Ertem en ezt, de pont a mororvasarlas reszemrol egy teljesen szubjektiv dontes. Es mint ilyet, igenis kepes volt egyetlen kereskedo negativan befolyasolni. Konnyu dolgom van, mert szamtalan ugyanolyan jo motorbol valaszthatok, ami nem honda. Amugy te is mehetsz magushoz orvos helyett. Etniez: szerintem egy motort maskepp kell nezni. Sok idot toltesz vele, sok kalandon, veszelyen visz at. Te kirugod az asszonyt, ha sokat beteg???
Van :) Ismert, hogy az Africa egyik típushibája az, hogy az elektromos AC pumpa hajlamos besülni. Nekem a vétel utáni 4 utamból háromszor is leizzasztott, majd cseréltem vákuumos pumpára és azóta semmi gond. Ettől még persze nagyon jó és megbízható motor és bátran ajánlom mindenkinek.
Jim! megvilágítom másként. (és ez a másként eltérő lesz Taki bá' proletár öntudat megközelítésétől is)
Sokan éreztük már úgy, hogy egy orvos bicskanyitogató módon lekezelt minket, éreztetve (többek közt) azt, hogy nem nézi ki belőlünk (tévesen) azt, hogy képesek lennénk felfogni annak a lényegét, amit kötelessége lenne elmondani, noha nem tartozunk a "nagy fehér köpenyes" kasztba. Ennek ellenére nem az orvostársadalmat tettem be az agyamban egy "Köcsög" feliratú dobozba, hanem ezt a típust. Ennek analógiájára ez egy köcsög kereskedő volt, ami valószínűleg nem reprezentatív a gyártó hozzáállására (jobban, mint a többi márkánál) vagy a tulajok döntő részére (jobban, mint a Ducati, Yamaha, Kawa, stb. tulajokra).
Autóban pl. épp a szalon hozzáállása miatt váltottak a szüleim egy másik márkáról Honda-ra. A Wehli autós részében mindig maximálisan elégedett voltam én is, amikor én intéztem valamit, míg a motoros részen én is éreztem ezt a "magas ló" jelenséget.
Én nagyon várom, hogy megéljük azt, hogy ez az ország levetkőzi azt az igazán balkáni jellemvonást, hogy a látszat minden. Kezdődik ez ott, hogy a nyakláncot ingen/pólón kint hordják, hogy ha valami sikerünk van, annak a tízszeresét kell kifelé mutatni, hogy kimondottan erőn felül kell kifelé reprezentálni az anyagi boldogulást, (lehetne sorolni tovább) egészen odáig, hogy miként szól hozzád a kereskedő a szalonban mielőtt még rólad bármit tudna.
Ellenpélda: levelezésben vagyok egy amerikai (USA) céggel, mert egy haveromnak segítek KR Tuned kipufogóhoz alkatrészt rendelni. A srác elég nehéz eset, körülményes, de sokat segített nekem más témában. Emellett volt jónéhány bonyolító körülmény az ügyben. Nem kevés mail-t kellett váltanom velük, telefonon is beszéltem az ügyintézővel, szóval húzodik a dolog (engem már bosszant a tökölés), miközben egy apró-cseprő tételről van szó (115$). Mindig készségesen válaszolnak, sőt mélyen elnézést kért, amikor 2 napnál többet kellett várnom a válaszra, minden verziónak utánanéznek, értesítenek. Szerintem ez (üzleti)kultúra kérdése, nem márka.
jimi: én ugyanígy jártam a skoda szalonba, amikor az octavia árát kérdeztem...
Mindenesetre lehívattam a főnököt, másnap bemutattam a szomszéd szaloból vásárolt kocsit és megkérdeztem, hogy biztos, hogy jól csinálnak mindent?
Azóta se állok szóba öltönyös, nyakkendős emberekkel. Ha ilyen jön hozzám, akkor vagy leveszi a zakót és a nyakkendőt vagy valamelyik kollegával értekezik... ;)
Részben igen. Nem vagyok egy sértődékeny alkat, de kb. közölte, hogy a hondások egy elit klub tagjai és engem nem néz olyannak, aki közéjük való. Hát akkor csakazértse, ennyi. Elnézve otthon a ménest, nem hiányzik belőle egy honda, jól van ez így. Tudod, régebben éreztem olyat, hogy kinéz a személyzet egy elit szállodából, mert nem érez odavalónak. Mára ez nagyon nem így van, dicsekvés nélkül mondhatom, elég sok jó helyen laktam már a világban. Viszont kerülöm azokat a helyeket, ahol regen emiatt szarul éreztem magam. Na, ilyen a honda is.
Amiket kaptál itt, hogy meg kell nézni és azok úgy is vannak, akkor viszont nem 200-at ér a gép, hanem 400-at :-) Egy ilyen öreg mocinál semmi sem tökéletes, azért ennyi. Nekem volt egy 1984-es Suzuki GSX750-es gépem, nálam fordult az óra 100e-re. Az ég világon semmi baja nem volt, picit ette az olajat, picit folyott valahol, füstölt hidegen, füstölt picit melegen, nagy gázra jobban, kormány icipicit kotyogott, de ennek ellenére majd 10e km-t ment el hiba nélkül, egyszer elszakadt az oldaltámasz rugója, Dácia fékrugót tettem rá, ingyen volt :-) Gumit kaptam 90%-os állapotút 10 körül szerelve. Akinek eladtam, az egész nyarat végigmotorozta hiba nélkül. Vannak azért jól összerakott gépek. Én is csak a súlya miatt adtam el vagyis cseréltem a TDR-re, amit nem bántam meg. Vedd meg, jól járnál vele :-) Én legalább már tudom, hogy milyet szeretnék :-)
A gumi csak azért nem mindegy, mert a különböző márkák különböző profilja hülyén tud viselkedni. Az aksinak nem járó motornál kell annyit tudnia. A jövő hetet még nem tudom. De nézegesél aktívan más gépeket is...a többiek is leírták, miért.
Azt hiszem, ez a kolléga én lennék :) És épp reggel az autóban (robogó a szervízben...) gondolkodtam, hogy megírom a tapasztalataimat.
Szóval kedves Darázs, én hasonló cipőben voltam tavasszal, kellett valami gyorsan, olcsón, hogy ki tudjam próbálni az életet két keréken.
Érteni nem értek hozzá, sőt robogón sem ültem előtte soha (na jó, 1x)
Vettem olcsón egy öreg, de szép robogót (mindenki megnézi, dicséri, néha meg is akarják venni az utcán - egyszer odaadom majd vkinek hirtelen felindulásból).
Csak sajnos kisebb nagyobb gondok adódtak vele műszakilag, úgyhogy egy szezon és 5000km alatt gyakorlatilag ráköltöttem még egyszer az árát. Pedig nem létezik olyan alkatrész hozzá, amire azt mondhatná az ember, hogy na ez drága. Egy 20 éves nagymotor gondolom ilyen szempontból más.
Reményeim szerint szép lassan összeáll a gép, de biztos van még benne egy csomó alkatrész, amiről nem is hallottam még, viszont tönkre tud menni.
Úgyhogy anélkül, hogy értenék a motorokhoz, ha a 200e a felső határ, amit rászánsz, akkor inkább várj még vele, amíg lesz pénzecske. Ha a 200-on felül van még bőven keret a rendbetételére, akkor legyen egy jó szerelőd, és hajrá.