Keresés

Részletes keresés

Derek Creative Commons License 2011.04.06 0 0 718

Csak a sajat szakmambol. Megvesz egy egyetemi, vagy kutatointezeti labor valami draga muszert amin van 1 eves garancia amig mindent ingyen javitanak. Egy evig hasznaljak,ha valami gond jon a markaszeviz es megjavitja.A gond akkor kezdodik amikor lejar a garancia ,mert szervizkontraktot a legritkabb esetben kotnek,ami egy havi atalanydij,es ezert a ceg elvegzi az eves karbantartast esetleges szukseges alkatreszcseret es ha van valami gond akkor ezt is fedezi a szerzodes. Mivel nem kotnek ,hasznaljak amig be nem doglik,aztan a legtobb esetben az egyszeri szervizelest nem tudjak kifizetni mert az a legtobb esetben sokezer dollar amiben benne van a technikus repulojegye,szallodakoltsege plusz aq szerviz munkadij es alkatreszmkoltseg,aztan igy a muszer sok esetben ott rohad a laborban a tovabbiakban szemetkent,es ki lett dobva sokszor 100 ezer dollarnal dragabb ketyere. Lehet rola torulgetni onnantol a port.

Előzmény: Rangun (717)
Rangun Creative Commons License 2011.04.06 0 0 717

Számtalan példa van rá.

Előzmény: Derek (716)
Derek Creative Commons License 2011.04.06 0 0 716

Nemcsak a buszoknal volt ilyen,a villamosokat egyenesen legkondi nellkul rendeltek,aztan csodalkoztak,hogy megfottek benne

Előzmény: Rangun (715)
Rangun Creative Commons License 2011.04.06 0 0 715

Tipikus magyar betegség, a beszerzésekért felelős emberek között mindig van egy hülye aki spórolni szeretne, ezért valamit nem rendelnek meg, ami az egész beszerzés, értelmét, vagy hasznosságát teszi tönkre, pl. a BKV Volvo buszait a gyengébb motorral rendelték, holott a gyár nem javasolta, nyáron mikor a klíma is ,zabálja a gázolajat.

Előzmény: rudai gyerek (714)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.06 0 0 714

Szunnyadó képesség

Fotó: Dr. Toperczer István 2010 végétől a kecskeméti Puma század JAS39 Gripen repülőgépei végérvényesen átvették a készültségi szolgálatot, és véget ért az a két éves, 2008 decembere óta tartó időszak, amikor a MiG-29-esekkel felváltva látták el azt. Erről több[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.06 0 0 713
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.05 0 0 712

Líbia log 5.

Április 2-án és 3-án egy kecskeméti tankolás közbeiktatásával megérkezett Szicíliába a svéd légierő nyolc Gripen vadászgépe. A Unified Protector művelet keretében a napokban várható a Flygvapnet gépeinek első bevetése. A Gripenekkel együtt egy C-130 Hercules is[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Ahogy ott áll a gép mellett a műszaki, olyan aprónak tűnik a Gripen...

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.04 0 0 711

A hagyományos bombák hiányának alapvető oka

valószínűleg pont az hogy túl olcsók.

 

1-2 ezer dolláron alig lehet lenyúlni egy kis kenőpénzt,

ezért ezzel már nem is éri meg babrálni a HM-nek.

 

Ebből nem termelhető ki még egy sovány Nokiás- vagy Whyskis-doboz se,

nemhogy egy 450 lovas Audi, budai villa meg pláne nem,

pont úgy ahogy egy balatoni nyaraló se.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.04 0 0 710

Gripen FAQ, 24. oldal:

 

A Gripenhez 80 db felújított infravörös vezérlésű AIM-9L és 40db AIM-120C-5 aktív
radarvezérlésű légiharc rakétát szerzett be a Honvédség, illetve ezek gyakorló / imitátor
változatából néhány darabot.

 
A földi csapásmérő fegyverzetet összesen 20db AGM-65G illetve 20db AGM-65H80 rakéta
alkotja. Döbbenetes, de egyetlenegy hagyományos vagy kazettás bombát sem szerzett be a
Honvédség, pedig ezek egy jenki szlogen szerint „hamburgerárban” vannak. Egy bomba ára
1-2 ezer dollár szemben az AGM-65 Maverick 50-60 ezer dolláros árával, vagy a mai
lézerirányítású JDAM és kitek 20-30 ezer dolláros árával szemben.

 

Ha ez tényleg így van (mármint se bomba, se rakétablokk),

akkor hatalmas katonai szakértők ülhetnek a HM-ben..


 A kazettás bombák hiánya érthető, ezeket tiltja (legalábbis legtöbb típusát) az Osló-i egyezmény.

rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.04 0 0 709
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.04 0 0 708
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.04 0 0 707

Nálunk tankoltak a svéd Herkulesek

A gépek a Líbia elleni katonai akcióban vesznek részt. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.04 0 0 706

 

nyolc svéd J39 landolt  Sigonella katonai reptéren

+ 1 Herkules (tankolo)

+3 Herkules (szálito)

+130 (külömbözö) személyzet

Quintus omnibus Creative Commons License 2011.04.03 0 0 705

n (viszont az alkalmazásukra adott a lehetőség).

 

csak a pilótak nem

Előzmény: rudai gyerek (704)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.03 0 0 704

Ha jól tudom, a fegyverzet mennyisége hivatalosan titkos (vagy legalábbis nem kürtölték szét). Bombákat (egyenlőre) nem rendszeresítettek a magyar gépeken (viszont az alkalmazásukra adott a lehetőség).

Előzmény: Törölt nick (703)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.03 0 0 703

Nekem az lenne a kérdésem, hogy milyen típusú fegyverzetet/függesztményeket rendszeresítettünk a Gripenekhez?

 

Amiről én tudok az a következő:

 

Légi célok elleni fegyverzet

AIM-9L rakéták (nem ismert mennyiség, valaki tudja?)

AIM-120C-5 rakéták (40 db)

 

Földi célok elleni fegyverzet

AGM-65G/H Maverick rakéták (20+20 db)

 

Célzókonténer

Litening III (7 db)

 

Póttartályok

530 és 1275 literes változatok

 

Hagyományos  bombák

Na erről aztán nem sokat tudni (valaki esetleg?)

Rendszeresíttünk egyáltalán ezek közül valamit?

Mk 82 / 83 / 84 típusúakat például?

És megvettük e a kisebb Mk 82-es bombák számára a dubla függesztőket?

 

 

 

rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.02 0 0 702

"Nem tudom, van-e olyan fegyverrendszerünk amelyik gyorsan reagál, és mélyen bármelyik potenciális ellenség szomszéd ország hátországában nagy pusztítást tudna végezni a civilek körében."

 

Maagyarország aláírta a kazettás bombák kivonásáról és megsemmisítéséről szóló egyezményt. Amúgy meg ha bármely szomszédos országának a civil lakossága ellen támadást hajtanánk végre, akkor

 

1. feltételezhetően sok lenne a magyar áldozat;

 

2. az adott országban megtorló akciók indulnának a magyar kisebbség ellen.

 

Szóval ennek nem sok értelme van.

Előzmény: Törölt nick (700)
Tzp Creative Commons License 2011.04.02 0 0 701

Ez egy veszélyes terv volt Orbán részéről. A NATO szemében könnyen megbízhatatlanná válhatunk, ugyanakkor nekünk minimális pénzbe került volna NATO kompatibilis megoldást választani. Ráadásul a NATO tele van vadászgépekkel, max akkor hívtak volna minket csatába ha kitör a 3. világháború.

Előzmény: DocHollyday (696)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.02 0 0 700

Igazából nekünk is jobb lenne, ha rakettáink lennének. Nem tudom, van-e olyan fegyverrendszerünk amelyik gyorsan reagál, és mélyen bármelyik potenciális ellenség szomszéd ország hátországában nagy pusztítást tudna végezni a civilek körében. Csak ez lenne elrettentő erejű, a gripen erre megfelelő?

DocHollyday Creative Commons License 2011.04.02 0 0 699

Persze, hisz Csehország is NATO tag.

 

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Saab-JAS-39D-Gripen/1718624/M/

 

A lízingszerződésünk 2006-2016-ig szól. Mire a végére érünk, talán ki is tudjuk használni maximálisan a gépet. :)

Előzmény: rudai gyerek (697)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.02 0 0 698

Meddig lízingeljük a gépeket? 2020-ig?

Előzmény: DocHollyday (696)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.02 0 0 697

A csehek gépei alkalmasak légi utántöltésre?

Előzmény: DocHollyday (694)
DocHollyday Creative Commons License 2011.04.02 0 0 696

Na ezaz!

Orbán alapötlete talán az volt, hogy így (NATO tagságunk ellenére) nem kell külföldre menniük a magyar

gépeknek, mivel nem kompatibilisek. De a kötelezettség szó valószínű hiányzott a szótárából.

 

Már csak azért is "elcseszett" az üzlet, mert jelen pillanatban egy Gripen sem a mienk. Csak lízingeljük és

a lejáratkor, az akkori értékükön megvásárolhatjuk. (ami talán jelképes összeg lesz, de idővel kiderül)

Előzmény: Tzp (695)
Tzp Creative Commons License 2011.04.02 0 0 695

Ha alapból nem volt NATO kompatibilis a Gripen, amit vásároltunk, akkor minek vettük egyáltalán meg? Így nincs értelme az egésznek. Nagyon elcseszett üzlet volt ez.

Előzmény: DocHollyday (694)
DocHollyday Creative Commons License 2011.04.02 0 0 694

Nincs mit.

 

 

A légi utántöltésről:

A 2002-es prágai NATO konferencián elfogadtuk (persze több más országgal egyetemben) azt az egyezményt

ami többek között tartalmazza a légi utántöltés képességét, mint követelményt.

Ez nem szükségtelen plussz. (persze jelen esetben annak tűnik)

 

Egyébként a JAS-39A/B precíziós csapásmérő képességgel történő felruházása kb. 26milliárd forintnak megfelelő

svéd koronába került volna. Ehhez azonban jött még a légi utántöltő képesség (új törzs), és a Link16 adatvátilei

rendszer, így ezek összesen nagyjából 32milliárd forintba kerültek.

 

Forrás: Aranysas magazin 2006/5, 41oldal.

 

Egyébként sokan elfelejtik hogy Mi választottuk a NATO tagságot, ami nemcsak jogokkal, követelményekkel is jár.

Előzmény: rudai gyerek (691)
rudai gyerek Creative Commons License 2011.04.02 0 0 693

Nem rossz választás, viszont a lehetőségek közül a rosszabbik. Az utántöltő-csonk beszerelése valóban nem a legfontosabb volt, de ha már van akkor illene a használatára megtanítani a pilótákat; és igaz, az sem ártana, ha több repülési lehetőséget kapnának, és tudnák gyakorolni mondjuk a közvetlen légi támogatást is.

Előzmény: naiv (692)
naiv Creative Commons License 2011.04.02 0 0 692

No, a lényeg a lényeg, nem volt rossz választás a Gripen, az utántöltő fölösleges rajta, jobban felkellene fegyverezni, és a pilótákat gyakorolni kell hagyni, sokkal többet.

rudai gyerek Creative Commons License 2011.03.31 0 0 691

Köszi.

Előzmény: DocHollyday (690)
DocHollyday Creative Commons License 2011.03.31 0 0 690

A szárnyon a középső függesztőkön Maverick rakéta, a belsőkön DWS-39 siklóbomba látható.

Előzmény: rudai gyerek (685)
DocHollyday Creative Commons License 2011.03.31 0 0 689

Az a helyzet, nagyon is fontos tudni, mire képes egy harci gép szélsőséges időjárási viszonyok között.

Nem csak a hajtómű, de pl. a fedélzeti rendszerek miatt is. Ezek ugyanis komoly hűtést igényelnek.

 

 

Egyébként egy dél-amerikai országba is átelepült két gripen (venezuelába?) egy tender

kapcsán, jó pár napig nyúzták is őket.

De említhetném Nevadát is, ahol a Red Flag hadgyakorlaton vettek részt. Itt is jellemző a 40 fok nyáron.

Tehát közel sem ez lesz az első ilyen próbája a madárnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Derek (684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!