Vagy valakit meg kérek ha arra jár menjen be "megint :-(( " (bár attól félek mivel csak ez az egy bolt van ahol ilyen jellegű alkatrész árusítás van)Nem biztos hogy jó lesz.
Én helyedben megnézném mi van legközelebb kapálógépes bolt,és felhívnám telefonon őket,hogy van-e ilyen alkatrész és ajánlott levélben kérnék,utánvétel fizetnék.
Másik verzió:Ha ismerős menne a legközelebbi városba,hozatnák vele.
hát nem fogok vissza menni vele a vásárlás helyére meg mondom őszintén mert a rugó kerül 2-300 Ft ba a benzin oda jutni meg 1000 be.
Szóval rohadjanak meg a rugóikkal.
de csak az érdekesség kedvéért meg találtam az egyik régi rugót(mert a kukába dobtam őket és a kis kukát öntöttem a nagyba és ott volt a tetején)
Szóval a törött régi rugó erősebbnek tűnik így kézzel meg fogóval húzva sokkal mint az új! A régit szinte nem is bírom húzni az újat meg mint a rágó úgy nyúlik :-((
Ezért kérdem hogy hol érdemes lenne venni erős, ide pont jó rugót???
Kinyúlt? nálam olyan még nem volt, igaz letört vég igen de csak olyankor mikor nem tudtam stabil "megfelelő alacsony" alapjáratot beállítani és nagyon megfeszítettem a rugókat. R250t http://www.agrooroszi.hu/termek.php?pid=791
lenne kérdésem hátha járt már így valaki : Van egy régebbi de most motorikusan fel újított robi 53 asom Ami ugye briggs& stratton 3.5 Loerős motoros Röp kuplungos masina.
Nos a kuplungja már előbre is rosszalkodott de nem akartam vele vacakolni mert ahhoz mindent szét kellett volna szedni p.l.: A motort a tartó házról is de most hogy a motor felújítás miatt szét lett úgyis szedve hát gondoltam itt az alkalom a kuplungra is.
én naív be sétáltam az egyik közeli kisgépes szervíz+boltba ahol el mondtam hogy mi is a bajom a kuplungba a rugók nagyon ki voltak nyúlva és indítás után egyből alapjáraton vitte a kereket vagy ép a kapát, Nos az eladó mosolyogva adott 2 db új rugót hogy az majd aztán szuper lesz. és minden szép meg jó.
nos el készült a motor össze raktam a kuplungot is. Az új rugókkal és a régi pofákkal.
Mindent szépen a helyére csavaroztam azt a kuplung házat is amivel ugye az aljára rögzítem a motort gyors bilincsel.
indítom a motort Nagyon szépen dinamikusan élettel teli modon indult sem nagy füst semmi van alapjárat egyéb Na gondoltam szuper próbáljuk meg kis gáz adásra mit csinál.
Hát gyönyörűen indul megy a kiskordéval :-))
De most jött az ilyedelem gázt el véve alapjáraton ugyanúgy megy tovább a gép előre gyújtással le állítva meg áll Ismét rántásra már forog is a kerék alapjáraton :-((
Nos le csatolva látom hogy a két új szép rugó ki van nyúlva mint a fene mintha csak 2 db drót lenne
A guta ütés kerülgetett. :-((
Mit lehet tenni ilyenkor hol lehet olyan tényleg jó és erős rugót venni ami működni is fog???
Szia,mérd meg tolómérővel amit bejelöltem,és olyan alátétet keres aminek a közepén átmegy az M-10-es csavar.A ferodol betétednek a vastagsága jó.Kicsit durva (60-as) papírral csiszold meg!Az alsó részét tisztára töröld!Talán tudtam segíteni Pisti.
ns úgy vettem,hogy olajszivárgás volt a meghajtás tengelyénél. 800 HUF, meg egy kis meló. Szimeringet cseréltem. Ha használtan veszed, -hiába mondja a tulaj,hogy volt olajcsere- az a biztos, ha te cseréled le, így olajcsere is köll a motorba és a hajtásba is.
kupos kuplung! szerintetek elvan kopva ? mikor a motorra ráteszem a felső kuplung rész meg a felgömb alaku éket beleillesztem akkor a kuplung leesik lehet ez a baj egy csavarral rögziteni kellene ?
Üdvözlök mindenkit! Lenne egy kis segítségre szükségem nem tudom hogy kell összeilleszteni a kuplungot mert nem fékezi meg a kapatagokat berántásnál sem
Boldog tulaja lettem egy ilyen gépnek, csak nem akar indulni. Szikra van benzin van arra gondoltam mivel nincs meg az eredeti berántója, hogy berántom egy ugráló kötéllel. Lehet az a baj hogy keveset fordul a berántásnál és nem bírja elkapni a fordulatot? Mondjuk még nem szedtem szét a karburátort, hogy kitakarítsam. Keresgéltem az interneten, hogy milyen gép ez pontosan, de nem találtam semmi konkrétumot szóval ebben is kérhetném a segítségüket?
Sacc/kb. :) Figyeltem a kapatagokat,s számoltam magamban. Most teljes motorfordulaton 1/mp a kapák fordulata a 2. fokozatban. Benött füves részen is próbáltam,a motor nem vette észre a nagyobb terhelést. Így szerintem kisebb fordulaton is lehet dolgozni vele ami kímélőbb,takarékosabb.
Kimentem lemérni. Elöl 80mm volt,most 95mm (ez kb 15mm+) hátul: 125mm. Nem jól emlékeztem.:) Következő lépésem: hátra 100mm-es tárcsa, s akkor kb fél gáznál 1/mp lesz a kapa fordulata 2. sebességben.
Szia studiod1 igazad volt az volt a probléma hogy a rugó nem tudot együtt forogni a rugót megvezető alkatrész a hajtómű házon támaszkodott egy alátét el oldottam meg most már együtt forog tesztelve minden oké azt az alkatrészt sehogy nem tudtam beszerezni hála és köszönet .
Föltettem a Möller motort a 400-as Hondára. Először egy napig óránként indítottam 20 másodpercig járatva. tizedik után olajcsere. Utána 3 perces óvatos kapálgatás óránként,majd olajcsere. Következő nap 10 perces terhelések óránként,majd olajcsere. (csak azért mert nincs olajszűrő) Fémszemcsékkel teli olajjal nem igazán jó bejáratni egy gépet.:) Én legalább is így szoktam.:) Harmadik olajcserénél még eléggé tele volt csillogó részecskékkel. Az első szíjtárcsát kicseréltem 12mm-rel nagyobbra,határozottan jobb lett a gép. De hogy még jobb legyen ,a hátsót is cserélem kisebbre.:) Szerencsére a motor bírja a terhelést.
Köszi szépen. Nekem KF 04 gépeim vannak. A haverom Rk párti. Bedöglött a motor rajta. Azon gondolkodott, hogy újat vesz. Akkor nem volt a piacon. Vett egy új Honda motort, a régi hajtóműre. Most jól el van vele.
Van a családban egy RK02 röpsúlyos kapálógép, amihez a szülők nagyon ragaszkodnak. A hajtómű alsóház viszont az évek alatt (95-ben vették újan) elfáradt és kilyukadt. 2 éve volt már javítva, de ismét lyukas. A gyártó azt mondja, hogy nekik jelenleg nincs.
Volna itt esetleg valakinek új a polcon vagy alig használt alsóháza?
Üdv.Múlt héten vettem egy rk-02-est,csak kocsizok vele,de sokallom amennyit eszik.Kb.3-4 km.és a 7 deci benzint megette.Nem sok ez egy picit?Lehet rajta valahogy visszavenni?
Elkészültek az új RK-02B kapák ! 149.990 Ft 5.5 LE Briggs motor 1 év garancia plusz kapataggal is rendelhetö TELEFON : 30/325-9520 Kiszállitási lehetöség Viszonteladónak további kedvezmény!
Sziasztok abba szeretnék segítséget kérni hogy levetem a hengerfejet és megnéztem a szelepeket mind a kettő egyszer egyszer nyit ahogy kell de valamiért az alsó szelepem valamiért még egyszer egy kicsit belemozdul szerintem ez lehet a nem indulás oka.Briggs quantum 60as motor mekorának kell leni a szelephézagnak?
Honda 600 r250t terrat20vagy társai nálam ez lenne a sorrend. Hondához vízszintes kihajtású motor kell (gcv függőleges) viszont könnyen rászerelhető kínai klón. R250t re viszonylag kis költséggel feltehető a gcv, t20 ra is feltehető ott viszont jelentősebb költséggel.
még mindig kínlódok egy Einhell 40 rotációs kapa porlasztójával. Elvileg a porlasztó tiszta, gyakorlatban úgy nézett ki hogy szétszedtem, kitisztítottam, vékony dróttal óvatosan a csatornákat átjártam, hogy nincs-e valahol egy rejtett eltömődés, sorja, kosz, átfúvattam sűrített levegővel, tűszelep nem akad, úszó szépen mozog, karok akadálytalanul mozognak, tolórúd hossza nem változott, légszűrő tiszta, benzincsőbe be lett iktatva egy finomszűrő, - és a hiba változatlanul fennáll.
[Először volt olyan hogy a benzin túlfolyt, de ezt sikerült elhárítani. (akkor lehet hogy a tűszelep akadt.)]
A hibajelenség: motor indul, de fullad, full szívatóval kell járatni, egy darabig megy így, de leáll, szívató nélkül nem is indul. Aztán volt olyan állapot, amikor minden különösebb dolog nélkül egyszercsak elkezd a motor normálisan működni és gyönyörűen tartja a fordulatszámot, szívató nélkül, teljesen hibátlanul. ( Nem füstöl, egyenletesen finoman jár, erje is van, kompresszió rendben.) Kifogy a benzin, utántöltök, kezdeném újra a munkát, és újra előjön a hiba. Valakinek van valami ötlete, hogy ezek után mit nézzek meg?
A rúgó , az szeret ki ugrani a helyéről, nem tudom hogy mi új e benne minden és mit cseréltél ki benne , általában akkor csinálja ezt ha a rúgó elfárad vagy a műanyag ház amire fel van tekerve az a rész kikopott ahova illeszkedik az kis vissza hajlítás, ennél a szerkezetnél csak ez lehet.
Sziasztok! Megtudnátok mondani hogy a honda f400 kapán mekkora ékszíjtárcsa van a motoron és a hajtáson, ill. le lehet-e felezni a sebességét. Ha igen akkor mekkora ékszíjtárcsa kell rá és hová. A választ előre is köszönöm.
Sajnos a kihajtás szimeringeknél szivárog az olaj, ezt jelenleg napi használat előtt felöntöm, aztán hadd csöpögjön. Még kb 1 hét és végzek az aktuális kerti munkával, akkor lesz majd szimering csere.
Amúgy tényleg jó kis gépnek tűnik, bár dolog volt vele, eddig amit csinálnom kellett rajta:
-alap szerviz (olajcsere, légszűrő takarítás)
-regulátor rugó csere, beállítás
-kuplung felső csere
-kapakések cseréje (ezeket kaptam vele újakat)
-csoroszlyatartó hegesztés (eltört)
-csoroszlyát is mókoltam picit (plusz vas hozzáhegesztés)
-bal oldali kapaagy rá volt rohadva a tengelyre, ezt szét kellett flexezni, utána meghegeszteni
-kuplungkar,kuplungbowen csere, gázbowden javítás
Kb 500m2, 6 éve műveletlen területet próbálok vele használatba venni.
Jó választás volt. Találd meg örömöd benne. Használd egészséggel. Nem tudom hány éves gép, mindenesetre a hajtóműben nem ártana egy olajcsere. Egyébként igénytelen megbízható, egyszerű szerkezet.
Sziasztok keresek fortschritt e930-hoz alternálokaszát ha esetleg tud valaki kérem jelezzevnekem emailen: tartibor1986@gmail.com vagy Tel: 06706172175 -ös telefon számom segitségeteket előre is köszönöm
Én is segítséget kérnék szeretett 8 lovas kisgépem benzinelzáró tömítése megadta magát. Tud valaki valami infót küldeni, hol tudnék beszerezni ilyet vagy ötletet ennek pótlására. Ha kell megveszem az egész kis elzárót. Köszönöm segítségeteket.
Tud valaki segíteni abban, hogyan lehet leszedni egy MPM 210 rotakapa kuplung szerkezetét? Idáig jutottam. Van valakinek alkatrész katalógusa és szerelési útmutatója vagy tud segíteni abban hol tudom beszerezni ?
Szia! Dehogynem, nagyon, de mióta megvettem az 5.00 x 12 kereket azóta csak kerülgetem.
Sokat vívódtam, hogy mi legyen a sorsuk. Így már 'nem hajt hasznot', csak áll kihasználatlanul. Hátha lenne Valaki, akit tovább "szolgálhatna". Az árából meg tudnék venni új gumikat a másik kerékre, mert ami most van rajta az már elég kopott. Megvettem az új lámpákat is a gépre, azoknak az árába is pótolna még valamit.
A Szevafém cég lehúzta a rolót. Nem gyárt kapálógépeket. Tehát utód sem létezik, mármint új gyártású. Ha sikerül kedvedre való RK- 02 es aljat venned, Briggs motorból rengeteg van, sok helyen. A jófogáson kell figyelned a kapáló alsórészt sokszor hirdetik. Ha kéred, adok néhány motor árust.
Gépváltás miatt eladóvá vált 2 pár 4,00x8 szabadonfutós kerék. Az egyik pár 90%-os gumikkal, saját használatra átalakított, tartós nagy igénybevételre készült, tömör tengellyel, egyedi csapágyazással, kerekenként 12 kg szintén csapágyazott keréksúllyal. Így kerekenként 3 db. csapágyon fut. A keréksúly segítségével dupla kerékké is könnyen átalakítható, melynek súly így kb. 25 27 kg.. A Robi Rekordot is bírja, adom hozzá a tengelyszűkítőt is. /30 mm- ről > 25 mm-re/ (1500 Ft / db.)
A másik kerék teljesen új, /még a bolti címke is látható/ csak a fénykép kedvéért lett felszerelve.
A súlyozott kerék ára 30000Ft, a másik 17000Ft, egyben 45000Ft. Postázást vállalok.
A súlyok külön NEM eladók.
/Ha Valaki sokallja az árat, az ne kommentálja, mert nekem is sok /több/ pénzembe, munkámba és időmbe került./
Pár éve kérdeztem a Szevafémet akkor még volt a régi típus. Ugyan az mint a régi 75 000 volt az ára. De kúpkuplungos most is van Briggs motorral biztosan(ez 1 hónapon belüli hírből tudom) Az alja ugyan az mint a réginek csak a kuplung más.
Következő a problémám. Egy szép nagy szőlőt művelek, már 20 éve. Egy Szevafem RK-02-es 3-3 kapatagos Briggs 4Le-s motorral hajtott kis kedvencem van. Már sajnos be kell látnom, hogy mindennek eljön a csereideje. (Többet kell szétborítani az alját mint ahányszor használva van, belefáradtam...) Szívem szerint ugyanezt venném újban, ha még gyártják... Nekem nagyon fontos a súly (tökék melletti haladás és sorvégi fordulás miatt) és, hogy viszonylag a gép mögött álljak közvetlen, ne 3 méterrel hátrébb mint a Szentkirályikon látom a szarvak távolságát.
Kérdésem:
Van e ennek utódja?
Gyártják e még ezt a fajtát?
Briggs motort hol lehet külön venni, ha találnék RK02-s alját?
Az normális hogy kicsit feketén füstöl a briggs?Főleg akkor látszik,amikor visszaengedem a gázt alapjárratra.Vagy lehet,hogy csak az olajcsere miatt csnálja,mert fejre lett állítva?
Nem írtad, hogy milyen kuplungja van? Feltételezem, hogy röpsúlyos. Nagy valószínűséggel ki van akadva a röpsúlynál a rúgó, vagy eltörött, esetleg nagyon ki van nyúlva. Rúgó cserével megoldhatod a problémát.
Sziaxztok.A problémám a következő lenne.Vettem egy használt kapát.Pöcre indul.Régebbi fajta nem látok rajta féket .Inditáskor full sebességgel indul úgy kell visszafogni.Ha kissebre akarom venni a sebességet hamar leáll vagy elássa magát.Mi lehet a gond?.Válaszokat előre is köszönöm.Nem használtam még ilyen gépet lehet én csinálok valamit rosszul?
Az a bibi, a gyári Jikov porlasztó szívatója függőlegesre állítva van bekapcsolva, vízszintesre állítva kikapcsolva.
2T gépeknél használat után ajánlatos a porlasztót üresre járatni a benzincsap elzárása után, így nem szárad bele a 2T olaj a benzin elpárolgása után, így a porlasztó kalibrált fúvókái sem tömődnek el.
A porlasztó benzinszintjét úgy állítottam be, mint a Babetta porlasztónál, a benzinszint az úszóház tömítése vonaláig ér, vagy alatta 1mm-el. Nekem van plusz porlasztó úszóházam, amit alul megfúrtam, beleforrasztottam egy réz tol betét 2cm hosszú csövét, erre átlátszó csövet húztam és "U" alakba függőlegesbe állítottam. Benzincsap kinyit, a közlekedő edények elve alapján látható lesz az átlátszó csőben a zárt úszóházban a benzinszint.
Benzinszint állítás előtt az összepréselt tűszelepet szétszedtem, a szelepfészket minimálisat besüllyesztettem kb.2-2.5mm-es fúróval. A kúposított szelepfészek biztosabb zárást tud, mint a gyári sima furatos.
Ajánlatom az Alfa Centauri helyett, egy szentkirályi bilincses. Honda motoros kapálógép. Ékszíjas felezővel, ekével, körmös kerekekkel. Ehhez már minden KF 04 adapter csatlakoztatható. 110-et kér együtt érte az eladó.
Tudnátok ajánlani valami olcsóbb rotációs kapát, hogy melyiket érdemes megvenni kb 100 000-es határig ha nem lenne nagyon gyakran használva, de azért egy kisebb kertben lenne használva. MTD-t mennyire érdemes megvenni? Fűnyíróba van MTD-m az jól teszi a dolgát már 4 éve, vagy mit ajánlanátok helyette?
Ali kis előttem küldött egy linket onnan tudsz rendelni fűnyíró aljat hozzá. Ha valami gép után kapcsolható adaptert nem találsz akkor marad az átalakítás ahogy nézem némi laposvassal megoldható(hasonló a KF-éhez csak itt lefele áll a 2 csavaros felfogatás nem előre.
Az Alfa Centauri nevű gépeket érdemes az Elektrikó hálózattól megvásárolni. Közvetlen nagykereskedelmi kapcsolatuk van a gyártókkal. Vácszentlászlón van a központi garanciális szervízük. Adapterekben elég gyengén állnak.
Legtöbb márkájú gépnek van azonosítója(lehet szám vagy a gép neve) azzal kéne próbálkozni ha meg van, talán így meg lesznek az adapterek hozzá , az átalakítás legyen az utolsó, rem segít. Zoli
Az általad linkelt valóban dragon, de fulesman975 gépe az nem szentkirályi(dragon) más a motor egység csatlakozása más a hajtómű, a tolókar és csatlakozása az egyezik.
Hello. Olyan problèmám lenne, hogy a robi 55 öm melegen nem pörög ki. Henger jó fèl ève lett fúrva, szimering jó falsot nem szív. Az úszószint okozhat ilyent? Hol kell lennie az úszószintnek?
Sziasztok! Vettem egy Robi 55-öt, amatőr módon nem tudom beindítani... Valaki lenne kedves küldeni egy képet, hogy minek hogy kell állnia? Illetve, hogy használatkor pontosan mit kell visszatekerni (szivato, tudom, de nem tudom melyik). Nagyon köszönöm!!
Személy szerint nincs ilyen a tulajdonomban csak hallottam róla véleményeket. Ez a rota ugyan az mint a Husqvarna csak más a színe meg a matrica rajta. Rotálásra ajánlom csak másra nem igen használható. Ha vigyázol rá sokáig kiszolgál majd, alkatrész van hozzá.
Kérdés mekkora a "nagy darab" föld? Sortávolság 70cm körüli tőtáv 20cm körüli esetleg kicsit több, nekem az r250-hez van 2 különböző típusú szemenkénti vetőgép(kanalas, tárcsás) sajnos az új áruk 40ezer/db, ha találsz valami öregnél akkor szerencséd van(nekem volt) Sorköz művelésre kultivátor v saraboló(vetés!saraboló elférjen),esetleg rotator(szükséges rossz ha nincs munkaeszközöd)
Viszont mi a helyzet kukorica ügyben? Nagy földet szeretnék kukoricával beültetni, és gondoltam hogy a robi itt is segít. Tud valaki erre segítséget adni? Vagy ugyanúgy, mint a krumplit??
Bocs, hogy beleszólok, de én tavaly használtam először a rotakapámat krupmli művelésre.
1. Jó alaposan felrotáltam, majd 70cm sortávval és 40cm tőtávval elültettem a burgit.
2. Miután már megjelentek a bokrok, nem hagytam a sorközöket elgyomosodni, ehhez csak 1-1pár rotakapát használtam. Így a sorköz nemcsak gyommentes, de "puha" is maradt.
3., Ha már ideje volt (május közepe) akkor hátra feltettem a töltögetőekét, elöl rotakapa.
4. burgonya felszedés: körmöskerék+ felező+ jobbraforgatóeke ;nekem nem vált be az erre a célra készített "kiszedő"; jobbraforgató ekével fordítottam ki a sorokat, így kevesebb lett az elhagyott burgonya és a vágás miatti veszteség is.
Remélem jó helyre teszem fel a kérdésemet, de szeretném megtudakolni hogy egy Robi 52 -es iskra gyújtótekercsén, a kijövő kis vezeték vajon rövidzárban van e két oldalon lévő kis lemezkékkel (nem tudom a nevét)?! Ha esetleg van valakinek ilyen elfekvőbe és megtudja vizsgálni azt megköszönném :)
Valami gyújtás problémám van és próbálok rájönni a dologra.
Az aggaszt inkább hogy elég sok olaj jön ki azon a gumicsövön. keresztül a légszűrőbe. Mikor többet dolgozok, vele menet közben el kezd csepegni az olaj a sárvédőre. Félek, hogy a kompresszió elment belőle és ezért nincs benne erő. Gyűrű törésre vagy kopásra gyanítok.
Szét kellene szedni megnézni vagy kompressziót kellene mérni benne.
Régen sokat szereltem Zsiguli motort és a saját dízel autómat is én generáloztam, de most valahogy nincs kedvem ilyen mókákhoz.
Valaki biztos csinált ilyet a fórum tagok közül,,,
Rögtön indul, szívatóval megy üresben, ha leveszem a szivatót akkor leesik a fordulat és többnyire leáll.
Szívatóval ki pörög rendesen, de mikor terhelést kap akkor erőtlenedik és fullad.
A motor oldalából jön egy gumicső ami megy a légszűrő házba és onnan folyik az olaj.
Bár nem figyeltem meg, de minden bizonnyal onnan folyik az olaj, mert a légszűrő házból folyik, ott meg nem sok más lehetőség van erre. Gondolom ez sem természetes dolog.
Eddig ment rendesen, volt benne erő, sőt meglepődtem a teljesítményén, ahhoz képest hogy Kínai.
Szóval mi lehet a gond? Eddig bírta a motorja vagy valami az üzemanyag ellátással van?
40 cm re vannak egymástól ültetve.A sorokat olyan szélesre csináld,hogy elférjen a gép.Olyan sok krumplit nem szoktunk ültetni,hogy géppel keljen töltögetni.
Én kapával szoktam csinálni.Neten nézzél szét ha sokat akarsz ültetni.Biztos vannak hozzá infók.
Az ősszel szert tettem egy robi156t-re. Az eladó szerint csak kocsizásra használták korábban, nem is volt hozzá kapa.
Ráadásul be sem tudta emberünk indítani mert elcsavargatott mindent a karbin és a gázszektoron. Télen kipucoltam a karbit és belőttem úgy hogy indult. Ma kapáltam vele de terhelésre nagyon visszaesik a fordulat és amolyan 2ütemű hangja lesz a szerkezetnek... Na most 2lehetőség van. Vagy el van kopva a motor vagy xarul van belőve a karbi és gázszektor csavarjai. Első körben megpróbálnám a gyári beállítást ami sajnos nem tudom mi. Ez egy tecumseh elite xl/c mocci . ha valakinek van ezzel a motorral tapasztalata azt szívesen venném. Nekem eddig briggs motorjaim voltak a quantum a favoritom, azzal semmi ilyen gondom nem volt. Kérlek segítsetek . próbálok képet feltölteni.
Ne vedd sértésnek, de így a felrakott képek nem éppen a legjobban nézegethetők. Ha nem tudod, hogy a fényképezőt, vagy a telefont hogy is tartsd, hogy a kép talpon álló legyen. Akkor mikor felrakod a gépre, a Windows képmegjelenítőjét használd és azzal talpra tudod állítani a képeket és utána már úgy is fog maradni. Fogadd ezt jó tanácsnak.
Ha lesz egy kis időm szétkapom. Tavaly már cseréltem benne gyűrűt, kompresszióilag sokkal jobb lett, erősebb lett, de az olajfogyasztás nem lett sokkal jobb. Bár gondolkodtam egy túlméretes gyűrűt betenni, kicsit leköszörülve betenni. mert az alap már kicsit hézagos, de a túlméretet még nagyon nem érte el...
Ha nagyon nincs már, akkor megfuratom. mennyiért fúrják meg?
Igen,nekem is ez volt a szempontom. Ha siklócsapágyas lenne,tennék rá plussz közdarabot az ékszíj terhelése miatt. Nem mértem le,de szemre 6205-nek tűnik.
Köszi, hogy belenéztél. Megnyugtató belső, golyóscsapágyas főtengely, remélhetőleg szabványos golyóscsapággyal. Ígéretes. Az Iseki hajtóművemre tervezek ilyen motort, csak kéne hozzá egy felező lassító is.
Korábban írtam,hogy gyenge a 400-as Honda rotakapa motorja. Mai nap megérkezett a motor. Nincs ráírva hogy Möller, de szerintem ua. Korábban írtam,hogy beüzemelés előtt belenézek,mert így vagyok nyugodtabb. kicsit nagyobb ékszíjtárcsa fog rákerülni,hogy a kapafordulat nagyobb legyen. 3,5 le helyett 5,5-nek bírnia kell.
Szépen dolgozik a kapálógéped.Ami a kapák fölött van lemez,arra van gyárilag szélesítő,nem lesz utána csíkos a kapálás.Még alumínium lemezből is lehet hozzá készíteni.Amúgy szép lett!
Köszönöm a segítséget mindenkinek, a hirdetést megnéztem, de az egy másik fajta tank, szóval nem jó. Elég sokat böngésztem de pont ilyet még bontott gépként sem kínál senki. Az idő sajnos sürgetett, így azt csináltam, hogy EPORAPID (Politur) kétkomponensű ragasztóval megragasztottam a tankot, ill a csap környékét. Előtte zsírtalanítottam, megcsiszoltam 20-as vászonnal, hogy jobban tartson. Most két "napos" és eddig minden rendben. Nem szivárog, nem ereszt, nem könnyezik. A benzincsapot rendeltetésszerűen lehet nyitni-zárni. Persze ez hosszabb távon semmiképp nem lesz jó, mert bár azt írja az adatlapja, hogy a már kikötött, kikeményedett ragasztó nem oldható semmivel, régebben volt egy darabka ami denszeszben felpuhult, igaz egy hét alatt.
Én szedtem már ki úgy szimmeringet,hogy egy tüskével lyukat ütöttem rá.Előtte fúróval meggyengítettem. Féltem hogy forgács kerül a váltóba.Ezért nem fúrtam át teljesen.
Utána betekertem egy reiser csavart a lyukba. Így meg tudtam fogni egy fogóval a csavar fejét,és elsőre kijött a szimmering:) Biztos van sok más trükkje is.
Talán szét sem kell szedni,igaz nem illik,de én az alu öntvényes háznál is két tüske vagy csavarhúzó beütése szimeringbe és már "fordítom" is ki s mehet be az új.
Attól függ, hogy hol folyik. Ha a feltöltő csavarnál, akkor azt ki kell cserélni. Ha a hajtás tengelynél, akkor szét kell szedni, és kicserélni a szimeringeket. Én is cseréltem 800 HUF-ból, meg egy kis pasztából kijött.
Szia! Lehet, hogy megúszod lehúzógyűrű cserével. Ha nem itt egy lehetőség. Már furattam, pontosabban henger hüvelyeztettem náluk. Jól megcsinálják. Az árakról előbb érdeklődj.
Sziasztok, ha már honda F400.. valami nem stimmel azén motorommal sem. Indul, dolgozik, még erő is van benne, viszont 2 ütemű lett belőle... Olyan mennyiségben eszi az olajat.. Olajlehúzó gyűrű csere? vagy van valami ami megadja magát benne?
Nem hiszem, hogy érdemes furkálni dugót cserélni?! Sőt azt sem tudom h pesten hol foglalkoznak ilyesmivel...
Meg még gondoltam arra is, hogy azért nem akar felpörögni, mert a kipufogó nagyon lefojthatja de ezt holnap kiderítem, de a szelepre gyanakszom, hogy ott megy el a kompresszió.
Szia! szerintem az mert a karbin keresztül visszadurrog, most cseréltem ki a gyűrűket, olajat már nem eszi, kipufogót visont most csináltam rá, gyári feladta a harcot, meg ki sem akar pörögni, egy fél percet sem megy és leáll.
Szia tomi0927 ! Úgy látom műanyag tankod van ,vannak akik műanyagot "hegesztenek" én is csináltattam már hasonlót nem benzin tankot de elég jól meg tudják csinálni KB. 1500 -2000 ft ért és marad az eredeti tankod ,hétfőn megyek vissza dolgozni német -be megnézem neked ha nem sürgős 15-én jövök haza de kellene pontos tipus ha gondolod ,piacon szoktam látni hasonlókat !
Bocsi nem voltam "net " közelbe de lehet róla szó ,sikerült megvennem igaz hogy még tett rá egy ötöst . De sajnos a gumi sem egyforma azt is kell vennem és még át kell néznem hogy mi szorul cserére ,elég patenten vált remélem csak szimering mert egy kicsit szivárog !
Briggs állatába van motor számozása annak alapján vagy még a tank űrtartalma, de ez a műanyag tank, én csak az új típusoknál látom vagy tévedek-nem tom.A régieknél 9 dl volt és fém.
Szia! Nekem is van ilyen gèpem,ès problèmám is hasonló volt.vettem a lomisoktól fünyiró tankot,felszerkesztettem a nyelère,hosszabb benyacsövet tettem rà,azóta megy! Lehet kifogni tankot rá gyárit,aranyáron amikor kerestem3-4ezerèrt árulták,ötszázèrt vettem a kilenc decis tankot kupakkal!
Sziasztok! Ha van ötletetek és tudtok, lszi segítsetek. Egy régi 3,5hp-s Briggs motoros KF04-es kapálógépünk van, ami kitűnően működik (1987-es beszerzés!) viszont most megviccelt minket. A tavasz veteményezés előtti indításkor, a tank feltöltése után szabályosan folyt a benzin belőle a benzincsap körül. Tüzetesebben megnéztem és kiderült: a csapnak kutya baja, viszont a tank menetes furata mellett szétnyílt kb. 2cm-es hosszon. Hogy miért, azt nem tudom, de ezt ragasztani nem lehet, mert ahogy betekerem a csapot, az feszíti tovább.
Motorikusan tehát kiváló. A kérdésem, hogy szerintetek érdemes, lehet egyáltalán cserélni a tankot? Ilyet lehet kapni még valahol?
Mellékeltem egy képet, egy topictárstól, remélem nem gond. Pontosan ilyen a mi tankunk is.
Ma a szomszédba jött egy illető, hogy felrotálja a kertet. Csak néztem, hogy mennyivel fürgébben dolgozik, mint az én masinám. Az is 4 lovas Briggs motor van, meg az enyémen is. Ugyan csak 2x2 kapataggal dolgozott. Nem akartam megállítani a dolgozót, hogy Szentkirályi, vagy Szevafémes-e a szerkezet. Elég öreg gépnek látszott és hiába lestem rajta valami írást, amiből esetleg meg lehetne tudni a típusát. Le volt róla kopva minden. A kapatagok fölötti védőlemez, ugyanolyan kétszer élben hajtott, mint az enyém. Az enyémnek a kapái kb 45°-ban hajtott, ezen pedig 90°-ban volt hajtva. A hajtóművet nem tudtam megállapítani így menet közben, hogy olyan-e mint az enyém. Nem tudom, hogy a derékszögbe hajtott kapák végett dolgozott-e jobban, vagy más az áttétel? Egyébként az én gépem RK-2. Van valakinek valami tippje, hogy mi a különbség oka?
Nem a te hibád szerintem sem. Ha az olajnívó a "jó" szinten mutatott még csak annak alján volt akkor az még nem ok arra, hogy annyi legyen a motornak. Ez típushiba a Tecumseh motoroknál amúgy is sok kikönyökölt már. Persze eszt nem azért írom, hogy ritkábban nézd a nívón az olaj szintet!
Köszönöm szépen a tanácsokat gép ügyben, lassan ez már egy keresztrejtvény lesz számomra már félek beindítani a vasat, ha nem indul 1-2-berántásra "mámeg mi a bajod", de hál Istennek 1-2-3 berángatásra beindult ujaban. Tulajdonképen ezt a rotát apósomtól örököltem, nem tudom milyen gyártmányú, az alja ill. a hajóművet tartó szerkezet eredetileg fehérre volt festve és a markolati szárak közepén lehet állítani hogy jobbra-ill.-balra áljon a szár. Milyen motor volt rajta nem tudom,-ennek a motornak meg az a története: megnéztem az olajnívó állását, az alsó jelnél volt, - Gondoltam van még úgy 10m- sáv beindítom a rotát megcsinálom a maradék sávot. Szegény gép úgy kb.-5m után: az oldalából kinézett a hajtókar, nézem mi a bánat kalimpál oldalt, mire leálitottam kilökte az összes olajat. Itt megvallom, gépész létemre ez egy szegénységi bizonyitvány nekem, szegény motor nem is csodálkozom, hogy megadta magát. Ez a mallör 20.000Ft-ba került ekkor vettem meg a Tecumseh-40- motort. A jó pap is holtáig tanul : azóta 3-szor is megnézem az olajnívó állását indítás elött.
Én azt szeretném megkérdezni, hátha valakinek van tapasztalata, hogy a szentkrályi (KF) töltögető eke használható-e Robi 156 DM-hez. Annak okán merült fel bennem, hogy a csoroszlya helyére kell csak felszerelni.
Én is osztom Furak véleményét,meg évek óta így csinálom én is.
Na már most a Tecumseh motorral kapcsolatban,anno mikor megvettem az első kapálógépem,azon is ez a motor volt.Nem is volt vele gond az elején,majd jöttek a problémák.
Nehezen akart indulni,aztán volt hogy addig rángattam míg be állt a nyakam.Aztán sokszor úgy kikapta a kezemből a berántó részt,hogy csillagokat láttam.
Meguntam a hülyeségeit és kidobtam.A mostani Briggs motorom ég és föld a különbség.
Szívató ráhúz,max. két rántás és pöfög.Hozzá teszem hogy a behúzás ,mint a vaj!Én még a tank és a karbi közzé tettem egy +szürőt,mert nem volt gyárilag.
Más:Itt többen is kérdezik,hogy milyen motor olaj tegyek bele,és mennyit?
Vagy a hajtóműbe milyet és mennyit?
1.Ezek a motorok léghűtéses motorok,nem olyan mint a személyautó motor.
2.Ezek nagyobb hőfokkal dolgoznak és nem hűti a víz őket.
3.Általában minden városban van kapálógépes bolt,falu helyen gazdabolt ahol lehet hozzá 6 dl kiszerelésben motorolajat vásárolni.
4.Leengedés a motor alján vagy új típusoknál a beöntő nyílásnál.(természetesen le kell venni a motort)
5.Kb. 4dl motorolajat bele önteni,majd 1/2 decinként nézni a nívó pálcával.Min-Max jel között!
6.A hajtóműbe mint a neve mondja hajtómű olajat! 80W90-es ahol a legolcsóbb!
7.Itt a régi típusoknál elöl,az újabb típusoknál oldalt található (piros,aluminium szinű csavar kupak) a hajtómű elején.
8.Mivel kiöntéskor fejre vagy oldalra kell fordítani,ezért érdemes a motort leszerelni.
9.A hajtóművet utána normális helyzetbe állítani,majd lassan fel önteni olajjal míg a beöntő nyíláson meg nem jelenik az olaj.(mennyiség szerintem hajtóművenként változik)
10.Ezeket az olajcseréket általában üzemi hőfok után érdemes csinálni,mivel hígabb lesz az olaj!
Volt szó itt egy Honda motorról,s bonyodalmakkal a jófogással. Én is pályáztam rá.:) Helyette maradt egy 5,5-ös motor a Vateráról. Új tapasztalat: A jófogáson háztól-házig szolgáltatással hirdettem láncfűrészt,ami az első napon elkelt. Csomagkövetést figyelve kiderült.hogy nem veszi át a csomagot. Két alkalommal elérhetetlen volt,harmadik alkalommal megtagadta az átvételt. Ilyen esetben a kézbesítési összeget ki kell fizetnem,+ visszajön a csomag szezon végére. Nem minősítek,mert minek.. csak azért írtam,más is járhat így. Talán elkerülhető lett volna egy előzetes telefonos egyeztetés után.
Szia! A csavarok néha el gyengülnek és olyankor el hagy ezt azt a gép ,de lehet kapni pótlást kapaélt jobb il.balos a legtöbb márkájú kapálógéphez,ha nincs a közeledbe akkor valamelyik internetes áruházba . :D
Volna egy rotációs kapám, ami beazonositásra szorulna.
Honda GCV160/5,5 LE , KF04 es hajtás 6 kapataggal.
Ami a kérdés, hogy melyik az a rotációs kapa amelyiknek a hajtáson elöl van az olajleeresztő csavarja, hasonlít a Szentkirályihoz, de a sárvédője fekete és nem piros, és nem íves hanem 2 élben hajtott lemezlap!?
Nagytétény környékén keresek ROBI 56 kapálógép BRIGGS motorjához szakembert. Szegény 17 éves, és az ereje egyre kevesebb. Szeretném, ha valaki erőt "varázsolna" bele.
Sziasztok. Az én történetem egy tecumseh 40-es rotamotorral: tudni kell, 2014 tavaszán még rotáltam vele a kertet annak a módja szerint frankon beindult, szóval semmi bajság nem volt vele. Történt olyasmi, hogy beteg merészeltem lenni és pont 2-évet ált a motor. Mire úgy éreztem, hogy a kertbe kitudok menni és "ténykedni"- többek közt be akartam inditani a rotát, na innen kezdödőtt az egész kálvária. Rángattam, hogy beinduljon, de nem. Cserélgettem a gyertyákat, az se hozott eredményt, a gyujtómágnes ha jó irom le hézagja is nagy volt meghaladta az 1mm.-ert- beálitottam 0.4mm.-re és ekkor se indult be. Olyat csinált, : ment úgy 5-10mp.-ig és leált. Átmentem hüjébe, kezdem kizárni dolgokat,:ha be is indult és leált akkor van szikra, anélkül nem megy a 4-ütamümotor. Kivettem a gyertyát és befecskendeztem egy kis benzint, akkor se, mikor beindult egy kicsi probáltam féktisztitot,- JD-hideginditot ugy modjával befujni, akor se indult be folymatosan. Akkor ment 10-25mp-ig ha folyamatosan tudtam pumpálni a benzint. Leszerelem a karburátort féktisztitóval jól átfujtam, a kis furatokat is mindent úgy laikusan, ezt vagy 6-7szer felszerel-leszerel, na itt szakadt el a cérna még 1-szer leszerelem, ha nem indul be dobom az árokba. De elötte elvittem a karburátort szakszervizbe mondjanak már valamit, a szaki: nincs ennek ennek a karburátornak semmi baja, de kifujatom levegővel/kompresszoral 8-10 bar-on/. Na mondom összerakom a gépet.Feltöltöttem benzinnel felpumpáltam a karbit benzinnel és berántás,: semmi 1/2-óra káromkodás, berántás és lám csodát beindult a vas. Kicsit vártam melegedjen be azt nyomás rotálni, hát úgy 2-év után jól is esett egy kicsit. 2-éve ugy álitottam le a rotát, hogy kijárattam a benzint a karbibol, de lehet hogy a kis furatokba maradt benzi és ez az idő során bekocsonyásodott. Nem akartam lemondani a motorrol ha 7-éves ha lehet, évente metett vagy 3-órát, ez kb. 5X3=15 óra, 2-év szünet, a festék majdnem az eredeti, tudom ez nem jelent semmit, de akkor is. Hát egy kicst hosszúra sikeredett, de én így jártam a tecumseh 40-es rotamotorral.
Szia kosi1973 ! Köszönöm a segítséget még holnap megyek a váltóért ha az emberke megbízható és megtartotta nekem ,még egy kérdés a tengelyt legyártattad vagy pedig csak össze lett csak csapolva ??
Szia golf72! Nem egyszerű a történet. Nagy bátorsággal vettem a rekord váltót, ami eddig teljesen ismeretlen volt számomra.
Felújítottam, teljes csapágy, szimering, o-gyűrű, acélgolyó, hézagoló alátétek, stb. csere, fogaskerekeken a kopások felrakó hegesztése, meg a többi apróság. Közben a bordás végű nyeles fogaskereket kellett megterveznem, majd legyártatnom. Ez megvolt:
A beépítés után kezdtem a kuplungház (a közdarab közdarabja) gyártásába.
A végén összeállt a gépsas! :-)
Röviden ennyi a történet.
Eljutni idáig azért volt néhány munkaórám is benne.
Sziasztok, a briggs motoros rotációskapán a kormányszarv rögzítését, beállítását lehetővé tevő aluminium csillagtest, az idők folyamán teljesen ledarálódott. nem értem miért aluminiumból csinálták. A másik rész, amihez rámegy, az vas. Mit tudtok ajánlani a probléma megoldására? Lehet olyat kapni valahol?
Nekem a 91-es Briggs motoros 150cm3-es robi kapálógépem viszonylag jól 4-5 rántásra indul de rotálás közben szépen ereget kékes füstöt!Mintha szakaszosan tenné de ez nem 100% Szépen kapál majd eregeti a füstöt utánna mitha csökkenne aztán megint?! Sarabolás közben nem volt észrevehető. Most jól leengedtem a földbe terhelve volt.Érzem azért 3.5le határait! Bizti vége lesz előbb utóbb de remélem hogy nem ezért is kéredzek. Mit tanácsoltok. Olajcsere ősszel volt volt gyári briggs-re!
Köszönöm, még futok pár kört vele. Lajosmizse van "közelebb", 120km. Kaptam kétféle kapát is, egy kisebb téglatest formájú késest és egy nagyobb pengéjű, szabálytalanabb alakút. Van egy eke is hozzá, de ilyet még nem láttam a hondák után kötve. Milyen gépé lehet? Még nem volt szerencsém kipróbálni.
Motorom belsejét, gyújtását még "nem volt szerencsém" babrálni, vagy kapsz itt hozzáértő tanácsot, ha nem, Békéscsabán és Lajosmizsén tudok megbízható szerelőket, ha kell.
Munkaeszközeinek csatlakozása speciális, nemigen jó rá más.
Ezek mindegyike a gyári kerék(ha van ilyened hozzá) hatszögű agyával megegyező, annak helyére felcsúsztathatók.
Egyik megoldás a barkácsolás, megfelelő méretű laposvasakból könnyen összehegeszthető ilyen cső, esetleg kapható is, arra felépíthető minden, persze mintának használd az eredetit.
Másik tipp: nézzél szét az interneten, mindenféle tartozék kapható, Szeged környékén van egy kereskedő.
Üdvölöm az urakat!Segítséget szeretnék kérni,MPM 10 rotám van és kilukadt a tank próbáltam keresni,de nem találtam,ha valaki tudná,hogy hol van hozzá bontott,esetleg új alkatrész megköszönném!
Nemrég vásároltam egy öreg honda f600-ast. Elkezdtem felújítani és valószínűleg valamilyen amatőr hibát követtem el a motor összeszerelése közben. Miután összeraktam pöccre indult, de pár ütem kb. 3 másodperc után leállt és azóta nem ad szikrát (a gyújtás?).
A gyújtástekercshez nem nyúltam, a megszakítóról finom smirglivel óvatosan leszedtem a szürkés ?oxid réteget, a gyújtás környékén minden kábel sértetlen és tiszta. Gondoltam, hogy túl nagy lett a rés a megszakítónál és azért nincs szikra, próbáltam finomhangolni, de semmi. A motor karbantartásnál a dugattyút és a gyűrűket is megnéztem, még arra tudok tippelni, hogy a főtengelyt rossz állásban tettem vissza a vezérműtengelyhez képest. Balga módon ezt nem fotóztam le szétszerelésnél, jelölés persze nincs a tárcsákon. Az alábbi videóról néztem meg az elvileg jó beállítást. Így látatlanban van-e ötlet, hogy mi lehet a gond?
Egy másik dolog amit nem értek a motorral kapcsolatban: a videón 1:06-nál az illető játszik egy kis gyűrűvel, az mi célt szolgál? Amikor én elkezdtem leszedni a fedelet, a videón szereplővel ellentétben nagyon nehezen akart lejönni, mert ebbe a gyűrűbe bele volt vezetve a gázkar tengelye, ami levételkor odafeszítette a vezérműtengelyhez ezt a gyűrűt és azzal együtt le is jött a tengelyről. Namost a videón úgy tűnik, hogy ez a kis gázkar tengely a gyűrű fölött van ezért jön le neki olyan könnyen a fedél és ez a gyűrű lent is marad neki. Ennek a kis gázkar tengelynek akkor hol is kell lennie? Ahol lennie kell ott mi a funkciója? Lehet egyszerűbb lett volna, ha egy service manuált kérek tőletek a honda g200-as motorhoz :-) A neten sajnos nem találtam semmit, ami ilyen részletességgel foglalkozna a motorral.
Végül egy egyszerűbb kérdés a végére, a terra kapatagokat fel lehet tenni a hondára? Azonos a tengely átmérőjük? Illetve milyen más rotakapáktól származó eszközök passzolhatnak hozzá?
Nem kell vele várni. Valószinüleg csapágyproblémád van. Menni kell gariztatni, de ne elégedj meg a javítással. Kérd-követeld az egész szerkezet cseréjét. Ott már valószinüleg a hajtás ház is sérült.
Sziasztok problémám, kérdésem volna, de inkább utóbbi. Adott egy szentkirályi fk típusú Mtd motorral szerelt rotációs kapa, egy hónapja vettem. kötelező körökön túl vagyok 1. üzemóra hajtómű olaj csere...pipa (motorolajat is kicseréltem mert amikor vettem nem találtam ajánlott MOL-osat de már az van benne). Ezek után irány a kert 3 4 kör után gép füstöl büdös stb, olvastam itt hogy a hajtóműnek nem baj ha meleg de ez nagyon az ... kiolvadt az olajcsere céljára fúrt lyukból a műanyag csavar. Időben észre vettem szerintem baj nem lett csak nem tudom hogy kell e (szabad e?)ennyire melegednie a hajtóműnek? Meg a kert se lett befejezve.
Még azt szeretném megkérdezni, hogyha leveszem a motort a hajtóműről az olajcseréhez ( Robi 156 Honda a gép), az olajcseréken kívül van amit zsírozni is kell?
Szerintetek a hajtómű olajcserénél 2 éve megmaradt 80w90-es olajjal meg lehet csinálni az aktuális olajcserét, vagy vegyek újat mert meg is romolhatott.
Üdv! Szerintem ezen az utánfutón 13" os gumi van . Ezt egy gumisnál be lehet szerezni 4000 ft körül . De ha kifogod , hogy valaki leveteti az autójáról a gumit akkor neked is adja a gumis ( neki ne kell elszállítatni majd). 155 /65 R 13 max 165 ös széleset keres . A rozsdára bizti figyeljél mert az okozhat gondot . A vonó rúd erőssége ,legalább 5 cm es cső legyen ,de ha nagyobb az nem baj . Ja és fék sem árt ha van . a festés meg megoldható .
Szia Pisti! Igen én is látom a kerekén nincs minta. amugy mennyi ilyenre 1 gumi?elvileg még kapok képet azon látható lesz a plató is. persze majd megnézem személyesen is, és akkor mire figyeljek oda mit kell megnézni nagyon?
Új vagyok a témában. Még csak ez az első rotakapám. B&S XTE 500. Szintén használtan jutottam hozzá. Igaz én nem tapasztaltam ezt a jelenséget még. Mivel tudatlan vagyok a témában, sok-sok zaklatásban lesz részetek, ha nem zavarok a kérdéseimmel senkit. :-)
Szia. A reduktor 31-ről 25-re átalakító szerintem minden LR-56 tartozéka, a plusz perselyen lepődtem meg, ha nincs a részletes kezelésid, nem is hallok felőle.. A 25cm-es körmös kerék elég karcsú a hasmagasság miatt. Terra 5-12-es kerékkel már jól használható hasmagasságom lett, a gép tömege pedig kb. 140kg...
Szert tettem egy használt, Briggs motoros (Quantum XTE 50) Szentkirályi KF-04 kapára.
A gép két éve állt, a következőket produkálta most:
-hidegen nem indult, csak miután benzint fecskendeztem az égéstérbe,
-bemelegedve melegen szép hangja volt és pöccre induzlt utána, füstje nincs
-kapálni viszont nem jó: a gázkarral beállított fordulat tartása helyett a legkisebb terhelésre leesik a fordulat egy alacsony értékre, amit aztán már megtart ha terhelem is, már nem esik lejjebb
Gondolom egy karbi tisztítás-beállítás kellene neki, ehhez valami útmutató (leírás, videó, akármi) létezik? (tisztítás nem gond, de a beállítás...)
Ma reggel elővettem téli álmából a B&S quantum 675-ös gépemet. Nagyon nehezen indult, maga a rántás könnyen ment, de vagy 5 percig rángattam mire elkapta. 2-3 perc járatás után leállítottam, de érezhető volt hogy rengeteg motorolaj került a hengerbe, sőt a levegőszűrűbe is jutott.
Egy 600-as sorozatból származó Honda a minimum, vagy ahhoz hasonló tudású, ezzel a család földjeit megbízhatóan tudod művelni, de ha szolgáltatásban is gondolkodsz, inkább áldozzál rá, és vegyél négykerekűt, arra fel is ülhetsz. Pl. egy használt japán kistraktort, mert sokat kell talpalni a "szarvas" gépek után, sőt te is dolgozol vele együtt.
Én, mikor még fiatal voltam, ballagtam a ló után, aztán sok éven át a Honda után, ma már ez is kezd nehéz lenni. Igaz, 65.-ik szülinapom van éppen.
Nos én is egy egyszer kipróbált felezőt vettem nemrég, ahhoz kaptam ezt a leírást. Ahhoz sem volt más.
Viszont kaptam hozzá gyári körmös vaskereket is, csak sajnos elég kicsi az átmérője, 25 cm.
A felező féltengelye 31mm átmérőjű. Erre pont felmegy a gyári körmös, vagy közvetlenül a kihajtásra is, mivel adtak hozzá szerintem gyári "cső átalakítót 31-ről 25-re.
Így elvileg a féltengelyre az általában kapható kerekek és vaskerekek nem rakhatók fel a 31mm miatt. Szereztem viszont 31mm átmérőjű kerékagyat, ami a normál nem szabadonfutós kerékbe elvileg pont belemegy.
Szia. Ezzel a leírással még nem találkoztam, de az LR-56 felezőt már több éve is használom.
"A Reduktorral együtt szállított perselyek a nagyobb agyfuratú kerekek felszerelését biztosítják"
Milyen perselyek, van képe róla valakinek? Szinte új reduktort vettem anno, de persely az nem volt hozzá, most hallottam róla először, hogy létezett hozzá, vagy már akkor sem..
Nálam az 5-12-es Terra súlyozott kerekek hatszög-25ös csőtengely fordítóval mentek fel az LR-56 eredeti 25-ös tengelycsonkjaira. 2db felező+csizma lehajtás+motor+2db Terra kerék, volt tömege, nem is pattogott a szántáson.
MPM 10 körmös vas kerekek az eredeti hatszög tengely végek átalakításával mentek fel az LR-56 csonkjára, ahova a gyári perselyek is csatlakoznának.
Régen jártam már itt, de ismét gépvásárlás előtt állok és az itt kapott segítség nekem megfizethetetlen...
Szóval, rotációs kapát/kapálógépet vennék, mivel a meglévő 2db mindegyike kehes, az egyik egy Robi 55, a másik egy B&S 8 LE kerti kapálógép.
A Robi kilehelte már a lelkét, plussz Fater összevissza alakítgatta, a B&S jobb állapotban van, de szintén összevissza tákolt, így arra jutottam, veszek magamnak egyet.
Amit művelnem kellene vele területileg, az kb. 1100 m2, plussz még egyszer ennyi Nővéremnél a szomszédban.
Amire használnám: veteményes talaj előkészítése vetéshez(talajmarózás), nyári gaz sarabolása, akácos- és fenyves közti gazvágás és amennyiben nagyobb gépet sikerülne vennem, akár még szántani is tudnék vele, mivel ennek az elvégzése is egyre nehezebb kis falumban, a kevés kis traktor - rengeteg kicsi parcella miatt.
Tapasztalatom azt mutatta, hogy egyik gépünk sem volt az igazi: a Robi kicsi, gyenge volt, a B&S nagy, erős, de esetlen, nagyon nem volt vele jó dolgozni, direkthajtású, zabálja az olajat, mindig volt vele vmi gond.
Első körben a Szentkirályi KF-Dragon 55 Honda motoros kapálógépet néztem ki, azzal a jelszóval, hogy jó lesz az nekem, ill. használtan is nézelődtem Honda motoros gépeket, csak drágák. Aztán utána olvasva jött a tanács, hogy lánchajtású legyen a hajtómű, közvetlen hajtású csigakerék helyett.
Így tovább- és tovább nézelődve jutottam el az MF 70 Diesel-hez, Forte?-hez, Mondial Greeny-hez, Honda Mio F430+F630-hoz, aztán jött a BCS, Pasquali, Ferrari, usw.
2 napos nézelődés után a rengeteg info/márka/típus után, amit szeretnék: többcélú, kihajtással rendelkező, 5LE-nél erősebb motorú, (pl: Honda GX160, vagy Diesel Yanmar), megfordítható szarvú-irányú, univerzális traktort.
A falumban lévő kisebb kertekben valószínűleg tudnék melózni is vele kis mellékesért, szóval igencsak továbbgondoltam az alap rotációs gépet.
Kíváncsi lennék, hogy Ti milyen gépet ajánlanátok nekem, netán aki használ valamilyen megbízható, egyszerű-, de nagyszerű gépet, azt kérem, hogy ossza meg velem a tapasztalatát.
Hello!Sajnos igazad van,rosszul emlékeztem az árára,használtan láthattam 8000 körül.Nem emlékszem fúvóka méretre,és azt sem tudom volt-e olaj a kuplung környékén,de szerintem nem.Régen szereltem már,teljes motorfelújítást kellene rajta csinálni,de nagyon drága hozzá az alkatrész,ezért egyenlőre pihentetem a dolgot.Üdv
8000 még fizetnék is egy új ér(már ez is irreális..) De sajna 20-25e a webshopban.
Esetleg egy főfúvoka méretre nem emlékszel? Másik hogy ugye szétkaptam most és olaj van a kuplungharang körül,(lehet csak egyszer odafolyt mert a tűszelep nem zár) ez ugye nem gyári ? szárazon kell futnia gondolom.
Pontosan így jártam én is.Nagyon mérges voltam ,és ami a legrosszabb,csak magamat szidhattam...Nem tudom miért így csinálták meg,de ha ismeri az ember akkor szerintem nincs vele baj.Én nem gondolkodtam az átalakításon de biztosan meg lehet oldani másképpen is.Sok sikert.Üdv
Köszi az infót.:) "első szerelés" Azt gondoltam hogy ékes felfogatás, láttam is az ékpályát gondoltam lehúzós...Aztán feszegetés miatt ez a spiáter megadta magát. Később persze kiderült hogy menetes és hogy amit láttam az a lendkeréké..
Én is legrosszabb esetben a teker beránt teker verziót fogom csinálni. Azonban kicsit kutakodtam szerintem nem lenne nehéz átalakítani egy használhatóbb olcsóbb verzióra(Robi 55 Charlika berántók) Valamelyik csak jó lenne
Azt sem értem a körmös részt miért a lendkerékre rakták miért nem fordítva. Mint ahogy a berántók többsége. Fölösleges bonyolítás
Hello!Nem vagyok szaki,csak ismerem a gépet egy kicsit.Olasz gyártmány,és valóban ügyes kis masina.A körmös berántó hogy tört el?Használat közben,vagy szerelés miatt?Csak azért kérdem,mert én a legelső szerelésemnél törtem el....Egyébként nem tudlak biztatni,valami 8000 Ft körül láttam valamelyik veb boltban,de bontottan is nehéz szerezni.Gépkönyvet nem tudok,én 1,5 mm-es előgyújtást állítottam neki,a megszakítóhézagot pedig 0,4 mm-re,és jól működött.Estleg a körmös berántó helyett lehetne próbálkozni egy szíjtárcsával,minden berántás előtt rátekerni a zsinórt,és így indítani.Kicsit macerás,de amíg nincs hozzá alkatrész lehet használni.Üdv
Sajnos eltört a lendkeréken lévő körmös berántó...Természetesen épp egy nagy munka közepén vagyok. Nincs valakinek elfekvőben egy ? :O
Amúgy a gyújtást szerettem volna megnézni mert erősen durrogott melegedett. Valami kezelési beállítási könyv nincs hozzá ? Egyátalán ki gyártotta ezt a gépet? Google szinte csak magyar oldalakat ad.
Kb 20 éve nálunk van amúgy nagyon szuper kis gép :) Előre is köszönöm szép napot
Citromsav. Por alakban vásárolható pl: gazdabolt. 10dk feloldasz forró vízben,teleöntöd a tankot. Várni kell 2 napot, annyi elég szokott lenni. A vasat nem bántja,a rozsdát viszont lemarja maradéktalanul.(hidegben hosszabb idő szükséges,melegítéssel gyorsítható a folyamat) Extrém esetben 5% sósav is megteszi. Én ezek után + passziválom,és festékkel kiöntöm a belsejét.
A világító tekercsek sorba vannak kötve, zöld kivezetéssel, a jeladó sárga vezetékkel, a gyújtó tekercs pedig pirossal. A fehér vezeték a test, a szemessarunak az alaplap rögzítő csavarja alá kell érkeznie.
Ezt na Babettás fórumról másoltam ki Neked.Sok sikert !
Az esetek 99%-ában a hullámzó motorfutás a karburátor tisztítása után megoldódik, nem kell mindjárt szelephézagot állítani, regulátort szétkapni, rugókat nyújtogatni, elbabrálni, de új karbiért se elrohanni.
Igaz, ezek finom és kényes jószágok, óvatosan kell otthon nekilátni, és totál szétszedni-kipucolni, visszarakni, a korábbi video igen jól szemlélteti.
Szerencsémre nekem egyszer kellett ilyet csinálnom a több, mint 30 év alatt, azt is egy kiváló szerelő ismerősöm távirányításával.
Én azóta is benne hagyom a benzint, nincs gondom. Honda g200 motor.
A Tecumseh és a Briggs motorok pl. már nálam is többször beadták a kulcsot, ezek kényesebbek a benzinre.
Állítólag a 98-as benzin nem okoz ilyen gondot, aki teheti a kagylós kúton vegye.
Szia. Elvileg a plusz vezeték zöld színű szokott lenni, az lenne a világításé.. Gépkönyv szerint 6V 20W , de nálam anno még a 6V 5W-os izzót sem hajtotta meg, mivel gyárilag kispórolták a csévetestről a zománchuzalt. Ha világítást is szeretnél, nyugodtan cseréld ki a világítás tekercseket 2db Babetta 20W-os világítás tekercsre, légrés 0.2mm
Kaptam egy robi 55 rotációs kapát, az a problémám, hogy mikor összeállítottam volna, a leállítógomb vezetéke mellett a tirisztorból még egy szabad vezeték lóg (ez zöld sárga). Abban kérném a segítséget, hogy ezt hova kell kötni vagy rögzíteni.
Szia nekem is ezt csinálja a Honda kapám ha gázt adok neki akkor nem csinálja már szétszedtem darabokra ki tisztítottam a karbit és nem akarja az igazságot lehet" gyufa kellene" neki ?
igaz nem Honda motor, de szinte tök ugyanaz a jelenség.
Nálam nem kellett szétszedni semmit. Szerencsére nagy dirrel durral de kiköpte a szennyeződést, amit az állott télire a tankban hagyott benzin okozott. Azóta tökéletesen működik.
A rossz benzin miatt eldugul valami ott nem számít hogy fél vagy 30 éves. Szerintem 99%-ék hogy a karbi koszos. A videó alapján pucoltad ki? Nem kerülhette el valami a figyelmedet?
Az enyém is így járt a tisztított karbi után is. Szervízben tudnak egy ultrahangos tisztítást is végezni, de én egy új karbi mellett döntöttem agrioroszinal 6800 volt a honda karbi és most tökéletesen megy.
Szétszedtem, kitisztítottam (nem volt eldugulva), de semmi változás.
Mi lehet a gond a fordulatszabályozással, tényleg egy új motor, nagyon sokat mondok ha öt órát ment eddig.
A szabályozó működik: nincs megszorulva egyik alkatrésze sem, hiszen szabályoz, csak rosszul. Nem tartja a fordulatot, de mielőtt leállna, felemeli, mivel így magas lesz egy idő után, visszavesz belőle.
Nyilván rosszul működik, hiszen sokkal finomabban kellene csinálni ...
Nem tudom mikor szerelték a briggs motorokat gumicuclis műanyag karburátorokkal, de bizt nem véletlenül. Nekem sajna régi fém van de jó lenne ilyen gumicucli ami nyomna kis benzint hideg motorindításnál. Ennyi szép estét mindenkinek
Igen kész van! Hoszzú évek után nem forog a kapa alapjáraton! Örülök neki! Keverék állító csavar nagy talány nekem, mivel nem vagyok szakebmer! Olvastam az eredeti brigg gépkönyv úgy írja fast pozíció és óramutató járásba csavarni majd mikor már fulladna 3/8-ot kitekerni! A magyar azt írja hogy a két fulladás (dús-szegény) között felezzük meg! 1.5 ki az tuti majd beindit majd 5 perc és finombeállítás... Nekem egy foruldulat ki 1/8 még úgy szépen indul melegen dolgozik rendesen. ha ahakadozni majd tekerek még ki 1/8-t! De akkor melegenenehezebb beindítani mert dúsul! Hideh indítás meg katasztrófa 5-10 rántás beindul lefullad vagy 2-3szor. Emlékszek a szerelő mondta hogy kicsi benzit öntsek a torokba! De régen is nehezen indult de látok videókat hogy 1 rántásra indulnak modjuk melegen nekem is!! Lehet a 25 év! Nem tudom hol lehet még a hiba. Karburátor, benzin olaj szűrő tiszta 2 éves mebrán mert öreg volt az is! Hát látom hogy a szakember az szakember csak legutóbb a robogóm volt nála és a kutyái összeugrálták, karcolták ezért pipa vagyok rá!
Igen Ezen volt két kicsi pöcök vagy mi amibe még belesüllyedt a kuplung mofa a bal oldali képen lentebb látható hogy más volt!A pöckök miatt nem ment rá a csapszegre teljesen! De megoldottam magam leflexeltem csak nem mertem. Előbb megakartam kérezni! De nem jutottam előbbre sajna!
Műanyag ék nemigen lesz jó. Valamiféle ék biztos kell bele. A Honda cuccok nagyon jól bírják az akadályokat, inkább eldobják az embert, minthogy törnének-szakadnának!
Próbáljál bele valamiféle lágy laposvasból eszkábáltat.
sziasztok!ma szerettem volna kapálni de a gép sajnos nem pörög fel.robi 116 qantum 45 motorral szerelt.azt vettem észre hogy a karburátor és a berántószerkezet alatt lévő pálca nem mozog.nem tudom mi a pontos neve ennek.meg lehet javitani?ha kell akkor képet is csinálok.köszönöm elöre is
91-es briggs motoros robi 56 kapálógépen forgott alapjáratom is a kapa szétszedtem és kivolt törve egy darab a kuplunból és lógott. A kapcsolóharang is kopott volt! Rendeltem harangot + 2 kuplungpofát ! A harang kúpos volt és gond nélkül feltettem de a kuplung pofán észrevettem egy vájatot ami az újon nincs és ezért nem is tudom feltenni! Az agyon is van két köröm ami a vájatokat rögzíti. A Csomagoláson robi 55 56 106 pofa volt írva. Létezik ilyen vájatos kuplung cseréltessem vagy leflexeljem az agyról? Mi a jelentősége neki? Előre is Köszönet!
Náunk olyan vizes porhanyós a föld , hogy a robi 56-on a sarabolót akartam kipróbálni lekapni a fűvet és meglazítani a földet hogy száradjon és felrakhassam a fóliákat! Minta kapa lett volna rajta úgy lement! Csak tapasztalat!
Áhá, elnézést nem ismerem a típust, csak feltételezés volt. (Az alsó függesztési pont hasonló a Brumital MPM-nél, csak ott a tank elejét is csavarral rögzítették rezgéscsillapítók közbeiktatásával.) Kérdés akkor, hogy azonos -e az üzemanyag tartályon a felfogatási pontok távolsága a két típus esetén (Robi és Brumital).
MPM-10-re tudtok műanyag üzemanyagtartályt, amit nem vagy minimálisan kell barkácsolni, és nincs horror áron. A jelenlegi tartály elég rozsdás és a porlasztónak nem igazán használ (2 szűrő van betéve).
Ne engedd hogy leássa magát, ki kell emelni. Követ már én is szorítotam be a kapatagok és a fedéllemez közé. Ha ilyen a talaj ez elkerülhetetlen. Mégi azt tanácsolom ne vedd le a lemezt mert dobálja a földet felfele is.
Igen nem olcsó, ezért gondoltam, hogy veszek egy alig használtat kb feleannyiért, de ezzel a problémával nem számoltam...
Holnap beszerzek egy kellően merev menetes szárat illetve egy csődarabot a középtengelyhez és meglátjuk, hogy mennyire stabil. Amíg működőképes ez az alternatíva nem szívesen tenném "tönkre" az eredeti részeket.
Egy olyan megoldáson is gondolkoztam, hogy egy menetes szárral helyettesíteném a távtartókat, és egy új középtengelyt raknék be, hogy ne bántsam az eredetiket. Bár vannak kétségeim afelől, hogy a menetes szár nem lesz elég merev...
Nem régen sikerült szert tennem egy Marci hajtóműves rotakapára. Szeretnék vontatni is vele vagy esetleg ha úgy adódik tolólappal havat takarítani, ezért beszereztem egy úgynevezett láncos univerzális felezőt is hozzá.
Viszont a következő a problémám adódott ezzel a kombinációval. A hajtómű tengelyén lévő csapszeg helyek túl közel vannak egymáshoz, ezért a felező távtartói miatt nem megy fel a felező a tengelyre.
Van valamilyen ötlet, hogy hogyan lehetne felrakni ezt a típusú felezőt vagy esetleg milyen más felező jó a Marci hajtóműre? Jó lenne felezni a sebességet, mert semmi kedvem futni a gép után a leadott nyomatékról már nem is beszélve.
Veszprémben találtam egy rotakapát 15000Ft de a tulaj személyesen akarja átadni. (gondolom nincs kedve csomagolni) Van ottani fórumtárs akinek küldhetnék pénzt,s átvenné?
Természetesen a bemenőtengely rajta a tányér rugó kuplung együtt forog,/akkor van gond ha elakad a rugó(tányér hiba)/ a rugó felső megvezetését a bordás hüvely biztosítja itt megnézheted az alkatrészek sorrendjét http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf
Eladó védelmében: kurvára nem érdekelte, mit ajánl, csak szabadulni akart tőle-elmondása szerint hagyatékból maradt rá.
A Jófogáson hirdette, futottam pár kört vele, indult 27 ezerről, végén beajánlottam neki 15-öt, úgy, hogy övé a szállítási ktg. Mindezt üzenetváltásokkal, nem hívtam fel.
Elkövettem azt a hibát, hogy miután ezt belöktem neki, lementem a műhelybe dolgozni, és 12 óra után kapcsoltam be a gépet, várt az üzenet, hogy oké, várjam meg, míg beállítja a hirdetésen a megegyezett árat, és leüthetem.
Bocs mostanában nem sok időm van. Van benne ilyen tányér csak ez alu De fentről mintha hiányozna valami, a rugó beleakad a seeger gyűrűbe.Pedig annak nem kéne forogni ,de mégis tekeri valamiért a rugót.
Van egy 6 le Briggs I/C motorom,abban is müanyag az egész vezérmű tengely.Szinte az kopik a legkevésbé. Persze a műanyagok különböznek. Hol árulják 21-ért a 6,5 Möllert?
Léghűtéses motor lévén nyáron nagy melegbe azért lesz mit kiállni a lekönnyített vezérmű keréknek a forgattyús házba. OHV alulszelepelt lévén töréskor nem szalad össze a dugattyú és a szelepek, 2000Ft hozzá csupán a motor tömítés készlet, + a vezérmű tengely ára... de új motorba vezérmű törés rizikó nem elhanyagolható.
Ford Transit vadi új vízpumpa tengelyén a hűtőfolyadék melegedésével a fix lapátkerék megfordul, a keringetés drasztikusan lecsökken, a motor melegszik. Van selejtes alkatrész bőven, bár ne legyen igazam a Möller 6.5HP motor könnyített műanyag vezérmű fogaskerekével kapcsolatos aggodalmam.
Hát igen ez az eldobható kategória. Tavaly a Tesóban láttam egy beszakadt oldalú OHV kapálógép motort. Bazi nagyot eshetett. A személyzet ott hagyta, lásd magyar, milyen szemetet veszel. A szelepekhez (himbákhoz) menő nyomórudak esernyő pálcákból voltak. Szabályos esernyő pálcika, U alakra hajtva ahogy illik. Ez a gép sem a kiváló áruk fórumára készült.
Nekem is van B&S 4T motorom, bő 25 éve működig gond nélkül, nem is vele van fenntartásom. Az új komplett 6.5HP motor 21e.-ért csábító, de árulja darabokba is, na ott látható a fehér műanyag vezérmű fogaskereke, ami piliszka a jól bevált B&S moci műanyag vezérmű fogaskerekéhez képest, kérdés a más műanyag, és a gyengébbnek látszó könnyített kivitel mechanikailag nyáron melegbe mit tud.. szerintem adok pár évet neki..
Ne zavarjon a műanyag fogaskerék. Az első Briggs motorom 1984 óta működik műanyag vezérművel. nemcsak a fogaskerék, de a vezérlő bütykök is műanyagból vannak. A sajátomról nincs képem, de itt egy Briggs motor műanyag küllős kerékkel.
Elnézést, az 6.5 lovas volt 200cm3 körüli hengerrel, kb. 9-es kompresszióval. Nem tudom a Honda G200 mociján sűrítés növelés után mennyi paci terelhető még össze a gyári 5-5.5 mellé.. Iskra a Robi 151 motor gyári sűrítését is megnövelte anno..
Ez nem akció, láttam ugyan ilyet 21e.Ft-ért is eladót, csont új komplett mocit, de hozzá való új porlasztó pl. 4e.Ft-ért... nem rossz árak, ami nem tetszett, a vezérmű tengely fogaskereke műanyag, kérdés léghűtéses motor nyáron mennyire szereti a hőt a motortérben műanyag vezérmű fogaskerékkel...
Érdemes várni. Az idő nekünk dolgozik. Ki tudja milyen új lehetőségek jönnek elő. Várok én is a csodára. Nagyon tetszenek nekem az olajban futó röpsúlyos lamellás kuplungos és láncos felezős négyüteműek. Hátha becsorog ukrán- orosz vagy szlovén kishatármentéről. Ilyenek a Lifan, Sadko, Green-field stb... Gokartosok is ilyeneket használnak.
Sajnos még a neten kimondottan nem találtam robi(156) kapa után kapcsolható kész boronát. Ha nem más, legalább lemásolnám. Van aki megcsinálja nekem, most készül elvileg a homloksúlyom, hátulra a "szállító pótkerekek" stb.
Ahonnan ideköltöztem,olyan volt a föld,hogy bele lehetett ragadni. Gyümölcsfa ültetéshez csákány kellett. Lehetett haladni 3cm/ ütés.:) Na ott nem próbálkoznék szántással gyerekjátékokkal..:)
A videón laza a föld nagyon meg szántáshoz ideális idő van. Neked nem hinném hogy jelen pillanatban ilyen a kerted. Nem bántás akar lenni! Csak a múlt havi időjárásra akarok utalni.
Megnéztem a hirdetést. Szerintem ez is úgy Lengyel,mint hogy a Möller szerszámokat Németnek árulták. Egyébként az 5,5-ös Hondának 3mm nagyobb furata van papír szerint mint a 3,5-nek. Majd télen kitalálom mit bűvészkedek vele.:)
Hát igen. Benne van a kockázat, hogy egy rakás ócskavasat veszel. Főleg, hogy az eladó alkatrésznek hirdeti.
A Möller motorok után megjelent a lengyel érdekeltségű Ripper motor ugyanazzal a jellemzőkkel. Most egy új névvel kell megismerkednünk: YIHE. Szintén PRC.
Lehet feledékeny volt az eladó, már én is jártam így, lealkudtam a futót, aztán mielőtt mentem volna érte, hát most vitték el egy kamionnal, nem maga volt az.. kicsit bosszankodtam, majd egy hetére rá találtam másikat, a lealkudott ár feléért simán megvettem. A poén, következő héten ( már az eredeti lealkudotthoz képest ) 1/4 áron is lett volna 5e.Ft-ért szintén gyári futó.
Ha sok a feleleges pénzmagod, akkor vegyél szaküzletben. De van egy gyorsabb módszer is. Pl egy kb 80-80 cm es deszkalapba három sorban, egymáshoz képest eltolva 5-5 cm el 200 as szöget ütsz, majd a "boronádat" egy drótkötélpárral, vagy pl "kutyalánccal" a trakid (rotakapád) után kötöd, aztán hajrá.
Arra vigyázz, hogy lehetőleg legyen egy kis súlya is, ne ugráljon vontatás közben. Meg magad mögött legyen, igy a lábnyomaidat is eltünteti. Az egész 2-500 Ft -ból kihozható. Én pl 1000 nm es rétemet tavaszonként ezzel "tartom karba" a téli ülepedés után.
(súlyként automata mosogépből kioperált vassulyt taktam a deszkalap hátsó felére, meg egy "farkincául" szolgáló lécdarabot szögeltem fel, hony ne legyen borulékony.)
Ha viszont "iparibb" tákolmányra vágysz, akkor a neten láttam borona (fogas) fogakat potom 900 Ft ért darabját -igaz kovácsoltvas és a keretébe csavarral rögzithető- de legalább 12 db kéne +a keretanyag., meg némi hegesztőmunka.
De talán még fellelető faluhelyen lovasfogathoz való boronalevél.(Ha a gyerekek(unokák), vagy "erre szakosodott népcsoport tagjai" nem vitték a haszonvastelepre.)Ezt még talán elviszi a 4-6 LE-s gépecske is.
Ja még egyet, ha nem lennél gyakorlott az ilyen munkában, a jó munkaminőséghez ne a rotakapát, hanem a járókerekeket tedd fel, mert valamennyi sebesség is kell a jó rögtöréshez, keveréshez.(A már felrotált talajban a kapatagokkal nem haladnál !)
Bocsi a hosszú szösszenetért, de talán "elinditottam" a kreativitásodat.
Több féle talaj típus van ,és szerkezete igen változó ezeket figyelembe kel venni a meg munkálás alatt (szántás boronálás rotációzás ) nem mindegy hogy homokos vagy agyagos talaj !
Köszönöm szépen! Holnap rá is kérdezek. Ha súlyos a bibi,bőven rámegy a Möller ára. Most műtét után kicsit gyengélkedem anyagilag,de ennyi még beleférne.
Két napja javasoltam, hogy ki kéne próbálni Terra ekével is. Akkor nem javasolták a fórumtársak. Azért csak nem hagyom ki az alábbi videót. Honda 400 és terra eke.
Persze,a saját motorját eltenném. Kár hogy a csapágy nem ad plusz lóerőt. Megnéztem,de Japán technikákhoz hűen nincs elég hely nagyobb hüvelyt betenni. Tehát Möller motor lesz. Másik észrevétel: második fokozatban rotáltam,s akkor forgott a kapa úgy mint a Briggsel. Következő: Fogyasztása fele mint a Briggs 56 nak. Ha erő van,lehet az áttételt csökkenteni. Előre nagyobb szíjtárcsa fog kerülni. (persze ésszel)
Igen az lesz az. :) Szelephézag rendben, gyűrűhézag tűrhető. Tegnap éjszaka bontottam és mosogattam el, ma reggel kezdtem összerakni. Meglőpő volt a henger jó állapota. Egyébként a használat nyomai azért látszanak. Ugyanilyet néztem ki.:)
A Honda rotakapát kimostam. Belülről.:) Golyóscsapágyazott főtengely, hengerkopás semmi. Megszakítóhézag olyan kicsi volt,hogy szemmel nem láttam. Ezáltal persze az előgyujtás is csökkent. Így már kicsit erősebbnek tűnik.bár még nem próbáltam.
Én a sarabolót használom mikor még gyenge a gaz. Ne várd meg míg megerősödik, ha kell többször használhatod. A sorközművelővel az volt a tapasztalatom, hogy a sok csavar beállítási lehetőség nem szerencsés, a rázkódás miatt a rögzítések fellazulnak és elmozdul a beállított helyéről, többször ki is csúszik a sínből. ezért nem tudtam vele dolgozni.
A rotálásnál sok gaz növényszár feltekeredik a kapatagok közé, a sarabolónál lényegesen kevesebb, a kultivátorozásnál (mivel nem forgó mozgás) nincs ilyen gond.
Nem járattam be, annyit vártam vele, hogy már ne kelljen teljes szívatón lenni. Indítás után kb 1 perc múlva kicsit visszatoltam a a szivatókart, és hallhatóan sokkal egyenletesebb lett a motor hangja is. Lementem vele a kertbe és 2 pár kapával nekiláttam a próba rotálásnak. Az első néhány perc még maga volt az izgalom és be kellett állítani az ekeszarv magasságát, hogy kényelmesebb legyen vele a munka. de miután jól beállítottam a kapát és ráéreztem a megfelelő tartásra a munka már élvezetes és látványos volt.
Szerintem Te is élvezni fogod. Legalábbis ezt kívánom neked és minden bizonytalan (vásárlás előtt álló) földművelőnek.
Ui: a sikeres rotálás függ a talaj állapotától is. Nem szerencsés túl nedves (sáros) talajon rotálni.
Itt nézd meg. Van sok kép a fogasról, aminek tulajdonképpen fogasborona a neve. Tulajdonképpen leegyszerűsítve, lehet mondani, hogy gépi vontatású gereblye. Neked nem kellenek ilyen nagyok, mint amik a képeken vannak.
Jelenleg vannak kapatagok(rota) és jobbra eke, töltögető eke. Eddig mindig csatk rotáltam, idén gondoltam szántok is. Gondolom, hogy a szántás után a sarabolóval( amig még nincs) el lehet egyengetni. A szántóföldeken is a szántás után vmivel "egyenesbe" hozzák talajt. Talán tárcsázás?
Mi az a fogas?
Szeretném rendesen csinálni.
Összeségében érdmes beszerezni a sarabolót ill. kultivátort?
Mivel nem tudom milyen m. eszközeid vannak így nehéz: egyengetés kis lazítás fogas illetve lazítás-egyengetés kultivátor(szántóföldi), és ami mindenkinek van a mindenes rotátor(ne egy menetben csináld elsőre alacsony fordulat sekélyen)
Miután remélhetőleg majd jól felszántom a kertet, utána mit kell csinálni. Gondolok itt vmi elegyengetésre, "tárcsázásra". Szóval szántás után mivel kellene végig menni, hogy közelebb kerüljek a "vethető, felosztható" talajhoz.
A kép lemaradt: de így látatlanban saraboló(hengerkéses) gyomirtás , sorközművelő(kultivátor)gyomirtás ezek általában sekélyen járnak, szántóföldi kultivátor(ált.-ban csak ívelt kapákkal) lazítás gyomirtás.
Hambi és testvérének jóvoltából lett egy robi alternáló kaszám.
Hambi, nem bírtam ki így nekiesem és leszedtem a kasza részét. minden rendben van vele a csapágak is jónak tűnnek de persze egy alapos tisztítás ráfér, köszi mindent.
Az egyetlen gondja az volt hogy a kaszasor megszorult. Szét kell szedni és kitisztogatni. Plusz egy kis festés és azután munkára fogható :-)
Srácok, amennyiben valakinek van ötlete hogy hol szerezhető be hozzá a képen pirossal jelölt gumipersely, esetleg ha valakinek van ilyenje azt szívesen venném.
én úgy vettem az MTD kapámat, hogy fel volt töltve hajtómű olajjal. Egyébként igen, motorolaj nem jár hozzá külön kell megvenni 10-30as, hatóműolaj 70-90es.
Csak 15cm re engedtem az ekét,s igy is kezdett lassulni majd 5-6méter után lassan lefulladt. Ez már nekem is eszembe jutott,viszont a Möllert először szétszedném, s miután láttam a belsejét,csak utána fognám be.:) Huszonezer forintba kerül,ez kevesebb mint a Honda felújítása.A Hondára indítóköröm majd 6000Ft
A terra ekét sem viszi könnyebben. Legalább is nekem F600-asom van van gyári ekéje is meg Terra ekém is megvan hozzá. Mindkettő ugyanakkora vonóerőt igényel ugyanazon a talajon ugyanazon géppel.