Az elmúlt hónapokban többször végigmenve a Pentele-hídon látszatra nekem sem tűnt ekkorának a forgalom.
Viszont 10 év eltelte után szemmel látható forgalom kezd lenni az M6-on mostmár a Dunaújváros - Szekszárd közötti szakaszon is. Persze nem akkora mint amit egy autópályával kapcsolatban gondolnánk, de a korábbiakhoz képest látszik a változás. A "szellem" előtagot letolhatjuk a Szekszárd alatti szakaszra és az M60-ra.
Szerintem nem a Pentele-hídra gondolt, hanem arra, ha a 710-es felüljáró-hídját az M7 fölött teljes kiépítettséggel adták volna át... (amúgy pár órája).
Azokon a részeken (meg ahol csak lehetett) én is mindig 140-el mentem tizen évekkel ezelőtt (az éjszakai képen látszik, hogy mekkora forgalomnál), azért Bp-Vásárosnamény között ez nem 20 mp-t jelentett... Most mióta rendszeresen járok arra napközben, és látom milyen gyakran van ott a pókszemű, áldom a szerencsémet...
Na hagyd csak, autópályán is, ha kamerát lát a sok őrült, akkor rögtön 100-al kezd el cammogni, mintha a jófiúságát akarná demonstrálni. Az első kanyar után meg 160-al folytatja...
Ja, meg ha este jön szemből valaki, lelassít 40-re... ha ennyire rosszul lát, akkor ne üljön autóba... vagy ha rendőrautót lát, lelassít 90-ről 60-ra...
Mégis mi a magasságos lóf@szt lehet egy 2,5 km-es úton 25 hónapon keresztül töketlenkedni??? Legalább a hidat csinálták volna meg véglegesre az M= fölött, de arra sem tellett...
Kutya, macska miatt senki ne kapkodja el a kormányt, ha 80-al megy akkor se!!! (Ismertem olyat aki félrekapta, a nyúlnak nem lett baja, de az autó az árokba került, a négy utasa meg kórházba...)
Szóval nem kapkodjuk el a kormányt, taposni a féket két lábbal, de a kormányt nem kapkodni!!! (aztán ha az őz leveri a rendszámtáblát, vagy összetöri a sárvédőt, hát ez van... de senkinek nem lett semmi baja!
Dehogynem megyünk, csak tudjuk, hogy az tilos és életveszélyes, és nem pampogunk, ha megbüntetnek érte ;-)))
Avval viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a 70-el szuzukizó öreg és ijedt papónál még a legőrültebb bmw-s sem veszélyesebb, akit sehol nem lehet megelőzni, másfél kilométerrel a lekanyarodása előtt indexel és így tovább ,-)
Mondjuk nem értem, hogy a főkajári csomópontot miért nem külön szintűre építették. Következtetésem szerint nem lesz 10 éven belül M8-as ezen a szakaszon.
Aki 110 helyett nyugodtan akar 140-nel menni, és tényleg annyira fontos és sürgős, az szerezzen megkülönböztető jelzéseket. A többiek is tudják majd mire vélni.
Aki nem tud megkülönböztető jelzéseket szerezni, az meg jellemzően nem annyira fontos és sürgős.
"Egy olyan helyen,ahol 110 a korlát,érzésből simán lehet biztonságosan 140-nel is menni"
Folytatva: ha már a 140-et biztonságosnak érzed akár mehetsz 160-al is. Érzésből... és így tovább. (A balesetek legnagyobb részét gyorshajtás okozza! Gyorshajtás meg kb az ilyen személet miatt van.)
A képek egy része a Szajol-Szolnok közötti szakaszon készült, ahol semmi sem (sima dupla vonal) választja el az egymással szemben száguldozókat. kb 4,5 km-es útszakasz egyik végén belterület jelzőlámpás csomóponttal, másik végén körforgalommal, vagyis lényegében állóról indulva állóra fékezel közben van 3,7-4,0 km ahol tolhatod. Ha 110 helyett 140-el tolod akkor 20-25 mp-el előbb érsz az út végére. Ennyi. A 110-120 sem csiga tempó de komolyan megéri az a 20 mp?
Persze nem is az összeg kellene, hogy elrettentse a gyorshajtót, hanem a tény, hogy 120 felett nincs az az acél meg légzsák ami megvédi ha áttéved azon a dupla vonalon.
A 140-nek pedig mindig van rizikója egy olyan úton ahol csak az útfestés "véd". Alig 40 m/s.
Azért az is szép ahogy kijelented hogy az aki 90-el v 110-el halad "sokkal veszélyesebb" mint aki ennél jóval többel. Elképzelem a sok veszélyes sebességhatáron autózót és az őket előzgető jóval biztonságosabb gyorshajtókat. Pont ilyen a biztonságos közlekedés :)) Azért egyenlőre még úgy áll, hogy a balesetek inkább gyorshajtók miatt vannak.
"Ha az idézett cikkben megnézed a képeket,az autók egyedül voltak a 2x2 sávos úton,rizikója nem volt a 130-140 nek."
Te milyen mozit néztél?
Mert mindegyik képen tele vannak körülötte a bemért autóknak a többi autó is. Azért nagyon nem mindegy, ha majd beléd csattan valaki a dupla záróvonalat átlépve, mert egy elé ugró kutya miatt elrántja a kormányt a 140-el száguldó, hogy, te mint vétlen túléled-e vagy sem, mert lehet ha a vétkező 110-el ment volna nagyobb esélyed lett volna, mint így 140-el menve.
Amúgy tipikus száguldói önző mentalitás, "csak én vagyok jó sofőr, én gyorsabban biztonsággal tudok haladni". Iskolapéldája vagy, oktatni lehetne.