Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.12.02 -3 0 47577

"Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.

Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem..."

Nagyon buta vagy. :(

 

" A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz."

Előzmény: dimelo (47575)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47576

50 éve még nagyon mások voltak a szempontok. Nem feltétlen baj, hogy változtak :)

15 éve valóban lehetett volna kicsit jobban előre gondolni. Most meg a kész helyzet adott, és kevés a lehetséges alternatíva. Ez van, nem feltétlen a mostani tervezőt kell szidni.

 

Lehet, hogy nem kellett volna ahhoz a Kisújszállási elkerülő végéhez ragaszkodni, északi irányból kerülve a Kecskeri-puszta és környéke Natura 2000 területet, a vasút közelében Karcag lakott területe mellett elvinni az utat (ez persze zajvédelmi költségekkel jár), aztán közvetlen Karcag Déli Külváros előtt elkanyarodni a Penny északnyugati sarka mellé. A Gyarmati út keresztezése és az 5300-as út kanyarja (Penny utca vége) nem triviális. Utóbbi esetében vagy meg kell alkudni az EU-val, lecsípni a Natura 2000 terület sarkát és visszaadni máshol, vagy ha nem megy, akkor oda szóba jöhet egy minialagút... Talán ez alternatíva lehetett volna, de elég nyögvenyelős.

 

Előzmény: dimelo (47575)
dimelo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47575

Látom, humorodnál vagy...

 

Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.

Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem...

 

A Kisújszállás elkerülő keleti csomópontja határozta meg a folytatást.

(azt már 15 évvel ezelőtt rögzítették.)

 

Hiba volt. (Mindkét irányban alkalmazkodni kell)

 

Karcagnál ezért lesz az elkerülőnek is elkerülője, nagyon rossz nyomvonalon.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47572)
dimelo Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47574

2016. építési engedély,

amely a környezetvédelem hozzájárulása után készült.

Előzmény: Landsmann_ (47569)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.02 0 0 47573

Egy -szerintem - érdekes lap (elég gyakori frissítéssel): https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=67459719&postcount=12

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47572

Szerinted egy alagút a lila vonal mentén jobb döntés lett volna?

Előzmény: dimelo (47568)
NAR Creative Commons License 2019.12.01 0 1 47571

"Míg,ha a sebesség betartása a legfontosabb ,hajlamos a többiről elfeledkezni (tükőr,index, elsőbbség),mert  ő nem büntethető."

 

Ha neked ilyen erőfeszítés a sebességhatárok betartása, akkor mindenkinek jobb lenne, ha nem vezetnél autót...

Előzmény: aladar644 (47524)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47570

Mindenki be akarja zárni a kört. Már csak az a kérdés, hogy merre... mindenesetre elvileg pár éven belül eldőlhet, így pár évtized M0 építés után...

Előzmény: . kata31 (47562)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47569

Ez a nyomvonal mennyire biztos?

Előzmény: dimelo (47568)
dimelo Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47568

Igencsak szűkszavú megjegyzésedet próbálom értelmezni.

 

Szerintem nem esztétikai kérdés, hanem nemzetgazdasági pazarlás:

 

Karcag - Bucsa (4206. út)
    Az M4 nyomvonala a Natura 2000 területek miatt 5,5 km távolságban halad majd a 4. főúttól.
    Korábbi változata (halványkék szaggatott) 4 km-re vezetett volna a régi főúttól.
    Optimális változata (sötét lila) 1,5 km távolságra lehetett volna. (Ennél a változatnál is Natura 2000 érintettség van.)
    A természetvédelem prioritása hosszabb az M4 nyomvonalat és kihasználatlan a 4206. úti csomópontot jelent.
    A Kisújszállás-kelet és Karcag-dél szakasz 11,9 km hosszú.
    A 20 ezer lakosú Karcag „legrövidebb“ M4 elérhetőségét nyugat felé továbbra is a 34103. út szolgálja (12,9 km)
    https://www.google.com/maps/dir/47.3165366,20.9220818/47.2301091,20.8157952/@47.2749971,20.8618325,13z/data=!4m2!4m1!3e0
   

    Karcagnak kelet felé nincs M4 csatlakozása, csak a déli irányban... A városból senki nem fog 9 km-es kerülőt tenni nyugat felé sem.
    Mindezen okok miatt az M4 Karcag-Bucsa 4206. úti „szellem“-csomópont pazarló és kihasználatlan lesz.
 
    Az engedélyezett M4 nyomvonalon a 155 -160.km-ek között - indokolatlanul nagy - törés látható.
    Az öntözött területek optimálisabb elkerülésével (sötét kék) 400-500 m-rel rövidebb lehetne az M4 útvonal,
    amely előnyt jelentene Bucsa, Füzesgyarmat és Szeghalom lakóinak is nyugat felé.
    A nyomvonal korrekcióval a havaria útvonal (M4-4-M4) is rövidebb lenne.

 

Evidens módon a rövidebb útvonal kisebb beruházási- és üzemköltségeket jelent, de még fontosabb a hosszútávú nemzetgazdasági haszon (jobb megtérülés)

Előzmény: adiaboli (47504)
dimelo Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47567

Rendben.

Célom volt, hogy más is olvashassa...

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (47563)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47566

- Bezárul a kör!

Csak egy tippet kérnék, mikorra:-)

Előzmény: . kata31 (47562)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47565

Ugyan már... (De vélhetőleg amúgy is költői kérdés volt.)

Előzmény: puntooo (47557)
bp01 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47564

Köszi, de ezeket a számokat én is ismerem. 

 

Az M6 kapcsán azért is írtam, hogy most látszik némi elmozdulás. Jövőre kiderül, hogy ezt igazolják-e számok is.

Az M4 forgalma már az első évéiben más dimenzió lesz. És ez így lett volna 10 évvel ezelőtt is. 

Előzmény: dimelo (47563)
dimelo Creative Commons License 2019.12.01 0 0 47563

Aha,

pedig az új autók kevesebbet fogyasztanának,

kivéve a SUV őrület, amiért mégsem.

 

A lényeg: 9 évvel az átadása után az M6 forgalma

Fejér megyében:   17 154     1982 tgk.

Tolnában:                9 829     1410

Baranyában:           7 409     1676

 

A kontraszt kedvéért 1 évvel az átadása után M4 Cegléd:

                             17 678    2802

Előzmény: bp01 (47559)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.01 -1 0 47562

Mósóczinak több köze van az utakhoz infrastruktúra fejlesztésért felelős miniszterként, mint azt Vargáról hiszi sok megtévedt.. :-)

 

Most dec. 13 lesz érdekes ahol az érintett települések képviselőit hívta össze Wittinghoff... Ő meg a győzelme után ezzel vezette ezt fel:

 

"Meg kell teremteni a kötöttpályás, elővárosi vasúti közlekedést Budapest felé és be kell fejezni az MO-ás körgyűrű összekötését" - a törvényt ismered mely településeken futhat.

https://www.budaors.hu/?module=news&action=show&nid=190015&fbclid=IwAR1k0836JNP3WAwmvgZ5bdHJVNt27LbqohQZML5OfkECH0LbyQW9w0kHgCk

 

..a másik oldalról meg a terület OGY képviselője:

Nagyon konstruktív és jó hangulatban zajlott a tanácskozás, és külön kiemeltem az elején: nagyon örülök, hogy Wittinghoff Tamás is a körünkben van” – ezt már Csenger Zalán Zsolt osztotta meg a televízió riporterével.  Arról szoktak ilyenkor beszélni, hogy a településvezetők szerint melyek az ott élők fő gondjai – tette hozzá –, és nem véletlenül a közlekedés volt az egyik fő téma. „Például, hogy az M0 csatlakozása az északi régióhoz várhatóan milyen új kapcsolatokat hoz létre, és hogy kapcsolódik az egész jelenlegi útrendszer majd ehhez. Abban egyetértettünk, hogy mindenki abban érdekelt, hogy a nyugati nyomvonal is, tehát a körgyűrű teljes záródása minél előbb meglegyen. És megígértem a jelenlévőknek, hogy átküldjük azokat a nyomvonal vázlatokat, amelyek mentén születik majd meg a döntés és már a tervezés elején becsatoljuk az észrevételeket. (…)

https://budaorsinaplo.hu/7129-2/?fbclid=IwAR1nstn-lYNMVKMP7FDBiCPNcikEfgiX8MlCEDg_c0rzi7lkaOxfk2Tjk68

 

 

- Bezárul a kör!

 

Előzmény: adiaboli (47514)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.30 -1 1 47561

Ez egy érdekes kérdés, elvileg úgy vezetsz, és olyan sebességet választasz, hogy a saját féktávod belásd. Ha nem látod be a saját féktávod bármi miatt (legyen az köd, útkanyar, vagy a szembejövő rosszul beállított lámpája), akkor vakon mész. Ne adja az isten, hogy az ilyen (jó, te biztosan látsz, ha telibever a szembejövő a szarul szintezett xenonjával) esetekben egyszer lesz majd egy gyalogos a te oldaladon...

Előzmény: nyebojsza (47539)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.30 -2 0 47560

Melyik idióta tartotta jó ötletnek, hogy az M3-as autópályán Hatvan előtt, a péntek délutáni csúcsban, mindkét irányban két sávból egyet csináljanak, hogy a belső sávokban 3×1 méteres gödröket kókányoljanak?

 

Mi a jó kurva istenét nem lehet akkor egy sávelhúzást csinálni a leállóra, hogy ne verjék felére a kapacitást, 5 km-es dugót generálva a gyengébb (Budapest felé) irányba is? Szerencse, hogy ezen az oldalon voltam, mert a másik oldalon 54-es km-től gyakorlatilag a bevezetőit sikerült állóvá tenni a sort!

 

Jár a keksz!

bp01 Creative Commons License 2019.11.30 0 1 47559

 

 

+   2011-18 között  kb. 30%-al emelkedett az üzemanyagfogyasztás, vagyis elvileg valamivel többet is autózunk. 

Előzmény: dimelo (47555)
bp01 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47558

:)  Ezt már fel sem akartam hozni. Hiszen a 110 sem elég hát még a 90. Merthogy a felső képek a Szajol-Szolnok közötti szakaszon készültek. Ez pedig a körforgalomnál ér véget. 

Előzmény: Vetesi75 (47556)
puntooo Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47557

Van egyátalán valami indoklás, hogy miért tolódik folyamatosan az átadás időpontja?

Előzmény: adiaboli (47548)
Vetesi75 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47556

"kb 4,5 km-es útszakasz egyik végén belterület jelzőlámpás csomóponttal, másik végén körforgalommal,"

A 110-es szakasz a 4-es és 46-os út találkozásától a szajoli lámpás kereszteződésig tart. Nincs körforgalom.

Előzmény: bp01 (47529)
dimelo Creative Commons License 2019.11.30 0 1 47555

A szubjektív érzet nem azonos a mért adatokkal. (főleg nem 2x2 sávon)

 

De a legfontosabb okok:

 

Szgk: Megyematrica

Tgk:   62. út elkerülőzve (52. botrányosan rossz)

 

Továbbá:   2010      2018   országos

Szgk:        2 984     3 642   ezer db

Tgk:             417        504   ezer db

 

tehát 21 %-os gépjármű állomány növekedés.

Előzmény: bp01 (47553)
dimelo Creative Commons License 2019.11.30 0 1 47554

Mi van Gergelyiugornyával?

 

Az eredeti beírás M8-ról szólt. (Félreérthetően, de ennyire?)

Előzmény: nyebojsza (47552)
bp01 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47553

Az elmúlt hónapokban többször végigmenve a Pentele-hídon látszatra nekem sem tűnt ekkorának a forgalom. 

 

Viszont 10 év eltelte után szemmel látható forgalom kezd lenni az M6-on mostmár a Dunaújváros - Szekszárd közötti szakaszon is. Persze nem akkora mint amit egy autópályával kapcsolatban gondolnánk, de a korábbiakhoz képest látszik a változás. A "szellem" előtagot letolhatjuk a Szekszárd alatti szakaszra és az M60-ra.

 

 

Előzmény: dimelo (47544)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47552

Ha ez a gergelyugornyai híd, akkor nem értem mi köze a dunaújvárosihoz... ott mindig is híd volt, vagy legalább is évtizedek óta, csak elromlott.

Egyébként annak idején a dunaújvárosiról is azt gondoltam, hogy a solti helyett lesz, mert az is már igen beteg volt.

Előzmény: dimelo (47544)
dimelo Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47551

A tőmondatok hátrányosak:)

Előzmény: adiaboli (47547)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47550

esetleg egy avatási ünnepséget tartanak ,-)

Előzmény: s_abel (47549)
s_abel Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47549

Köszönöm. Ez szomorú, bíztam benne, hogy még az idén Abonytól Üllőig átadják :( 

Előzmény: adiaboli (47548)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47548

Jelenlegi állás: Üllő-Albertirsa április, (onnan kész), Abony/Ny-Abony/K június. Mérget ne vegyünk rá.

Előzmény: s_abel (47546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!