Keresés

Részletes keresés

Vetesi75 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 47556

"kb 4,5 km-es útszakasz egyik végén belterület jelzőlámpás csomóponttal, másik végén körforgalommal,"

A 110-es szakasz a 4-es és 46-os út találkozásától a szajoli lámpás kereszteződésig tart. Nincs körforgalom.

Előzmény: bp01 (47529)
dimelo Creative Commons License 2019.11.30 0 1 47555

A szubjektív érzet nem azonos a mért adatokkal. (főleg nem 2x2 sávon)

 

De a legfontosabb okok:

 

Szgk: Megyematrica

Tgk:   62. út elkerülőzve (52. botrányosan rossz)

 

Továbbá:   2010      2018   országos

Szgk:        2 984     3 642   ezer db

Tgk:             417        504   ezer db

 

tehát 21 %-os gépjármű állomány növekedés.

Előzmény: bp01 (47553)
dimelo Creative Commons License 2019.11.30 0 1 47554

Mi van Gergelyiugornyával?

 

Az eredeti beírás M8-ról szólt. (Félreérthetően, de ennyire?)

Előzmény: nyebojsza (47552)
bp01 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47553

Az elmúlt hónapokban többször végigmenve a Pentele-hídon látszatra nekem sem tűnt ekkorának a forgalom. 

 

Viszont 10 év eltelte után szemmel látható forgalom kezd lenni az M6-on mostmár a Dunaújváros - Szekszárd közötti szakaszon is. Persze nem akkora mint amit egy autópályával kapcsolatban gondolnánk, de a korábbiakhoz képest látszik a változás. A "szellem" előtagot letolhatjuk a Szekszárd alatti szakaszra és az M60-ra.

 

 

Előzmény: dimelo (47544)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47552

Ha ez a gergelyugornyai híd, akkor nem értem mi köze a dunaújvárosihoz... ott mindig is híd volt, vagy legalább is évtizedek óta, csak elromlott.

Egyébként annak idején a dunaújvárosiról is azt gondoltam, hogy a solti helyett lesz, mert az is már igen beteg volt.

Előzmény: dimelo (47544)
dimelo Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47551

A tőmondatok hátrányosak:)

Előzmény: adiaboli (47547)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47550

esetleg egy avatási ünnepséget tartanak ,-)

Előzmény: s_abel (47549)
s_abel Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47549

Köszönöm. Ez szomorú, bíztam benne, hogy még az idén Abonytól Üllőig átadják :( 

Előzmény: adiaboli (47548)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47548

Jelenlegi állás: Üllő-Albertirsa április, (onnan kész), Abony/Ny-Abony/K június. Mérget ne vegyünk rá.

Előzmény: s_abel (47546)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47547

Szerintem nem a Pentele-hídra gondolt, hanem arra, ha a 710-es felüljáró-hídját az M7 fölött teljes kiépítettséggel adták volna át... (amúgy pár órája).

Előzmény: dimelo (47544)
s_abel Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47546

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már de megkérdezem: mikor adják át az újabb szakaszát a 4-es (M4)-nek? Elsősorban Abony-Bp. érdekelne.

Előre is köszönöm a választ!

 

rm40 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47545
dimelo Creative Commons License 2019.11.29 0 2 47544

A nem használja senki, az nagy túlzás!

 

OKA 2018:

összes   járműegység     teher  szgk.   kistgk busz

   8997        12372       2139  5649    1027  116

 

Ez az M86-tal egyenlő volumen.

(M35, M60 a fasorban sincs, de a negatív csúcs M3 Vásárosnamény: 2060 2768  460  1528   51  13)

 

Mennyi lehetne a Pentele-híd forgalma, ha volna eleje-vége az M8-nak?

Előzmény: troglodita (47543)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47543

akkor meg mindenki vonyít, hogy ott áll az M8 hídja hiába és nem használja senki ;-)))

Előzmény: adiaboli (47542)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47542
Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (47532)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47541

Azokon a részeken (meg ahol csak lehetett) én is mindig 140-el mentem tizen évekkel ezelőtt (az éjszakai képen látszik, hogy mekkora forgalomnál), azért Bp-Vásárosnamény között ez nem 20 mp-t jelentett... Most mióta rendszeresen járok arra napközben, és látom milyen gyakran van ott a pókszemű, áldom a szerencsémet...

Előzmény: bp01 (47529)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 2 47540

Na hagyd csak, autópályán is, ha kamerát lát a sok őrült, akkor rögtön 100-al kezd el cammogni, mintha a jófiúságát akarná demonstrálni. Az első kanyar után meg 160-al folytatja...

Előzmény: nyebojsza (47539)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47539

Ja, meg ha este jön szemből valaki, lelassít 40-re... ha ennyire rosszul lát, akkor ne üljön autóba... vagy ha rendőrautót lát, lelassít 90-ről 60-ra...

Előzmény: troglodita (47535)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47538

M= M7

Előzmény: troglodita (47537)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47537

A NIF honlapján szépen látszik az egész projekt csodálatos íve: https://nif.hu/projektek/2015/10/a-meglevo-710-sz-fout-csatlakoztatasa-az-m7-autopalyahoz-kulonszintu-csomoponttal/

  • 2015 októberében került fel a honlapra
  • rá két évre, 2017 októberében kezdték el
  • idén októberre ígérték
  • ehhez képest egy hónapot csúsztak így is

Mégis mi a magasságos lóf@szt lehet egy 2,5 km-es úton 25 hónapon keresztül töketlenkedni??? Legalább a hidat csinálták volna meg véglegesre az M= fölött, de arra sem tellett...

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (47532)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.29 0 2 47536

Kutya, macska miatt senki ne kapkodja el a kormányt, ha 80-al megy akkor se!!! (Ismertem olyat aki félrekapta, a nyúlnak nem lett baja, de az autó az árokba került, a négy utasa meg kórházba...)

Szóval nem kapkodjuk el a kormányt, taposni a féket két lábbal, de a kormányt nem kapkodni!!! (aztán ha az őz leveri a rendszámtáblát, vagy összetöri a sárvédőt, hát ez van... de senkinek nem lett semmi baja!

Előzmény: radio100jozsi (47528)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47535

Dehogynem megyünk, csak tudjuk, hogy az tilos és életveszélyes, és nem pampogunk, ha megbüntetnek érte ;-)))

Avval viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a 70-el szuzukizó öreg és ijedt papónál még a legőrültebb bmw-s sem veszélyesebb, akit sehol nem lehet megelőzni, másfél kilométerrel a lekanyarodása előtt indexel és így tovább ,-)

Előzmény: aladar644 (47530)
troglodita Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47534

a nyitókép mindent visz ;-)))))))))))

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (47532)
adiaboli Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47533

Az első mondatot nem értem, a második pedig (gyanúm szerint) egy hajszálpontos következtetés.

Valójában arról van szó, hogy ez "egyelőre" (hosszú ideig) csak félcsomópont, mert Budapest felé igen, de a siófoki irányban nem használható.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (47532)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2019.11.29 0 0 47532

Nehéz szülés volt:

https://www.portfolio.hu/ingatlan/20191128/jo-hirt-kaptak-az-m7-esen-autozok-uj-csomopont-roviditi-a-menetidot-a-balaton-fele-408611?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

Mondjuk nem értem, hogy a főkajári csomópontot miért nem külön szintűre építették. Következtetésem szerint nem lesz 10 éven belül M8-as ezen a szakaszon.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.29 0 1 47531

Aki 110 helyett nyugodtan akar 140-nel menni, és tényleg annyira fontos és sürgős, az szerezzen megkülönböztető jelzéseket. A többiek is tudják majd mire vélni.

Aki nem tud megkülönböztető jelzéseket szerezni, az meg jellemzően nem annyira fontos és sürgős.

 

Előzmény: bp01 (47529)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.29 -5 0 47530

Dícséret minden elméleti "szakembernek",akik az életben sohasem mentek többel a megengedettnél.

"Az vesse rá az első követ,aki sohasem vétkezett'..."

Ha ilyen sok érzék nélküli embernek van jogsija, meggondolandó kimenni a járdára is gyalogosnak,nemhogy autóba ülni.

bp01 Creative Commons License 2019.11.28 0 1 47529

"Egy olyan helyen,ahol 110 a korlát,érzésből simán lehet biztonságosan 140-nel is menni"

 

Folytatva: ha már a 140-et biztonságosnak érzed akár mehetsz 160-al is. Érzésből...  és így tovább. (A balesetek legnagyobb részét gyorshajtás okozza! Gyorshajtás meg kb az ilyen személet miatt van.)

 

A képek egy része a Szajol-Szolnok közötti szakaszon készült, ahol semmi sem (sima dupla vonal) választja el az egymással szemben száguldozókat. kb 4,5 km-es útszakasz egyik végén belterület jelzőlámpás csomóponttal, másik végén körforgalommal, vagyis lényegében állóról indulva állóra fékezel közben van 3,7-4,0 km ahol tolhatod. Ha 110 helyett 140-el tolod akkor 20-25 mp-el előbb érsz az út végére. Ennyi.  A 110-120 sem csiga tempó de komolyan megéri az a 20 mp?  

 

Persze nem is az összeg kellene, hogy elrettentse a gyorshajtót, hanem a tény, hogy 120 felett nincs az az acél meg légzsák ami megvédi ha áttéved azon a dupla vonalon. 

A 140-nek pedig mindig van rizikója egy olyan úton ahol csak az útfestés "véd". Alig 40 m/s. 

 

Azért az is szép ahogy kijelented hogy az aki 90-el v 110-el halad "sokkal veszélyesebb" mint aki ennél jóval többel.  Elképzelem a sok veszélyes sebességhatáron autózót és az őket előzgető jóval biztonságosabb gyorshajtókat. Pont ilyen a biztonságos közlekedés :))   Azért egyenlőre még úgy áll, hogy a balesetek inkább gyorshajtók miatt vannak.

Előzmény: aladar644 (47524)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.11.28 0 3 47528

"Ha az idézett cikkben megnézed a képeket,az autók egyedül voltak a 2x2 sávos úton,rizikója nem volt a 130-140 nek."

 

Te milyen mozit néztél?

 

Mert mindegyik képen tele vannak körülötte a bemért autóknak a többi autó is. Azért nagyon nem mindegy, ha majd beléd csattan valaki a dupla záróvonalat átlépve, mert egy elé ugró kutya miatt elrántja a kormányt a 140-el száguldó, hogy, te mint vétlen túléled-e vagy sem, mert lehet ha a vétkező 110-el ment volna nagyobb esélyed lett volna, mint így 140-el menve.

Amúgy tipikus száguldói önző mentalitás, "csak én vagyok jó sofőr, én gyorsabban biztonsággal tudok haladni". Iskolapéldája vagy, oktatni lehetne.

Előzmény: aladar644 (47524)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.28 -2 1 47527

 

 Logikából is.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (47526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!