"(Egyébként az olyanra ami ilyen nyitott nincs oldalfala és teteje, kamiont, traktort, tankot szállítanak rajta, arra használható a vagon szó?
Vagy van valami külön szakmai neve?)"
Megkérdeztem a vasútmérnök barátomat, szerinte az ilyen kocsi szakmai neve: pôrekocsi.
Valszeg tényleg te vagy a csúcstartó, ezt manapság nem fogjuk megdönteni.
"Mittomén mi húzta. "
Valszeg Gigant, már ha van felsővezeték felétek. Ha nincs, akkor nem tudom, mert 80 kocsin talán még egy Szergej is elgondolkodna.:-) Persze, az nem mindegy, hogy rakott kocsikról van-e szó.
A legnyomasztóbb ilyen számolásos élményem valahol Csehszlovákiában volt, kb. a 80-as évek elején. Álltunk a sorompónál elsőként, ködös, lehangoló idő volt, mentek-mentek a kocsik és mindegyiken egy szovjet T-72 es tank volt...
Nem emlékszem mennyi, de nagyon sok volt.
(Egyébként az olyanra ami ilyen nyitott nincs oldalfala és teteje, kamiont, traktort, tankot szállítanak rajta, arra használható a vagon szó?
Vagy van valami külön szakmai neve?)
Gyerekkoromban azt hittem, egy durva jellemhiba lehet nálam, és megpróbáltam leszokni róla...
Még nem sikerült, de már látom, hogy nem is olyan nagy a baj (vagy legalábbis nem vagyok egyedi eset).
Nekem 38 kocsisból álló tehervonat volt a leghosszabb, de olyan is történt már, hogy ELFELEJTETTEM elkezdeni a számolást, mert valami elterelte a figyelmemet, és mire láttam, hogy ezt nagyon meg kellett volna számolni, mert rettentő hosszú, már messze volt az eleje... és ez nagyon fájt.
Nekem is 60-65 közötti a rekordom, de sajnos nem emléxem pontosan, mert 25-30 éve lehetett. Dupla!M62 volt, komlói szénnel. Mecsekpölöske körül előztük kocsival, akkor számoltam.
Én ugyan már nagyon régóta nem számolom őket, de kiváncsian várom a beszámolókat, hogy kinek hány kocsi volt a rekordja. Ha lehetne azt is osszátok meg velem, hogy hol láttátok a leghosszabb szerelvényt és milyen gép vitte. Előre is kösz.
Egyre gyakrabban veszem észre magamon, hogy mikor az 1-es villamosra várok a lágymányosi hídi végállomásnál és a Déli Összekötőn tehervonat jön, elkezdem számolni a vagonokat. Külön nehezítésként azt találtam ki, hogy csak azt a vagont számolom, amelyik épp elhalad előttem, nem szabad lesni és előreszámolni. Ilyenkor csak azért kell izgulnom, hogy ne jöjjön addig a villamos, míg nem végeztem.