Én is számolom majdnem mindig, de ha valamire nagyon rácsodálkozom, elfelejtem számolni. Amúgy MA jöttem rá, hogy a számlálás erősen csökkenti a vizuális élvezeti értéket. Úgyhogy ha lehet, eéőre megszámolom a kocsikat (eddig kb 38 db volt, amit erős rövidülésben ! meg tdtam számolni.)
Viszont konténeres vonatot számolni marha nagy átb@szás. :)) Csakúgy, mint "iker" kocsikat:
>--oo--------oo--------oo--<
Meg cementes kocsikat...
A kedvenceim a jó heterogén vonatok: tök egyszerű: 4 pőre + 4 tartály + 4 marhavagon + 6 + tank :))
Ha nagyon gyorsan megy a vonat, és homogén, akkor 8-asával szoktam számolni (zenét tanultam, nálam a gyors számlálás egysége a 8; utána megszorzom).
Elmesélem, hogy én miért, és hogyan szoktam számolni a vagonokat!
Egy zaj-és rezgérmérő cégnél dolgozom, és sok MÁV-os megrendelést kapunk. A mérés idején a mért keresztmetszetben elhaladt vonatoknak nem csak a zajkibocsátását mérjük, más információk is kellenek: a zajesemény időtartama, a vonat hossza, jellege,sebessége, stb...
Mivel a vasúttársaság szervezettsége és az adatszolgáltatása minden igényt kielégít és felülmúlhatatlan, sokszor nekünk kell "fapados" technikával megszámolni, hogy hány vagon egy vonat. Például: 10:45 22 db. RoLA, ebből 15 rakott, mozdony: 1047-004, sebesség: 84.7 km/h.
Ez még egy viszonylag "sima ügy", képzeljétek el, hogy mi a helyzet egy 50 vagonos szerelvénnyel, no persze nem tartályvonat, hanem vegyes. Mert nem mindegy, hogy hány tengely, hogy pőrekocsi, hogy rakott, stb...jó kis "szórakozás" ez. No persze nem mindig sikerül a valós helyzetet dokumentálni, de így még mindig jobbak vagyunk, mintha a MÁV-tól kapott adatokra bíznánk magunkat...de ez már nem ide tartozik...no mind1...:)
Én is szoktam számolgatni, bár már főleg azt "vadászom" hogy mikor mennek rövidebb szerelvények (modellezés miatt - bár csak szórakozásból számolgatok).
Vácon a már korábban említett V43+Bhv+Bdt ezért a kedvencem :)
A Bp-Vác zónás vonat sem mindig 7 kocsi hosszú van amelyik csak 6 kocsi + gép... Nem tudom mitől függ...
A 70.-es vonalon régebben a 45 kocsis teherek nem voltak ritkák (szilivel húzva) ma már 35 körül van az átlag de inkább alatta...
Volt osztálytársam apja forgalmista (volt?) Párkányban, Ő mesélte (úgy 10 éve) hogy egyik éjjel az egyik mozdony fekve maradása miatt összecsatoltak két rövidebb szerelvényt - hossz és darabszám adatokat nem tudok de a lényeg az volt hogy alig fért el a vonat az állomásokon (szidták is miatta a szolgálattevők végig a vonalon).
Erről jut eszembe, hátha valaki emléxik: A Vác-Veresegyház-Bp vonalon a villamosítás előtt a csörgők hány Bhv-vel (min/max) jártak???
Nézd! Ezek már olyan megviselt állapotban vannak, hogy egy tapotatt sem igazán szeretném hurcolászni. Ha gondolod bemegyek Kelenföldön a vonatfelvevőhőz, és kérek tőle "terhelési papirt". Átirom Neked, és viheted. Különben -már- nem vagyok közel Kelenföldhöz.