"Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.
Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem..."
Nagyon buta vagy. :(
" A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz."
50 éve még nagyon mások voltak a szempontok. Nem feltétlen baj, hogy változtak :)
15 éve valóban lehetett volna kicsit jobban előre gondolni. Most meg a kész helyzet adott, és kevés a lehetséges alternatíva. Ez van, nem feltétlen a mostani tervezőt kell szidni.
Lehet, hogy nem kellett volna ahhoz a Kisújszállási elkerülő végéhez ragaszkodni, északi irányból kerülve a Kecskeri-puszta és környéke Natura 2000 területet, a vasút közelében Karcag lakott területe mellett elvinni az utat (ez persze zajvédelmi költségekkel jár), aztán közvetlen Karcag Déli Külváros előtt elkanyarodni a Penny északnyugati sarka mellé. A Gyarmati út keresztezése és az 5300-as út kanyarja (Penny utca vége) nem triviális. Utóbbi esetében vagy meg kell alkudni az EU-val, lecsípni a Natura 2000 terület sarkát és visszaadni máshol, vagy ha nem megy, akkor oda szóba jöhet egy minialagút... Talán ez alternatíva lehetett volna, de elég nyögvenyelős.
Szerintem nem esztétikai kérdés, hanem nemzetgazdasági pazarlás:
Karcag - Bucsa (4206. út) Az M4 nyomvonala a Natura 2000 területek miatt 5,5 km távolságban halad majd a 4. főúttól. Korábbi változata (halványkék szaggatott) 4 km-re vezetett volna a régi főúttól. Optimális változata (sötét lila) 1,5 km távolságra lehetett volna. (Ennél a változatnál is Natura 2000 érintettség van.) A természetvédelem prioritása hosszabb az M4 nyomvonalat és kihasználatlan a 4206. úti csomópontot jelent. A Kisújszállás-kelet és Karcag-dél szakasz 11,9 km hosszú. A 20 ezer lakosú Karcag „legrövidebb“ M4 elérhetőségét nyugat felé továbbra is a 34103. út szolgálja (12,9 km) https://www.google.com/maps/dir/47.3165366,20.9220818/47.2301091,20.8157952/@47.2749971,20.8618325,13z/data=!4m2!4m1!3e0
Karcagnak kelet felé nincs M4 csatlakozása, csak a déli irányban... A városból senki nem fog 9 km-es kerülőt tenni nyugat felé sem. Mindezen okok miatt az M4 Karcag-Bucsa 4206. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan lesz.
Az engedélyezett M4 nyomvonalon a 155 -160.km-ek között - indokolatlanul nagy - törés látható. Az öntözött területek optimálisabb elkerülésével (sötét kék) 400-500 m-rel rövidebb lehetne az M4 útvonal, amely előnyt jelentene Bucsa, Füzesgyarmat és Szeghalom lakóinak is nyugat felé. A nyomvonal korrekcióval a havaria útvonal (M4-4-M4) is rövidebb lenne.
Evidens módon a rövidebb útvonal kisebb beruházási- és üzemköltségeket jelent, de még fontosabb a hosszútávú nemzetgazdasági haszon (jobb megtérülés)
Mósóczinak több köze van az utakhoz infrastruktúra fejlesztésért felelős miniszterként, mint azt Vargáról hiszi sok megtévedt.. :-)
Most dec. 13 lesz érdekes ahol az érintett települések képviselőit hívta össze Wittinghoff... Ő meg a győzelme után ezzel vezette ezt fel:
"Meg kell teremteni a kötöttpályás, elővárosi vasúti közlekedést Budapest felé és be kell fejezni az MO-ás körgyűrű összekötését" - a törvényt ismered mely településeken futhat.
„Nagyon konstruktív és jó hangulatban zajlott a tanácskozás, és külön kiemeltem az elején: nagyon örülök, hogy Wittinghoff Tamás is a körünkben van” – ezt már Csenger Zalán Zsolt osztotta meg a televízió riporterével. Arról szoktak ilyenkor beszélni, hogy a településvezetők szerint melyek az ott élők fő gondjai – tette hozzá –, és nem véletlenül a közlekedés volt az egyik fő téma. „Például, hogy az M0 csatlakozása az északi régióhoz várhatóan milyen új kapcsolatokat hoz létre, és hogy kapcsolódik az egész jelenlegi útrendszer majd ehhez. Abban egyetértettünk, hogy mindenki abban érdekelt, hogy a nyugati nyomvonal is, tehát a körgyűrű teljes záródása minél előbb meglegyen. És megígértem a jelenlévőknek, hogy átküldjük azokat a nyomvonal vázlatokat, amelyek mentén születik majd meg a döntés és már a tervezés elején becsatoljuk az észrevételeket. (…)
Ez egy érdekes kérdés, elvileg úgy vezetsz, és olyan sebességet választasz, hogy a saját féktávod belásd. Ha nem látod be a saját féktávod bármi miatt (legyen az köd, útkanyar, vagy a szembejövő rosszul beállított lámpája), akkor vakon mész. Ne adja az isten, hogy az ilyen (jó, te biztosan látsz, ha telibever a szembejövő a szarul szintezett xenonjával) esetekben egyszer lesz majd egy gyalogos a te oldaladon...
Melyik idióta tartotta jó ötletnek, hogy az M3-as autópályán Hatvan előtt, a péntek délutáni csúcsban, mindkét irányban két sávból egyet csináljanak, hogy a belső sávokban 3×1 méteres gödröket kókányoljanak?
Mi a jó kurva istenét nem lehet akkor egy sávelhúzást csinálni a leállóra, hogy ne verjék felére a kapacitást, 5 km-es dugót generálva a gyengébb (Budapest felé) irányba is? Szerencse, hogy ezen az oldalon voltam, mert a másik oldalon 54-es km-től gyakorlatilag a bevezetőit sikerült állóvá tenni a sort!
:) Ezt már fel sem akartam hozni. Hiszen a 110 sem elég hát még a 90. Merthogy a felső képek a Szajol-Szolnok közötti szakaszon készültek. Ez pedig a körforgalomnál ér véget.
Az elmúlt hónapokban többször végigmenve a Pentele-hídon látszatra nekem sem tűnt ekkorának a forgalom.
Viszont 10 év eltelte után szemmel látható forgalom kezd lenni az M6-on mostmár a Dunaújváros - Szekszárd közötti szakaszon is. Persze nem akkora mint amit egy autópályával kapcsolatban gondolnánk, de a korábbiakhoz képest látszik a változás. A "szellem" előtagot letolhatjuk a Szekszárd alatti szakaszra és az M60-ra.