Van a családban egy RK02 röpsúlyos kapálógép, amihez a szülők nagyon ragaszkodnak. A hajtómű alsóház viszont az évek alatt (95-ben vették újan) elfáradt és kilyukadt. 2 éve volt már javítva, de ismét lyukas. A gyártó azt mondja, hogy nekik jelenleg nincs.
Volna itt esetleg valakinek új a polcon vagy alig használt alsóháza?
Üdv.Múlt héten vettem egy rk-02-est,csak kocsizok vele,de sokallom amennyit eszik.Kb.3-4 km.és a 7 deci benzint megette.Nem sok ez egy picit?Lehet rajta valahogy visszavenni?
Elkészültek az új RK-02B kapák ! 149.990 Ft 5.5 LE Briggs motor 1 év garancia plusz kapataggal is rendelhetö TELEFON : 30/325-9520 Kiszállitási lehetöség Viszonteladónak további kedvezmény!
Sziasztok abba szeretnék segítséget kérni hogy levetem a hengerfejet és megnéztem a szelepeket mind a kettő egyszer egyszer nyit ahogy kell de valamiért az alsó szelepem valamiért még egyszer egy kicsit belemozdul szerintem ez lehet a nem indulás oka.Briggs quantum 60as motor mekorának kell leni a szelephézagnak?
Honda 600 r250t terrat20vagy társai nálam ez lenne a sorrend. Hondához vízszintes kihajtású motor kell (gcv függőleges) viszont könnyen rászerelhető kínai klón. R250t re viszonylag kis költséggel feltehető a gcv, t20 ra is feltehető ott viszont jelentősebb költséggel.
még mindig kínlódok egy Einhell 40 rotációs kapa porlasztójával. Elvileg a porlasztó tiszta, gyakorlatban úgy nézett ki hogy szétszedtem, kitisztítottam, vékony dróttal óvatosan a csatornákat átjártam, hogy nincs-e valahol egy rejtett eltömődés, sorja, kosz, átfúvattam sűrített levegővel, tűszelep nem akad, úszó szépen mozog, karok akadálytalanul mozognak, tolórúd hossza nem változott, légszűrő tiszta, benzincsőbe be lett iktatva egy finomszűrő, - és a hiba változatlanul fennáll.
[Először volt olyan hogy a benzin túlfolyt, de ezt sikerült elhárítani. (akkor lehet hogy a tűszelep akadt.)]
A hibajelenség: motor indul, de fullad, full szívatóval kell járatni, egy darabig megy így, de leáll, szívató nélkül nem is indul. Aztán volt olyan állapot, amikor minden különösebb dolog nélkül egyszercsak elkezd a motor normálisan működni és gyönyörűen tartja a fordulatszámot, szívató nélkül, teljesen hibátlanul. ( Nem füstöl, egyenletesen finoman jár, erje is van, kompresszió rendben.) Kifogy a benzin, utántöltök, kezdeném újra a munkát, és újra előjön a hiba. Valakinek van valami ötlete, hogy ezek után mit nézzek meg?
A rúgó , az szeret ki ugrani a helyéről, nem tudom hogy mi új e benne minden és mit cseréltél ki benne , általában akkor csinálja ezt ha a rúgó elfárad vagy a műanyag ház amire fel van tekerve az a rész kikopott ahova illeszkedik az kis vissza hajlítás, ennél a szerkezetnél csak ez lehet.
Sziasztok! Megtudnátok mondani hogy a honda f400 kapán mekkora ékszíjtárcsa van a motoron és a hajtáson, ill. le lehet-e felezni a sebességét. Ha igen akkor mekkora ékszíjtárcsa kell rá és hová. A választ előre is köszönöm.
Sajnos a kihajtás szimeringeknél szivárog az olaj, ezt jelenleg napi használat előtt felöntöm, aztán hadd csöpögjön. Még kb 1 hét és végzek az aktuális kerti munkával, akkor lesz majd szimering csere.
Amúgy tényleg jó kis gépnek tűnik, bár dolog volt vele, eddig amit csinálnom kellett rajta:
-alap szerviz (olajcsere, légszűrő takarítás)
-regulátor rugó csere, beállítás
-kuplung felső csere
-kapakések cseréje (ezeket kaptam vele újakat)
-csoroszlyatartó hegesztés (eltört)
-csoroszlyát is mókoltam picit (plusz vas hozzáhegesztés)
-bal oldali kapaagy rá volt rohadva a tengelyre, ezt szét kellett flexezni, utána meghegeszteni
-kuplungkar,kuplungbowen csere, gázbowden javítás
Kb 500m2, 6 éve műveletlen területet próbálok vele használatba venni.
Jó választás volt. Találd meg örömöd benne. Használd egészséggel. Nem tudom hány éves gép, mindenesetre a hajtóműben nem ártana egy olajcsere. Egyébként igénytelen megbízható, egyszerű szerkezet.
Sziasztok keresek fortschritt e930-hoz alternálokaszát ha esetleg tud valaki kérem jelezzevnekem emailen: tartibor1986@gmail.com vagy Tel: 06706172175 -ös telefon számom segitségeteket előre is köszönöm
Én is segítséget kérnék szeretett 8 lovas kisgépem benzinelzáró tömítése megadta magát. Tud valaki valami infót küldeni, hol tudnék beszerezni ilyet vagy ötletet ennek pótlására. Ha kell megveszem az egész kis elzárót. Köszönöm segítségeteket.
Tud valaki segíteni abban, hogyan lehet leszedni egy MPM 210 rotakapa kuplung szerkezetét? Idáig jutottam. Van valakinek alkatrész katalógusa és szerelési útmutatója vagy tud segíteni abban hol tudom beszerezni ?
Szia! Dehogynem, nagyon, de mióta megvettem az 5.00 x 12 kereket azóta csak kerülgetem.
Sokat vívódtam, hogy mi legyen a sorsuk. Így már 'nem hajt hasznot', csak áll kihasználatlanul. Hátha lenne Valaki, akit tovább "szolgálhatna". Az árából meg tudnék venni új gumikat a másik kerékre, mert ami most van rajta az már elég kopott. Megvettem az új lámpákat is a gépre, azoknak az árába is pótolna még valamit.
A Szevafém cég lehúzta a rolót. Nem gyárt kapálógépeket. Tehát utód sem létezik, mármint új gyártású. Ha sikerül kedvedre való RK- 02 es aljat venned, Briggs motorból rengeteg van, sok helyen. A jófogáson kell figyelned a kapáló alsórészt sokszor hirdetik. Ha kéred, adok néhány motor árust.
Gépváltás miatt eladóvá vált 2 pár 4,00x8 szabadonfutós kerék. Az egyik pár 90%-os gumikkal, saját használatra átalakított, tartós nagy igénybevételre készült, tömör tengellyel, egyedi csapágyazással, kerekenként 12 kg szintén csapágyazott keréksúllyal. Így kerekenként 3 db. csapágyon fut. A keréksúly segítségével dupla kerékké is könnyen átalakítható, melynek súly így kb. 25 27 kg.. A Robi Rekordot is bírja, adom hozzá a tengelyszűkítőt is. /30 mm- ről > 25 mm-re/ (1500 Ft / db.)
A másik kerék teljesen új, /még a bolti címke is látható/ csak a fénykép kedvéért lett felszerelve.
A súlyozott kerék ára 30000Ft, a másik 17000Ft, egyben 45000Ft. Postázást vállalok.
A súlyok külön NEM eladók.
/Ha Valaki sokallja az árat, az ne kommentálja, mert nekem is sok /több/ pénzembe, munkámba és időmbe került./
Pár éve kérdeztem a Szevafémet akkor még volt a régi típus. Ugyan az mint a régi 75 000 volt az ára. De kúpkuplungos most is van Briggs motorral biztosan(ez 1 hónapon belüli hírből tudom) Az alja ugyan az mint a réginek csak a kuplung más.
Következő a problémám. Egy szép nagy szőlőt művelek, már 20 éve. Egy Szevafem RK-02-es 3-3 kapatagos Briggs 4Le-s motorral hajtott kis kedvencem van. Már sajnos be kell látnom, hogy mindennek eljön a csereideje. (Többet kell szétborítani az alját mint ahányszor használva van, belefáradtam...) Szívem szerint ugyanezt venném újban, ha még gyártják... Nekem nagyon fontos a súly (tökék melletti haladás és sorvégi fordulás miatt) és, hogy viszonylag a gép mögött álljak közvetlen, ne 3 méterrel hátrébb mint a Szentkirályikon látom a szarvak távolságát.
Kérdésem:
Van e ennek utódja?
Gyártják e még ezt a fajtát?
Briggs motort hol lehet külön venni, ha találnék RK02-s alját?
Az normális hogy kicsit feketén füstöl a briggs?Főleg akkor látszik,amikor visszaengedem a gázt alapjárratra.Vagy lehet,hogy csak az olajcsere miatt csnálja,mert fejre lett állítva?
Nem írtad, hogy milyen kuplungja van? Feltételezem, hogy röpsúlyos. Nagy valószínűséggel ki van akadva a röpsúlynál a rúgó, vagy eltörött, esetleg nagyon ki van nyúlva. Rúgó cserével megoldhatod a problémát.
Sziaxztok.A problémám a következő lenne.Vettem egy használt kapát.Pöcre indul.Régebbi fajta nem látok rajta féket .Inditáskor full sebességgel indul úgy kell visszafogni.Ha kissebre akarom venni a sebességet hamar leáll vagy elássa magát.Mi lehet a gond?.Válaszokat előre is köszönöm.Nem használtam még ilyen gépet lehet én csinálok valamit rosszul?
Az a bibi, a gyári Jikov porlasztó szívatója függőlegesre állítva van bekapcsolva, vízszintesre állítva kikapcsolva.
2T gépeknél használat után ajánlatos a porlasztót üresre járatni a benzincsap elzárása után, így nem szárad bele a 2T olaj a benzin elpárolgása után, így a porlasztó kalibrált fúvókái sem tömődnek el.
A porlasztó benzinszintjét úgy állítottam be, mint a Babetta porlasztónál, a benzinszint az úszóház tömítése vonaláig ér, vagy alatta 1mm-el. Nekem van plusz porlasztó úszóházam, amit alul megfúrtam, beleforrasztottam egy réz tol betét 2cm hosszú csövét, erre átlátszó csövet húztam és "U" alakba függőlegesbe állítottam. Benzincsap kinyit, a közlekedő edények elve alapján látható lesz az átlátszó csőben a zárt úszóházban a benzinszint.
Benzinszint állítás előtt az összepréselt tűszelepet szétszedtem, a szelepfészket minimálisat besüllyesztettem kb.2-2.5mm-es fúróval. A kúposított szelepfészek biztosabb zárást tud, mint a gyári sima furatos.
Ajánlatom az Alfa Centauri helyett, egy szentkirályi bilincses. Honda motoros kapálógép. Ékszíjas felezővel, ekével, körmös kerekekkel. Ehhez már minden KF 04 adapter csatlakoztatható. 110-et kér együtt érte az eladó.
Tudnátok ajánlani valami olcsóbb rotációs kapát, hogy melyiket érdemes megvenni kb 100 000-es határig ha nem lenne nagyon gyakran használva, de azért egy kisebb kertben lenne használva. MTD-t mennyire érdemes megvenni? Fűnyíróba van MTD-m az jól teszi a dolgát már 4 éve, vagy mit ajánlanátok helyette?
Ali kis előttem küldött egy linket onnan tudsz rendelni fűnyíró aljat hozzá. Ha valami gép után kapcsolható adaptert nem találsz akkor marad az átalakítás ahogy nézem némi laposvassal megoldható(hasonló a KF-éhez csak itt lefele áll a 2 csavaros felfogatás nem előre.
Az Alfa Centauri nevű gépeket érdemes az Elektrikó hálózattól megvásárolni. Közvetlen nagykereskedelmi kapcsolatuk van a gyártókkal. Vácszentlászlón van a központi garanciális szervízük. Adapterekben elég gyengén állnak.
Legtöbb márkájú gépnek van azonosítója(lehet szám vagy a gép neve) azzal kéne próbálkozni ha meg van, talán így meg lesznek az adapterek hozzá , az átalakítás legyen az utolsó, rem segít. Zoli
Az általad linkelt valóban dragon, de fulesman975 gépe az nem szentkirályi(dragon) más a motor egység csatlakozása más a hajtómű, a tolókar és csatlakozása az egyezik.
Hello. Olyan problèmám lenne, hogy a robi 55 öm melegen nem pörög ki. Henger jó fèl ève lett fúrva, szimering jó falsot nem szív. Az úszószint okozhat ilyent? Hol kell lennie az úszószintnek?
Sziasztok! Vettem egy Robi 55-öt, amatőr módon nem tudom beindítani... Valaki lenne kedves küldeni egy képet, hogy minek hogy kell állnia? Illetve, hogy használatkor pontosan mit kell visszatekerni (szivato, tudom, de nem tudom melyik). Nagyon köszönöm!!
Személy szerint nincs ilyen a tulajdonomban csak hallottam róla véleményeket. Ez a rota ugyan az mint a Husqvarna csak más a színe meg a matrica rajta. Rotálásra ajánlom csak másra nem igen használható. Ha vigyázol rá sokáig kiszolgál majd, alkatrész van hozzá.