Csak végigfutottam rajta, de egybôl làttam, hogy ebben sok mindent Magyar Adorjàntòl vettek àt (az illusztràciòkat is, legalàbbis ami a kabarokat illeti.
Nem làttam, hogy Arvisuràròl lett volna benne szò...
Semmilyen forrásra nem történet ott hivatkozás. Csak következtettem, hogy mi alapján állítja valaki, hogy Árpádnak zsidó felesége volt.
Az egyik része a dolognak az az elmélet, hogy mivel a kazárok felvették a zsidó vallást, így a tőlük elszakadó és a honfoglalókhoz csatlakozó kabarok/kavarok között is lehettek zsidó vallásúak. (Más vélemények szerint viszont a kabarok éppen azért lázadtak fel, mert nem akarták felvenni a zsidó vallást.)
A másik, hogy Árpádnak elméletben persze lehetett kabar felesége, de erre - vagy arra, hogy egyáltalán ki volt a felesége - semmiféle hiteles forrás nincs. Aki ilyesmin spekulál az vagy abból indul ki, hogy a kabarok csatlakozását Árpádnak egy kabar előkelő lányával való házassága is megpecsételhette, vagy Arvisura meséire hagyatkozik Vereckéről és Eperjesről.
Hiteles források semmit nem mondanak Árpád feleségéről. Más lapra tartozik az Arvisúra. :-) Ebben esik szó például arról is, hogy Árpád egyik felesége kabar volt, mégpedig Verecke fejedelem lánya. Ezt a mesét azonban nem szabad komolyan venni.
Tehát egy újabb koporsószeg a régészek koporsóján, mert készséggel igazolják, hogy az apátság 11. századi, igaz másodlagos római kori téglákból építették.)
Kumorovitz L. Bernát
A zselicszentjakabi alapítólevél 1061-ből – Pest legkorábbi említése
In: Tanulmányok Budapest Múltjából XVI (1964), 43–83.
" Kétszáz év múlva, oklevelünknek IV. Béla által való megerősítésekor (1257. szept. 9.)a királyi kancellária — a patronátus (az immunitás) és az exemptio légkörében már értetlenülállott az oklevél zárórészének az „ecclesia propria" szellemében megszerkesztett mondataivalszemben, s mind a patrónusok, mind pedig a megyéspüspök szempontjából a joggalellenkezőnek tartván azt, egyik veszélyes mondatát törölte."
Tudod etimológiája a "svédek".Ebből származik szó Sven - nagyon gyakran a svéd nevet és ez jön előtag szláv nevek, mint Świętopełk / Sventopolk és részben "Swent" "Święty": a természetesen nem modern, hanem szent praslavic erős és hatékony.Így a modern svédek is beismerni nevüket származnak szláv örökség vagy keresse a "natív" Scandinavian / Goth / germán / akármi gyökér, mint svéd / izlandi / Norvég "svin", németül "schwine", angolul "sertés" sertés
boarik 1. türk sabir devletinin, xv. yüzyılda yaşamış kadın başbuğu.
Wild boar (Sus scrofa), also known as wild pig, is a species of the pig genus Sus, part of the biological familySuidae. The species includes many subspecies. It is the wild ancestor of the domestic pig, an animal with which it freely hybridises.[3] Wild boar are native across much of Northern and Central Europe, the Mediterranean Region (including North Africa's Atlas Mountains) and much of Asia as far south as Indonesia.
Świętopełk is a Polish male name of Slavic origin, meaning "one who has strong regiments". In various languages it is rendered as Suatopolc, Suatopolk, Swietopelk, Swantopolk, Swantepolk, Swantipolk, Swatopolk, Svante, Svatopluk, Zwentibold.
Świętopełk egy lengyel férfi név szláv eredetű, jelentése: "aki erős ezredeket." A különböző nyelveken azt teszi, mint Suatopolc, Suatopolk, Swietopelk, Swantopolk, Swantepolk, Swantipolk, Swatopolk, Svante, Szvatopluk Zwentibold.
mondjuk ettől még lehet.. az ősszlovák elméletek egyszerre több időzavarra is építenek, de nem csak az időbeni, hanem még a földrajzi távolságok skizofréniája sem látszik hitükben megingatni gyakorlóit
jut eszembe, érdemes volna megvizsgálni, nem azonos é részben az ősszlovák Szventoplokosz (ma úgy mondják Szvatopluk) magával Szent Istvánnal. (Sventoplokos...Saint Stefanos...?)"
Meg lett vizsgálva;
Szent István, aki fiatalon volt nyitrai fejedelem, i.sz.1051 ben halt meg, Szventopolk, (Habsburgosan Szvatopluk) a mogyoródi csatában (i.sz. 1080) szerzett sebesülésében halt meg. Lehet, hogy 1081-ben (AD 891)?
jut eszembe, érdemes volna megvizsgálni, nem azonos é részben az ősszlovák Szventoplokosz (ma úgy mondják Szvatopluk) magával Szent Istvánnal. (Sventoplokos...Saint Stefanos...?)
Ez utóbbi ugyanis nyitrai fejedelem volt, míg az előbbit talán ez alapján tartja az ősszlovák történetírás szintén annak. A történelmi források viszont az előbbit délszláv fejedelemnek tartják, illetőségét tekintve valahol a mai kelet-Ausztria, Szlovénia, Horvátország vonalán, mit frank vazallus, azaz a római hit érdekeltségi szféréjának kiszolgálója.
Nyilván kelet felé terjeszkedve került bajuszakasztásra a mai Szerbia területén tevékenykedő bizánci hitet terjesztő ősszlovák hittérítőkkel, Cirillel és Metóddal. Ha emlékezetem nem csal, tanítványostul ki is ebrudalta őket az országból. Viszont ez már megint olyan Szent Istvános cselekedet.
Lehet, hogy a fiktív Szvatoplukot az Anonymusnál is szereplő délszláv Csopolug és a mi Pistánk alakjából, illetve ezek motívumainak összegyúrásából hozták létre? Lehet, ha akik ma ősszlovák Nagymoráviáról fabulálnak, tudtukon kívül István Hungáriájáról beszélnek? Lehet, hogy a honfoglaló magyarok ezzel a délszláv fejedelemmel, illetve a nyitrai fejedelem Istvánnal kerültek összetűzésbe?
Ez nyilván annak tudható be, hogy fejedelmeink teljesen más minőségben szerepelnek a magyar krónikás hagyományban, nem mint az ország uralkodói, hanem mint a keresztény királyi dinasztia ősei."
Meg annak, hogy más területek urai voltak a hungár királyok uralkodásának idejében...
Azonban, mint azt látni fogjuk, sem az Árpádra, sem a Taksonyra és Gézára vonatkozó lejegyzés nem illeszthető bele abba a hagyományos sémába, amellyel a királyaink temetkezési helyeit írják le. Ez nyilván annak tudható be, hogy fejedelmeink teljesen más minőségben szerepelnek a magyar krónikás hagyományban, nem mint az ország uralkodói, hanem mint a keresztény királyi dinasztia ősei. Jól mutatja ezt a szemléletet az a tény, hogy a hagyomány csak Taksonynak (aki a Géza és Mihály apja volt, így az összes keresztény kirá-
17 lyunk őse apai ágról) a családfáját tartotta fenn, köztük a fejedelmi címet valószínűleg nem is viselő Zoltán (Zolta) nevét is, ám olyan személyekre nem tér ki, akik fejedelmek voltak ugyan, de nem álltak Taksonnyal és így keresztény királyainkkal leszármazási viszonyban.7 Csak a számukat tartotta fenn egy darabig az emlékezet, de azt is zavarosan. Mindezek ellenére azt kell mondanunk, hogy ez a három más úton ránk maradt adat Árpádról Taksonytól és Gézáról nem olyan rossz arány, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a magyar króni- kás hagyaték ugyanígy csak erről a három, honfoglalás utáni fejedelemről emlékezik meg. Az alábbiakban ezen írásos hagyomány lehetséges valóságmagvát vizsgáljuk meg, hogy vajon mennyire lehet hitelesnek tekinteni ezeket az adatokat, és milyen forrásból táplálkoz- hattak ezek lejegyzői?
Lipót nyomására avatták hivatalosan szentté I. István királyt 1693-ban egy politikai mutyi melléktermékeként és egy földbirtokért cserébe? I. István királyunk szent volt-e, vagy inkább véreskezű és családgyilkos? Pogány egyenlő magyar és nem keresztény? Interjú részletek[...] Bővebben!Tovább »
And the word Idel is 'seven tribes' (yedeel) became the first name of our people. On the Idelians' banner was an image of the wolf head.
Origins The Shatuo (Chinese: 沙陀; pinyin: shātuó or Chinese: 沙陀突厥; pinyin: shātuó tūjué, also: Shato, Sha-t'o, Sanskrit Sart[1])
A head of Seyanto tribe, Yshbara, was installed as a lesser Kagan Yetir (yeti er "seven tribes").
The Shato tribes descended from the Chigil[2] tribes, belonging to a group of six Chu tribes collectively known as Chuban.[citation needed]
Some argue that early Chinese sources identify them as the Xueyantuo. Others even claim they emerged as part of the Üç-Oğuz confederation of Oghuz Turks.[3]
A detailed analysis of the term Shato (Sanskrit Sart) is given by prof. Chjan Si-man.[4] Their social and economic life was studied by W. Eberhard.[5] In "Tanghuyao" the Shato tamga is depicted as [6]
Ebből szükségszerűen következik, hogy a „Hét törzs” kifejezés egy nem-szláv népnek volt a neve, amely a VII. század végén a bolgárokkal szövetségesi viszonyban állott és tőlük északra élt. Mivel a történeti források más hét törzsből álló törzsszövetséget, mint a hetumoger Kelet-Európában nem ismernek, kézenfekvő arra gondolnunk, hogy az onogur-bolgárokkal szerződéses viszonyban álló „Hét törzs” a hetumoger törzsszövetség lehetett.34
...gyula vitéz,az öregebbik...
KhanKuber (also Kouver or Kuver) was a Bulgar leader, brother of Khan Asparukh and member of the Dulo clan, who according to the Miracles of St Demetrius, in the 670s was the leader of a mixed Christian population of Bulgars, ‘Romans’, Slavs and Germanic people[1] from Crimea that had been transferred to the Syrmia region in Pannonia by the Avars 60 years earlier.[2][3]
Archaeology
A régésze Macedón Köztársaság Ivan Mikulčić jelenlétét mutatta ki nemcsak a Kuber csoport, hanem egy egész bolgár régészeti kultúra az egész Macedónia és Albánia keleti részén. [9] Szerinte a bolgárok nyomai ebben a régióban, melynek keretében a tipikus várak, temetkezés , a különböző termékek és kerámia kohászat (beleértve a kincset a bolgár származású feltételezett vagy tulajdonosi), plombákkal, verték a Kuber, amulettek, stb része azonban ez valóban képviselik az avar jelenlét nyomait. Úgy tudjuk, hogy házkutatást tartott a délen, mint Macedóniában, és az anyagi kultúra az avarok nagyon hasonló volt a bolgárok. [2]
...szovárd és kadocsa?A Chevra Kadisa ("szentegylet") a temetési ügyeket intézi.
A Kadicsa[1] valószínűleg török eredetű régi magyar személynév, jelentése: bolyongó, eltévedt. A lehetséges ótörök alapszó a qadiça, qaduça lehetett, ennek a származéka a név négy változata.[2]
---Pannoniában, Kuber volt kagán kormányzója, és kimondta, a környező város Sirmium, [4], amely Kuber fővárosa. [5] A Csodák Szent Demeter szerint, kb 680 AD, Kuber volt kihullik az avar kagán, és miután taszító avar támadást, vezette híveit, mintegy 70.000 embert, [6] a Szerémség, hogy Macedónia (a mai Macedón Köztársaság). A bizánciak kezdetben hívta az embereket Sermisianoi (miután a korábbi település - Sirmium), majd a Keramisians (miután az új helyen: a Keramissian síkság Nagyobb Macedónia).