Nem gondoltam volna,h létezik ilyen fórum, szerintem index fórumon utoljára 10 éve írtam :) A segítségeteket szeretném kérni egy kapunyitó problémában. Igyekszem minden infót megadni,h könnyebb legyen a megoldás:
Ennek a leírásnak az utolsó lapján látható az az elektronika ami nekem is van.
A probléma annyi,h nem nyílik ki a kapu. Mivel van szerelve hozzá Infrasorompó, feltűnt,h nem hallok kattogást amikor mozgatom a kezemet előttük és az egyik oldalon nem is világít benne pirosan az a dióda (nevezzük bárhogy :D ) aminek kellene. Szóval a tipp,h itt lesz a hiba, nem működik az adó és/vagy a vevőegység, ezért nyitni sem tudok.
Az alábbiakban kérném a segítségeteket:
- Hogyan tudom megállapítani, hogy valóban ezek az egységek a rosszak?Hogyan tudnám őket tesztelni?
- Hogyan tudom kikapcsolni az elektronikán,h ne nézze ezeket az érzékelőket és így - ideiglenesen amíg nem cserélem ki - újra tudjam működtetni a kapukat?
[ A nyákon látok egy sensor nevű csatlakozót, arra rá van kötve egy kábel, de azt levettem és továbbra sem működik. Mivel ez a sorompó opcionális, biztos vagyok benne,h ezek nélkül is kell működnie a kapunak ].
A távirányítót teszteltem, a nyákon is látszik,h megkapja a jelet.
ui:
A nyákon van Safety FOT1 és FOT2 feirat, ez biztosan az érzékelőké. Ha esetleg ezeket kikötöm akkor működhet?
Nem kuka. 20 éves a magyar kapunyitóm, még az elején televágtam zsírral, ahol csak lehetett. Azóta működik. Óvatosan szétszedni, és zsírozni. Rézpaszta mégjobb
Egy 3,5 x 1,8 méteres ívelt tetejű úszókapuról van szó, 40x40x4-es mángorolt zártszelvényből. Az alja 50 cm-es magasságig lemezelt lesz 3-as lemezből, felette pedig Haidekker-háló, ill. díszítőelemek. A kiszámolt anyagszükséglet súlya most kb. 160 kg. Ehhez még a "C" sín, a háló és a díszítőelemek súlya jön majd. Számításaim szerint 250 kg-ba bele kellene férnie. A motor egy BFT Deimos Ultra BT A400 KIT lenne.
Nekem is volt egy gondolatom a görgősor fontosságát illetően, de úgy gondoltam, hogy azért rákérdezek itt is a motor terhelhetőségére mielőtt megveszem.
Úszókapu motorját a kapusúly tekintetében szokták-e felülméretezni? Azaz ha egy kapu súlya eléri a motor terhelhetőségének X %-át, akkor érdemes-e már eggyel nagyobbat választani?
Azért kérdezem mert a tervezés alatt álló úszókapunk keretének és alsó lemezelésének súlya kb. most a motor terhelhetőségének 40 %-án áll. Erre jönnének még rá a díszítőelemek és a Haidekker-háló.
Proteco tolókapum nyitáskor 5-7másodpercig csak zúg és utána kezd el nyitni. Különben tökéletesen működik.Záráskor nincs ilyen jelenség.Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm a segítséget.
Bármi, akármi! Motor erőt emeld, kondit mérd ki, programozd újra. Lásd lentebb végállás elérése után 6 mp morgás. Kézzel ellenőrizni a mechanikus alkatrészeket.
Adott egy Proteko Leader 5, Twist230 vezérlővel kb 5 éve lett vásárolva de csak 1 hónapja lett felszerelve. Tökéletesen működött majd egy pár napja a később csukódó szárnyat nem zárja be teljesen kb 5-8 centire megáll az ütköző előtt. Az automata záródás funkció nincs bekapcsolva és infrasorompó nincs felszerelve. Mi okozhatja a hibát?
Nem írtam az igaz, de ezeket az alapvető dolgokat nyilván ellenőriztem. Most, hogy kikapcsoltam a lágy indítást egyenlőre nem jött elő ez a hiba. Viszont most nem nyílik ki a kapu teljesen úgy ahogy eddig, 1-2 centivel hamarabb megáll. Fél éve van meg így nem gondolnám, hogy kondi hibás.
Forgáspontok kenése mikor történt? Kapuszárnyak normálisan működnek kikuplungozva ? ahonnan visszanyit ott nem akad? Alapvető dolgok mielőtt az elektronikával akarunk egy esetleges mechanikai hibát helyrehozni!
Vedd ki a lagy inditast es vedd magasabbra a nyomatekerzekelest (ami nem a power potmeter hanem sense vagy force talan). Illetve ugyanugy mechanikusan A=14 / B=14cm legyen a forgaspont.
Adott egy kétszárnyú Proteco Leader 3 kapunyitó Vario vezérléssel. Mostanában azt produkálja, hogy záráskor elkezd becsukódni az egyik szárny és pont amikor elindulna a másik szárny is, akkor fogja magát és vissza kinyílik. Van beállítva automata zárás de ez után a hiba után nem kezdi el újra bezárni, hanem megáll nyitott állapotban és kész. Próbáltam a potmeterekkel játszani, állítgatni és egy jó darabig jó is volt de most megint csinálja így szerintem ez nem beállítási hiba. Vagy mégis?
:) 230V-os motoroknal a lassitas / lagy inditas fazishasitassal van megoldva. Szoval nem, nem telibe kapja. A tottman valoban ember jelenlet igenyel de pl. lagy inditas ilyenkor nincs a legtobb vezerlesen.
Tájékozatlanságod, ebben a témában igen nagy. Totman az emberi jelenlétet feltételezi és ha nem nyomják a gombot, akkor megáll a folyamat. Automata vagy félautomata üzem módban is "telibe", megkapja a 240V-ot. Van minden funkció is.
Az elgondolás nem fog működni, nem tudsz akkorát dönteni rajta, hogy a fedőlap felé nyíljon. Van ilyen, jó lakatos is megtudja oldani, és csinált is már ilyet esetleg. De ebben az esetben nem kivitelezhető.
ha a levéséstől nem dől össze a ház.. akkor simán vésd le. ez a legegyszerűbb.
ami a vésés után látszó felület lesz, azt ne próbáld a korábbival azonosra visszaállítani, mert filmes dizslettervezőkön kívül senkinek nem sikerülne. valami más anyaggal/színnel/formával takarj rá.
a maradó/látszó betonéleket meg flexxel tudod szépen levágni.
a pántok tengelyeinek mindenképpen 1 vonalba kell esniük, különben nem nyilik a kapu. azt szokták, h a tengelyt a függőlegestől megdöntik (nálad a tetejét kifelé, az utca felé), de akkor ahhoz erő kell h kiemeld, és hogy ne csapódjon vissza.
Deadman/Tottman uzemmodban a vezerlesek altalaban “telibe” kapjak a 230V/50Hz. Azaz nincs lagy inditas / lassitas / nyomatekerzekeles / erok (nyito/zaro/lassitas) maximumon. Szoval ezek valamelyike lesz szerintem amit nem szeret a motor/kabele/kondenzatora.