Kb. a felere tippeltem volna arban, annak ellenere, hogy a tulaj mondta, hogy draga a masina. :-) A lion tolto tenyleg jo, mert lemerult, de rogton akksicsere, toltes stb. A tolto meg zug, mint egy porszivo (air cooled). :-)
Nekem egy 6000huf-os 2 akksis gyorstöltő barkácsáruházi van(az eggyik akksi még szüz),2 sebességes, gyostokmányos,18v-os, 16nyomatéhatárral(sajnos gyosfék nincs rajta), barkácscélra tökéletesen jó.
A hátránya ezeknek a gépeknek az előnye is, a NiCd-akksi, hátrány:mindég le kell meríteni, csak akkor szabad feltölteni(pár rátöltés tönkrevágja az akksit), elöny: érzéketlen a hidegre, vagyis hidegben is leadja az ampert.
Ha viszont gyülölöd ezt a lemerítés feltöltés mizériát, akkor a Brico-ban már láttam Li-Ion akkusat is, aminek meg mindegy mikor töltöd(cca 10-15000huf között volt az ára).
Remélem segítettem.
Üdv Nagya
UI:A linkeden igen egy Hitachi van, nem tünik hamisitványnak, és a lámpa amit adnak hozzá az jó lemeríteni az akksit.
En egy olcsobb, drotos furogepet fogok venni, olyan 5-6eft magassagaban az elso barkacsboltban. Markaja gyakorlatilag mindegy (pl. Assist vagy Budget), a lenyeg, hogy legyen borondje, ugy jobban megall az evi ket hasznalati alkalom kozott a polcon.
Ha pedig komolyabb gepre lesz szuksegem, berelek. Pl. kellett egy karpittisztito multkor. Neztem, kitol tudok kolcsonkerni, neztem mindenfele kolcsonzoket, ahol 10-15eft is lett volna a kolcsonzes a mindenfele sarccal egyutt (hazhozszallitas - kotelezo, sajat mososzer - kotelezo stb.). Aztan neztem, mennyibe kerulne, kisebb vagyon. Vegul a Praktikerben gyakorlatilag fillerekert bereltem. Annyiert par evig meg nem erdemes venni gepet, ha csak alkalmi hasznaltra van szukseged, amugy meg csak kerulgeted.
De mit? Akksit felújítom magam, az nem szempont (amúgy van, h drágább vagy annyi egy akku, mint a kpl. cucc). Tényleg a kölcsönzés a legolcsóbb. Most lesz egy projekt, aztán nem nagyon lenne használva. Végülis eddig is megvoltam fúrógép nélkül.
Miert nem veszel valami barkacsboltit, ennek a toredekeert? Evente par lyuk kifurasahoz faban eleg, betont ugysem nagyon tudsz ezekkel furni. :-) Ha az akksi tonkremegy, veszel ujat (a markashoz is el tudom kepzelni, hogy egy kisebb vagyon a kiegeszitot, pot cucc). Ha butorasztalosi terveid vannak ,akkor nem szoltam. En egy Metabot kaptam kolcson. Jo szep, de az arat nem firtattam, ahogy hallottam a tulajtol erosen felsokategorias. :-)
Ha gumi profilmelysegenek ellenorzesevel gond van (jogsinal kerdezik, hiszen nem megfelelo gumival nem kozlekedhetsz), akkor tenyleg ne vegyel ilyen oreg vasat. Ritkan ertek egyet Calver makival, de most igaza van, sporolj.
A motorozas draga sport, kezdeskeppen par ar, amit konnyen indulasnak ra tudsz kolteni egy ilyen oreg motornal: - gumik (nem ismerem a mereteit, de meg hasznaltban 20-30eft, szerelve) - akksi (10-15eft) - olajcsere, legszuro, par aprobb beallitas (20-30eft) - fekbetet (5-6000ft/par, azaz 15-18000ft a teljes garnitura) - par tomites, gumialkatresz (megbecsulhetetlen) - lanc, lanckerek (kb. 25-30000eft)
Ettol fuggetlenul meg lehet jo ez a motor, de a korbol, a hasznaltbol adodoan ezekre azert szamithatsz. Ha ertesz a szerelgeteshez, van ilyesmi ambiciod (pl. gyereknek tanulgatni, szivni, majd megbecsulni kesobb a jot) tokeletes. Akar a napi kozlekedesre is jo, de ezeknek az oreg jarganyoknak mar "lelke" van, ismerni kell oket.
Olvasgass Csikos posztokat a Totalcaron. O is bejarta a Dolomitokat az oreg motorral, de azert a konstans szivas is sokszor a motorozas/autozas mogott ott van. Ezzel nincs gond, o ert hozza, tudja mivel jar, szereti csinalgatni. Ha szimplan motorozni szeretnel, sporolgass, es keress valami itthon is forgalmazott megbizhato tomegmotort, ami olcso, van hozza uj es bontott cucc is. Sokszor elhangzott, de pl. 5-700eft magassagaban akar ujszeru is kaphato (pl. Suzuki GS500), azon csak tenyleg a kopo-fogyo (lasd a fenti arak) kell maximum cserelgetni.
Frimen, Makita, jó de nem olcsó. én már csak Bosch-t veszek minden ilyen kisgépből, ahhoz bármilyen alkatrész beszerezhető. Ha csak pár csavar ki-be a célod akkor szinte mindegy a márka, minél nagyobb legyen az akkufesz olyat végy. van nálunk valami ismeretlen márka 18V, asszem metros, egész jól bírja. majd megnézem miféle.
Nem akarlak elbizonytalanítani, de én nem vennék ilyen öreg vasat a helyedben. Pláne első motornak, pláne ha nem tudod magad javítani. Ezek motorbuziknak valók, akik megoldanak maguk minden problémát, ami adódik. Különben egy ilyen, pénzkidobás (egy kolléga vett nyáron egy 10 éves, mindössze 50cm3-is robit 150-ért, már 120-at költött javításra. és azokhoz fillér az alkatrész és kapni hozzá, ami nem utolsó szempont). Igazság szerint ingyen sem kellene nekem egy ilyen, pedig nem vagyok gazdag. De hát nem is nekem kell, ez a szerencse.
Te mindenhez értesz, legalábbis hozzá tudsz szólni ;)
Ajánlj valami normális, de nem drága akkus fúró-csavarozót nekem (gyorstok., ford.szab., irányv. minimum legyen). Vaterán van Hitachi bolti ár 35-50 helyett 22-ért, de félek, h ezeket is hamisítják, mint a pirosdobozost. Hitachi DS12DVF3 Itthoni dolgokra kéne, fát fúrni, néha fémet és csavarozni.
Köszönöm a kimerítő választ! Megmondom őszintén félek ekkora bizniszbe egyedül belevágni. Ha jövő héten hétköznap du/este ráér, akkor se tudnánk összehozni? Bocs, ha rámenős vok...
Elég szigorú szempontokat hoztál fel, bár tudom, h az én érdekem. De a gumit nem értem. Csak ilyen lehet rajta? Metzeller ME33? És ha más? Amúgy rohadtul nemtok profilmélységet mérni.
Az akksi 12,5 voltját járó motorral kell leadni, azaz úgy mérjem? Beindítás után mennyivel?
Viszont ha télleg jó a gép, akkor fura lenne, ha 20%-ot engedne belőle! Én sem tenném... Max 20-30-at... De egy próbát megér!
Na, ez már szimpatiusabb. Egészen hasonlít egy gyári állapotú XJ-re. Hétköznap az adott időben dolgozom, a hétvégém meg full tele, de mondok "bölcsességet":
Kérd meg, hogy a motor hideg legyen, mikor mész megnézni. Hidegen is gyorsan be kell indulnia, ne füstöljön kéken indulás után sem. Jól nyomkodd meg az elsp teleszkópot,h ereszti-e az olajat. Tegyétek sztenderre,nyomjátok le a hátulját, mozgasd az első kereket előre-hátra, úgy kiderül, milyen a nyakcsapágy. Ha nem kottyan, ellenőrizd, hogy könnyen mozog-e a kormány. Hátul oldalirányba húzigáld a kereket, onnan kiderül a lengővillacsapágy esetleges baja. A láncnak egyenletesen megnyúlottnak kéne lennie, és nem szabad, hogy el tudd húzni a hátsó lánckerékről hátrafelé. Ha igen, cserés. Az első fékbetéthez be tudsz lesni elölről, meglátod, milyen vastag, azért kérdezz rá, milyen típus, ha ""felragasztott", ki kell azonnal hajítani. A tárcsán nézzél vastagságot, rá van írva a minimum, ez a vas már tuti megkerülte a földet, lehet, már közel a vég. Az aksira mérjél rá, 12.5 felett kell lenni a kapocsfesznek. A gépnek melegen alapjárattól leszabályzásig venni kell a lapot, és nem füstölhet. Ha csuklik, lehet egy szinkron+ tisztítás megoldja, de valószínűbb, hogy valami végleg elszállt a karbiban, az meg drága. Csekkold le, hogy mnden elekromos dolog működjön, a vezetékek szigetelése már itt ott elengedhetett.
HA a vas átmegy ezeken a próbákon, és az első Metzeller ME33-hoz passzoló ME55 van hátul kövér profilmélységgel, akkor akár megvehető..200ért. Október 3 óta hirdeti, már biztos türelmetlen. Ha tetszik, tegyél ki 2kilót az ülésre "ennyim van" beszólással. ;-)
De arra semmi garancia nincs, hogy 2 hét múlva nem esik darabokra a blokk. Ilyen korban egy motorral sajnos bármi előfordulhat.
Könnyü és erös. A KTM bmx pl. 5 kg-val nehezebb (lemértük). A többi (mali-mongoose vonal) meg még többel. (És ahányszor Szabi kidurrantja a kereket, cipelem eleget:-)))