Nálam közel 200e km alatt kicsit kevesebbet fogasztott benzinből (úgy 6.5-7.0 liter / 100 km között lehet a kilencéves átlag), de többet láncfeszítőből. Utóbbi úgy 60 ezreket bírt eddig, most a negyediket használjuk. A kokszosodás eleinte volt probléma, majd a második dióhéjas pucolás (még bőven 100e km alatt) áttértem itthon az OMV 100-as benzinre és azóta nincs ezzel gond (Ausztriában 95 E5). Arra is figyelek, hogy a lehető legkevesebbet legyen a motor fordulatszám 2000 alatt. Az olajfogyasztása mostanában kb. 2500-3000 km / liter.
Nekem általánosságban (értsd: a másokéval) nincs vele tapasztalatom, csak a saját kocsimmal és annak motorjával.
156 lóerejével igen dinamikusan lehet vele haladni, visszakapcsolva ugrik rendesen (persze nem villany- vagy sportautós agilitással.)
Fogyasztása nagyop függ attól, hogy hol s hogyan jársz vele: szigorúan városban, a téli hidegben, 3-5 kilométeres távokon (tehát még bemelegedni sincs volt ideje) a 11 litert is megeszi. Országúti tempóval 6-7 litert eszik, autópályán 8-9-et (klímával). Tavaly Franciaországi nyaralásból hazafelé (2 fő+csomagok, biciklik a csomagtartóban) autópályán 1089 kilométer tettem meg vele két tankolás között, majd a teli tankolás alapján kb. 5,5 literes fogyasztás jött ki 100 kilométerre. Igaz, közel egyenletes, ráérős 110-es tempóval jöttem végig azon a szakaszon.
De 5 fővel és fullra (tetőig) pakolt csomagtartóval is meg szokott lenni nyaranta a 8-900 kilométer közti táv egy tankkal, ha megelégszem a 110-es tempóval hazafelé. Odafelé mindig többet eszik (8 körül), mert gyorsabban megyünk - olyankor még, ugye, időre kell odaérnünk :-).
Az elmúlt 10 (és nem "nyóc" :-P ) év átlagfogyasztása (mivel minden tankolást feljegyeztem) 8,2 liter.
Saját problémá(i)m: A láncfeszítő elromlása (ami azt jelentette, hogy beindítás után nem aktiválódott azonnal, hanem kellett neki 5-15 másodperc is) nem a turbós motor hibája, hanem a láncfeszítő konstrukciójáé. Ha nem feszít amilyen hamar csak lehet, akkor a lánc előbb-utóbb megnyúlhat, ami előbb (minimális megnyúlás esetén) csak csúnya hangban jelentkezik (onnan vettem én is észre, hogy indítás után pár másodpercig enyhe zakatoló hang hallatszott a motortérben, ami korábban nem volt jelen), de később igen komoly fizikai problémákat is okozhat a jobban megnyúló lánc, pl. "átugrik" a szelepvezérés (profik jobban meg tudják fogalmazni). Persze én ezt nem vártam meg, gariban cserélték a láncfeszítőt, s mint írtam, a láncot és a bizbaszait is.
Gyakori probléma (nálam még nem jelentkezett): A legtöbb direkt befecskendezős, turbós benzinesnek - tehát nem csak a THP-nak - egyik nagy ellensége a koksz (ráégett égéstermék) megjelenése a szelepfejeken. Én ezt úgy próbálonm elkerülni, hogy csak 100-as (lehetőleg MOL) benzint tankolok. Eddig nem tapasztaltam teljesítményproblémát a kocsival. Elvileg szakavatott szakik bele tudnak nézni a hengerfejekbe s meg tudják kamerával nézni, hogyan állnak koksszal a szelepfejek. Aztán ha szükséges, javasolnak ezt-azt: dióhéjjal tisztítást (de tényleg), vagy rosszabb esetben szelepcseréket.
Úgy sejtem, a koksz jelenlétét már a motor teljesítményesésén át is érezni lehet. Persze ha használt kocsit veszel, akkor nem tudod azt annak a konkrét autónak a korábbi állapotához hasonlítani, de esetleg más, ugyanolyan motorúéval még meg tudod tenni. Vagy közösen megnézetitek a szelepeket egy szerelőnél, de ez nyilván nem egy ingyenes és rövid, de legfőképpen nem olcsó akció.
Nekem 2014-es Grand Picassom van, 1.6 THP-s, tehát turbós benzines motorral.
Eddig a legkomolyabb problémája a motor beindításakor az olajnyomás felépülésével aktiválódó láncfeszítő elromlása volt - ezt gariban cserélték, és természetesen ekkor kicserélték a vezérműláncot is biztos-ami-biztos alapon.
Használt dieselek ára zuhan, kutya nem keresi őket, drága a javításuk, már mindenki a benzines felé megy, azoknak magasabb is az áruk, nincs FAP meg Adblue és egyéb szarok. Automata váltó csak egy plusz hibaforrás sok százezer km után, nem véletlen a kézi váltósokat keresik.
Ha nem sérül, nem rohad. A jobb első ajtó sarkát izomra nekiváták egy betongolyónak, meggörbült. Gumikalapáccsal 2 ütéssel helyretették. Viszont ott megjelent a rozsda.
Robot eszi a kettőstömegű lendkereket és a kuplungot. A gyári elmegy 160-190 ezret, utána a cserék 100-120 ezret. Nekem a harmadik van benne.
300 ezernél mindegyikben generátor csere
A hátsó kerekekhez mindkét oldal ) menő kábelkötegekben jellemző a szálszakadás. Leginkább ABS jeladót ír, de nem az, cserébe letilt mindent, ami eszébe jut.
Kb 150-180 ezrenként adalék feltöltés szervízben
És 500 ezer körül vagy afölött elég sok a motor csere. A rutintalan szerelők számára megmagyarázhatatlan vízfogyással jelentkezik, de nincs víz az olajban és nincs olaj a vízben. Itt tartok most én. Kétszer cseréltem első gátlókat, kétszer tisztíttattam a dpf szűrőt. Én több, mint 300 ezret mentem vele. Egy toyotára kevesebbet kell költeni, másra meg többet. Én vennék még egyszer.
Grand C4 Picasso vásárlásán gondolkodom a kényelme miatt, viszont sokan próbálnak lebeszélni a francia mivolta miatt...
Tényleg olyan sok probléma van a 2014-2016-os példányokkal? 1.6 e-HDi vagy 1.6 BlueHDi-vel nézegettem (benzinesről alapból lebeszéltek), ha jól látom, nem ugyanaz a motor. 2014-es szériában is van AdBlue? Ezekben tényleg olyan sokszor előfordul az AdBlue rendszer meghibásodása?
Milyen típushibák vannak még, ami zsebbenyúlós? AdBlue rendszer javításra szakszervíz 300-600ezres javítási költséget mond... Az azért húzós, ha lehet, 1 év után újra javítós lenne.
Természetesen átnézetem Citroenes szakival, csak alapból nem nézetném már meg, ha van olyan, amit a kereskedésben magam is el tudok dönteni, hogy ha azt csinálja, felejtős (pl. világít a Check engine lámpa), rozsdás az alja, stb.
Egyébként rohadás, elektronika, kijelző meghibásodás jellemző?
Sziasztok. 2 literes dízellel mik a tapasztalatok? Nekem 1.6 e-hdi van, mondjuk ahhoz képest? Megbízhatóság, alkatrész árak stb. Enyémben majd' 500 ezer van, valószínűleg hengerfejes. Fogy a víz belőle. Most úgy járok vele, hogy fel van lazítva a kiegyenlítő tartály kupakja, így nincs nyomás alatt a rendszer. Most jónak tűnik, de ez persze nem tekinthető végleges megoldásnak. Köszi.
Több évvel ezelőtt vettem fel a kapcsolatot egy itteni, 19. kerületi "kollégával", aki segített térképet frissíteni az autóban, de sajnos nem találom az elérhetőségét sehol :-)
2014-es 1.6e-hdi,manuális váltóval,alap felszereltség,az alany.Egyszerre dobja a következő hibákat már a gyújtás ráadásakor:ABS,ASR,ESP,elektromos kézifék,keréknyomás ellenőrzés,visszagurulás gátló.Ilyenkor persze a SERVICE is jelez.Ha a hibákat jelzi,nem működik a kormányzár!A hibajelenség nem állandó,ósszefügg az időjárással,esős nyirkos időben tuti ,hogy bedobja,száraz időben semmi.Még annyi,hogy ha sok a csapadék becsatlakozik a hiba listába az utánfutó csatlakozó,de olyankor folyamatosan sípol,fékezéskor,gyorsításkor,kanyarodáskor.Ha valaki meg tudná mondani ,van-e biztosítéka külön az utánfutó csatlakozónak,meg egyáltalán hova nyúljak.
Amúgy a hiba a következő: az alsó kijelző folyamatosan újraindul a módosítási igények jóváhagyása miatt illetve mindig a téma betöltésén dolgozik! Eközben a felső kijelző csak néha felvillan! Ha reggelente elindul egykét villanás után a felső kijelző gyújtás ráadás előtt, akkor működik minden gond nélkül! Nincs amúgy se fekete folt semmi a kijelző hibamentes! A kérdés hogy ilyenkor magában az lcdben van a hiba és a csere megoldás lehet vagy a komplett egység a hibás!? Külföldi fórunmokon ahol találtam vmit kijelző problémával kapcsolatban ott általában pixelhibás foltos a kijelző és maga az lcd csere megoldás! Viszont ennél a villogásnál nem tudom hogy ez konkrétan az lcd meghibásodása e!?
Sziasztok. 2014-es 1.6 ehdi robot váltós, 460 ezer km. Mostanában üzenget, főleg indítás után, hogy motorhiba, javíttassam meg a gépjárművet. Aztán pár indítás után eltűnik, egyébként tünet nincs. Én gondoltam izzításra és egr-re is, még nem lett kiolvasva. Ezenkívül random ABS/asr hiba, ami szintén egyszercsak eltűnik, és a legújabb, a kézifék. Hiába állok le működő és behúzott kézifékkel, szinte biztos, hogy legközelebb már az ajtó kinyitásakor jelzi a kézifék hibát, de mintha magától kiengedné, mert simán megyek vele. Tehát az este behúzott kézifék reggel már nincs behúzva. És nemrég csinált olyat is, hogy egyszerűen nem indult, de nem is forgatta, nem erölkpdött, mintha semmi nem történne. Ennek örömére beszereztem egy zsebbikát, az ott van a kocsiban, de azóta ez nem jelentkezett. Ha két ünnep között lesz valamelyik szerelőm, akkor megnézetem, de gyanítom, hogy ez már csak jövőre lesz. Létezik, hogy akksi? Elmúlt 3 éves, taxi üzemmód.
Nem biztos, hogy egyszerre, csak most vették észre, hogy egyik sem megy. Én nem egyszer találkoztam már ilyennel, hogy nézzem megy, mert nem megy a fűtés, és egyik sem volt jó. Nyilván a vezető oldali halt meg később és a sofőr azt érzékelte rögtön.