8 1 47524

Egy olyan helyen,ahol 110 a korlát,érzésből simán lehet biztonságosan 140-nel is menni.Ott és akkor amikor lehet,persze,nem akkor,amikor a 80 is sok. Nem a 200-as sebességet pártolom,hanem a biztonságos közlekedést,amit már ingerlő módon a zsernyákok csak a traffizással képzelik el megvalósítani. Tudod te is jól a faluvégre fókuszált kameraállásról, az egyenes úton, településen,de ház nélküli helyen (gyakorlatilag mezőn) pásztázó traffiról beszélek.

A sebesség mutatóra rágörcsölt vezetők sokkal veszélyesebbek,mint aki 20-30-al gyorsabban megy. A sebességhatárok rugalmasan kezelése sokkal biztonságosabb vezetést eredményez, mert az ember jobban figyel,mert ezer dologra kell figyelni. Míg,ha a sebesség betartása a legfontosabb ,hajlamos a többiről elfeledkezni (tükőr,index, elsőbbség),mert  ő nem büntethető.

 

Persze nem az agresszív, tolakodó,mindenáron előzni akarókról van szó,ezt érted ugye?

Ha az idézett cikkben megnézed a képeket,az autók egyedül voltak a 2x2 sávos úton,rizikója nem volt a 130-140 nek. Kivéve,hogy bemérték,és büntették.

Előzmény: troglodita (47522)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47523

Felőlem nyugodtan trafizzanak, csak legyenek értelmesek a sebességhatárok... a 110-es autóút azért már inkább az értelmes változat, kék villogó nélkül a 124-es objektív felelősség határa + mérési hibahatár nem tűnik embertelennek.
(Persze ha nem az önkéntes tűzoltók kapják akik végszükségben rohannak oltani a hivatásos tűzoltók kérésére, hallottam ilyen sztoriról is).

Korábban már feltettem a kérdést, nem kaptam választ: pl. az M2 M0 - Dunakeszi-kelet szakaszán mi értelme van fenntartani a 80-as sebességkorlátot?

Előzmény: aladar644 (47521)
troglodita Creative Commons License 2019.11.28 -1 4 47522

és ha csak simán 110-el mennénk?

Előzmény: aladar644 (47521)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.28 -3 0 47521

A legnagyobb baj az,hogy ettől nem lesz kevesebb baleset egyetlen százalékkal sem,de már megszoktuk a rendőrök tehetetlenségét,ötlettelenségét ezügyben.

Így nem marad más hátra,minthogy mi, bajtársak segítsük egymást jelzéssel,ha trafizó  autót látunk. Még beépített IFÁról is lehetett hallani,tehát az ügy komoly, mondhatni hadiállapotot hirdetett a rendőrség. Trójai falovat is alkalmaznak.

Előzmény: rm40 (47518)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47520

Jó, figyeljük együtt a fejleményeket:)))

Előzmény: adiaboli (47519)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47519

Nem volt szándékomban, de tényleg félreértettem. Az eddig és a még idén átadott szakaszok valóban teljesen újak, ráadásul, a nagyváros-környékiség miatt, még műtárgy-igényesek is. Az átépített szakaszok jönnek majd a továbbiakban.

Az S19-cel kapcsolatban írottakat viszont tartom. Arrafelé egymás között nemigen szoktak blöffölni (legfeljebb "össznépi" módon kelet és nyugat felé, de erre alapos okuk van).

Előzmény: dimelo (47517)
rm40 Creative Commons License 2019.11.28 0 3 47518
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47517

Félreérted, ha félre akarod...

 

 

https://www.google.com/maps/dir/50.8091899,19.1360123/50.4161314,19.0432287/@50.6060307,19.047174,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A Google már tervezi is az egyik új szakaszt (Pyrzowice reptértől Czestochowa dél-ig)

ennek költsége a 3,2 /km

A Czest... elkerülőé 3,8/ km

Előzmény: adiaboli (47516)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47516

A 3,2 - 3,8 milliárd/km  új A1 szakaszok költsége.

Jeleztem, a már meglévő szintbeli 2*2  teljesen azonos - nyilván jóval szélesebb - nyomvonalon autópályává (2*3) való átépítésének költsége.

Ennyire nem őrültek, hogy egy 3-4 ezres határforgalom miatt 600 milliárdot költsenek.

Ha így van, akkor kamu a hivatkozott szeptemberi kormányhatározatuk. Ezt viszont az utolsó tíz éves teljesítményük fényében nehezen tudom elképzelni.

Előzmény: dimelo (47515)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47515

A 3,2 - 3,8 milliárd/km  új A1 szakaszok költsége.

 

Az S19 határszakasz az M0-nyugat költségszintje lenne.

 

Ennyire nem őrültek, hogy egy 3-4 ezres határforgalom miatt

600 milliárdot költsenek.

A szlovák oldalon még közel annyit...

Előzmény: adiaboli (47509)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47514

Erre majdnem csak azt tudom mondani, mint boldogult Torgyán Jóska bályám egy hasonló szituban: "Amíg Biblia is van a polcomon, nem olvasok Ómolnárt".

Előzmény: . kata31 (47513)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47513

2022 okán.meg a jövő év eleji útprogram felülvizsgálat miatt,ha olvastad Mosóczi a szlovák tranzitokról mit mondott, vagy,hogy Komárom megyében már távoli M100 ról beszélt Völlner.. 

Előzmény: adiaboli (47512)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47512

Értem én, de ebből miért következik a "nanana"? :)))

Előzmény: . kata31 (47510)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47511

Nem állítom, hogy valami nagy megoldás, de azért a "semmibe és sehova" erős túlzás.

Előzmény: troglodita (47506)
. kata31 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47510

nanana

 

Mibe került eddig az M0 nyugat a NIF-el kötött szerződések alapján..

  1. - M0 nyugati szektor, 10 sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítése

Összeg: 683 000 000 FtSzerződő fél: NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUMSzerződés kezdete: 2017.03.03Szerződés vége: 2020.03.02https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/03/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz-elokeszitese/


2) - Tervezési szerződés Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) és környezeti hatástanulmány elkészítésére, valamint jogerős környezetvédelmi engedély megszerzésére az M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút-M1 autópálya közötti szakaszára vonatkozóanÁgazat: UtakÖsszeg: 396 000 000 FtSzerződő fél: UNITEF-83 Zrt., UTIBER Közúti Beruházó Kft, Vibrocomp Kft.Szerződés kezdete: 2018.09.28Szerződés vége: 2020.05.28https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2018/10/tervezesi-szerzodes-megvalosithatosagi-tanulmany-mt-es-kornyezeti-hatastanulmany-elkeszitesere-valamint-jogeros-kornyezetvedelmi-engedely-megszerzesere-az-m0-autout-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1/


3) - vagyonátadás – utak M0-M1 csp. infrastruktúrális fejlesztésÁgazat: utakÖsszeg: 8 233 906 255 FtSzerződő fél: KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI KOORDINÁCIÓS KÖZPONTSzerződés kezdete: 2016.12.14Szerződés vége: 2020.12.31https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2017/08/vagyonatadas-utak-m0-m1-csp-infrastrukturalis-fejlesztes/


4) - M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút – 1. sz. főút közötti (cca. 18 km hosszú) szakaszra vonatkozó környezeti hatástanulmány és Natura 2000 hatásbecslés elkészítése, illetve a környezetvédelmi engedély megszerzéseÖsszeg: 298 000 000 FtSzerződő fél: RODEN MÉRNÖKI IRODA KFTSzerződés kezdete: 2015.01.20Szerződés vége: 2016.04.12https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2015/02/m0-autout-nyugati-szektor-10-sz-fout-1-sz-fout-kozotti-cca-18-km-hosszu-szakaszra-vonatkozo-kornyezeti-hatastanulmany-es-natura-2000-hatasbecsles-elkeszitese-illetve-a-kornyezetvedelmi-enged/


5) - Csereerdősítés M0-M1-11.sz. főútÖsszeg: 2 808 290 455 FtSzerződő fél: PILISI PARKERDŐ ZRTSzerződés kezdete: 2004.05.27Szerződés vége: 2012.05.27https://nif.hu/kozerdeku-adatok/2010/11/csereerdosites-m0-m1-11-sz-fout/


Total: 12 062 796 710 Ft (+ Áfa?)


...A kivitelezés becsült árairól is volt már szó, de szerintem az M100 még csak álomként került be az EU finanszírozású utak közé(Duna hídra még környezetvédelmi tanulmány sincs, míg a Komáromi hídtól
már bővítik a szlovák tranzit útvonalát az M1-M7-M6 érintésével a Dunaújvárosi hídon át az M5-ig!: https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/331584937481100/

Előzmény: adiaboli (47502)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47509

Az A1 (még az idei átadás után) hátramaradó szakasza teljes egészében egy már régóta meglévő (szintbeli keresztekkel) 2*2 sáv  2*3 autópályává való, forgalom melletti átépítése (valamelyest hasonlóan a "4" Alberirsa-Abonyhoz). Ez, gondolom, költséget csökkent (kisajátítás, régészet), viszont a kivitelezés idejét növeli (folyamatos forgalom).

Az S19 kalkulációja az A4-től délre tényleg mellbevágónak látszik, de, hát ez végtére is egy kormányhatározat, elírás benne nemigen lehet. Jártam a jelenlegi úton, a terep azért ennyire borzasztónak nem tűnik.

Én alapjában hiszek a határidejeikben, jobban, mint...

Előzmény: dimelo (47507)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47508

Ezt a - nem esztétikus - karcagi M4 csomópontot kifejtenéd?   :)))

 

Kapcsolódó:

Juhász Edit, a nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és közműszolgáltatásokért felelős államtitkár közölte:

a NÚSZ Zrt. bevétele a tavalyi 315 milliárd forintról várhatóan 364 milliárd forintra nő idén, a költségvetési törvényben előírt bevételi elvárásokat tehát továbbra is teljesíti.

2019 novemberéig a bevételek az e-útdíjak után 18 százalékkal, az e-matricák után csaknem 10 százalékkal nőttek, az útdíjbevételek majdnem felét külföldi járművekre fizették.

Előzmény: adiaboli (47504)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47507

Igen, megnéztem.

 

Valamiért gáz van...

 

A határidők, km-ek és költségek "nem ösztönzőek" minden tételnél.

 

64.  S19 Rzeszów – Barwinek, odc. W. Rzeszów Południe (bez węzła) – w. Babica (z węzłem)
10,3 km         2020-2025          1 973 319,7 Zloty   =   153,9 milliárd Ft????     15 milliárd/km

65,   S19 Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek, odc. W. Babica (bez węzła) – Barwinek
74,9 km         2020-2025          7 717 267,2 Zloty   =    601,9 milliárd Ft???        8 milliárd/km

 

Ha ezt kívánja a domborzat, akkor (alagutak-viaduktok miatt) nem is készül el 2025-ig. (Olvastam PPP-ről)

 

Összehasonlítva:

1  A1  Budowa autostrady A1 Tuszyn – Pyrzowice, odc. Pyrzowice – koniec obw. Częstochowy
57,7 km             2015-2021           2 800 672,0        =      218,5           3,8 milliárd/km

2  A1
Budowa autostrady A1 koniec obwodnicy Częstochowy – Tuszyn
80,7 km             2018-2022           3 306 821,2      =     257,9           3,2 milliárd/km                

 

Sokkal fontosabb az A1 az ország vérkeringésében.

Előzmény: adiaboli (47501)
troglodita Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47506

ők elvileg kapnak egy semmibe és sehová sem vezető elkerülőt: https://www.google.hu/maps/@47.1048664,21.9101272,2771m/data=!3m1!1e3

Előzmény: ÁsítóSárkány (47505)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47505

Biharpüspöki is szívni fog, rendesen...

Előzmény: adiaboli (47490)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47504

Bárcsak már ilyen problémákon kellene agyalni (vagy pl. azon, hogy nem lett esztétikus az M4 karcagi csomópontja).

Előzmény: hegyaljai3 (47503)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47503

Nyilván az M0-Nyugat esetén a teherforgalom valamilyen korlátozása - irreálisan magas útdíj - mellett nem a Kelet és Nyugat-Szlovákia közötti leggyorsabb autópálya kapcsolat miatt szükséges. De ha majd elkészül, fizessenek.

Előzmény: adiaboli (47502)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47502

így a kassai milliárdosok 2030 után is az M3-on járnak...

...de úgy tűnik, akkor sem az M0Ny-on;-(

Előzmény: dimelo (47500)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47501

S19 határidők a 47496. mellékletének 54-65. tételei alatt (7-8. old.).

Előzmény: dimelo (47500)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 0 47500

Lublin - Bialystok között semmi...

 

A szlovák alagútfúrás nem sikerágazat.

így a kassai milliárdosok 2030 után is az M3-on járnak...

 

Persze vannak hazai csodák is...

Előzmény: adiaboli (47499)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47499

Mint írtam, a lengyelek 2025-ös teljes befejezést ígérnek, nem előbbit. Ahhoz, hogy ezt tartsák, ma még nem is kell Bialystoktól északra semmit sem építeniük, ráér azt 22-23 táján elkezdeni (nyilván jóval fontosabb tennivalók is vannak, pl. Sziléziában,  a Tengermelléken vagy éppen a varsói be/kivezető "S" utakon).

Ami viszont a Grált illeti, ott a Litvailló-Ruttka/Tölgyesszikla közötti szakasz jelenlegi céldátuma éppen 2023 ("contract canceled" megjegyzéssel!), míg a Nagyturány-Gombás szakasz (komoly alagutat kíván) még csak ki sincs írva...

Előzmény: dimelo (47497)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 2 47498

Nem kell a szomszédba menniük a hősieskedésért...

 

Kár, hogy el is akarják hitetni.

 

Már van 4-5 éve, hogy megbecsültem az A3-ról átjövő M4 leendő forgalmát:

 

most is tartom...

Előzmény: troglodita (47493)
dimelo Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47497

Te jobban ismered az M30 helyzetét, szerintem Encstől a határig értelmetlen. (4-6 ezres forgalom van)

mindaddig, amíg az általad szent grál-nak nevezett  D1 a fő cél Szlovákiában. (Legalább 10 év)

 

Hacsak nem.. a kiterjedt felvidéki oligarcha kapcsolatok érdekében történik itthon az EU-s pénzpazarlás.

 

A lengyel cucc Rzesów - Lublin között épülget. Északra semmi Bialystok felé.

 

Ott őszintébben kommunikálnak: Ami ráér, az ráér... (Dukla)

 

Ha végig követjük (-hetjük) a tranzitáramlást, akkor a szakaszhiányok érthetők.

 

Van itthon is jónéhány fontosabb ennél... (Nem az M34 vagy az M47)

De az őszinte beszéd hiányzik...

Előzmény: hegyaljai3 (47489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!