Csak a sajat szakmambol. Megvesz egy egyetemi, vagy kutatointezeti labor valami draga muszert amin van 1 eves garancia amig mindent ingyen javitanak. Egy evig hasznaljak,ha valami gond jon a markaszeviz es megjavitja.A gond akkor kezdodik amikor lejar a garancia ,mert szervizkontraktot a legritkabb esetben kotnek,ami egy havi atalanydij,es ezert a ceg elvegzi az eves karbantartast esetleges szukseges alkatreszcseret es ha van valami gond akkor ezt is fedezi a szerzodes. Mivel nem kotnek ,hasznaljak amig be nem doglik,aztan a legtobb esetben az egyszeri szervizelest nem tudjak kifizetni mert az a legtobb esetben sokezer dollar amiben benne van a technikus repulojegye,szallodakoltsege plusz aq szerviz munkadij es alkatreszmkoltseg,aztan igy a muszer sok esetben ott rohad a laborban a tovabbiakban szemetkent,es ki lett dobva sokszor 100 ezer dollarnal dragabb ketyere. Lehet rola torulgetni onnantol a port.
Tipikus magyar betegség, a beszerzésekért felelős emberek között mindig van egy hülye aki spórolni szeretne, ezért valamit nem rendelnek meg, ami az egész beszerzés, értelmét, vagy hasznosságát teszi tönkre, pl. a BKV Volvo buszait a gyengébb motorral rendelték, holott a gyár nem javasolta, nyáron mikor a klíma is ,zabálja a gázolajat.
Fotó: Dr. Toperczer István 2010 végétől a kecskeméti Puma század JAS39 Gripen repülőgépei végérvényesen átvették a készültségi szolgálatot, és véget ért az a két éves, 2008 decembere óta tartó időszak, amikor a MiG-29-esekkel felváltva látták el azt. Erről több[...] Bővebben!Tovább »
Április 2-án és 3-án egy kecskeméti tankolás közbeiktatásával megérkezett Szicíliába a svéd légierő nyolc Gripen vadászgépe. A Unified Protector művelet keretében a napokban várható a Flygvapnet gépeinek első bevetése. A Gripenekkel együtt egy C-130 Hercules is[...] Bővebben!Tovább »
A Gripenhez 80 db felújított infravörös vezérlésű AIM-9L és 40db AIM-120C-5 aktív radarvezérlésű légiharc rakétát szerzett be a Honvédség, illetve ezek gyakorló / imitátor változatából néhány darabot.
A földi csapásmérő fegyverzetet összesen 20db AGM-65G illetve 20db AGM-65H80 rakéta alkotja. Döbbenetes, de egyetlenegy hagyományos vagy kazettás bombát sem szerzett be a Honvédség, pedig ezek egy jenki szlogen szerint „hamburgerárban” vannak. Egy bomba ára 1-2 ezer dollár szemben az AGM-65 Maverick 50-60 ezer dolláros árával, vagy a mai lézerirányítású JDAM és kitek 20-30 ezer dolláros árával szemben.
Ha ez tényleg így van (mármint se bomba, se rakétablokk),
akkor hatalmas katonai szakértők ülhetnek a HM-ben..
A kazettás bombák hiánya érthető, ezeket tiltja (legalábbis legtöbb típusát) az Osló-i egyezmény.
Ha jól tudom, a fegyverzet mennyisége hivatalosan titkos (vagy legalábbis nem kürtölték szét). Bombákat (egyenlőre) nem rendszeresítettek a magyar gépeken (viszont az alkalmazásukra adott a lehetőség).
"Nem tudom, van-e olyan fegyverrendszerünk amelyik gyorsan reagál, és mélyen bármelyik potenciális ellenség szomszéd ország hátországában nagy pusztítást tudna végezni a civilek körében."
Maagyarország aláírta a kazettás bombák kivonásáról és megsemmisítéséről szóló egyezményt. Amúgy meg ha bármely szomszédos országának a civil lakossága ellen támadást hajtanánk végre, akkor
1. feltételezhetően sok lenne a magyar áldozat;
2. az adott országban megtorló akciók indulnának a magyar kisebbség ellen.
Ez egy veszélyes terv volt Orbán részéről. A NATO szemében könnyen megbízhatatlanná válhatunk, ugyanakkor nekünk minimális pénzbe került volna NATO kompatibilis megoldást választani. Ráadásul a NATO tele van vadászgépekkel, max akkor hívtak volna minket csatába ha kitör a 3. világháború.
Igazából nekünk is jobb lenne, ha rakettáink lennének. Nem tudom, van-e olyan fegyverrendszerünk amelyik gyorsan reagál, és mélyen bármelyik potenciális ellenség szomszéd ország hátországában nagy pusztítást tudna végezni a civilek körében. Csak ez lenne elrettentő erejű, a gripen erre megfelelő?
Ha alapból nem volt NATO kompatibilis a Gripen, amit vásároltunk, akkor minek vettük egyáltalán meg? Így nincs értelme az egésznek. Nagyon elcseszett üzlet volt ez.
Nem rossz választás, viszont a lehetőségek közül a rosszabbik. Az utántöltő-csonk beszerelése valóban nem a legfontosabb volt, de ha már van akkor illene a használatára megtanítani a pilótákat; és igaz, az sem ártana, ha több repülési lehetőséget kapnának, és tudnák gyakorolni mondjuk a közvetlen légi támogatást is.
No, a lényeg a lényeg, nem volt rossz választás a Gripen, az utántöltő fölösleges rajta, jobban felkellene fegyverezni, és a pilótákat gyakorolni kell hagyni, sokkal többet.