Ebayen találtam ezt a szettet és arra lennék kíváncsi, hogy nekem mint hétvégi modellezőnek (akinek csak pár szerelvénye van) megfelelő lenne-e belépésként a digitális világba.
fontos lenne a gyors válasz mert kb 2 nap múlva lejár az aukció.
Akár villámáron is megvenném, kb ennyim is van max vasútra jó ideig.
Jelenleg szembe forgalom lesz a cuccon, ezért az átszelés keresztezési csúcsai vannak összekötve a villasínekkel, de tervben van hurokmodul és párhuzamosítás, valamikor még a végítélet előtt, ezért a kettős keresztezések is be vannak vezetékelve. Ha megtörténik a módosítás, akkor csak a szívdarabok vezetékeit el kell vágni, a másikat összekötni, és már jó is lesz.
Befejeztem a Facebookon 400. "lájkolóm" ajándék 4db kitérőjét is. Ezek Tillig H0 EW2 geometria alapján készültek.
At ilyen kisméretű lámpáknál és jelzőknél az egyik pólus vezetésére általában a fémtestet hsználják fel, a vezetéket forrasztással lehet csatlakoztatni.
Elektronikai kérdéssel fordulnék hozzátok. Asztal szétbontás/megsemmisítés közben, a gipsz aljzat felszedésénél megfeszült a lámpa kábele és a bekötési pontról levált a barna kábel. Azonban lövésem sincs, hogy az hol volt, hova csatlakozott be, hova kellene visszaügyeskednem.
Emlékeim szerint Viessmann gyártmányú, vagy Z, vagy N méretű, erre pontosan már nem tudok választ adni. A fekete kábel megy az izzóhoz, a barna az meg ötletem sincs hova. A lámpaburában nincs hely a fekete mellett másik kábelnek, szóval én a talapzat környékén gyanítom a rögzítési pontját... De ott sem láttam megfelelő helyet neki.
GARFIELD: a harmadik és negyedik képen sz.tem elég jól látszanak a vágányutak, de ha akarod, akkor készítek egy színes ábrát róluk! :-)
róbertke:
Ez azért ugye nem ilyen egyszerű, mert az angolváltónál is vágányutat kell beállítani, ennél meg még bonyolultabb, mert a bázelinél a valóságban négy állítómű van, nem kettő, mint a normál angolváltónál.
Hát, nem gondoltam, hogy magam fogom a Märklin sínrendszerén látható tüskesor eredetije létének bizonyítékát felkutatni és bemutatni, de mégis így történik. :-)
Sajnos nem haladtam túl sokat, nagyon macerás azokat az apró vackokat megcsiszolni, és pontosan a helyükre forrasztgatni. Az tuti, hogy már rég égettem meg annyiszor az ujjaimat, mint ennél a váltónál! :-)
De legalább kész lett, ami nem mozog. Illetve a négy belső vezetősín még hiányzik, de azt csak a csúcssínek után tudom felrakni.
Hosszú ideje és bámulattal figyelem csodálatosan precíz munkádat, saját szakmámból tudom hogy milyen feladat a potosság elérése már a szükséges rajzok megszerkesztésénél is. Nálam pl a NYÁKpanelok készítése kiván tizedmilliméteres pontosságot.
Nagyon úgy tűnik, hogy a T becsődölt. Sajnos az első készletük nagyon csapnivalóra sikerült, valószínűleg nem hozott túl nagy bevételt. Kár, pedig a második generációs hajtásaik már állítólag lényegesen jobban sikerültek, de sajnos már beszerezhetetlenek. Tisztelegjünk ezzel a videóval az ötlet előtt (3:09-nél tessenek ledöbbenni :)
Egyenlőre még szerencsém van. Tavaly műtötték mindkét szemem szürkehályog miatt, hálisten tökéletesen sikerült. A kezem sem remeg, jelenleg is (saját szakmámból kifolyólag) saját kezűleg olyan miniatűr elektronikus készülékeket készítek, hogy sokan csodájára járnak. Ez nem csak saját tervezéssel, de rengeteg mechanikai munkával (fűrészelés, reszelés, fúrások 0,6-0,8mm-es fúrókkal, nyomtatatott áramköri lemezek készítése) jár.
Időnként készítgetek Z méretű vasúti járműveket is (pl. síntisztító kocsi, stb.)
Az a Z-s méret egy csoda tőlük. Egyetlen - donornak szánt - BR 80-ast (89-est?) fogtam a kezemben, de hogy az milyen finom kis szerkezet, hát, minden elismerésem. Ahhoz külön gratulálok, hogy minden érzékszerved és kezed is alkalmas hozzá ebben a tisztes korban. :-)