Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47706

1. Budapest: ez van, ha mindent a lehető legsűrűbben és legbénábban beépítenek, sőt, a háborús pusztítás után még vissza is építenek, sőt, a nagybudapestesítés után sem hagynak semmiféle normális, közlekedésre alkalmas területeket.

2. Az elsőből következik a második: ha már elb@sszuk az időt a közlekedésre, akkor azt b@sszuk el kényelmesen, a saját autónkban, a saját bélgázunkat szagolgatva, nem a másét.

3. A 2022-es térkép sajnos már két éves, ami ebben az enyhén szólva is efemer hazai műfajban sajnos azt is jelenti, hogy abszolút pontatlan: a pirosként jelzett M8 és M9 például egyáltalán nem biztos, hogy kiemelten az M4 után fog megépülni, de hát jól tudjuk, hogy bármi bármit beelőzhet, ahogy tette azt pl. az M44...

4. Autópályaépítés nem egyenlő munkahelyteremtés: igen, és minél nagyobb az ap penetráció, annál jobban fog megoszlani a befektetők figyelme a lehetséges területek között, tehát fajlagosan egyre kevesebbet fog érni a pillanatnyi előny, hogy a közelben ap van.

Előzmény: dimelo (47705)
dimelo Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47705

Ezeknél a képeknél nem volt hozzáadott információ.

Sokkal elgondolkodtatóbbak számomra a 13-14. oldal  adatai

és a 18. oldali térkép részletei.

Előzmény: troglodita (47702)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47704

Amit nem emlïtettél még, az a baleseti gócpontok felderítése, tisztességes biztonsági audit, és különféle forgalomtechnikai megoldások alkalmazása a balesetveszély csökkentésére...

Előzmény: Hírfigyelő (47690)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47703

Ha Boszniában érdemi előrelépés lesz és a horvátok is úgy érzik, hogy ideje megépíteniük a hiányzó szakaszt, akkor valószínűleg mi is megépítjük. Vagyis valamikor 203x környékén...

Előzmény: Törölt nick (47693)
troglodita Creative Commons License 2019.12.16 0 0 47702

Hát izé, én azt nem tudom megérteni, hogy miért is kell minden 50 évben feltalálni a trolit ,-) Amúgy ha már pozitív példa: miért nem inkább a berlini s-bahnnal példálózik?

Előzmény: dimelo (47701)
dimelo Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47701

Ezért is fontos lenne a hangfelvétel, de így jártunk...

Nekem inkább nyomasztó. Felfoghatatlan lépték.

De "környezetvédelmileg" biztos szükséges.

Előzmény: troglodita (47700)
troglodita Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47700

Őszintén szólva nem tudom eldönteni, hogy a shenzeni példa az pozitív, vagy inkább negatív akar-e lenni...

Előzmény: dimelo (47696)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47699

Köszönjük a prezit:)

Előzmény: dimelo (47696)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47698

Mindkettő igaz, ugyanis a jelenlegi ígéretek szerint (M76) erről van szó:

Hollád - Balatonszentgyörgy 5,7 km 2020 július,

Balatonszentgyörgy - Fenékpuszta 3,0 km 2022 január.

 

 

 

Előzmény: Rodney Harrison (47694)
adiaboli Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47697

Erre információ hiányában jelenleg nem lehet válaszolni.

Előzmény: Törölt nick (47693)
dimelo Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47696

Ja. Te is tudod a választ...

 

Egy olyan zárt körben, mint ami kialakult, miért is lennének felelősök?

 

Eléggé zord kritikusa vagyok ennek az állapotnak.

Többen elfogultnak tartanak. Én magam inkább elszántan következetesnek gondolom.

De, hogy ne csak a saját véleményemet hangoztassam, próbálom követni a szakma eseményeit. (virtuálisan)

 

http://www.fomterv.hu/mmk/sites/default/files/Siofok-2018/08-Takacs-Miklos-Siofok_2018.pdf

 

Sajnos a prezentációt hallani is kellene, mégis tanulságos a 19. oldalon olvasható megállapítás-sorozat:

 

Kritika…
- a hálózatfejlesztés üteme elszakadt a forgalmi igényektől -> úthierarchia válsága
- lökés-szerű, előre nem tervezhető építési boom-ok
- az uniós támogatás eltorzította az értékrendünket
- megszűnt az útgazdálkodás („eltűnt a jó gazda”)
- autópályaépítés vidéki munkahelyteremtés

 

Nem jó ilyet olvasni, de sajnos a megállapítás igaz.

 

Egyszerűsítve: az nem dicsőség, hogy 500 milliárdnál többet költöttek az idén, hanem szégyen, hogy ebből csak 75 km (+ félsáv 30 km) épült.

Tegyük hozzá az ígért, de halasztott M4 Üllő-Albertirsa szakaszt: 30 km

Szóval 120 km 2x2 = 4 milliárd/km

 

Az értékrend is "eltorzult", az útgazdálkodás is megszűnt,

de az utolsó megállapítás fáj legjobban:

 

Nem egyenlő, de az ellentétje az igazán súlyos.

 

Ha nincs 2x2 sáv, akkor nincs befektető sem  vidéken. (Tisztelet a ritka kivételnek)

Előzmény: puntooo (47695)
puntooo Creative Commons License 2019.12.15 0 0 47695

Költői kérdés; de nincs olyankor felelős, amikor a -laikusok által is- előre nyilvánvaló hibák történnek a tervezésben? (Politikusok/tervezőmérnökök?)

Előzmény: dimelo (47691)
Rodney Harrison Creative Commons License 2019.12.14 0 0 47694

Szia,


Az M76 Hollád-Fenékpuszta szakaszra 2022 januárját írsz, ez egy friss információ?

Én 2020 nyarát olvasok és szemre is jól állnak.

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/keszthelyre-es-hevizre-is-gyorsforgalmi-ut-vezet-jovore-7208093/

 

Két és fél hónapja még a terveknek megfelelően haladt:

https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/sajtobejarast-tartottak-az-m76-os-gyorsforgalmi-ut-ket-szakaszan-3319254/

Előzmény: troglodita (47689)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.14 0 0 47693
Dél felé mikor lesz kész az M6?
Vajon mikor lehet Boszniáig autópályán menni?(A5)
ssimi Creative Commons License 2019.12.14 0 0 47692

Meg lehet tudni, hogy konkrétan melyik útszakasz ez?

Előzmény: trizs77 (47686)
dimelo Creative Commons License 2019.12.14 0 0 47691

Az M4 és az M44 Tisza-híd szakaszokra vonatkozó

határidők kétségesek. M44-nél határidő nem is látható. (Tudod?)

 

Kapcsolódóan egy arcátlan indoklás az M4 Nagykereki szakasz határidőcsúszásához:

https://haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/kesobb-lesz-kesz-az-autopalya-3726483/

Idézet:

"Az eredeti elképzelés szerint a szóban forgó M4-es autópálya szakaszt 2020. tavaszán adták volna át, azonban már az építkezés közben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kérésére módosítottak a terveken.

A nagykereki csomópont és a határátkelő között a leállósávot kiszélesítik arra gondolva, hogy ott esetleg feltorlódhatnak a teherautók.

A plusz munka miatt az M4-es átadására így 2020. tavasza helyett, július 31-én kerülhet sor" – derült ki a közút illetékesének szavaiból.

Kérdés: A tervezési folyamatban és az engedélyeztetés során ez a "gondolat" még nem létezett? Esetleg...

 

Néhány nappal korábban még volt egy másik indoklás:

Berettyóújfalut, Nagykerekit és Bedőt a teherforgalomtól egy felújított úttal, a 4808-as jelzésűvel akarják tehermentesíteni,

mely a leendő M4-es autópályát és a 42-es számú főutat fogja összekötni. A tehermentesítő maximum 11,5 tonnás terhelést fog elbírni.

 

Ha:

a 4808. úton nem közlekedhetnek 12 t feletti kamionok, akkor mi értelme van az elkerülőknek?

Ha közlekedhetnek, akkor miért kellene  ...esetleg feltorlódástól... tartani  az M4-en?

 

Az "eredeti elképzelés" szerint, 2019. III. negyedévben lett volna az átadás:

És akkor az Üllő-Albertirsa és Tisza-híd szakaszokról mit gondoljunk?

 

HA valaki kiszámolná mennyi kötbért NEM fizetnek a kivitelezők az ilyen a "kis" módosítások miatt.

 

Előzmény: troglodita (47689)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.14 0 1 47690

Többről beszéltem, mint a kátyúzásról. A kátyúzás mint elégtelen javítgatás, az csak a jéghegy csúcsa az elégtelen útkezelési módok közül. A másik ugyanilyen fontos dolog ui. az utak forgalmi túlterheltségének csökkentése, ill. "megszüntetése"* (lenne). (*Az időzőjel azért van ott, mert itt az ideálisat elérni nem, csak nagyon megközelíteni lehetséges.)

 

A másik téma az volt, hogy a gyorsforgalmi utak az útinform hírei alapján valóságos "balesetgyárakká" változtak: ha csak a Retró Rádió óránkénti Útinform 5-10 perces műsorát figyeled, akkor az a fontosabb forgalomzavaró mértékű baleseteket mindet felsorolja, a napi-napszaki hírfrissességi aktualitásnak megfelelően.

Ebből pedig mindig az tűnik ki, hogy a nagyobb balesetek mindig vagy Budapest főútjain vagy egyéb utcáin, vagy pedig az M1, M5, M3, M7, M15 autópályákon, vagy a 44-es, 52-es, 51-es, 61-es, 81-es, 63-as, 85-ös, 41(!)-es, 4(!)-es, 42(!)-es, 43(!)-as főutakon vannak. Tehát rendre a forgalmasabb gyorsforgalmi utakon és a túlterheltebb főutakon.. .

 

Azaz, fel kellene mérni forgalomszámlálással, hogy hol megengedhetetlenül nagy a forgalmi túlterhelés, és oda kellene hosszú, 20-30 km-es szakaszokon plusz sávokat kiépíteni, ill. más utakat felújítani és főútvonallá előminősíteni azért, hogy a túlterhelt szakaszok esetén útirány-alternatívák is rendelkezésre álljanak a forgalom részére. Mert: minél több sáv és minél több út egyazon irányban, egy útnak annál kisebb lesz a forgalmi terheltsége!!

 

Azonkívül sok városban megoldásra várnak az elkerülő-kiépítések. Ezek ui. nagymértékben csökkenteni tudják a feltorlódási hajlamot azzal, hogy a sebességet nem kell 90-ről 50-re visszavenni, hanem folyamatosan egyenletes sebességgel haladhat az elkerülőzött útszakaszokon is a forgalom.

Előzmény: Landsmann_ (47687)
troglodita Creative Commons License 2019.12.13 0 0 47689

lassan kiürül a térképem (http://www.nagymarton.eu/nif/), ha valaki végre kitalálná, hogy merre fog az M8-M44-M4 találkozni, akár rajzolhatnák is pár szürke vonalat rá...

Előzmény: kamant (47688)
kamant Creative Commons License 2019.12.13 0 2 47688
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.13 0 1 47687

A kátyúzűást én csak taknyolásnak hívom, mert körülbelül annyit is ér. Poros, piszkos, vizes kátyúba löknek egy kis anyagot, amit jobb esetben géppel tömörítenek, rosszabb esetben a teherautó kerekével tapickálják bele. Másik bajom a kátyújavítással, hogy az addigi homorú felületből domborút csinálnak. Még csak véletlenül sem sikerül síkban javítani az utat.

Előzmény: Hírfigyelő (47685)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.13 -1 1 47686

Kb. 2 éve az egyik megyei közúti kormánymegbízott (már az is hiba, hogy ilyen beosztás egyáltalán van) azt mondta az egyik megyei útról.:

 

...."...Most újítottuk fel......"

 

Utána néztem.

           - valóban lecserélték az úton lévő KRESZ táblák kb. 70%-t új táblára,

           - az kb. harmadán megújították a burkolat jeleket és majdnem végig, ami kb. 28-30 km-t jelent

            - kicserélték a szegélyt jelző műanyag elemeket.

 

 

S Ő ezt nevezte felújításnak, megújulásnak.

S Ő a "hozzáértő" főnök-politikus.

 

Azt viszont fennen hangoztatta, hogy ez mennyibe került.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.12.13 0 0 47685

Az senkinél sem fedi... . A kátyúzás nem egyéb mint toldás-foldás. Egy darabig bírja, aztán max. a 200-adik autó után kihull a kátyútömés, és újra ott lesz a lyuk.

 

Komoly megújulás nálam a teljes burkolatcserét jelenti, lehetőleg min. kétrétegű burkolaterősítéssel, a szalagkorlátok és az útjelzések felújításával (burkolati jelek átfestése, sérült táblák kicserélése új fényvisszaverősekre, stb. ...) együtt.

 

Sokszor figyelem az útinformot, és mostanában benne sok balesetről van szó mindig, amelyek 80%-a a gyorsforgalmi utakon következik be. Akkor ezek szerint a gyorsforgalmi utakat a balesetekkel sűrűn érintett szakaszokon szélesíteni kellene, plusz sávokat kellene oda kiépíteni hosszú szakaszokon, mert a sok baleset oka nyilván az egyre növekvő forgalmi túlterhelés. Ezen pedig csak a sávszám növelés segíthet. (Meg még az is, ha az alternatív útirányokat is gondosan felújítják, mert ezek le tudnak valamennyit venni a főbb utak "válláról" a forgalmi terhelésekből.)

Előzmény: trizs77 (47678)
. kata31 Creative Commons License 2019.12.13 -2 0 47684

Miért kellene jelző??Az M0 nyugat bőven megépülhet 2024 julius 31-ig,ami a lejárta az északi szakasz építési tilalmának a Pilisborosi rekultivációs területen.

 

Tehát simán ésszerűen. .már csak negyed év. Nyár elején kezdhetik a műszaki hatástanulmányt a nyugati szakaszon..

Előzmény: adiaboli (47652)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47683

Bocsi, siettem:))

 

A jobb felső grafikon , az rendben.

az összes piros szám jelzi a konfliktusos szitukat.

A címekben pirossal jelzettek nem egyeznek a grafikonok kalibrációjával. (bal felsőn 2018-ig, de odarakták a 2019-et is)

bal alsón 2000 helyett 2002-től.

 

Ami nagggggyon durva:

2006-ban 322,6 milliárdból 150, 2 km épült (nyilván voltak áthúzódó tételek)

2014-ben 318,5 milliárdból    21,2 km épült (a helyzet nehezen magyarázható)

 

Kíváncsi lennék a prezentáció hangfelvételére...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47681)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47682

A fajlagos költségen felül amin csodálkozom, hogy a Szentkirályi szakaszt az M8 M5-M44 közti szakasza nélkül elkezdik.
Ha azzal együtt építenék, még valami értelme is lehetne, nem kellene Kecskemétet kerülgetni Budapest fele/felől.

Előzmény: nyebojsza (47670)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47681

Mármint melyik pirosak anomáliák?
Nekem nem egyértelmű a kommentből és sok grafikonon látok pirosat is...

Előzmény: dimelo (47680)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 0 47680

Jut eszembe'...

korábban gugliztam ezeket a prezentációkat, amelyekben az ITM és a Nif mintha nem egyformán nyilatkozna:

A pirosak anomáliák.  A grafikonok trendvonalai egyeznek, de az időszakok eltérnek.

2002-ben pl. nem épült 157 km autópálya.

2011-től csak Eu-forrásból fejlesztettek 2017-ig, előtte PPP és hazai forrás.

 

A bruttó Ft megjelölés lehetőséget ad kb. 45-50 milliárd Áfa különbözet beszámítására. (2011-től 25-27%)

Ha a címzés 2000-2018 közötti forrásokról szól, akkor miért van a végén a 2019-es terv?

 

4146 milliárdból 1060 km épült???

valami nagyon nincs a helyén...

Ez még nettóban is 3 milliárd Ft/km felett van

2011-től 1800 milliárd van jelölve (2019-et hagyjuk), 260 km épült...ha a 2011-es átadásokat is ide számítjuk.

most ez hogy?

Előzmény: totyit (47676)
troglodita Creative Commons License 2019.12.12 0 2 47679

Na igen, nem ártana pontosítani, hogy a "megújult" egészen pontosan mit takar...

Előzmény: trizs77 (47678)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.12 -1 1 47678

Hiába kátyúztak meg valóban 2 km-t egy négyszámjegyű úton, az nálam nem fedi a "megújult" szó tartalmát.

 

 

Előzmény: totyit (47676)
dimelo Creative Commons License 2019.12.12 0 1 47677

A cikk információiból még néhány furcsaság kiderül ( nem teljeskörű):

A 6000 km-en 755 milliárd = 126 millió Ft/km (aszfalt-infláció?)

 

ez gyorsforgalmi útban számolva 300 km 2x2 sáv (2,5 milliárd/km)

 

Na most: "az idén" csak 500 km felújítás 65 milliárd : még mindig nem több, mint 130 millió/ km

ellenben csökkent a felújított utak hossza (A 667 km-ről 500-ra)

 

Az általad jelzett 48 év a 2019-es tempóban már 60 évnél is több lenne.

 

Úgy dicsekednek, hogy inkább szégyenkezniük kellene.

Előzmény: totyit (47676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!