Szóval akkor a Tesla is szar elavult, mert nem 800V-os rendszer, ugye ? De ha már VW és 800V, akkor hallottál már a PPE-ről ? Gondolom az is mind szar és a VW DIREKT szart csinál, csak azért, hogy neked legyen igazad, ugye ? Azért a helyedben megnézném az A6 e-tron-ról elérhető infókat, aztán utána beszélj faszságokat.
Az SSP majd egyszer, de messze nem lesz az az ugrás, mint a MEB vagy a PPE jelenleg.
Mind1 igazából, kicsit még olvasgatnod kellene a témában, hogy eljuss addig, hogy jelenleg mi a baj, és talán kevesebb baromság jutna el a fórumba is...
Én értem, te nem tudsz olvasni. Gyártói lobbi eredménye, a meglazított EURO 7 és a teljes mellszélességgel küzdés a 2025-ös határidő ellen és ök azok, akik a fejlesztési milliárdok hagyományos autókba lapátolásával azt sugallják a vevőknek, hogy nem eszik forrón a kását, a villanyautó még nem hogy a jövö, de a jelen sem...
> Ez a halálos ítélete az Európai gazdaságnak, hogy kivárnak
Nem a gyártók várnak ki, hanem az emberek, nem érted ? Recesszió van, senki nem költ, áll a gazdaság. Te nem európában élsz ? Akkor hajrá, menj és költs, szólj a szomszédnak, hogy most kell elbaszni az összes megtakarított pénzt, stb. A gazdaság azért áll per pillanat, mert TE nem költesz. Az, hogy ezt kivetíted a saját fejedben a nagy gonosz multikra, az a te bajod.
> És ez mind az autóipari nyomás eredménye
Persze. Szerintem inkább a laposföld miatt van, vagy chemtrail.
Látod, ez a baj. Szidtok mindent is, a gyártók a sátánok, aztán fingod nincs az egészről.
A MEB egy elképesztően modern platform, olyan dolgokkal, amit el sem bírsz képzelni, pontosan ezért volt nehéz az indulása (rettentő komplex, új technológia, sokáig tartott a piacéretté varázsolása - tegyük hozzá, ez még most is tart, de van még benne jópár év tartalék)
Azt olvastam, hogy az összes F80-ast már eladták. A képen a Laferrari motor látszik és a leírása. A zölde festett rész a Kers. Az biztos, hogy a Lefararri ára az egekbe szökik.
Ezzel el is magyaráztad, miért marhaság...ha 3 havonta kell tankolnod, akkor sokkal többre mennél még 30kWh akkuval, meg nagyon gyors töltési sebességgel, mint hogy négy tank üzemanyag miatt hurcolsz egy belsöégésü motort, meg viseled a szervizköltségeit...érthetetlen , hatalmas marhaság...és még te hozod rá a bizonyítékot is.
Ez a halálos ítélete az Európai gazdaságnak, hogy kivárnak. És ez mind az autóipari nyomás eredménye...
Mert azzal lehetett volna számolni, hogy jön egy kemény EURO 7 és 35-töl meg csak elektromos, vagy teljesen kibocsátás nélküli más hajtásláncok. Ez hozta volna a lassú, de stabil átállást. Lettek volna makacsok akik még 35-ben megveszik az utolsó új autójukat a fasza ezres három hengeres mildhibrid motorral, de erre a többség már rég elektromosra váltott volna. De most amikor a hírekből azt hallani, hogy több tíz milliárdokat fektetnek a belsőégésűbe, meg hogy a 2035 sem biztos, meg az Euro 7 is megenged pár érdekesebb modelt, kivárnak...az ipar meg nem áll át, alszik...mindig pont 2-3 évre vagyunk a tényleg tömeg elektromos autótól...közben meg europában a szeptemberi legnagyobb darabszámban eladott autó a Tesla Model Y...
Ha egy régebbi autó helyett veszel egy új hagyományost, ott is meg kell tanulnod új dolgokat, mint az AdBlue adagoló (SCR-Kat), meg kokszosodás miatti megelőző karbantartások, ami nem képezi részét a ciklikus karbantartásnak, nem csinálja meg a márkaszervíz, és ha te se gondolsz rá, akkor lesz átégett dugattyú tető, meg égéskimaradásos égés, meg mechanikusan sérült motor. És ez pl a Tucsonnal inkább valószínű, mint hogy nem...míg az akkura lett volna biztosan 7-8 év garancia...
A kereskedő dolga lenne a felvilágosítás, de ugye tagadják hogy a GDI motorok szarok lennének (nem is azok, csak egy vagyon életben tartani)
Ez egy nagyon elhamarkodott vélemény (PHEV). Mondhatnám nem hülyeség, marhaság.
Engem kb. 3 havonta,vagy ritkábban látnak a benzinkútnál. S városban csak EV-ként használom, de élvezem a szabadságot és kényelmet, ha messzebre megyek.
Ez nem csak a te környezeted, teljesen általános kórkép.
Meg fogják szokni az emberek és el fog terjedni, csak lassabb, organikusabb módon. Az early adopterek már megvették, a tömegek kivárnak. Az csak hab a tortán, hogy európa nagyjából stagnál vagy éppen recesszióban van, ilyenkor mindenki halogatja a nagy beruházásokat.
Nem butaság kérdése, hanem inkább érdeklődés, rászánt idő kérdése, akarat.
Ha EV-re akarsz váltani, meg kell tanulni egy csomó új dolgot (kWh, AC, DC hőszivattyő Mobiliti, Plugshare, stb-stb), ami rengeteg idő, meg kell változtasd a szokásaidat, bizonyos tekintetben a gondolkodásod.
Vagy B opció, hogy nem váltasz és akkor ezekkel mind nem kell foglalkozni, nem kell kockázatot vállalni. Ennél fontosabb dolgokban is maradnak az emberek a (akár rossz) megszokásaiknál.
Azért nem hiszek ebben, mert most már ott vannak ezek az autók és most sem jutnak el oda, hogy érdemben mérlegeljék.
Ültem 2 órát a szalonban a múlt héten kötelező szervíz miatt. Ott áll az Ioniq 6, az Ioniq 5, a nagy akkus 3008, Nissan Ariya, jönnek Tucson-t nézni, más nem érdekli őket. Kínálgatja szerencsétlen sales-es a jóárasított e-2008-at, hát így meg úgy, de mi lesz három év múlva az akkumulátorral, nekem ilyen nem kell...
És nem azt mondom, hogy nem lehetne átállítani mondjuk még egyszer ennyi embert, ha ugyanezekért az árakért 60 helyett 80kWh lenne, de akkor is ott tartanánk, hogy nem 10, hanem 20% lenne a BEV arány. Akkor még mindig ott van 80%, akit ki kell szolgálni.
Nincs olyan cég a világon, aki ne próbálná meg a potenciális vevőköre 80%-ának az igényeit kiszolgálni. De olyan sincs, aki abból tudna tartósan megélni, hogy az ügyfélkörének a 80%-ra valami olyat melegít rá, amire annak nincs szüksége (legyen az éppen ICE vagy BEV).
Itt van a Tesla évek óta, én mégsem azt hallom, hogy azért nem kell a német (francia, olasz, svéd, stb) EV, mert nem olyan hatékony a hajtáslánca, töltése, infotainmentje, mint a Tesláé. Hanem azt, hogy nem kell az EV, mert nem tudom, hogy hogy tudnám feltölteni.
Aki buta, az a hagyományoshoz is buta, aztán ugyan úgy tönkreteszi, vagy mindent kikapcsol bent amit nem kellene, de semmit sem használ, ami meg hasznos. Pl minden nap látok olyanokat akik a kézben fogott telefonnal telefonálnak, nagyon fiatal, drága autókban. Még Teslást is láttam ilyet. Egyszerüen túl buták ahhoz, hogy egy telefont párosítsanak a kihangosítóval, vagy hogy ne telefonáljanak, ha már ennyire buták...
Szóval a butaság minden esetben egy olyan tényező, amit a legjobb ha ignorálnak a gyártók, mert különben nem lenne haladás...
Viszont igazad lehet, hogy aki buta, az ahhoz is buta hogy belássa, bármilyen autót is vesz, a járt utat cseréli járatlanra...minden új autó egy nagy lutri, hisz nem jól bevált régi platformokra építkeznek, hanem villámsebességgel szórják ki az egyre újabb komponenseket.
nem ismerik, mert nincs elég autó, amin keresztül megismehetnék
Ha az ID7-et (ami már jobb technika, mint a régi fosaik) 4 évvel ezelőtt kezdték volna árulni, és lett volna mellette JÓ ID3 méretű autójuk is, akkor azok, akikről beszélsz, azoknak a 60-70%a már saját élmények alapján ismerné a BEV-eket, és piszkosul fájna a feje, hogy ezen autók második generációja közül melyiket válassza.
De a VW elszabotálja a saját BEV modelljeit, pont azért, hogy ezek az emberek nehogy olyat akarjanak venni
Az ismerőseid a bizonyíték rá, hogy jól csinálják.
Mivel az EUR7-et kiherélték, és továbbra is annyi íice-t árulhatnak, amennyit akarnak, ezért a következő 3-5 (talán 7???) évben nem is lesz ebben változás.
A kíniai, koreai, meg usa modelleket nem mindenki szereti.
Az általad említetteknek valószínűleg max 20-25%-ánál fognak a nem német BEV autók változást okozni,
de amíg a németeknek nem lesz "kényszere" az ICE-nél több BEV-et eladni, addig ezek tényleg alig-alig fognak BEV-t választani.
Teljesen más tészta. Egyrészt ez egy folyamatos evolúció, másrészt jelentős részét jogszabállyal kényszerítették ki.
Volt mondjuk a tempomat, szép lassan megszoktuk. Aztán jött a távolságtartós tempomat, megszoktuk. Aztán lett automata vészfékező, azt még szokjuk, de már kötelező.
De itt arról van szó, hogy ha BEV-et választ, akkor talán nem fog vele hazaérni. De olyat is hallottam már, hogy messzi útra nem jó, mert akkor meg kell szállni, hogy legyen egy éjjel feltölteni...
Más a váltásban a kockázat, meg az ismeretlenség mértéke.
Járt utat járatlanra a hagyományos autók teljes történelme...Minden környezetvédelmi szigorítás, addig soha nem alkalmazott megoldások tucatjait szüli, ahogy az egyre szigorodó Euro NCAP töréstesztek is egyre több kötelezö, de cserébe alig vagy szarul működő vezetéstámogató rendszereket tesz kötelezővé. És ezeknek ugye mind működniük is kell, különben nincs műszaki. Ezek miatt CASCO nélkül egy kis koccanás is simán lehet gazdasági totálkár és egy kisebb műszaki hiba garancia nélkül szintúgy...
Nyilván nem reprezentatív, de én nem ezt hallom a környezetemben.
Alapvetően "járt utat járatlanért el ne hagyj" alapon távol maradnak az EV-től, a lenti elvi okok miatt.
Talán egy kolléga volt az elmúlt egy évben, aki azt mondta, hogy nagyon szeretne EV-t, de nem talált olyat, ami megfelelne tudásban, árban, stb.
A többiek el sem jutnak ide. Az EV izgalmas, érdekes, de az valami boszorkányság, neki biztos nem lenne jó.
Nem is ismerik a kínálatot. Nekem az ID-vel kapcsolatban a mai napig felmerül a kérdés, hogy ez teljesen elektromos-e...
Fogalmuk sincs, hogy lehetne tölteni, akár otthon, akár az utcán. Mi az az EVSE, wallbox, AC, DC, fogalmuk sincs, így aztán érdemben mérlegelni sem tudják, hogy jó-e vagy sem. Az a biztos, ha elkerülik.
ha lenne értelmes kínálat, (pl. az állandóan "2 év múlva" érkező autók legalább 4-6 év után megérkeztek VOLNA a most kaphatóak mellé), akkor bizony sokkal többen gondolkodnának el a BEV-en
de így nincs igazi alternatíva azoknak akikről beszélsz
csak én úgy látom, hogy ezek java része nem azért vesz ice-t, mert tankolni akar.
azért vesz ice-t mert az van "mindenkinek", abból többféle van, és olcsóbb is
sokan simán megoldanák a "lehetetlen" töltést, ha egy picike mozgatórugójuk is lenne belül
de nincs nekik, mert csak az icelobbi reklámját látják, és azonosulnak vele
A környezetemben van egy csomó cégautós ember, köztük többen olyanok, akik most agyalnak váltáson.
És egyszerűen nem kell nekik az EV, pedig akár az is lehetne, ha azt szeretnének. Nem tudja tölteni, mert társasházban lakik. Nem tudja tölteni, mert nincs megoldva, hogy az otthoni áram hogy elszámolható. Fogalma sincs az egészről, nem érti, nem ismeri, fél tőle.
A bátrabbak eljutnak odáig, hogy PHEV, de az meg drága és mit kap cserébe? Ugyanúgy tankoljon és töltögesse, lásd a fentiek. A végén választ egy sima ICE-t és belerak olyan extrákat, amiket aztán sosem használ.
Teszem hozzá, engem is "hülyének néznek", mert miért jó nekem, hogy egy elektromos VW-vel járok és a saját áramommal töltöm. Járhatnék benzines Volvóval vagy Audival, céges üzemanyagköltségen. És ha nem jártam volna előtte négy évig saját EV-vel, meg nem lenne a tetőn végtelen mennyiségű napelem, valószínűleg ezt is tenném.
És ugye ez a réteg az, aki új autót vásárol, ráadásul nem is feltétlenül a kínálat aljáról.
Szóval szerintem erős torzítás azt mondani, hogy azért van ICE, mert önös érdekből azt tolják a gonosz autógyártók. Azért van ICE, mert komoly igény van rá. Hosszú-hosszú évek lesznek még, amíg ez egy természetes választás lesz.
nálam a PHEV is az ICE-hez számolódik, mert "csakazért" csinálják, hogy dugattyús motorokat el tudjanak adni
ha ehhez nem akku kellene, hanem egy véres lófej, akkor az lenne a kocsi aljában...
nekik mindegy, csak legyen rajta kipufogó (=kelljen bele benzint égető motor)
és akkor ők megvannak
a Stellantis tényleg mindenből közepest/alját produkált eddig,
és nagy erőket fektet be, hogy ezután is így legyen,
de ott van pl. az e5008, ami 7személyes, és már nagyobb (majdnem 100as) akku is lehet benne, konkrétan erre utaltam, amikor azt mondtam, hogy azért a saját BEV-jeik között is lesz, amire lesz kereslet, de szerintem ebből meg ők nem fognak eleget gyártani...
Csak ezek még szintén új dolgok, ha kiderül, hogy ezek is megbízhatatlanok, akkor lesz pofáraesés szépen
de a kínai portékával szépen el tudnak majd lébecolni akkor is, ha a saját cuccaik beleállnak a földbe