Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47646
Előzmény: trizs77 (47615)
dimelo Creative Commons License 2019.12.06 0 2 47645

Tartoztam egy térképvázlattal:

A román oldal változatlansága mellett.

 

Előzmény: puntooo (47634)
troglodita Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47644

De, de, persze hogy, mikor hír volt, akkor már jósolgattuk is itt, hogy állnak ők majd még nyerésre ,-)

És lám...

Előzmény: RadiX (47641)
dimelo Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47643
Előzmény: RadiX (47641)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47642
Előzmény: Aladár46 (47637)
RadiX Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47641

A Közgép megint családon belül van, nem?

Előzmény: dimelo (47640)
dimelo Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47640

Elszabadult a TÉBOLY!!!

 

és ez mind Lakitelek-Tiszakécske miatt???

(Megnyerették a lúzerrel)

Előzmény: Aladár46 (47637)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47639

Esetleg tudod, melyik közleményük részeként tették közzé? (Az alatta lévő link nekem nem nyílik.)

Előzmény: Aladár46 (47636)
troglodita Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47638

Na ugye, hogy tud a Közgép is nyerni ;-)))))))

Előzmény: Aladár46 (47637)
Aladár46 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47637

4,6 km-nyi M44 + szentkirályi elkerülő - toronyóra lánccal

 

Nettó 35.494.356.227,- Ft

Egyösszegű ajánlati ár (nettó Ft) nettó 35.494.356.227,- Ft A legjobb ár-érték szerinti érvényes ajánlatot tárgyi közbeszerzési eljárás 1. ajánlati részében a KÖZGÉP Zrt. (1239 Budapest, Haraszti út 44.) ajánlattevő nyújtotta be.


A közbeszerzés ismertetése:
Vállalkozási szerződés az alábbiak teljes körű tervezésére és kivitelezésére:
— M44 2x2 forgalmi sávos gyorsforgalmi út Szentkirály-Lakitelek közötti szakasz tervezése és kivitelezése 16+500 km szelvénytől a Lakitelek-Tiszakürt közötti kivitelezés alatt álló építési szakaszhoz csatlakozva (egybefüggő ~4,6 km) 1 db külön szintű csomópont a 4623 j. útnál, 1db komplex pihenő: 4623 j. úti csomópontban (Peitsik komplex pihenő)
2 db híd: felüljáró Peitsik-ér, vadátjáró és 4623 j. út felett (szabad nyílás: 31,87 + 31,54 m), ill. aluljáró K6 j. önkormányzati út alatt (szabad nyílás: 43,60 m)
— 4623 j. összekötő út felújításának tervezése és kivitelezése a tervezett M44 csomópont és a tervezett Szentkirály elkerülő közötti szakaszon (~4,0 km)
— Szentkirály elkerülő útszakasz tervezése és kivitelezése (~3,5 km)
— 4622 j. összekötő út felújításának tervezése és kivitelezése a tervezett Szentkirály elkerülő és a 44. sz. főút között (~8,1 km)
— a 4622 és 4623 j. utakkal párhuzamosan kerékpárút tervezése és kivitelezése a tervezett M44 csomópont és a 44 sz. főút között (~12,1 km)
— 44. sz. főút út felújításának tervezése és kivitelezése a 4622 j. úti csomópont és a 445. sz. főút között (~3,4 km; a 44 sz. főút és a 4622 j. úti tervezett turbó körforgalommal együtt)

 

 

Nettó 8.121.765.704,- Ft

Egyösszegű ajánlati ár (nettó Ft): nettó 8.121.765.704,- Ft A legjobb ár-érték szerinti érvényes ajánlatot tárgyi közbeszerzési eljárás 2. ajánlati részében a KÖZGÉP Zrt. (1239 Budapest, Haraszti út 44.) ajánlattevő nyújtotta be.

A közbeszerzés ismertetése:
Vállakozási szerződés a 44. sz. főút felújításának tervezésére és kivitelezésére a 4625 j. úti csomópont és a 4622. sz. főút között (~20,3 km)

 

Tenderkiírás:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:231108-2019:TEXT:HU:HTML

Aladár46 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 47636

Pedig van hivatalosabb NIF-es térkép:

 

 

https://i.imgur.com/rGbx68H.png

 

Előzmény: adiaboli (47631)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.12.05 0 2 47635

Délután fél 6-kor belekerültem az M0K csúcsforgalmáa. M4-nél hajtottam fel Monor felől jövet, és a Megyeri-híd felé menet. Annyi a besoroló forgalom, főleg Ferihegy felől, hogy teljesen megállt az M0K forgalma. Utána is 80-al mozdult meg max a belső sáv, míg el nem jött a 3 sávos szakasz. Na onnantól lehet 110-el menni, de végig a 3-as útig a belsőben mentem, azaz vonatoztam a sorban, 100-110-es tempóval. A szélső tele volt. Nagyon elcseszett lett így, hogy nem lett 3 sávos az M5-M31-ig az M0K.

puntooo Creative Commons License 2019.12.05 0 1 47634

Pont ez az! Ha a hegyek között bukkan is elő az A3, simán kanyaríthatták volna Ártánd közelébe. Nem lett volna annyival hosszabb, hogy az előnyéért ne érte volna meg. Az 5-10 km-rel fentebb levő bihari pusztánk gazasági fellendülése meg nem ezen múlik majd... 

Előzmény: adiaboli (47630)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47633

A 2606-ra már nem fért el egy vasúti felüljáró... Nem baj, Miskolc-Kurityán viszonylatban így is jó lesz.

Előzmény: troglodita (47632)
troglodita Creative Commons License 2019.12.05 0 1 47632

igen, ez abszolút NIF-térkép, de vajon miért dugták el ilyen nagyon?

Előzmény: adiaboli (47631)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47631

Érdekes, pedig ilyen "stílusú" térképeket a NIF szokott közzétenni. De nekem sem dobott ki a szűrőjük semmit.

Előzmény: troglodita (47628)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47630

OK, de még a szilágysági ("északi") A3-verzió is sokkal jobban megközelíthette volna Nagyváradot és a mostani határátkelőt - ugyanúgy északi irányból, mint ez a mostani, majd 20 km-re lévő, DN19-et eldugaszoló változat.

Előzmény: troglodita (47625)
troglodita Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47629

közben nézem ezt a képet, hogy valóban, milyen szépen előkészítették az M8-nak a helyét, hozzá sem kell nyúlni az egészhez, csak szépen folytatni tovább ,-)))

https://nif.hu/app/uploads/2019/11/20191101_nif_0237.jpg

troglodita Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47628
Előzmény: bodrostomi (47617)
dimelo Creative Commons License 2019.12.05 0 1 47627

Nem avatkoznék román belügyekbe.

Az ő indokuk a domborzat,

nekünk nincs ilyen bajunk, csinálunk helyette Natura 2000-et.

A K3 nyomvonal Biharkeresztestől ment volna Nagyszántó - Kügy A3 felé.

(Persze B.újfalu alatt vezetett volna nyugat irányba a 4. főut felé.)

 

Előzmény: troglodita (47625)
dimelo Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47626

A gond nem itt kezdődik:)))

 

Hanem a valós állapotoknál:

Amikor 150-200 lengyel kamion miatt hazudják a Via Carpathia nélkülözhetetlenségét...

Amikor a magyar szakaszát (225 km) 20 évig építik

(pedig annyiba került a full hossz, mint a lengyeleknél a 85 km-es határszakasz fog)

Amikor a szlovákokat hidegen hagyja ez az egész...

Amikor egyes vezetők még az M47-tel is merik a népet hülyíteni...

 

 

Előzmény: adiaboli (47623)
troglodita Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47625

Romániának nagyon nem lett volna jó egy déli verzió, mert nem tudták volna átvezetni a hegyeken. Építhettek volna helyette egy A11(Nagyvárad nyugati elkerülő) + A3-at, ahogy azt tizenvalahány éve megtervezték, de hát sok mindent tervezgetnek ők...

 

Előzmény: dimelo (47622)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47624
Előzmény: dimelo (47622)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47623

Igaz, ami igaz. Rosszul saccoltam, valóban hosszabb lesz az új út, mint a mostani (a guglin felajánlott kék). Összeszámoltam, tényleg 84 km.  A Szentpéterszegtől délkeletre szétnyíló ollóval, következésképpen a DN19 (%-osan) ilyen mértékű többlet-hosszával nem kalkuláltam: https://www.openstreetmap.org/?query=Satu%20Nou%20Bihor#map=12/47.1605/21.7162

Előzmény: dimelo (47622)
dimelo Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47622

A zárójel közötti szavakat nem érzékelted?

Ha elkészül az A3-M4: akkor lesz 85 km.

 

Másrészt:

Az M4 nyomvonal azért maradt északon, mert ez jó Debrecennek.

A B.újfalu dél (K0-K1-K2-K3) csak Erdélynek lett volna jó...

 

Szerintem K3, no de ma már mindegy.

Előzmény: adiaboli (47621)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47621

Nem 70-ből lesz 85, hanem 71-ből max. 81 (mint a térképen is látszik). Ennek oka pedig nem az M4 nyomvonala, hanem az, hogy az M35-re Debrecenből nyugat felé, tehát ellentétes irányba kell elindulni (mint a térképen is látszik). Aki akar, mehet továbbra is Pocsajnak ingyé'. 

Az M35/M4 nem Debrecen és Nagyvárad legrövidebb összeköttetésére épült és épül. A baj az, hogy amit viszont össze kellene kötnie, azt sem jó nyomvonalon "teszi" majd.

Ezeket a fonákságokat ez elmúlt napokban rengeteg valós példával sikerült illusztrálni, szerintem kár egy ilyen két szomszédvár esetet ideszuszakolni.

Előzmény: dimelo (47620)
dimelo Creative Commons License 2019.12.05 0 1 47620

Egy kicsit gondolt át...

Ha a biztonságos úthasználat fontos szempont, akkor nem lennének az utánfutós "halálkaravánok" a 4-42. útvonalon.

 

és a sztrádamatrica elkerülésére nem mennének át Üllőn-Vecsésen sem annyian...

 

Ez az egész témakör csakis azért ilyen frusztráló, mert a földrajzi tényeket nem lehet megkerülni.

A 4. főút a rövidebb Bp és Európa felé.

Ennek ellenére a nagyszerű mérnökök szolgaian teljesítették a "felsőbb" elvárásokat... (Határon innen és túl)

 

A törvényszerű helyzetre nem megoldás az M35 erőltetése, és az M4 nyomvonal ehhez torzítása.

 

Így lett a 70 km-es Debrecen-Nagyvárad távolságból 85 km. (Ha elkészül az M4-A3)

https://www.google.com/maps/dir/47.5305898,21.6312165/47.0552378,21.9397477/@47.3437014,21.7309244,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

De az M4 nyomvonal beljebb sem lesz jó Debrecennek. (Okos megoldás...)

Előzmény: pentium10 (47618)
dimelo Creative Commons License 2019.12.05 -1 1 47619

2008-ban egy Szolnokon tartott egyeztetésen ezeket az érveket vezettem fel, néztek rám, mint...

 

Pedig akkor még "csak" 1000 kamion ment naponta a 42-ről a 4. főútra,

ma már 1500, de közben a 4-es teherforgalma Debrecen felől is többletet mutat.

 

A vázlaton csak a határon átmenő teherforgalom van feltüntetve.

Elég rohadt érzés látni, hogy mennyire "mellélőttek" az M4 nyomvonallal.

Óvatos becslés szerint is legalább 900 kamion nem fog felmenni az A3-M4-re

(ebből nem könnyen szűrhető ki az ADR, vagyis valószínűleg még több marad a 42. úton. - nesze neked Mezőpeterd)

A 47. út déli irányban haladóknak eleve sokkal rövidebb Ártánd-42. úton.

A 4. főút (Bp) felé haladók 40%-a használHATja továbbra is Ártánd B. újfalu között a 42. utat. (ADR miatt lehet 50-50%)

Az M4-47. csomópontnál mintegy 800 kamion nap-mint-nap visszajön Berettyóújfalu körforgalomhoz?

Vagyis a tehertranzit 2/3-a nem az M35 felé, hanem a 4. főút felé megy.

 

Ha az útdíjkülönbözet és a többletút is tényező, akkor 1500-nál is kevesebb kamion lesz az M4 határszakaszon...

 

Népiesen: adnak a sz.rnak egy nagy pofont...100 milliárdért!

Előzmény: puntooo (47616)
pentium10 Creative Commons License 2019.12.05 0 2 47618

a romanok nem paraznak attol, hogy utdijat kell fizetni, egyszeruen elfogadjak a biztonsagosabb uthasznalat miatt

 

regota olvasom a magyar forumokat, es szinte minden egyes honapban van beszelgetes arrol a franya utdijrol, neha nekem ertelmetlen szintekig tudjatok osztani

Előzmény: dimelo (47613)
bodrostomi Creative Commons License 2019.12.05 0 0 47617

A 260-as elkerülő út aktuális terveiről van valakinek információja?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!