Nemrégiben sor került arra, amire még nem igen a JAS-39-esek magyarországi történetében: egyszerre levegőben volt mind a 14 db Gripen (meg talán egy vagy kettő An-26-os is - vagyis az egész légi szállítási képességünk).
Összesen 17 db együléses C és 9 db kétüléses D változatú repülőgépet vásároltak, melyek az ország északi részén fekvő Makhado légitámaszponton állomásoznak majd két századba szervezve.
"A gépágyúk kivételével,a modern fedélzeti fegyverek világában csak a pénzen múlik mire képes egy repülőgép."
Már Montecuccoli is megmondta, hogy a háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz és pénz.
Az nem is vitás, hogy egy jó szakember kezében a legrosszabb fegyver is komoly ütőerőt képvisel, csak sajnos az a probléma, hogy a Magyar Honvédség napjainkban pénzügyileg nem nagyon van eleresztve (bár korábban sem volt)...
Ha a tűzoltók, mentősök, az orvosok és a katonák lustálkodnak az a legjobb, csak a készültségi fokból ne engedjenek.
A Gripen jó pilóták kezében sokat ér. A magyar pilóták olyan gyilkos szűrésen mennek keresztül, hogy csak a legjobbak jutnak repülőgép közelébe. A gépágyúk kivételével,a modern fedélzeti fegyverek világában csak a pénzen múlik mire képes egy repülőgép.
A kis gépek meglehetősen rosszul tűrik a vadászgépek rárepülésétm a hang és aturbulencia miatt. Szagény kisgép pilóták.
a magyar-osztrak hataron autoval kb egymillioszor nagyobb esellyel at lehet jutni ellenorzes nelkul mint a legteren keresztul. egy szemelyautot csak es kizarolag akkor allitanak meg es ellenoriznek ha feldobja az autot valaki, vagy mar figyelik egy ideje a csempeszetet. szoval nem hiszem, hogy a repulovel valo berepules es cucc kidobas jo otlet lenne. :)
> Megmondom őszintén, én már azzal is meg lennék elégedve, ha a Gripen képességeit maximálisan kihasználnák (pontosabban a pilótáknak lehetőségük lenne gyakorolni). No, de ez egyenlőre csak egy szép vágyálom...
en meg akkor lennek elso korben megelegedve ha a pilotak vaniliafagylaltot nyalogatnanak, a gripen-ek meg szepen allnanak a hangarban. masodik korben meg visszaadnank a gepeket, a pilotak meg leszerelnenek.
"A szárazföldi csapatok harcának közvetlen légi támogatását gyakorolták az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis vadászpilótái. A Molnár Tibor és Beke András őrnagyok – az 1. harcászati repülőszázad rajparancsnokai – alkotta géppár rávezetéssel, 27 milliméteres gépágyúkkal és szimulált gyakorlóbombákkal semmisítette meg a földi célokat. A kecskeméti Gripenek pilótái március végén öt géppel vesznek részt a svédországi Lion Effort 2012 gyakorlaton."
No igen, ha nincs valódi bomba, jó a szimulált is...(bár elismerem, ez is több, mint a semmi).
Megmondom őszintén, én már azzal is meg lennék elégedve, ha a Gripen képességeit maximálisan kihasználnák (pontosabban a pilótáknak lehetőségük lenne gyakorolni). No, de ez egyenlőre csak egy szép vágyálom...
A legjobb megoldás persze az lett volna ha mi fejlesztettünk volna ki, és gyártottunk volna egy 6. generációs lopakodó nagyhatótávolságú, 3 -4 mach sebességű és egyben rendkivüli manőverezőképessegű óriási tűzerejű, hatékony fegyverzetű és rendkivűli felderitő, tűzvezető és rádióelektronikai harcászati képességekkel rendelkező repülőgépet, és azt rendszeresitettük volna a magyar légierőnél.
A hazai Gripen közösség öt éve üzemelteti a típust, amellyel szeptemberben érték el a hatezredik repült órát. Az évfordulók és jelentősebb óraszámok mindig jó alkalmat adnak arra, hogy betekintsünk a hétköznapokba, az egyes problémák, és az elért eredmények hátterébe[...] Bővebben!Tovább »