Kézi kioldás: ráadott gyújtásnál vagy járó motornál a rögzítőfék kioldásához:
nyomja be a fékpedált, benyomott fékpedál mellett nyomja meg röviden a kapcsolót.
A rögzítőfék teljes kioldásáról a fékvisszajelzés és a kapcsolón lévő P visszajelzés kialvása tájékoztat. Ezzel egy időben megjelenik a „Parking brake released” (Kiengedett rögzítőfék) üzenet.
***
Javaslom, hogy ne járjon a motor, hanem csak a gyújtás legyen ráadva, amikor kioldod az elektromos rögzítőféket!
***
Az automata működés semlegesítése:
Bizonyos helyzetekben - pl. nagy hidegben vagy lakókocsi vontatásakor, ill. autómentéskor - szükség lehet az automatikus működés kikapcsolására.
Indítsa be a motort. Amennyiben ki van engedve, a kapcsoló segítségével kézzel húzza be a rögzítőféket. Vegye le a lábát a fékpedálról. Nyomja meg és tartsa úgy a kapcsolót minimum 10, maximum 15 másodpercig (a kioldási irányba). Engedje el a kapcsolót. Nyomja be és tartsa benyomva a fékpedált. Húzza meg és tartsa úgy a kapcsolót 2 másodpercig (a behúzási irányba). Az automatikus funkciók kikapcsolását a műszerfali visszajelzés kigyulladása igazolja vissza. Engedje el a kapcsolót és engedje fel a fékpedált.
Ettől fogva csak kézzel (a kapcsoló segítségével) lehet behúzni és kioldani a rögzítőféket.
Az automatikus működés visszakapcsolásához végezze el újra a műveletsort. Az automatikus működés visszakapcsolását a műszerfali visszajelzés kialvása jelzi.
2014-es C4 GP2-n cserélnem kell fékbetétszettet jövő héten, viszont automata a kézifékem, vagyis ha leállítom a motort behúz magától. Menüben nem tudom kikapcsolni, gyári diag van, ha valaki csinált már ilyet, segítsen legyen szíves, ott hol találom ezt a részt?
Magánvélemény, de ha jól tudom, az Engine fault hibát önmagában nem írja ki a gép, mindig szerepel mellette vmi, ami utal a hibára.
A "motorhiba" nagyon sok mindentől előjöhet, pl. kontkthibás vezeték, gyújtáskimaradás, a magasnyomású rendszer hibája... pontosabbat csak diagnosztikával lehet mondani.
Sajnos, (vagy nem sajnos) ez a mostani modern rendszerek legnagyobb hibája, hogy hibakódokkal kommunikálnak, holott kiírhatná, hogy a harmadik hengernél nem megfelelő az üzemanyagbefecskendezés és ezért rángat az autó.
Tudom, egy laikusnak ez sem mond sokat, de a szerelővel való kommunikáció (akár telefonos) során rögtön tudjuk mondani a hibajelenséget és az ECU által kiirt hibát, vagy konkrét hibakódot, amire a JÓ szerelő rögtön meg tudja mondani, hogy mehetek még az autóval gond nélkül, vagy inkább egy trélert hívjak.
Sajnálom, hogy konkrét dologgal nem tudtam segíteni, találgatni lehetne; például: szennyezett üzemanyag került a rendszerbe, a gázolajszűrő eltömődése, valamelyik hengerben égéskimaradás, a környezetvédelmi rendszer hibája, vmi "adalék" szintjének vészes mennyiségre csökkenése...
Nekem többek között ezért van folyamatosan egy kütyü az OBD-n, így rögtön kiolvasható a legtöbb dolog a központi vezérlőből.
Sziasztok, a 2014 es Citroën C4 picassom diesel, tankolăs után nem gyorsult és hibauzenetnek kiirta, hogy enginer fault, motor hiba. Peugeot 307 ben ez tök általános volt nàlam, mindenre kiìrta kB, itt mi lehet a baj? Szerelő szabadnapos persze.
Nekem kicsit fura a 3 henger kerregése; olyan mintha csapágyas vagy dízel lenne :)
Ami még feltűnt, hogy a sokkal nehezebben melegszik a hűtővíz, mint az 1.6-os Scénicben.
De tényleg fürge; egyet sajnálok csak, az üzemmódkapcsolót. Szeptemberben befizettem egy P3008-ra, és mikor nálam volt tartós próbára, nagyon hasznos volt ez a, kvázi Sport kapcsoló; más jellegű vűltásokkal olybá tűnt, hogy mintha átszabta volna a motor karekterisztikáját, és megugrott, mint akit seggbe rúgtak :D
Elvileg jövő januártól kötelező lesz minden EU-n belül újonnan forgalomba hozott autóban a gyárilag beszerelt, GPS alapú segélyhívórendszer. Számos autóban már most ott van a nagy LED-es kijelző is.
Nem hiszem, hogy a - márkától függően - akár százezres felárba kerülő navigációt is ingyen adnák a gyártók ettől kezdve, pedig fizikai oldalról nézve ekkortól már minden benne lesz a kocsik többségében.
Csak szoftver kell majd hozzá, amit ugyanakkor továbbra is extra pénzért fognak adni - s ekkor jönnek majd az "okos" városi legények, akik újabb legendákat "szőnek"! :-)
(Most nem arról beszélek, hogy jó-e vagy kell-e egyáltalán a gyári navi…)
Ez króm, nem krómozott műanyag. Szerintem jóval kevésbé sérülékeny, mint a fényezett lökhárító - bár abban tökéletesen igazad van, hogy nem kell karcolgatni :) ám nagyon sok és érdekes cucc pakolásánál (bútor, háztartási gép, ládák, stb) bármi megtörténhet, nomeg mi hiába vigyázzuk, ha a gyerkőcök vagy asszonypajti figyelmetlen.
Azt mondom, hogy ha az eredeti felületen a fényezés karcolódik, leütődik, sérül, gázabb azt helyrehozni, mint új ilyet feltenni.
Köszi a választ! A 21.07.16.32_NAC-r0 érdemes feltenni, a mostani nagyon rendben van, 05.90.42 van most. Lesz benne magyar nyelv? Előre is köszi a segítséget! KL
jaja, épp ezt írtam, hogy a Scénic 2-nél is így volt :) de ott kormányról volt vezérelhető a rendszer, és a légzsákos kormánykerék cseréje húzós volt, ezért lehetett az irányjelző alatti üres kapcsolóhelyre betenni egy 3e Ft-os visszapillantóállító kapcsolót, ami tökéletesen ellátta eme funkciót
a távolságkövető tempomathoz már most minden benne van a felszereltség részeként: radar, kamera, tempomat. Nincs olyan alkatrész, ami kellehe még hozzá, csak a szoftver
Ez a kivétel, ahol a kábelezés és egy kapcsoló be volt építve.
Én nem ilyen esetekre gondoltam, hanem olyanokra, hogy nincs benne navigáció, nincs benne tolatókamera, nincs benne parkolás segítő asszisztens, nincs benne adaptív sebességkövetés, nincs benne körkörös kamerarendszer, és még sorolhatnám. Ezek közös jellemzője, hogy igen drága szenzorokat, kamerákat és egyéb alkatrészeket igényelnek. Erre írtam, hogy nem tudom elképzelni, hogy ezeket az alkatrészeket minden verzióba beszerelnék.
Megtudna e valaki mondani mennyire megbizhatoak az utolso par evben gyartott Picasso grand autok ?A benzines 1,2 pure tech 130 loerös haromhengeres motrok kibirnak 200 000 km ?Mivel 10-12 evben gondolkodom es 15 000 km ereket futna evente ,ezert gondoltam benzinesben .Egy kicsit felek a harom hengeresektöl ,ti mit hallotatok ?
Gonolkodom meg Renault Kadjar vagy Megane ban is ,mivel 4 hengeres 1,2 es benzineseket gyart ,de mindha a Renaultrol több problemat hallottam volna .Mi az igaz ebböl ?Tenyleg a citroen Peugeot jobb valasztas hoszabb tavra ?
Nekem van egy 307 SW Premium kivitelű kocsim is a Picasso mellett. Ez anno a legnagyobb felszereltség volt, de a tempomat csak gyári extraként volt hozzá kérhető a szalonban a vásárláskor - emlékeim szerint ezt az extrát kb. 70-80 ezer körül mérték 2002-ben. Valahol (talán egy külföldi fórumon) olvastam, hogy elvileg minden vezetékezés és szükséges egység (pl. fékpedál kapcsoló) benne van a kocsiban, csak maga a tempomat kar hiányzik a kormány mögül, meg a komputerben nincs engedélyezve a tempomat mint szolgáltatás. Egy, a hazai Peugeot márkaképviseletnél dolgozó ismerősömön keresztül rendeltem egy tempomat kart, mint pótalkatrészt, majd a helyi szervizben megbeszéltem az egyik szervizessel, hogy megpróbálkozhatnánk a dologgal. A kar bepattintása a helyére 15 perc sem volt. Ez volt az első ilyen akciójuk, így nem volt benne gyakorlatuk - a legtöbb időt az igényelte, hogy a kormányoszlopon a tempomat karjának helyén nem volt nyílás, de, mint később kiderült, "ki volt könnyítve" az anyag, csak egy kis pengével kellett a szélébe belevágni, s onnantól szépen kibontható volt a kis nyílás rajta, majd feltárult a tempomat karját fogadó aljzat, amibe csak bele kellett a kart dugni/pattintani. Utána még 10 perc kellett a komputeres engedélyezéshez, s fél órán belül volt is egy működő tempomatom, össz-vissz 11 ezer forintért. Ezt gyorsan meg is írtam az indexes 307 topikon, ahol később számos követőre akadtam.
Szóval igen, van a városi legendának valós alapja is... :-)
Azt még eltudom képzelni, hogy nem gyártanak többféle kábelkorbácsot, és a csatlakozók minden kocsiban megtalálhatók, amihez aztán a gyári alkatrészeket utólag is lehet csatlakoztatni. De hogy a drága alkatrészeket is minden kocsiba beépítenék, na ezt már kétlem.
Egy ismerősön egy autóalkatrészt gyártó üzemben dolgozik. Német prémium kategóriás kocsikhoz gyártanak tolató kamerákat. Az okos és takarékos németek kitalálták, hogy olcsóbb lesz az alkatrész ára, ha a kábelkivezetésnél található lezáró gumigyűrűt elhagyják. Aztán jöttek a kamera beázások, és visszatették a záró gumigyűrűt.
Ezek után bárki azt képzeli, hogy minden kocsiba beteszik a kamerákat, a szenzorokat, és egyéb drága alkatrészeket? Ugyan már!
Egyébként a linkelt cikkben is arról írtak, hogy a beépítésekhez gyári alkatrészeket használnak. Miért tennék, ha azok már be lennének építve?
Azt nem értem, hogy amennyiben az eredeti felület karcolódik a pakolásoktól, akkor ez szerinted nem fog? Ez ugyanúgy műanyag, ugyanolyan sérülékeny - legalábbis szerintem.
Ha tetszik valakinek, ám legyen, de a karcolódástól az véd, ha nem karcolod! :-)
Szerintem a legmagasabb felszereltséghez a gyártósoron betesznek mindent, csak szoftveresen kikapcsolják, amit nem fizet meg az ember. Egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint átállítani a gyártást.
(Scénic-emben már 2005-ben így volt a tempomat; be volt vezetékelve, csak egy plusz visszapillantóállító kapcsolóra volt szüksége annak, aki nem kérte extraként; nomeg hogy a szervizben aktiválják a kijelzőn ezt a funkciót.)
Az autók elején a radaros tempomat radarja általában egy 5x5 cm-es kis kocka alakú lap a lökhárító elejében; ez nekem megvan, nomeg a vészfékező rendszer kamerája is a belső visszapillantónál.
Csak arra lennék kíváncsi, hátha van valaki, aki ezt már végigjárta az elmúlt években, és tud tanácsot adni :)
Egy hét alatt ideért DPD-vel; korektül csomagolva, valódi króm - azaz nem krómozott műanyag - és még alkoholos tisztítókendőt is küldtek vele a felrakást megkönnyítendő :)
Szerinteket a Shine felszereltséghez, ha nem kértem a Drive Assist csomagot, esetleg utólag programból be lehet kapcsolni valahogy? (sávtartó, adaptiv tempomat, automata fékezés) Automata, radaros autó, kis kockával az elején, ami elvileg a követőradar maga, szóval szerintem a hardware megvan hozzá az autóban, csak aktiválni kellene. Van ilyen tapasztala valakinek?
Mivel nagyon zavart, hogy a csomagatartónál olyan kis sérülékeny a lökhárító teteje, rendeltem rá króm védőelemet; tök jó, hogy valami optikailag is dob az autón, és közben hasznos is
Így most kicsit örülök, büszke vagyok, és ezt szeretném veletek is megosztani 😊